Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerExcuses, nu wel...
Muchas gracias :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Ook een eerdere recensie uit Stereoplay toegevoegd... ;)

vanzomereng

Citaat van: garmtz op februari  3, 2012, 09:15:27
Bas, er is voor het geld geen combinatie te bedenken van Naim componenten die beter klinkt dan de SuperUniti, of je moet de prijs vergeten en op termijn voedingen willen kunnen toevoegen.

Een combinatie van Nait XS+ND5 XS klinkt alleen beter dan de SuperUniti met een Flatcap XS en XP5 XS erbij. Zal nog verder eea uittesten...

Knappe uitspraak, blijkbaar alles al gehoord in de prijsklasse en dat er ook nog zo iets als "smaak" bestaat wordt ff vergeten.
Maar je moet toch wat om als Naimdealer spullen aan de man te brengen

Garmtz,  ik kan je enthousiasme als Naimdealer best wel begrijpen en Naim is goed spul maar iets meer terughoudenheid zou je sieren.

Los hiervan, denk ik, dat je met nieuwe T&A Receiver (made in Germany)  een Versterker + Ontvanger + CD-speler + Streamer + DAC
in een apparaat heb en als alternatief niet voor de Naim onderdoet, ja zelfs per saldo wat goedkoper is en je dus meer geld over heb
om in andere zaken te steken (akoestiek/speakers)

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

garmtz

Ik had het hier uitsluitend over 'beter' binnen Naim, niet over 'het beste dat er is', dus je hebt me volkomen verkeerd begrepen. Kom dus maar weer gerust van die kast.

vanzomereng

Citaat van: garmtz op februari 11, 2012, 10:43:34
Ik had het hier uitsluitend over 'beter' binnen Naim, niet over 'het beste dat er is', dus je hebt me volkomen verkeerd begrepen. Kom dus maar weer gerust van die kast.

Die kast is inmiddels al lang geleden omgedenderd  ;D

Dat ik je verkeerd begrepen heb, sorry
maar inmiddels staat hiero nu e.e.a. wel beter verwoord, zijn er alternatieven genoemd
en kunnen de lezers hier wat meer mee  :notify:

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

twani

Citaat van: VANZOMERENG op februari 11, 2012, 10:35:56
Knappe uitspraak, blijkbaar alles al gehoord in de prijsklasse en dat er ook nog zo iets als "smaak" bestaat wordt ff Los hiervan, denk ik, dat je met nieuwe T&A Receiver (made in Germany)  een Versterker + Ontvanger + CD-speler + Streamer + DAC
in een apparaat heb en als alternatief niet voor de Naim onderdoet, ja zelfs per saldo wat goedkoper is en je dus meer geld over heb
om in andere zaken te steken (akoestiek/speakers)

De T+A heeft overigens een compleet andere klanksignatuur dan de Naim, nogal klinisch en strak......
Ook een mooi apparaat (vreselijk veel techniek in zo`n klein huisje!) maar niets voor een "Naimie"......

Xander32

Citaat van: garmtz op februari  3, 2012, 09:15:27
Bas, er is voor het geld geen combinatie te bedenken van Naim componenten die beter klinkt dan de SuperUniti, of je moet de prijs vergeten en op termijn voedingen willen kunnen toevoegen.

Een combinatie van Nait XS+ND5 XS klinkt alleen beter dan de SuperUniti met een Flatcap XS en XP5 XS erbij. Zal nog verder eea uittesten...
Interessant product 8). Wil deze zeker gaan luisteren dit jaar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

garmtz

Citaat van: VANZOMERENG op februari 11, 2012, 10:56:21
Die kast is inmiddels al lang geleden omgedenderd  ;D

Dat ik je verkeerd begrepen heb, sorry
maar inmiddels staat hiero nu e.e.a. wel beter verwoord, zijn er alternatieven genoemd
en kunnen de lezers hier wat meer mee  :notify:

Excuses uiteraard geaccepteerd. Zag zelfs net dat ik had gezegd 'geen combinatie te bedenken van Naim componenten...' :)   Maar geen probleem joh... Ik probeer altijd erg open minded te blijven en zal nooit iemand iets 'opdringen'. Dit is echter wel een Naim-topic... ;)

Lion of Judah

Ben benieuwd hoe de combi Supernait/ND5 XS zich verhoudt t.o.v. de SuperUniti. Voor mij redelijk bepalend voor de volgende stap. Binnenkort maar eens ergens luisteren.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

garmtz

Citaat van: Lion of Judah op februari 11, 2012, 21:50:12
Ben benieuwd hoe de combi Supernait/ND5 XS zich verhoudt t.o.v. de SuperUniti. Voor mij redelijk bepalend voor de volgende stap. Binnenkort maar eens ergens luisteren.

Vergelijk heb ik al gedaan, zelfs met een NDX+XP5 XS op een SuperNait... ;)   Doe die graag nog een keer met een extra luisteraar... ;)

Lion of Judah

Ik hou me aanbevolen. Moet wel zeggen dat mijn voorkeur er naar uit gaat om dan te luisteren met hetzelfde model speaker als ik dat ik zelf heb.
Waarom is trouwens bij de SN het volume niet te regelen op de AV ingang? Had daar mijn UPC box op aangesloten en nu ik die op de tape ingang heb aangesloten kan ik het volume wel bedienen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Justapoke

Volgens mij heeft de AV-ingang een fixet volume, wellicht ook nog af te stellen via het program menu. Het idee is dat je er AV-reciever op aansluit en daarmee het volume regelt?
Op een AV-reciever kan je dan meestal ook het uitgangsvolume van de line-out inregelen.

Misschien kan één van de experts meer duidelijkheid verschaffen, ik zou in de toekomst mijn SN als rear in een AV setup op willen nemen.
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

paaj

Volgens mij kun je dat wel schakelen via een rare toetscombinatie: zie handleiding.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

bmateijsen

Citaat van: paaj op februari 12, 2012, 14:48:45
Volgens mij kun je dat wel schakelen via een rare toetscombinatie: zie handleiding.

Correct!

bmateijsen

We kunnen natuurlijk een speciale Naim en HTForum avond of middag organiseren, waarin we specifiek een aantal onderwerpen/ thema's van Naim behandelen. Evenals noviteiten laten beluisteren. Zou hier animo voor zijn?

Indien ja, start ik een nieuw topic!

Groet,

Bjorn

Lion of Judah

Lion of Judah

Citaat van: bmateijsen op februari 12, 2012, 15:05:04
We kunnen natuurlijk een speciale Naim en HTForum avond of middag organiseren, waarin we specifiek een aantal onderwerpen/ thema's van Naim behandelen. Evenals noviteiten laten beluisteren. Zou hier animo voor zijn?

Groet,

Bjorn

Lijkt me leuk!

Bas Akkerman

Groet,

Bjorn
Goed idee!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Groet,

Bjorn
Interesse!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Dey

Ik heb ook interesse, wanneer ik volgens mijn agenda kan ben ik aanwezig. Ik zie graag een datum verschijnen, maaruh, ik notuleer niet voor een verslagje op deze website, enkel voor mijn weg binnen de Naim-carièrre ladder die expotentieel oploopt.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

ThijsG

Ik heb een Naim Nait 5i op het oog, en ik vraag mij af of er ook leuke monitor luidsprekers zijn in het segment (200-300 euro per paar). Voor de 5i?

"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

paaj

Da's wel een flinke stap terug vanaf je SF's  ???
Tweedehands rondspeuren zou ik zeggen.
LG 42C3 || Apple TV

ThijsG

Citaat van: paaj op februari 13, 2012, 10:38:46
Da's wel een flinke stap terug vanaf je SF's  ???
Tweedehands rondspeuren zou ik zeggen.

Nog tips synergie met Naim? :-)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

paaj

LG 42C3 || Apple TV

Alco

CiteerJe ziet ze vaak gecombineerd worden met van de BBC monitoren, zoiets misschien...
Rogers is inderdaad een geweldig merk, dat goed combineerd met Naim. Ok, het ziet er wat gedateerd uit wellicht.
Ben niet zo bekend met dit model, maar zou goed kunnen dat 't een prima combi imet de Nait 5i-2 is.

Heb zelf 5 jaar lang een setje Rogers Studio 3's gehad en dat klonk geweldig, i.c.m een Naim Nait. (zowel Nait 1,2 als 5i-2)
Heb nog spijt dat ik ze verkocht heb. (voornamelijk vanwege de oubollige looks en 70's kleur fineer, ool al kwamen ze uit de 90's)
Je ziet ze maar zeeer zelden tweedehands te koop. (heb er destijds € 300,- p.p. voor betaald en na >5 jaar weer verkocht voor € 275,- )

Hier nog een paar Rogers opties, die binnen het budget vallen. (niet bekend mee overigens)

http://link.marktplaats.nl/528073129

http://link.marktplaats.nl/510777494

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)