Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Citaat van: LPlover op februari 27, 2012, 15:13:02
Zo nu en dan wel wat gedreun maar daar is niks aan te doen.

Misschien is het het proberen waard om met een foam plug de poort aan de onderzijde te dempen. Of heb je dat al geprobeerd en blijft er in dat geval geen laag meer over?

Ik blijf de Neat Motive 2's desondanks errug mooie speakers vinden ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op februari 27, 2012, 15:51:30
Misschien is het het proberen waard om met een foam plug de poort aan de onderzijde te dempen. Of heb je dat al geprobeerd en blijft er in dat geval geen laag meer over?

Ik blijf de Neat Motive 2's desondanks errug mooie speakers vinden ...

niet gedaan, maar kan me voorstellen dat er dan geen laag meer overblijft en dat de filosofie van de ontwerper hiermee omzeep wordt geholpen:D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Het is maar een idee, maar wellicht kun je eens contact opnemen met Latham of Neat rechtstreeks, ik meen me te herinneren dat deze foam plugs door Neat voor bepaalde modellen geleverd worden ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Gianno

Ik heb zelf de Motive 1's en bij mij hielp het goed om de vloer onder de poorten aan te pakken (zoals te zien op de foto, ligt er een tegel onder elke speaker) en ook de hoogte van de spikes leverde een kleine verandering op het totaalgeluid van het laag (dat dacht ik te horen in ieder geval). Verder moeten de motives wel flink uit de hoek worden getrokken... en ik ben zelf nog aan het dubben over een basstrap achter de linkerspeaker... maar daar moet ik maar eens advies over inwinnen.

Robiwan

Citaat van: Gianno op februari 27, 2012, 17:17:23
Ik heb zelf de Motive 1's en bij mij hielp het goed om de vloer onder de poorten aan te pakken (zoals te zien op de foto, ligt er een tegel onder elke speaker) en ook de hoogte van de spikes leverde een kleine verandering op het totaalgeluid van het laag (dat dacht ik te horen in ieder geval). Verder moeten de motives wel flink uit de hoek worden getrokken... en ik ben zelf nog aan het dubben over een basstrap achter de linkerspeaker... maar daar moet ik maar eens advies over inwinnen.

wow, sfeervol geheel, mooi hoor :inlove:

Hier een betonvloer met vloerbedekking en dan is (ont)koppeling met spikes te prefereren. Wat betreft hoogte van de spikes prefereer ik niet uitdraaien en alleen te corrigeren om wiebelen tegen te gaan. Speakers staan 103 cm uit de zijwand.

Gianno

Citaat van: LPlover op februari 27, 2012, 19:09:01
wow, sfeervol geheel, mooi hoor :inlove:

Hier een betonvloer met vloerbedekking en dan is (ont)koppeling met spikes te prefereren. Wat betreft hoogte van de spikes prefereer ik niet uitdraaien en alleen te corrigeren om wiebelen tegen te gaan. Speakers staan 103 cm uit de zijwand.

Thanks, het door jou eerder beschreven "gebonk" heb ik eerder in lichte mate ervaren toen ik nog geen hicap op de supernait had aangesloten. Maar ik zie dat je al een extra voeding op je versterker hebt.

De poorten pluggen zoals eerder aangegeven, lijkt mij alleen het proberen waard als je een consistent basprobleem hebt. Jij beschrijft toch een variable baservaring. Ik heb dan ook eigenlijk geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen. De xs is toch potig genoeg om motive2's aan te sturen?

Robiwan

Citaat van: Gianno op februari 27, 2012, 20:01:43
Thanks, het door jou eerder beschreven "gebonk" heb ik eerder in lichte mate ervaren toen ik nog geen hicap op de supernait had aangesloten. Maar ik zie dat je al een extra voeding op je versterker hebt.

De poorten pluggen zoals eerder aangegeven, lijkt mij alleen het proberen waard als je een consistent basprobleem hebt. Jij beschrijft toch een variable baservaring. Ik heb dan ook eigenlijk geen idee meer waar het aan zou kunnen liggen. De xs is toch potig genoeg om motive2's aan te sturen?

jazeker geen problemen. Het af en toe boemen komt door staande golven waar je niks aan kunt doen en natuurlijk de opnamekwaliteit. Ik noem bijvoorbeeld het album Ten van Pearl Jam. Dat laag klinkt zo blubberig en daardoor ongedefinieerd, bah. Gek genoeg met de meeste house cd's gewoon een lekker vol, krachtig en diep laag zonder al teveel problemen.

musfed

Hey, dat herken ik niet van Ten van PJ. Vind ik juist een "volvet" opgenomen cd met een vol laag.
Draai ' m graag en kan ook hard gedraaid worden. Wat ik bij een slecht opgenomen cd absoluut niet kan.
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Citaat van: Musfed op februari 28, 2012, 07:29:13
Hey, dat herken ik niet van Ten van PJ. Vind ik juist een "volvet" opgenomen cd met een vol laag.
Draai ' m graag en kan ook hard gedraaid worden. Wat ik bij een slecht opgenomen cd absoluut niet kan.

volvet, ja dat bedoel ik. Bah. Scherp wordt het niet dat klopt maar lekker klinkt het zeer zeker niet.

musfed

Dan is het misschien niet je geluid! Kan toch? (die cd van Pearl Jam bedoel ik...)
Speel je wel eens iets van Rammstein? (vind ik ook volvet klinken, wat ook hoort bij deze muziek)

Naar mijn mening is dit wel 'des Naims'. De live ervaring in je woonkamer!
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Ik vind Ten in het laag eigenlijk wel erg mooi. Zeker niet blubberig.

Klout10

Citaat van: garmtz op februari 28, 2012, 08:43:05
Ik vind Ten in het laag eigenlijk wel erg mooi. Zeker niet blubberig.

Da's ook mijn ervaring, misschien ligt het toch aan de Neat's??

Robiwan

Citaat van: Klout10 op februari 28, 2012, 09:02:28

Ten was wel een 2e handsje van 3 euro van de Platenboef, misschien ligt het daar aan ???

De muziek is lekker maar de klank kan me niet bekoren. Het laag van de Neats en Nait XS is snel, knorrig en puntig dus daar zal het niet snel aan liggen.

garmtz

Citaat van: Klout10 op februari 28, 2012, 09:02:28

Nee, de Neat's zijn denk ik aardig 'tight'. 9 van de 10 keer ligt het toch echt aan de akoestiek en dan vooral te weinig demping in het laag (te hoge nagalm in het laag, waardoor het laag gaat nazingen en dreunen). Alleen op te lossen met enorme bass-traps.

Dr.Bedlo

Ben maar eens voorlopig aan het experimenteren geslagen en heb enige kussens en wollen dekens tachtisch geplaatst. Welnu: Het harde en upfronte karakter is wel gebleven maar ook niet erger geworden. Maar het lijkt wel of de combi nu meer controle heeft en ietwat luchtiger klinkt, het stereobeeld is ook iets meer toegenomen. Het zal wel suggestie zijn anders kan ik het mij niet verklaren of misschien minder reflecties?
Ik ga van de week weer verder experimenteren en houd jullie op de hoogte.
Quad vintage.

Alco

Ben benieuwd Fred...  

btw, jammer van je teleurstellende ervaringen de laatste tijd met de Naim dealer bij je om de hoek, want ik ontdekte bij toeval dat ie nu ook Sonneteer dealer is geworden :blink: :)
(en zelfs PENaudio speakers merk ik nu net...één van de mooist klinkende combi's die ik ken)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari 28, 2012, 12:14:31
Ben maar eens voorlopig aan het experimenteren geslagen en heb enige kussens en wollen dekens tachtisch geplaatst. Welnu: Het harde en upfronte karakter is wel gebleven maar ook niet erger geworden. Maar het lijkt wel of de combi nu meer controle heeft en ietwat luchtiger klinkt, het stereobeeld is ook iets meer toegenomen. Het zal wel suggestie zijn anders kan ik het mij niet verklaren of misschien minder reflecties?
Ik ga van de week weer verder experimenteren en houd jullie op de hoogte.

niks suggestie, gewoon meer demping en dat hoor je.

musfed

Goh ik zie het Alco, mooie combinaties zijn daar nu te maken bij Edwin.
En nog effe over Ten. Ik ben nu thuis, alleen, en Ten schalt uit de Neats. Geen centje pijn en baslijntjes mooi te volgen. Prachtig!
Lossless ogenomen cd via SB touch en nDac overigens.
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Citaat van: Musfed op februari 28, 2012, 18:47:18
En nog effe over Ten. Ik ben nu thuis, alleen, en Ten schalt uit de Neats. Geen centje pijn en baslijntjes mooi te volgen. Prachtig!

Wat voor Neats heb jij? Vast geen Motive's zo aan je avatar te zien...

Xander32

Jammer dat BB&G geen Neat in hun assortiment heeft, ik ben namelijk erg benieuwd naar een combi van Naim Superuniti en Neat Motive 2se 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

garmtz

Citaat van: Klout10 op februari 28, 2012, 19:55:00
Wat voor Neats heb jij? Vast geen Motive's zo aan je avatar te zien...

Zo te zien MFS's: http://www.neat.co.uk/p_pages/mfs.php

Poldo

Citaat van: Xander32 op februari 28, 2012, 19:56:38
Jammer dat BB&G geen Neat in hun assortiment heeft, ik ben namelijk erg benieuwd naar een combi van Naim Superuniti en Neat Motive 2se 8).

In Rotterdam zit een zaak die neat - naim heeft.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Xander32

Citaat van: Poldo op februari 28, 2012, 20:27:11
In Rotterdam zit een zaak die neat - naim heeft.
Thx,en daar zijn er meer.

M`n eerste kennismaking met een Neat - Naim combi (Motive 2 en XS geintegreerd en cdp) was bij De Audiowinkel te Delden, ik was toen zwaar onder de indruk van die set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Robiwan

hmmm ik heb me zwaar vergist. Het ging helemaal niet om Ten van PJ :( :D Ten Klinkt prima, helder beetje in your face en lekker laag.

Poldo

Citaat van: Xander32 op februari 28, 2012, 20:39:08
Thx,en daar zijn er meer.

M`n eerste kennismaking met een Neat - Naim combi (Motive 2 en XS geintegreerd en cdp) was bij De Audiowinkel te Delden, ik was toen zwaar onder de indruk van die set.

Bij mij ook ik heb de XS voor het eerst gehoord op Neat Motive 1 en Audio physic Sitara. Ik vond de Sitara iets beter.
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.