Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dey

Citaat van: Alco op augustus 26, 2011, 23:41:03
Ik heb nu na vanmiddag (gelukkig) geen teleurstellend gevoel bij m'n eigen, bescheiden Nait 5i, zo van:"Hmm, dit klinkt nu nergens meer naar". Met de prijzen van de vanmiddag gebruikte componenten in m'n achterhoofd heb ik ook weinig last van een upgrade-virus. ::)  (hoewel...de Naim dac een 2e kans geven...is verleidelijk)

Inderdaad Alco, dat herken ik. 'k Zei tegen m'n vrouw bij het thuiskomen na de demo dat mijn les van die middag was dat mijn eigen set toch zo slecht niet is. Toch ben ik gezwicht voor de power van de Supernait en ze accepteert het nog ook. Ongeloofelijk wat een bijzondere vrouw heb ik toch. Zij moest eens thuiskomen met een auto vol nieuwe kleding nadat we eerst voor de kast hebben gestaan en tegen elkaar zeiden; "Dat kan nog best allemaal een seizoentje mee." Dan zou huis te klein zijn moet ik tot mijn spijt toegeven  :blush:

Zou ze het accepteren omdat ze zoveel van me houdt of zou ze een ander hebben?
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Alco

CiteerToch ben ik gezwicht voor de power van de Supernait en ze accepteert het nog ook. Ongeloofelijk wat een bijzondere vrouw heb ik toch
Absoluut,... heeft ze toevallig nog een vrijgezelle tweelingzus ? :sigh: :D ;) 

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dey

Citaat van: Alco op augustus 27, 2011, 00:03:38

Helaas ... Toch moet ik uitkijken, jij en ik hebben hebben het e.e.a. gemeen met elkaar.
Maar ik ben geloof ik wel wat impulsiever  ;)
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Robiwan

heren niet te sentimenteel worden aangaande de vrouw aub :D

Ik mag ook niet klagen met mijn vriendin. Zolang ik maar af en toe een cd uit haar collectie draai (ze is bijv. gek op take that/westlife/boyzone/Robbie Williams enz, die laatste vind ik ook prima) vind ze zowat elke verandering of upgrade in mijn set best:D

Trouwens heb een mooie Nait XS en Flatcap 2x op de kop getikt. De klank is minder uitgesproken helder als met de Nait 5italic maar alle aspecten die de 5italic al goed doet doet de combi nog beter. Maar het duurde even eer ik dat door had :D De opwarmtijd was lang waardoor het koud plat en hard klinkt, vandaar mijn bedenkingen een paar dagen geleden. De 5 italic kan wel eens wat ruw klinken en de combi ook maar dan ten goede van de muziek. Verder spreekt mij de uitgebreide aansluit/upgrade mogelijkheden aan.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op augustus 27, 2011, 00:03:38

Ja..nummer 4 maybe! ;)

Durk heeft overigens meer NAIM staan dan Edwin. Hij heeft er natuurlijk ook meer ruimte voor. Ik denk dat oen ik vorig jaar een zelfde set heb beluisterd bij Edwin ook tijdens de een of andere show de speakers nauwelijks 150 cm uit erlkaar konden staan, Hoe dan ook de speakers van Naim kunnen mij tot op heden maar weing overtuigen. Een beetje te veel van het goede allemaal.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op augustus 27, 2011, 09:31:33
Ja..nummer 4 maybe! ;)

Durk heeft overigens meer NAIM staan dan Edwin. Hij heeft er natuurlijk ook meer ruimte voor. Ik denk dat oen ik vorig jaar een zelfde set heb beluisterd bij Edwin ook tijdens de een of andere show de speakers nauwelijks 150 cm uit erlkaar konden staan, Hoe dan ook de speakers van Naim kunnen mij tot op heden maar weing overtuigen. Een beetje te veel van het goede allemaal.

smaken verschillen en mijn smaak was de S400 ook niet direct. Ik kon me herinneren dat ik de S600 wel lekker vond klinken (nee niet de speakers in de Mercedes S600:D).
Maar goed het zijn wel echte Naimies en ik vind ze wel mooi om te zien. 

Alco

Ik vind de S400 en S600 nog steeds geen mooie speaker om te zien. Het model op zich wel, maar ik vind dat zwarte plastic (?) front wat afbreuk doen aan de rest van de speaker, en de 3 grote grills over de 2 woofers en de tweeter maken 'm ook niet eleganter vind ik.  Het is inderdaad wel een typische Naim klank. Kan me voorstellen dat sommige mensen het misschien wat teveel van 't goede vinden. Ik hou er persoonlijk wel van.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Tsjuh...Het zit ze wel hoog bij NAIM dat ze blijkens nog steeds niet in staat zijn een speaker te bouwen die tot iets als "OOH" leid.
Quad vintage.

Klout10

Nee, Naim is nu niet echt famous vanwege haar luidsprekers...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

En Alex en Nosferatu hebben jullie nog naar de Harbeth kunnen kijken, en misschien wel kunnen luisteren? Of wordt dat een andere roadtrip?

@Alco leuk verhaal van de dag!! (Heb toch een beetje spijt dat ik niet mee ben geweest, haha  :angel:).

@Fred, Edwin heeft genoeg ruimte om Naim apparatuur neer te zetten lijkt mij. Hij heeft genoeg 'lege' planken waar al het moois kan staan.
Maar het zal wel een bewuste keuze zijn geweest.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Als ik hun was zou ik daar ook maar mee stoppen. Een dedicated speaker komt in het hifi wereldje sowieso maar weinig voor.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op augustus 27, 2011, 10:51:55
En Alex en Nosferatu hebben jullie nog naar de Harbeth kunnen kijken, en misschien wel kunnen luisteren? Of wordt dat een andere roadtrip?

@Alco leuk verhaal van de dag!! (Heb toch een beetje spijt dat ik niet mee ben geweest, haha  :angel:).

@Fred, Edwin heeft genoeg ruimte om Naim apparatuur neer te zetten lijkt mij. Hij heeft genoeg 'lege' planken waar al het moois kan staan.
Maar het zal wel een bewuste keuze zijn geweest.

He Thijs

Ja lege planken genoeg maar een beetje luisterruimte moet je toch met mij eens zijn is er van die huiskamer niet te maken!T wil allemaal wel maar het houd niet over. Durk heeft daarentegen veel meer ruimte tot zijn beschikking.
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op augustus 27, 2011, 10:54:32
He Thijs

Ja lege planken genoeg maar een beetje luisterruimte moet je toch met mij eens zijn is er van die huiskamer niet te maken!T wil allemaal wel maar het houd niet over. Durk heeft daarentegen veel meer ruimte tot zijn beschikking.

Ow daar ben ik het niet met je eens hoor. De speakers bij audio artistiek staan zon 2 meter uit elkaar, en vanaf de luister plek lijkt mij dat prima! Zo staat het ook hier voor mijn neus in mijn eigen woonkamer. En het 'ruimtegebrek' deelt niet mee in het hebben van een mooie voorraad Naim apparatuur.

Maarja vrees niet, straks fiets ik naar de Media Markt voor Naim of misschien even langs de Haarnse smit :P haha.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op augustus 27, 2011, 11:28:40
Ow daar ben ik het niet met je eens hoor. De speakers bij audio artistiek staan zon 2 meter uit elkaar, en vanaf de luister plek lijkt mij dat prima! Zo staat het ook hier voor mijn neus in mijn eigen woonkamer. En het 'ruimtegebrek' deelt niet mee in het hebben van een mooie voorraad Naim apparatuur.

Maarja vrees niet, straks fiets ik naar de Media Markt voor Naim of misschien even langs de Haarnse smit :P haha.

zucht
Quad vintage.

Nosferatu

Citaat van: ThijsG op augustus 27, 2011, 11:28:40

Thijs kennende....staat die Naim 202 binnenkort...weer... op marktplaats omdat ie een Bose 3-2-1 set heeft gekocht bij...de mediamarkt.... 'zit zo'n lekkere vette bas in heh ?' zucht....  :wacko:
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op augustus 27, 2011, 10:52:05
Als ik hun was zou ik daar ook maar mee stoppen. Een dedicated speaker komt in het hifi wereldje sowieso maar weinig voor.

ja dat vind jij, daar denkt Naim heel anders over. Ik denk dat de S400 best goed verkocht wordt!

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op augustus 27, 2011, 11:59:26
ja dat vind jij, daar denkt Naim heel anders over. Ik denk dat de S400 best goed verkocht wordt!

Ja daar dankt Naim anders over...Alhoewel de Nsat en Nsub toch vrij snel weer waren uitgerangeerd. Althans ik kan ze op de Naim site niet meer vinden. Hoe weet je dat de S400 goed word verkocht ? Inside info.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Nosferatu op augustus 27, 2011, 11:55:45
Thijs kennende....staat die Naim 202 binnenkort...weer... op marktplaats omdat ie een Bose 3-2-1 set heeft gekocht bij...de mediamarkt.... 'zit zo'n lekkere vette bas in heh ?' zucht....  :wacko:

Nou volgens mij had ie dat al lang weer verkocht ;)

Ja..Ach kwa WAF ook niet verkeerd.
Quad vintage.

Lex Groningen

Leuk geschreven verhaal, Alco. Denk dat ze met dit verhaaltje wel tevreden zijn. ;)

Heb gisteren zelf enorm genoten van de Naim set. Om eerlijk te zijn had ik nooit echt iets met dit merk, maar dat is na gisteren wel anders geworden.
Vooral de upgrades die je kunt doen spraken mij zeer aan. Dan zal ik nu ongetwijfeld één van de weinige zijn die de Ovator 400 wel ontzettende mooie luidsprekers vind.

Citaat van: ThijsG op augustus 27, 2011, 10:51:55

Kijken wel, luisteren is er niet van gekomen. Een andere roadtrip die in de planning staat is voor sept/oktober. Als het goed is is één van deze maanden dan een dag dat Musical Fidelity daar komt met als ik het goed heb Audio Physic luidsprekers, schijnt nogal een leuke match te zijn, dus ben benieuwd.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Dr.Bedlo

Noteer mij alvast maar in je agenda.Delen we de benzine. Scheelt weer en paar euros
Quad vintage.

fireman

Citaat van: Musfed op augustus 16, 2011, 16:51:23
Geweldige tuner die Nat02. Om te zien dan, nooit horen spelen. Heb je er ook een goede antenne bij Fireman?

Ik heb enkel de kabel aangesloten. Zou een aparte antenne (veel) meer uithalen? Zoja, vertel er eens iets meer over. En wat voor antenne of spullen (voor zelfbouw) heb ik allemaal nodig? ik zag hier en daar wel een topic maar daar zat ik niet echt lekker in.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerAlhoewel de Nsat en Nsub toch vrij snel weer waren uitgerangeerd. Althans ik kan ze op de Naim site niet meer vinden

Ze staan er nog gewoon op hoor Fred: http://www.naimaudio.com/hifi-products/type/13 :sigh:
Maar de dedicated stands voor de n-Sats zijn niet meer leverbaar, dat vind ik dan wel weer vreemd.

Dr.Bedlo

Vreemd ja..Op de prijslijst van afgelopen april zijn ze ook niet te bekennen.
Quad vintage.

Alco

Verrek,...je hebt gelijk Fred. Ik heb de prijslijst van mei 2011, en alleen de Ovator S400 en S600 staan er nog op.

Dan wordt 't tijd dat Naim met een opvolger komt voor de n-Sats. (vond 't op zich geen slechte speaker)

Dit was zo'n 2 jaar geleden. Ik kon toen de demo-modellen van A-A kopen, in zwart + grijs metallic.
(achteraf vond ik ze in kersen mooier, terwijl die dus goedkoper zijn)  :lookaround:

Voor in een kleine kamer, waarbij de speakers vlak voor een muur moeten staan, geen slechte keuze.

Robiwan

Citaat van: Fireman op augustus 27, 2011, 17:00:17

Ik heb enkel de kabel aangesloten. Zou een aparte antenne (veel) meer uithalen? Zoja, vertel er eens iets meer over. En wat voor antenne of spullen (voor zelfbouw) heb ik allemaal nodig? ik zag hier en daar wel een topic maar daar zat ik niet echt lekker in.

mijn ervaring is toch dat de kabel uiteindelijk meer voldoening geeft. Meer zenders en minder ruis/lispels.

Robin