Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Justapoke

Citaat van: fred19633 op februari 21, 2012, 20:53:43
heeft iemand overigens een  linkje naar de app om de streamer via de ipodtouch te bedienen? kan dat natuurlijk als digibeet weer nergens vinden. Of is deze er sowieso niet?

Zoek op "n-Stream" in de iTunes applestore ?
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

Bensz

Citaat van: fred19633 op februari 21, 2012, 20:53:43

heeft iemand overigens een  linkje naar de app om de streamer via de ipodtouch te bedienen? kan dat natuurlijk als digibeet weer nergens vinden. Of is deze er sowieso niet?

Je kan deze vinden in de Appstore... Ik vind het soms bijna aandoenlijk Fred hoe je worsteld. Bedoel ik echt niet minachtend, of ik onderschat je. Als je in hetzelfde postcode gebied zou wonen, sprong ik nu nog op de fiets!

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op februari 21, 2012, 20:56:08
ja maar Fred, De Naim sound is ook upfront en direct!

Alsof ik dat niet wist ;) :huh2: ik vind het via de streamer net ff wat te veel worden.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Bensz op februari 21, 2012, 21:17:52
Je kan deze vinden in de Appstore... Ik vind het soms bijna aandoenlijk Fred hoe je worsteld. Bedoel ik echt niet minachtend, of ik onderschat je. Als je in hetzelfde postcode gebied zou wonen, sprong ik nu nog op de fiets!

bedankt, maar kom er wel uit. Weet je wat het is ik hoor te veel termen en denk er misschien te veel over na. airplay, unnp, server, dhcp. en flic, flac, lossles, raw, appletv.en ga zo maar door. Sommige zaken gaan mijn pet te boven, voorbeeldje: ik heb het nooit zo met dure interlinks gehamaar enfin er zijn dus lieden die voor duizenden euros kabels kopen en dan ga je dus bij streaming draadloos werken vanaf een krakemikkerige bron.(ipod en of computer en of nas) dus gewoon via de lucht zonder allerlei dure kabels en connectoren. Ja dat is v oor mij gelijk een cultuuromslag en gooit alles wat ik tot nu toe geleerd en gedacht heb overboord.Hi...iemand zin om een zaak op te richten in speciale luchtverbeteraar iets met ionen of zo. Klinkt je draadloze streamertje opeens veel beter ;D ;D ;)

nee dat digitale gedoe is vooralsnog niet aan mij besteed.
Quad vintage.

Alco

Kan ik me wel voorstellen Fred. Met name bij streamen vliegen de technische kreten en afkortingen je om de oren.
Het één is volgens sommigen nog belangrijker dan 't ander. Met CD(-spelers) heb je dat gewoon niet/nauwelijks.

Ook al ben ik dan al een paar jaar gewend aan streamen, toch vind ik 't bedienen en gebruik van een Naim CD-speler ook nog steeds iets hebben hoor. Ik zou er gek genoeg geen nacht van wakker liggen als streamen opeens niet meer zou bestaan.
(ik weet 't...rare gedachte, maar ik zou dus ook nog steeds prima kunnen leven met alleen een CD-speler)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op februari 21, 2012, 22:05:56
Kan ik me wel voorstellen Fred. Met name bij streamen vliegen de technische kreten en afkortingen je om de oren.
Ik zou er gek genoeg geen nacht van wakker liggen als streamen opeens niet meer zou bestaan.
(ik weet 't...rare gedachte, maar ik zou dus ook nog steeds prima kunnen leven met alleen een CD-speler)

Ik kan het mij ook voorstellen Alco, alhoewel zonder versterker hoor je niet veel hoor. (tipje die, hoe is het mogelijk ook zonder Dhr Cohen niets xtras kost)

Zoals ik al eerder zei het blijft een gekloot met dat streamen.
Quad vintage.

Justapoke

Citaat van: fred19633 op februari 21, 2012, 21:51:50
nee dat digitale gedoe is vooralsnog niet aan mij besteed.

Fred: zo te horen zie je er inderdaad tegenop, en ik denk dat het dan raadzaam is om eerst op een simpele manier te beginnen.

Blijkbaar heb je al een Ipod Touch, en ik neem aan dat je deze van muziek voorziet via iTunes op de computer?

Voeg daar eerst eens een Apple TV (119,-) aan toe en kijk hoe dat bevalt. Ik denk dat dat het gemakkelijkste is wat de gehele installatie betreft.
(voor het instellen moet je 'm wel even via HDMI aan je TV kunnen hangen, maar kan daarna gewoon bij je set staan zonder beeldscherm)

Zodra je een beetje gewend bent aan het digitaal omzetten van je CD's en het streamen zelf kan je het altijd nog uitbreiden naar een Naim systeem o.i.d..
Om eerst duizenden Euro's uit te gaan geven, en er uren en uren werk in te steken om er achter te komen dat het toch niks voor je blijkt te zijn lijkt me jammer.
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

katwax

Justapoke --> jij gaat voor zo goedkoop mogelijk, maar toch ben je Apple fanboy terwijl er zeker evenwaardig of beter voor zelfde geld te vinden is.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bensz

Citaat van: katwax op februari 22, 2012, 09:39:19
Justapoke --> jij gaat voor zo goedkoop mogelijk, maar toch ben je Apple fanboy terwijl er zeker evenwaardig of beter voor zelfde geld te vinden is.

Zoals? Ideeen en alternatieven mbt streaming zijn natuurlijk welkom!

Justapoke

Citaat van: katwax op februari 22, 2012, 09:39:19

Wat een onbenullig onzinnig geleuter waxkat, ga ergens anders "fanboy" roepen. Als ik voor zo goedkoop mogelijk ga had ik immers ook geen SuperNait staan.  :yawnee:

Maar als je een betere tip voor Fred hebt dan horen we het wel !
--

katwax

Ok fanboy is gevoelig voor apple lovers :)

Eigenlijk is alles wat kan streamen een alternatief, dune, wd live, ...
Als ik dan toch zou kiezen om dezelfde tour op te gaan als met mac/airplay zou ik kiezen voor device met xbmc en dlna.

Het macmini gedoe is ook niet wat een hdx kan bieden. Hdx is gewoon simpel -> cd erin en hdx doet al de rest.

Bensz

Citaat van: katwax op februari 22, 2012, 10:36:01

Als ik dan toch zou kiezen om dezelfde tour op te gaan als met mac/airplay zou ik kiezen voor device met xbmc en dlna.

Het macmini gedoe is ook niet wat een hdx kan bieden. Hdx is gewoon simpel -> cd erin en hdx doet al de rest.

Wat voor device, en geeft juist upnp en dnla juist extra gedoe?
Mac Mini geeft nix meer gedoe als een HDX, ook CD er in, en doet ook de rest. Net zo simpel

Bensz

Overigens, het gaat allang niet meer over Fred helpen en raakt behoorlijk off topic. Wellicht afspliten in een nieuw topic?

Dr.Bedlo

Bensz,

Geeft niks Bensz. Ik heb voor mijzelf al besloten om het streaming gebeuren voorlopig achter mij te laten. Ik haal de HDX wel. Gewoon je cd collectie op de harde schijf en via een draadje de dac in of indien mogelijk analoog in de versterker! Werkt voor mij het handigste en lijkt mij de meest effiecente en simpele oplossing.
Quad vintage.

katwax

Citaat van: Bensz op februari 22, 2012, 11:43:55
Wat voor device, en geeft juist upnp en dnla juist niet extra gedoe?
Mac Mini geeft nix meer gedoe als een HDX, ook CD er in, en doet ook de rest. Net zo simpel

Device is vrij te kiezen dat is voordeel tov mac en airplay.
Je moet wel eerst je mac mini dan gaan instellen/configureren zodat hij dat doet, want out of the box lijkt mij dat sterk.

Volgens mij past dit inderdaad niet in een topic over naim.
Streaming is dan ook een te algemeen begrip want ieder heeft zijn eigen wensen/noden. Fred wil de simpelste oplossing met beste geluid en liefst van Naim, dus hdx, echter is hdx prijzig tov andere oplossingen zelfs binnen het gamma van Naim zelf.

Bensz

Citaat van: fred19633 op februari 22, 2012, 11:59:43
Bensz,

Geeft niks Bensz. Ik heb voor mijzelf al besloten om het streaming gebeuren voorlopig achter mij te laten. Ik haal de HDX wel. Gewoon je cd collectie op de harde schijf en via een draadje de dac in of indien mogelijk analoog in de versterker! Werkt voor mij het handigste en lijkt mij de meest effiecente en simpele oplossing.

Is natuurlijk een prachtige, maar kostbare oplossing. Voor dit geld zou ik trouwens zeer veeleisend zijn, en in jouw geval uiterste inspanning en begeleiding van mijn leverende dealer verwachten!

katwax

Citaat van: fred19633 op februari 22, 2012, 11:59:43
Bensz,

Aangezien je reeds Naim dac hebt ben je dan niet beter af met de unitiserve?

Dr.Bedlo

Ik heb mijn zinnen gezet op de HDX. Lijkt mij uit de Naim range de meest simpele en doeltreffende oplossing. Niet de goedkoopste maar je leeft maar een keer. En aangezien autos en kleding en meer van dat soort geldverslindende uitgaven aan mij niet zijn besteed!
Quad vintage.

EdoE

Citaat van: fred19633 op februari 22, 2012, 12:19:16
Ik heb mijn zinnen gezet op de HDX. Lijkt mij uit de Naim range de meest simpele en doeltreffende oplossing. Niet de goedkoopste maar je leeft maar een keer. En aangezien autos en kleding en meer van dat soort geldverslindende uitgaven aan mij niet zijn besteed!

Die gebruik ik ook altijd om me uit pijnlijke discussies over "investeringen" te redden.

katwax

Heb de hdx meerdere malen mogen beluisteren en klinkt super, dus zeker geen verkeerde keuze.
Het is jouw geld en jij moet tevreden zijn :)

Alco

CiteerIk heb voor mijzelf al besloten om het streaming gebeuren voorlopig achter mij te laten. Ik haal de HDX wel.
Zoals ik 't lees klinkt het alsof je 'effe een sneetje grof volkoren' haalt.  :blink:  Het gaat wel om € 6000,- terwijl een Unitiserve voor pakweg € 2700,- exact hetzelfde doet.
En op dit moment heeft Arts-Excellence (voormalig Naim dealer) in Zevenbergen een demo-model in de aanbieding voor maar € 1500,-  :smile:

CiteerAangezien je reeds een Naim dac hebt ben je dan niet beter af met de unitiserve ?
Dat dacht ik ook...

Of was je misschien van plan om de CD5xs er op in te ruilen, Fred ?  Je kunt de HDX tenslotte ook als CD-speler gebruiken.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Ik heb de discussie omtrent de HDX met belangstelling gevolgd. Ik denk dat het een apparaat is wat een specifieke groep mensen aanspreekt. Ik denk dan met name aan mensen zoals ik: die absoluut geen kennis van cq. interesse in netwerken en computers hebben. Als ik overdag op m'n werk de hele dag achter een PC zit wil ik daar 's avonds niets meer mee te maken hebben, maar wel van het gebruiksgemak van streaming kunnen genieten.

Ik geloof ook wel dat een computer enthousiast voor minder geld een vergelijkbaar systeem kan samen bouwen, maar niet met hetzelfde gebruiksgemak. Voordeel van de HDX vind ik dat het een soort alles-in-één oplossing is: het rippen, de opslag en ook weer terug afspelen in één apparaat. Bij het rippen hoef je je niet af te vragen of je het juiste file formaat gebruikt, laat staan de juiste instellingen, door de dubbele harddisc wordt 's nachts automatisch een back-up gemaakt, etc, etc. Geen problemen met cover art of juist het ontbreken er van, muziek die in wat voor formaat ergens op het netwerk staat is eenvoudig afspelen, bediening met de n-Serve app is werkelijk super eenvoudig.

En boven alles: hij klinkt ook nog eens geweldig. De HDX blijft in ieder geval nog een lange tijd in mijn set, iets wat ik niet van alle componenten durf te zeggen...

Maar ja, zoals gezegd: da's mijn mening :-)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Klout,

Je geeft precies weer hoe ik er over denk en mee omga. Zonder nadenken moet het goed gaan. kwaliteit mag iets kosten en met alle respect.Maar als ik zie dat sommige leden kapitalen uitgeven en maar aan de gang gaan met inruilen en omruilen dan lijkt mij  dat ook niet gezond voor de portomonnee.
Kun je mi inziens beter in een keer iets naar tevredenheid kopen.Ben  je relatief ook nog goedkoper uit.
Quad vintage.

Justapoke

Citaat van: katwax op februari 22, 2012, 10:36:01

Apple is voor mij echt niet heilig hoor, heb hier ook een Windows 7 PC staan maar die gebruik ik voor specifieke toepassingen.
Maar voorkeur is wel Mac, en toevallig voor audio ook de juiste keuze.

Verder vind ik je genoemde oplossingen zoals een dune, wd Live, en XBMC via dlna maar een erg dom advies.
We hebben het hier over een prettig werkende streamer oplossing voor gebruik in een audio set.

Wat jij opnoemt zijn media streamers vooral voor video, toevallig kan de Apple TV2 dat ook allemaal (draait XBMC of Plex ook gewoon op) maar juist
voor het gebruik van audio alleen (dus zonder iets aan de HDMI uigang te hangen) is de Apple TV ideaal. Prima interface wat gebruiksgemak, kan jou genoemde oplossingen echt niet aan tippen, en het ziet er wat hardware betreft ook nog het mooiste uit met z'n minimale afmetingen.

Overigens gebruik ik zelf al een tijdje een Xtreamer Sidewinder voor video, dus ik weet echt wel waar ik over praat. De Apple TV2 is voor video wat hardware betreft in enkele gevallen helaas nog net te beperkt. Vandaar dus de Xstreamer in mijn geval. Het huren van films via de applestore vind ik wel weer ideaal. Maar goed.. we hebben het hier over audio!

:wub: :wub: :wub:
--

Justapoke

Citaat van: katwax op februari 22, 2012, 12:02:59
Device is vrij te kiezen dat is voordeel tov mac en airplay.

Mac en airplay werkt gewoon, out of the box. Jou dlna/upnp/ oplossingen zijn voor computernerds.

Citeer
Je moet wel eerst je mac mini dan gaan instellen/configureren zodat hij dat doet, want out of the box lijkt mij dat sterk.

Knopje aanvinken in settings, that's all en dat noem ik out of the box. (aan de nieuwste mini's moet je wel een externe DVD drive hangen natuurlijk)

Citeer
Volgens mij past dit inderdaad niet in een topic over naim.
Streaming is dan ook een te algemeen begrip want ieder heeft zijn eigen wensen/noden. Fred wil de simpelste oplossing met beste geluid en liefst van Naim, dus hdx, echter is hdx prijzig tov andere oplossingen zelfs binnen het gamma van Naim zelf.

Past prima in een topic over naim, ik post immers over mijn ervaringen met streaming in een Naim systeem.
--