Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerWat?? En die heb je weg gedaan voor een Squeezebox en nu klagen over luistermoeheid en weet ik wat allemaal?? Eeuwig zonde lijkt mij! Ik kan jou helemaal niet meer volgen hoor!

Zoals ik al eerder zei was die luistermoeheid er ook al toen ik nog een CD5X en CDX had, dus vraag ik me af of m'n huidige bron wel echt de oorzaak is...  
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op juli 11, 2011, 13:21:37
Zou je het bron/dac gedeelte van de UnitiCute dan zien als van eenzelfde niveau als de CD5X ?

Nee, ik heb deze twee nooit rechtstreeks vergeleken dus kan er niet over oordelen. Vogens mij zijn er hier veel mensen die dat misschien wel denken te kunnen... Wat ik bedoel is dat er mijns inziens niets mankeert aan je Nait 5i en je speakers en dat je ofwel eerst een naar een fatsoenlijke bron zou moeten kijken ofwel de keuze maken voor streaming en daarmee noemde ik een oplossing die wellicht financieel haalbaar zou kunnen zijn...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Klout10

Citaat van: Alco op juli 11, 2011, 13:43:25
Zoals ik al eerder zei was die luistermoeheid er ook al toen ik nog een CD5X en CDX had, dus vraag ik me af of m'n huidige bron wel echt de oorzaak is...  

Heb je dit probleem wel eens met je dealer besproken?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

toch kan ik mij van diapson herinneren dat deze in mijn oren wat opdringerig klonken en zeker met Naim zou dat teveel van het goede zijn???
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Dan is zeker jammer dat je die hebt weg gedaan! Daar is volgens mij helemaal niets mis mee!?

Heeft een dealer je dit aangeraden of ga je af op recenties op internet of hoe kom je tot zo'n belissing?

S@m

Lijkt mij dan niet. Squeezebox en Metrum zouden een wat vlakker geluidsbeeld kunnen geven dan voornoemde cd spelers. Misschien toch eens een andere versterker proberen.

Sugden, Sonneteer of Lavardin.

Oud lid

Staat een mooie Sugden A21SE te koop.

Erwin B

Cyreg

Hallo Alco,
Ik zou allereeerst toch even op zoek gaan naar 'n muzikalere klankbalans, die je wel langere tijd gaat bevallen.
En ook een, waarbij met de meeste bronnen en meeste muziek de klank acceptabel tot goed is en ook langere tijd blijft.
Daarna pas op zoek gaan naar verfijning(klankkwaliteit) met behoud van de goede klankbalans.
Maar wel even uitproberen met de versterker en luidsprekers die je nu al hebt  ;)

Te beginnen met verdeelblok en netsnoer en dat in combi met je luidsprekerkabel en LSstandaards (met hulpstukken).
Probeer 'ns simpelweg 'n ander freebee netsnoer van 'n ander apparaat of leen wat netspul.
Je luidsprekers ken ik niet, maar de naim 5i en XS heb ik vaker gehoord (wel meestal in combi met Harbeth)

Kortom > eerst proberen uit te zoeken wat nou het meest storende in je setup is.
Met name die gewenste volume-variaties zit hem m.i. in de klankbalans.
Misschien met 'n te weinig warm/vol en te helder middenlaaggebied  ???
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

Misschien toch aan de Harbeths..Nu ik denk dat het misschien wel eens je Diapasons kunnen zijn. Ik heb ze voor jaren ook eens gehad icm met NAD (weet niet meer welk type) klinken inderdaad soms wat te fel in het hoog.
Quad vintage.

Klout10

Ik blijf het jammer vinden dat je een CD5X en FlatCap 2X hebt weggedaan en nu speelt met een Squeezebox. Meer zeg ik er niet meer over...

Oud lid

Er staan hier op het forum Harbeths te koop. En niet duur. Dezelfde als Fred heeft als ik het goed heb.

Erwin B

katwax

Aangezien mijn nait xs te koop stond kwam er gisteren iemand luisteren en die had zijn eigen luidspreker bij, het ging om Dynaudio Focus 140. Bij de eerste cd (dire straits) was het al raak, persoon was direct verkocth en ik moet zeggen het klonk inderdaad goed. Die dyns waren een goede match met de nait xs.
Wat cd's later was de deal gesloten :)

Had eigenlijk wat schrik dat de naim sound en dynaudio niet zo goed samen zouden gaan, maar ik heb gisteren het tegendeel gehoord.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dr.Bedlo

Citaat van: Erwin B op juli 11, 2011, 14:32:48
Er staan hier op het forum Harbeths te koop. En niet duur. Dezelfde als Fred heeft als ik het goed heb.

Erwin B

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113783.0

Deze bedoel je? Dat zijn niet de speakers die ik heb. Dit is de es2 en ik heb de opvolger de esr.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: katwax op juli 11, 2011, 14:47:47
Aangezien mijn nait xs te koop stond kwam er gisteren iemand luisteren en die had zijn eigen luidspreker bij, het ging om Dynaudio Focus 140. Bij de eerste cd (dire straits) was het al raak, persoon was direct verkocth en ik moet zeggen het klonk inderdaad goed. Die dyns waren een goede match met de nait xs.
Wat cd's later was de deal gesloten :)

Had eigenlijk wat schrik dat de naim sound en dynaudio niet zo goed samen zouden gaan, maar ik heb gisteren het tegendeel gehoord.

dynaudio is ook een vrij snelle speaker, dus lijkt mij wel oke.

Robiwan

ik snap het nu toch ook niet helemaal waarom je bent teruggegaan naar een squeezbox met nait 5i, terwijl je voorheen, zeker ook met de P3, een veel mooiere set had????

kun je nog eens opsommen waarom je deze weg hebt bewandeld?

Dr.Bedlo

Soms kunnen persoonlijke en financiele motieven ook een rol spelen. Maar moet wel zeggen dat Alco inderdaad als je zuiver kijkt naar de klanktechnische motieven wel een vreemd pad heeft bewandeld.
Quad vintage.

Oud lid

Ja, die bedoelde ik Fred. Ik had alleen gelet op het eerste gedeelte in de typeaanduiding.

Groeten,

Erwin B

Dr.Bedlo

Geeft niks...Gebeurt mij zo vaak.

Krijg morgen als demo een aston binnen een at2000 plus, Ben benieuwd
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 11, 2011, 17:04:47

Binnenkort dus Naim in de verkoop... :smile:

Oud lid

Ik snap het even niet meer. Jullie zijn, zogenaamd Naimaholic. Jij Fred, hebt net 2 weken een Nait XS thuis. Morgen krijg je een Astin Trew ter demo. Wat ga je daar mee doen. Is Naim misschien toch niet het van je?

Erwin B

Klout10

De laatste tijd gaat het hier op het Naim Topic inderdaad steeds vaker over niet-Naim apparatuur...

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op juli 11, 2011, 17:04:47
Geeft niks...Gebeurt mij zo vaak.

Ben wel benieuwd naar je bevindingen Fred, hoe je het verschil ervaart. Maar ik moet toegeven dat het nu even wat minder Naim-minded wordt op dit topic ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Oud lid

Citaat van: Bas Akkerman op juli 11, 2011, 18:07:08
Ben wel benieuwd naar je bevindingen Fred, hoe je het verschil ervaart. Maar ik moet toegeven dat het nu even wat minder Naim-minded wordt op dit topic ;)

Dat komt omdat de Naimaholics toch niet zo verslaafd blijken te zijn als ze denken. Ze lopen een beetje zwabberend... :laugh:

Erwin B

Klout10

Citaat van: Erwin B op juli 11, 2011, 18:11:36
Dat komt omdat de Naimaholics toch niet zo verslaafd blijken te zijn als ze denken. Ze lopen een beetje zwabberend... :laugh:

Erwin B

Let op je woorden! Geldt niet voor iedereen hier  ;D

Dr.Bedlo

Citaat van: Erwin B op juli 11, 2011, 17:40:51
Ik snap het even niet meer. Jullie zijn, zogenaamd Naimaholic. Jij Fred, hebt net 2 weken een Nait XS thuis. Morgen krijg je een Astin Trew ter demo. Wat ga je daar mee doen. Is Naim misschien toch niet het van je?

Erwin B
Ik blijf wel een Naimie maar eens verder kijken dan je neus lang is kan geen kwaad. Ik ben er nieuwsgierig naar
...
Quad vintage.