Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: Dey op augustus 24, 2011, 13:44:52
Nee, ik heb de Touch nog niet op de SN aangesloten gehad.
Ik heb laatst een SN gehoord met en zonder HiCap en ik weet één ding zeker: The supernait needs a HiCap! Dan wordt hij echt helder met een breder stereobeeld.
Een Teddy Cap wordt de volgende (helaas verplichte) aanschaf.

Ik neem aan dat je weet dat de Hi Cap en de TC het zelfde zijn.

btw, hier mijn SN met mijn (nog steeds) huidige speakers:

Mooi setje hoor.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Bensz

Het zal me benieuwen hoe lang Fireman rust houdt wat betreft vervangen, upgraden en  aanschaffen....

Ik moet bekkenen dat ik de laatste drie jaar ook heel wat heb gewisseld in Hifi, soms sneller dan een onderbroek sokken, laten we het op een tandenborstel houden.
De laatse snelle wisselingen was bij mij ook een klein beetje vanuit teleurstellingen in het streaminggebeuren van Naim, wat ik niet geheel 100% aan de gang kreeg.
Overigens heeft de SuperUniti mijn belangstelling, maar zou ik deze alleen nog combineren met een Unitiserve. Zelf UpNp servers opzetten is mij slecht bevallen. Ik wacht nog even af of Meridian /Sooloos met een paar kleine verbeteringen komt voor de MC200, anders kan het zomaar zijn dat ik deze weer "afschiet".

VlisChris

Citaat van: Fireman op augustus 24, 2011, 13:14:41
Wat mij juist opvalt is dat naast de rust de diepte en realisme meer naar voren komt. Strakheid en kracht.

Mijn levensloop van naim:

nait5/FC2/
CD5i/CD5x
112x/150x/
202/200
CDX2/XPS2/LP12
supernait/LP12
unity
unitiqute
282/250-2/nDAC
nait2/nDAC/P3-24

En misschien nog wel meer. Ik ben de tel kwijt geraakt :)

Verder ook veel *caps gebruikt. Tussentijds ook Music First met Pass labs gehad en audioearo.

Ik switchte bij het leven. Was/is hobby en leuk. Nu (hopelijk) in rustig vaarwater gekomen. (geen tijd meer)
Je vergeet in ieder geval de Naim Nait 1 die ik hier heb staan, en die ik van jou had overgenomen :D
Lijstje mag dus langer gemaakt worden :P

Roger Black

Citaat van: Fireman op augustus 24, 2011, 14:51:26

btw, hier mijn SN met mijn (nog steeds) huidige speakers:

Mooi setje hoor.

Heb je eigenlijk een showcasetopic Fireman? Je speakers zien er veelbelovend uit, zelfbouw?

fireman

Citaat van: Christiaan S op augustus 24, 2011, 15:26:38
Je vergeet in ieder geval de Naim Nait 1 die ik hier heb staan, en die ik van jou had overgenomen :D
Lijstje mag dus langer gemaakt worden :P

Inderdaad ;) Blijft ook een mooi ding zonder toeters en bellen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ivo1986

Citaat van: Fireman op augustus 24, 2011, 14:51:26

Is dat zo?

edit

Hicap is een teddycap plus?
Kocht jij ze direct via de website?

fireman

Citaat van: ivo1986 op augustus 24, 2011, 15:49:45
Is dat zo?

edit

Hicap is een teddycap plus?
Kocht jij ze direct via de website?

Hi Cap = Teddy Cap, Teddycap plus ken ik niet.

Op mijn NAC282 had ik een DualTeddyCap ( 2 x HiCap + NAPSC ) Die had ik direct van de site gekocht. Op mijn nDAC heb ik nu een TEDDY-XPS. deze heb ik (1/2 jaar jong ) tweedehands gekocht.

Hou wel rekening met de importkosten. Wil jij het zelf ook gaan kopen?

fireman

Citaat van: Roger Black op augustus 24, 2011, 15:30:19
Heb je eigenlijk een showcasetopic Fireman? Je speakers zien er veelbelovend uit, zelfbouw?

Zie hier mijn site. Daarop staat een begin van VOOR het naim tijdperk: site

EDIT= mijn wereld bolletje veranderd met nieuwe WWW.

ivo1986

Citaat van: Fireman op augustus 24, 2011, 15:56:02
Hou wel rekening met de importkosten. Wil jij het zelf ook gaan kopen?

Op de site staat die voor 371+19. Enig idee hoeveel dat totaal wordt?

Wellicht voor een kennis die miss interesse heeft.
Heb ooit voor hem een hicap meegenomen om uit te proberen op zijn sn en hij vond het een verbetering maar niet zoveel om het geld waard te zijn.

fireman

Citaat van: ivo1986 op augustus 24, 2011, 15:59:21
Op de site staat die voor 371+19. Enig idee hoeveel dat totaal wordt?

Wellicht voor een kennis die miss interesse heeft.
Heb ooit voor hem een hicap meegenomen om uit te proberen op zijn sn en hij vond het een verbetering maar niet zoveel om het geld waard te zijn.

Linkje??

Roger Black

Citaat van: Fireman op augustus 24, 2011, 15:58:08
Zie hier mijn site. Daarop staat een begin van VOOR het naim tijdperk: site

EDIT= mijn wereld bolletje veranderd met nieuwe WWW.

Thanks. Geheel offtopic, maar heb je meer info over je luidsprekers?

ivo1986

fireman

@Roger: soup

@Ivo: ex VAT staat er. Ik meen dat dat dus de BTW is. Maar daarnaast moet er nog invoerrechten betaald worden omdat die dingen uit Israel moeten komen. Ik had 'm binnen een week binnen na paypal betaling. Zeer snelle service en snel, zeg maar direct, e-mail contact.

Dey

-Invoerrechten (4% ??)
-Inklaringskosten (+/- 12,50)
-BTW 19%

Denk dat je in totaal zo'n 500 euro kwijt zal zijn.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

twani

Citaat van: Alco op augustus 24, 2011, 13:35:33
Aha, gefeliciteerd met deze mooie aankoop, Dey. :)

Heb je je Squeezebox Touch aangesloten op de interne dac van de SN en dit vergeleken met de SB Touch op de Metrum dac ?
Ben daar wel nieuwsgierig naar.  Ik heb zo'n 1,5 jaar geleden namelijk een SuperNait thuis gehad, en toen had ik nog een SB Classic. In eerste instantie vond ik de SN geweldig (meer power, dieper laag, meer body bij stemmen), maar uiteindelijk vond ik 't toch wat te terughoudend/soft in 't hoog en miste ik wat openheid.

Ik gaf toen de SN de schuld en ben toen bij de Nait 5i-2 gebleven, maar... achteraf vermoed ik dat niet de SN maar meer de SB Classic de boosdoener was. Naast mijn SB Touch heb ik namelijk ook m'n SB Classic nog, en toen ik die laatst weer eens aansloot viel mij hetzelfde op als toen met de SuperNait. De SB Classic klinkt gewoon minder open/transparant en het hoog is een stuk terughoudender/minder sprankelend. 

Maar waarom zou je ook een Squeezebox op een Supernait willen aansluiten? :D   

Alco

CiteerMaar waarom zou je ook een Squeezebox op een Supernait willen aansluiten? :D
Simpel, omdat ik de Squeezebox al had en de SuperNait een interne DAC, dus... :D
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

twani

Dat het desondanks niet lekker klonk bevestigt mijn bange vermoedens vwb de loopwerk kwaliteiten van de SB (ik werd er zelf ook zo droevig van) :devil:

musfed

En eh, Fireman, volgens mij heb ik hier je oude Headline staan. Lijst + 1 medunkt.
Denk er ook over om één Hicap (gerecapped) te verpatsen en er, voor mijn 82 een Dualteddycap te kopen.
Ik heb nog een Snaps staan die de Headline kan bedienen. Oh, dan houd ik nog een gerecappede (of zoiets) Hicap over. Hmm, nog iets van Pardo voor de nDac........ keuzen, keuzes ;D
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerDat het desondanks niet lekker klonk bevestigt mijn bange vermoedens vwb de loopwerk kwaliteiten van de SB
Klopt, het heeft mijn vermoeden inmiddels ook bevestigd. (voor zover je bij de SB van "loopwerk" kunt spreken)

De SB Touch is echter niet te vergelijken met de SB Classic. (ook al is de prijs vrijwel gelijk)
De Touch klinkt zowel analoog als digitaal aangesloten aanmerkelijk beter.
Daarom denk ik dat als ik toen een SB Touch had gehad, mijn ervaring met de SN wellicht anders zou zijn geweest.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

Citeerkeuzen, keuzes  ;D
Praat me er niet van Musfed... ::) ;D

(er zijn zoveel keuzes, mijn specialiteit lijkt soms het maken van de verkeerde :laugh: ;) )

Fred Mulder

Citaat van: ivo1986 op augustus 24, 2011, 15:59:21

Heb zelf geen ervaring met producten van Teddy, maar kijk ook naar eens Avondale audio. Zij leveren uitstekende *caps
Kan je verklappen dat een TPX2 op de SN wonderen doet (stuk beter dan Naim HiCAP).
zie http://avondaleaudio.com/power-supply-tpx2/ (onderaan de pagina staat een overzicht met producten/prijs)

Succes, Fred

musfed

Die ken ik inderdaad ook van het roze forum.
Helaas dat Avondale voor een voeding op de Nac82 1247 pondjes wil afrekenen. Iets teveel van goede om te proberen. Is Pardo goedkoper.
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Alco

Jemig Fred,... waar heb je dat Mcintosh zo gauw vandaan ?  :o

Ik hoop dat 't beter klinkt als 't er uit ziet, maar dat zal ongetwijfeld! :happy:  ;)

ivo1986

Gefeliciteerd.

Moet zeggen dat ik Mc altijd wel mooi vind.
Is het met buizen of solid state?