Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Nou, de tendens is de laatste tijd om flinke stellingnames in te nemen en om daar vervolgens als ander enorm tegen in te gaan. Vervolgens gaat het niet meer om inhoud, maar om elkaar zoveel mogelijk op woorden "te pakken" en het respect voor de ander (in ieder geval in taalgebruik) aan de kant te zetten. Hoewel ik dit een forum vind waar discussies noodzaak én een toevoeging zijn, vind ik voorgaande wel erg jammer. Vandaar mijn excuses, ik wil niemand op de tenen trappen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bensz

Citaat van: Bas Akkerman op januari 21, 2012, 09:39:49
Met alle respect, ik vind het een weinig zeggende recensie.

Het is dan ook geen recensie, maar reclame.

twani

Citaat van: Bas Akkerman op januari 21, 2012, 19:27:31
Nou, de tendens is de laatste tijd om flinke stellingnames in te nemen en om daar vervolgens als ander enorm tegen in te gaan. Vervolgens gaat het niet meer om inhoud, maar om elkaar zoveel mogelijk op woorden "te pakken" en het respect voor de ander (in ieder geval in taalgebruik) aan de kant te zetten. Hoewel ik dit een forum vind waar discussies noodzaak én een toevoeging zijn, vind ik voorgaande wel erg jammer. Vandaar mijn excuses, ik wil niemand op de tenen trappen.
Het is duidelijk dat wij ons niet op dit hellende vlak bevinden Bas, we gaan lekker weer door hoor :pompom:

twani

Citaat van: Bensz op januari 21, 2012, 21:08:36
Het is dan ook geen recensie, maar reclame.

Tja zo kun je een positieve test ook uitleggen.....Ach reclame maken voor een mooi product is eigenlijk niets mis mee :D

Gianno

Afgelopen zaterdag ben ik bij mijn dealer gaan luisteren naar de NDX vs de ND5 XS. Beide heb ik beluisterd op een erg fijne set bestaand uit de 552, nap 300 en Vivid Giya speakers. De NDX heeft voor mij de luistertest gewonnen omdat ik meende dat de ND5 XS te veel compressie liet horen. Beide heb ik beluisterd met dezelfde lossless FLAC bestanden op een usb stick. Naderhand ook nog even geluisterd naar de NDX met XPS voedingsupgrade. Dit was duidelijk weer beter maar helaas nu nog even buiten budget. Komende zomer prik ik met liefde een NDX in mijn setup. Tzt volgt er wel weer een foto.

Gr,

Janno

musfed

Zo, dat zijn bijzondere speakers zeg. Zullen niet in ieder interieur onopvallend hun werk doen!  ;D
Dutch & Dutch 8c's

Gianno

Inderdaad, eigelijk lijken het wel lange smurfenmutsen... Zeker in het wit. Ze klonken wel magistraal met een prachtig gecontroleerd laag en vrijwel geen kleuring. Helaas ver buiten mijn budget want de vormgeving staat mij toch wel aan.

Dr.Bedlo

Zo..We zijn er weer enigzins. Verder weinig nieuws onder de zon . Behalve dat ik een andere dealer heb gezocht en gevonden. Wel jammer maar helaas het kon niet anders.
Quad vintage.

Alco

Citeerweinig nieuws onder de zon. Behalve dat ik een andere dealer heb gezocht en gevonden. Wel jammer maar helaas het kon niet anders.
o ? :unsure: Een andere dealer ? Heb ik iets gemist ?  (of begin ik erg vergeetachtig te worden.. :blush:)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op januari 27, 2012, 10:24:53
Zo..We zijn er weer enigzins. Verder weinig nieuws onder de zon . Behalve dat ik een andere dealer heb gezocht en gevonden. Wel jammer maar helaas het kon niet anders.

???
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Even een verklaartje anders gaat een en ander een eigen leven leiden en tot misverstanden en dat willen we tenslotte niet.

Zonder in details te treden ben ik van mijn audiodealer om de hoek naar It Harkstee gegaan en dat bevalt mij prima.
Quad vintage.

Lex Groningen

Citaat van: fred19633 op januari 27, 2012, 13:40:31
Even een verklaartje anders gaat een en ander een eigen leven leiden en tot misverstanden en dat willen we tenslotte niet.

Zonder in details te treden ben ik van mijn audiodealer om de hoek naar It Harkstee gegaan en dat bevalt mij prima.

Kan me dat goed voorstellen dat die zaak je goed bevalt. Ik kom er zelf ook zo nu en dan.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Alco

Even een vraagje m.b.t de Uniticute (en mogelijk ook de ND5xs)

Ik weet dat de n-Stream app niet de mogelijkheid bied om even snel een bepaald fragment te zoeken in een spelend nummer, maar ik zag toevallig op een foto in een testverslag de meegeleverde ir afstandsbediening van de UnitiCute.
Daarop zag ik wel de bekende << en >> snelspoel toetsen. Betekend dat dat je met de orginele AB wel gewoon kan spoelen naar een bepaald fragment in een nummer, of zijn die toetsen bedoeld voor als men een Naim CD-speler wil gebruiken ?
(aangezien er vaker toetsen op een (Naim) AB zitten die niet specifiek voor dat apparaat gelden)

edit:  never mind... heb zojuist het antwoord gekregen op dezelfde vraag, via het UK Naim forum.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

paaj

En dat is? Datvond ik namelijk wel een groot gemis van de Qute.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Alco

CiteerEn dat is? Dat vond ik namelijk wel een groot gemis van de Qute
Helaas pindakaas,...het is niet mogelijk, ook niet met de meegeleverde AB. :unhappy:

bmateijsen

Citaat van: Alco op januari 29, 2012, 09:50:14
Helaas pindakaas,...het is niet mogelijk, ook niet met de meegeleverde AB. :unhappy:

ik zou het geen showstopper vinden... tenzij je dat bij ieder nummer doet ;)

Alco

Citeerik zou het geen showstopper vinden... tenzij je dat bij ieder nummer doet ;)
Nee hoor, dat niet. Maar zo af en toe toch wel. (bijvoorbeeld bij nummers met een (te) lang intro of soms een lang nummer waarbij de zang me minder kan bekoren maar bijvoorbeeld een gitaarsolo aan het eind wel)
Er valt misschien wel aan te wennen hoor, maar het zou ook kunnen dat 't me uiteindelijk te zeer zal storen.

btw, dat de good old shoebox Naitjes aardig waardevast zijn blijkt maar weer... :sigh: :o

"I was fortunate enough to win the Nait 2!, as I had placed my maximum bid at $1.200.99 and got it for $938. Which was less then I sold mine for back in 2003. All that I can say is "She wouldn't be allowed to leave my home/space ever again" one mistake was enough - lesson learned."

Fijn om te lezen hoe happy de nieuwe eigenaar nu is :blink: :sigh:

"I'm returning to a sound I've long missed and came to the realization - there are times when we all have to admit we've made lateral upgrades - and have to correct our wrongs. I've found my way back home - and nothing else matters . And can admit - it's nice to be back where I always belonged. Cheers, Oscar."

Cyreg

En nou maar hopen voor Oscar dat deze herbouwde versie Nait2 inderdaad hetzelfde klinkt als zijn vorige  :unsure:
Dat zullen we niet meer horen, verwacht ik  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

Wedden dat alco gaat bieden!
;)
Quad vintage.

musfed

Als je al een Nait2 wil kun je beter op het moment even op MP kijken. Er staan nu zelfs twee CB Nait2's te koop.
Het moet niet gekker worden..... ;)

'Tis dat ik er al eentje heb
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerEn nou maar hopen voor Oscar dat deze herbouwde versie Nait2 inderdaad hetzelfde klinkt als zijn vorige  
Dat zullen we niet meer horen, verwacht ik
De Nait 2 is gerecapped (rebuild vond ik overigens ook wel 'n beetje vreemd) door Naim US, dus ik gok er op dat het goed gedaan is en dat de karakteristieke klank behouden gebleven is.

Hoe 't verder zal verlopen is te volgen op: http://www.pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=113324

CiteerWedden dat alco gaat bieden! ;)
Op een Nait 2 die dus al verkocht is ?...lijkt me niet zo verstandig.  ;D ;)
Bovendien heb ik zelf al een Nait 2. (maar ik herken wel iets in het verhaal)

Alco

CiteerAls je al een Nait2 wil kun je beter op het moment even op MP kijken. Er staan nu zelfs twee CB Nait2's te koop.
Het moet niet gekker worden.
Inderdaad... da's wel opvallend, 2 CB Nait 2's.  
Het komt wel regelmatig voor trouwens dat als er een Nait 2 wordt aangeboden dit in Fryslàn is. ;D
(ik vermoed dat ene heer Rinsma uit Lippenhuizen daar enige invloed op heeft gehad) :sigh:

musfed

Dat was mij ook al opgevallen Alco. Rinsma heeft goed z'n best gedaan met het verkopen van Naim in het noorden, tot hij ruzie kreeg met Naim.
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Quad vintage.