Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Klout10 op juli 14, 2011, 11:02:39
Als ik de verhalen van de diverse forum leden zo zie vraag ik mij af of er soms niet wat al te hoge verwachtingen zijn - misschien mede gebaseerd op wat er in de diverse hifi magazines wordt geschreven. Dit onderstreept volgens mij het belang van een goede dealer waar je terecht kunt voor advies en waar je in de gelegenheid wordt gesteld om apparatuur thuis te beluisteren voordat tot aanscaf wordt over gegaan...

je hebt helemaal gelijk. De stageline gaat weer in de verkoop, oeps staat alweer op MP :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ja...Daar heb je gelijk in.

Heb de versterker ook thuis beluisterd en positief vielen mij een aantal zaken op. De XS klonk in den beginne nogal koel en schel maar dat is een kwestie van warm lopen. Dat komt wel goed dacht ik...was tenslotte ook bij de 5/ zo.

Is ook wel goed gekomen maar dat warme is zeker niet goed. Misschien is er iets aan de knikker met de XS dat wachten we maar af. Ik had overigens een zelfde schrikreactie met de 5 serie"Waar ben ik aan begonnen". Duurt ff want ja het moet wennen. Ben er zeker van dat alles goed komt. Meen nu al dat het is meer upfront is daar de ls kabel aan de verkeerde kant zat, en nu heb ik vorige week een boekenkast leeggehaald die nu leeg is. Ik ga die maar weer beboeken.

Maar nu eerst de tour!!!!!!!!!
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: LPlover op juli 14, 2011, 11:11:18
je hebt helemaal gelijk. De stageline gaat weer in de verkoop, oeps staat alweer op MP :D

Suc6 met de verkoop, hoop dat je er niet al te veel op verliest ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Klout10

Citaat van: LPlover op juli 14, 2011, 11:11:18

Waarom staan er twee advertenties op MP??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Cyreg

Staat in 2 verschillende rubrieken op MP  :thumbs-up:
Meestal handig voor de echte Naimies om er 'n serienr bij te zetten?
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

[quote

een onder versterkers en een onder platenspelers

Robiwan

Citaat van: Cyreg op juli 14, 2011, 14:10:19
Staat in 2 verschillende rubrieken op MP  :thumbs-up:
Meestal handig voor de echte Naimies om er 'n serienr bij te zetten?

ik heb de advertentie vanaf mijn werdadres gemaakt. vanavond thuis effe serienummer opzoeken advertentie wijzigen.
28... nog wat.

Klout10

Citaat van: LPlover op juli 14, 2011, 14:27:39
een onder versterkers en een onder platenspelers

Lijkt me wat overdone. De "Naimies" onder ons zoeken volgens mij gewoon op trefwoord "Naim" en zien de Stageline dan toch wel voorbij komen...

Robiwan

Citaat van: Klout10 op juli 14, 2011, 14:38:28
Lijkt me wat overdone. De "Naimies" onder ons zoeken volgens mij gewoon op trefwoord "Naim" en zien de Stageline dan toch wel voorbij komen...

Er zijn ook niet Naimies die wellicht de Stageline interessant vinden ;)

Robiwan

tja welke phonoversterker zal ik dan gaan proberen tot 1000 euro????

De bleunote klinkt in grote lijnen prima maar kan wat vlak overkomen. Ik wil iets meer de Naim klankkwaliteit. Latham gaf aan dat het niet mogelijk is om de gain te verhogen van de N zonder daarbij in te boeten op klankkwaliteit. Een ander element, gelijk maar een Mc, werd aanbevolen. Nou dacht het niet want mijn draaitafel met element is prima. Ik baal er wel van dat de Stageline geen blijvertje is. 

Ik zat te denken aan de volgende alternatieven:

Soundsmith MMP3 (379 euro)
Graham Slee Era Gold Reflex / PSU1 (800 euro)
Graham Slee Jazz Club + PSU1 phonovoorversterker (800 euro)
Heed Quasar (934 euro)
Heed Questar (300 euro)
Lehmann black cube SE
?????????????????????????????????????????

S@m

Zou er een ietsiepietsie bijleggen en op zoek gaan naar een EAR 834P

Edit. Overigens vermeld je de prijs van een Heed Quasar mét PSU en de prijs van de Heed Questar zónder PSU...  ;)

Voor het geld is de Soundsmith MMP3 een erg goede pré (zelf mee gedraaid).

Alco

Citeerwelke phonoversterker zal ik dan gaan proberen tot 1000 euro?

Ik moet bekennen dat ik er zelf geen ervaring mee heb, maar deze word helemaal de hemel in geprezen:

De Leema Elements (€ 700,- ) Zie: http://www.hifi.nl/recensies/4035/Leema-Acoustics-Elements-Phono.html

Wat ik zelf een dijk van een phono-versterker vind, is de Sonneteer Sedley. (alleen i.c.m Sonneteer gehoord overigens)

( http://www.sonneteer.co.uk/pics/sedley%20usb%20manual%20v1.pdf )  (prijs volgens mij € 800,- )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op juli 14, 2011, 15:39:46
Ik moet bekennen dat ik er zelf geen ervaring mee heb, maar deze word helemaal de hemel in geprezen:

De Leema Elements (€ 700,- ) Zie: http://www.hifi.nl/recensies/4035/Leema-Acoustics-Elements-Phono.html

Wat ik zelf een dijk van een phono-versterker vind, is de Sonneteer Sedley. (alleen i.c.m Sonneteer gehoord overigens)

( http://www.sonneteer.co.uk/pics/sedley%20usb%20manual%20v1.pdf )  (prijs volgens mij € 800,- )

Leema ben ik niet weg van, maar die Sonneteer looks interesting. waar kan ik die beluisteren?

Cyreg

GrahamSlee Reflex U(ltra)L(inear)/PSU1 schijnt in de Slee family nu het neusje vd zalm te zijn.  :pompom:
Zelf ervaring met EraGoldV en eerdere GoldReflex met PSU1's en altijd veel kwaliteit, detail en met slam.
Nu simpel terug naar LFD met MM trapje (ook wel aardig, maar wel anders) Tja.... :(
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

musfed

Ik heb zelf een Roksan DXP phono amp op mijn Rega p25/DL103 waar ik erg tevreden over ben.

Om nog maar eens met nog een merk te komen.... 8)

Verving overigens de kaarten in mijn Nac82.
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

hmmm ik kan een Leema phono elements proberen bij hobo hifi. Deze heeft een gain van 36 dB, ik ben benieuwd :D Maar schijnt erg goed te klinken.
De sonneteer sedley is een oudbakken phonotrap en stamt al uit 1998??

S@m

Citaat van: LPlover op juli 14, 2011, 17:03:49
hmmm ik kan een Leema phono elements proberen bij hobo hifi. Deze heeft een gain van 36 dB, ik ben benieuwd :D Maar schijnt erg goed te klinken.
De sonneteer sedley is een oudbakken phonotrap en stamt al uit 1998??

Waarom doe je een pré met een lage versterking weg om vervolgens een pré met een eveneens lage versterking te proberen ???

Robiwan

Citaat van: S@m op juli 14, 2011, 17:11:59
Waarom doe je een pré met een lage versterking weg om vervolgens een pré met een eveneens lage versterking te proberen ???

wellicht zijn die 4 dB extra net genoeg ;)

Robiwan

Citaat van: S@m op juli 14, 2011, 17:11:59

die EAR phono pre heeft toch buizen die je elke maand moet vervangen :D

Klout10

Wees verstandig en ga nu eens gewoon naar je dealer, kan je op de lange termijn nog geld besparen ook.

Een ander element vind ik trouwens zo'n slechte optie nog niet ...

Klout10

Citaat van: Alco op juli 14, 2011, 15:39:46
Ik moet bekennen dat ik er zelf geen ervaring mee heb, maar deze word helemaal de hemel in geprezen

ZELF luisteren jongens, niet op recenties afgaan ...

Robiwan

Citaat van: Klout10 op juli 14, 2011, 17:24:28
Wees verstandig en ga nu eens gewoon naar je dealer, kan je op de lange termijn nog geld besparen ook.

Een ander element vind ik trouwens zo'n slechte optie nog niet ...

welke dealer? Snijders? die heeft maar een beperkt aantal merken voor analoog. Met het element is niks mis echt, top mm! Eerlijk gezegd zijn er best veel phono versterkers te koop en ik zie nu door de bomen het bos niet meer :(

hoho rustig, ik ga zaterdag naar sense of music in leiden en kan daar 1 of 2 phono versterkers lenen. Ik denk dat ik de quasar van heed en een Graham type ga proberen. beide zouden lekker stevig moeten klinken.

Jumping Jack

Ik heb een (tweedehandse) Black Cube Decade, heeft een gain van 66dB  :D. Alleen vind je ze niet zo vaak tweedehands, en nieuw zijn ze buiten uw budget dacht ik...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op juli 14, 2011, 18:19:44
Ik heb een (tweedehandse) Black Cube Decade, heeft een gain van 66dB  :D. Alleen vind je ze niet zo vaak tweedehands, en nieuw zijn ze buiten uw budget dacht ik...

ja hallo gain van 66 dB daarmee blaas je de ingang op van de nait 5 italic :D

S@m

Citaat van: LPlover op juli 14, 2011, 17:18:57
wellicht zijn die 4 dB extra net genoeg ;)

Citaat van: LPlover op juli 14, 2011, 17:22:37
die EAR phono pre heeft toch buizen die je elke maand moet vervangen :D

Ik merk steeds meer dat het aan kennis in het Naim topic nogal ontbreekt.

Afijn, veel plezier met de eigenwijzigheid... ;D