Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: ThijsG op juli 13, 2011, 09:24:36
Heb je een punt, bij mij is de akoestiek ook beroerd atm, vriendin heeft de kamer opnieuw ingericht. Beetje aan de lege kant. Zwaardere gordijnen vervangen door flinterdunne. Haha ik moest wel even wennen toen ik weer muziek opzette. Maar het went wel moet ik zeggen. En een zwaar kleed over de stoel helpt al iets. Of zit
dat tussen mijn oren! haha. Zit af en toe wel eens te denken om twee van die schermen te kopen zoals Alex ook heeft.

He Bas! Heb jij inmiddels al wat moois aangeschaft?

jammer van die akoestiek. Je gaat dan niet optimaal genieten van je toekomstige Naim set. Een vollere kamer is voor de akoestiek altijd beter dan een vrij lege kamer, en dan nog die flinterdunne gordijnen, jammer hoor :( :(
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Oud lid

Citaat van: fred19633 op juli 13, 2011, 09:25:55
Ach...Ik had mij dat ook voorgenomen maar de cdxs komt er al weer aan.

Wat is dat nu weer voor een apparaat, Fred?

Erwin B

Dr.Bedlo

Bas...

De Trew staat aan de stroom en moet 1st maar eens een weekje op eierbak temperatuur komen. wil deze een eerlijke kans geven en zo uit de doos zal het niet gaan dan krijg ik dezelfde schrik als toen ik de xs koud beluisterde-dat is overigens weer helemaal goed gekomen mede dankzij latham-
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Erwin B op juli 13, 2011, 09:37:29
Wat is dat nu weer voor een apparaat, Fred?

Erwin B

ken je van die speigelplaotjes in duwen. cd5xs heet dat ding geloof ik
Quad vintage.

Oud lid

Citaat van: fred19633 op juli 13, 2011, 09:37:46
Bas...

De Trew staat aan de stroom en moet 1st maar eens een weekje op eierbak temeratuur komen. wwil deze een eerlijke kans geven en zo uit de doos zal het niet gaan dan krijg ik dezelfde schrik als toen ik de xs koud beluisterde-dat is overigens weer helemaal goed gekomen mede dankzij latham-

Die hoeft toch geen week aan de stroom. Als die al gebruikt is als demo hoeft hij maar een half uurtje op te warmen. En anders zal die na 1 dag perfekt spelen.

Erwin B

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op juli 13, 2011, 09:37:46
De Trew staat aan de stroom en moet 1st maar eens een weekje op eierbak temperatuur komen. wil deze een eerlijke kans geven en zo uit de doos zal het niet gaan dan krijg ik dezelfde schrik als toen ik de xs koud beluisterde-dat is overigens weer helemaal goed gekomen mede dankzij latham-

Als jij eieren bakt op je apparatuur kan ik me wel een beetje indenken dat je apparatuur niet helemaal lekker klinkt ;)
Benieuwd, maar zie je ervaringen wel verschijnen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Citaat van: Erwin B op juli 13, 2011, 09:40:50
Die hoeft toch geen week aan de stroom. Als die al gebruikt is als demo hoeft hij maar een half uurtje op te warmen. En anders zal die na 1 dag perfekt spelen.

Erwin B

Ik wacht toch maar ff rustig af..De XS horror staat mij nog vers in het geheugen. Moet ook nog wat wegzetten en verbouwen en daar heb ik op dit moment nog geen zin in.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: Erwin B op juli 13, 2011, 09:40:50

Erwin B

Ik heb zelf Astin Trew gehad en kan je verzekeren dat ze koud en nieuw uit de doos al erg goed klinken, ingespeeld zal ie alleen maar beter worden.

Als het een demo exemplaar is dan is er van inspelen geen sprake meer en zal de versterker na enkele nummers al vrijwel optimaal presteren.

Geen schrik Fred, laat je maar verrassen  ;)

fireman

Citaat van: S@m op juli 12, 2011, 08:59:15
Besef je wel hoeveel geld er naar een echt mooie platenspeler moet? En dan nog een mooie arm, goed element, passende phonopre...

...Oh ja, wat denk je dat vinyl kost.

En het mooiste is dat vinyl dan bijna net zo mooi kán klinken als digitaal.

Als je om het uiterlijk gaat dan kan je best veel geld kwijt zijn. Maar voor relatief weinig geld kan je al een goed klinken de platenspeler hebben.

En ...net zo mooi kan klinken als digitaal. Moet zeggen dat qua kwaliteit digitaal beter kan zijn of is, maar de beleving en het genieten ervan is met vinyl vele malen beter!

Een goed of juist element is van essentieel belang. Phonotrap redelijk en de arm... Hmmm.... geen ervaring mee.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerDan zou ik er met de Harbeths ook last van moeten hebben en dat is mij niet opgevallen tot nu toe..
Jouw Harbeth's hebben wel een iets grotere woofer, dan mijn Diapasonnetjes.

Citeerik ben wel benieuwd wat in deze situatie jouw definitie is van 'prima'. Kan je je kamer mét inrichting omschrijven?

Met prima bedoel ik in vergelijking met m'n vorige woning, dat ik geen last meer heb van staande golven. (teveel, ongecontrolleerd laag)

Mijn woonkamer is 4 x 6 meter met laminaat op de vloer. Dikke gordijnen een meter of 2 achter de luisterplek. (dus ook de luisterplek niet tegen een wand)
Een groot, hoogpolig vloerkleed tussen de hifi-set en luisterplek. Verder een stoffen bank, een eethoek en TV-kast.  
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: Fireman op juli 13, 2011, 09:56:55
Als je om het uiterlijk gaat dan kan je best veel geld kwijt zijn. Maar voor relatief weinig geld kan je al een goed klinken de platenspeler hebben.

En ...net zo mooi kan klinken als digitaal. Moet zeggen dat qua kwaliteit digitaal beter kan zijn of is, maar de beleving en het genieten ervan is met vinyl vele malen beter!

Een goed of juist element is van essentieel belang. Phonotrap redelijk en de arm... Hmmm.... geen ervaring mee.

Je hebt volkomen gelijk...Denk ik...Nou ja weet ik haast wel zeker!
Quad vintage.

S@m

Citaat van: Fireman op juli 13, 2011, 09:56:55
Wel een goed klinkende, maar niet een geweldige...

CiteerEn ...net zo mooi kan klinken als digitaal. Moet zeggen dat qua kwaliteit digitaal beter kan zijn of is, maar de beleving en het genieten ervan is met vinyl vele malen beter!
Genieten en beleving is persoonlijk, met digitaal kan dezelfde beleving worden opgeroepen. Eén en ander is afhankelijk van de rest van je set/akoestiek.

CiteerEen goed of juist element is van essentieel belang. Phonotrap redelijk en de arm... Hmmm.... geen ervaring mee.

Een goed element kost ook 'goed' geld, dus daarmee help je de eerste stelling om zeep  ;) En de rest van de zin zegt mi voldoende...

@ Alco, dit lijkt idd voldoende.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

fireman

Ik heb op een gegeven moment maar gedacht hoe waardevol ik het nog vind. Een set van XK€ tegen het genieten en gebruik er van. Ik had een goede en zeer mooie draaitafel ( persoonlijke smaak, Roksan Xerxes 20 ). Maar als ik maar 1 plaatje in de maand draai dan vind ik het zonde geld en doe ik er liever iets anders met het geld.
Evenals de 282/250-2 set, echt er lekker relaxed voor zitten komt er niet van. De kids, werk, studie, etc... dus meer op de achtergrond en knallen met de meiden. Echt relaxed luisteren komt er dan ook niet van. Nu met de nait2 gaat dat heel erg goed voor een fractie van het bedrag. Ik heb nu bijvoorbeeld de radio op en dat klinkt heel erg fraai. Wel heb ik dus die nDAC met T-XPS als source ( streaming dus! )

Overigens zojuist mijn Stageline verkocht en een extra nait 2 aangeschaft omdat daar wel een phonotrap in zit :) ( MM ) De andere nait 2 gaat dus weer de deur uit ( of naar mijn kids :) 's kijken of z ook aan de naim gaan )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Robiwan

Zo weer lekker plaatjes draaien met de Clearaudio, Stageline en flatcap 2x. Wat mij opvalt is dat het een stuk zachter klinkt dan de cd of tuner. Ik had wel verwacht dat het iets minder luid klonk maar dit slaat alles. Volumeregelaar moet flink omhoog voor wat volume. Het is wel een Stageline N geschikt voor mm elementen. De gain is toch wat aan de magere kant. Het klinkt ook niet echt krachtig :(

De bluenote phono MKII klinkt veel luider, bijna net zo hard als de cd speler.

helpppppppppppppppppp

heb Latham gebeld, misschien hebben ze een oplossing. Wellicht is de Stageline niet in orde. De match met het element zou technisch gezien goed moeten zijn.

Klout10

Citaat van: LPlover op juli 13, 2011, 15:46:20
heb Latham gebeld, misschien hebben ze een oplossing. Wellicht is de Stageline niet in orde. De match met het element zou technisch gezien goed moeten zijn.

Waarom niet even contact opgenomen met je dealer?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op juli 13, 2011, 17:03:23
Waarom niet even contact opgenomen met je dealer?

2e hands gekocht :D

bwolke

Relax, dat is normaal. Bij mij moest de volumeregelaar van de Nait5i ook op 12 uur staan met de stageline.

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: bwolke op juli 13, 2011, 17:11:45
Relax, dat is normaal. Bij mij moest de volumeregelaar van de Nait5i ook op 12 uur staan met de stageline.

nou vind ik niet normaal. Het klinkt daardoor ook wat suffig en dat zou niet mogen. Wellicht kunnen ze de gain verhogen. Zo niet dan in de verkoop.

Robiwan

Citaat van: Klout10 op juli 13, 2011, 17:14:29
Jaja, goedkoop is duurkoop!

:D :D Ik heb goede ervaringen hoor met 2e hands. Hij ruist of bromt niet maar waarom zo zacht????

De bluenote heeft 40 dB gain voor mm en ik schat de Stageline hooguit op 32 dB.

Dr.Bedlo

Ok..De misere XS

Gisteren heb ik op advies van Latham de versterker uitgedaan en hem vanmorgen weer aangedaan. Twas net of de sound nu 180 graden is omgebogen. Een breed stereobeeld. mooie diepe en droge bassen- en veel meer details.

Vanmiddag ff naar Edwin gegaan van AA dat is tenslotte ook maar tien minuten fietsen-omdat hij ook wel niewsgierig was naar mijn bevinden. Dus vertelde hem van de Smooth and Silky sound en vooral de warmte die wel heel erg te was vond ik maar ja ben een Groninger dus eens gekocht blijft gekocht. Maar volgens Edwin en daar vertrouw ik op is dat warme nu niet typisch NAIM meer de Punch en Pratt de Attacks_daar had Latham het ook al over. En ja dat kan ik er met de beste wil van de wereld niet van maken. Een Buizen versterker zal er jaloers van worden.

Nu heeft dat meer smooth soundje ook wel zijn charme maar Punch Nee. kortom Edwim komt binnenkort eens langs om te luisteren en dan horen we het wel.
Quad vintage.

Klout10

LPlover,

Stel je vraag eens op het Naim UK Forum, je hebt daar meer kans dat je een kenner tegen het lijf loopt!

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op juli 13, 2011, 17:33:44
Stel je vraag eens op het Naim UK Forum, je hebt daar meer kans dat je een kenner tegen het lijf loopt!

Dat had hij al gedaan. Zag ietys in die richting voor bij komen
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op juli 13, 2011, 17:34:47
Dat had hij al gedaan. Zag ietys in die richting voor bij komen

Sorry, wist ik nog niet...