Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli 11, 2011, 17:04:47
Geeft niks...Gebeurt mij zo vaak.

Krijg morgen als demo een aston binnen een at2000 plus, Ben benieuwd

huh wat voor merk, Aiwa at 2000 :D Vloeken in de kerk wat mij betreft. Van dit soort berichtjes kan ik echt niet slapen. Fred wellicht Naim af? :D Vind je de Nait XS nu wel of niet lekker klinken?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: fred19633 op juli 11, 2011, 18:30:22
Ik blijf wel een Naimie maar eens verder kijken dan je neus lang is kan geen kwaad. Ik ben er nieuwsgierig naar. En aangezien er vele merken zijn die de Sound van Naim ook schijnen te hebben afgekeken....
...
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juli 11, 2011, 18:31:31
huh wat voor merk, Aiwa at 2000 :D Vloeken in de kerk wat mij betreft. Van dit soort berichtjes kan ik echt niet slapen. Fred wellicht Naim af? :D Vind je de Nait XS nu wel of niet lekker klinken?

Nou NAIM af zou ik niet worden, maar krijg de kans om ook eens naar dat Aiwa setje te luisteren en dan moet je dat gewoon doen toch.Misschien leuk voor de slaapkamer.Ik vind de xs steeds meer een houdertje. De sound van de XS die nu eenmaal anders is dan de 5 is wel even wennen maar bevalt mij meer en meer. Zal ook wel iets met de inspeeltijd te maken hebben en de genezing van de oorontsteking.

Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 11, 2011, 18:35:23
Nou NAIM af zou ik niet worden, maar krijg de kans om ook eens naar dat Aiwa setje te luisteren en dan moet je dat gewoon doen toch.Misschien leuk voor de slaapkamer.Ik vind de xs steeds meer een houdertje. De sound van de XS die nu eenmaal anders is dan de 5 is wel even wennen maar bevalt mij meer en meer. Zal ook wel iets met de inspeeltijd te maken hebben en de genezing van de oorontsteking.

De Astin Trew At2000+ maakt gehakt van de XS... ;D

Alco

Bedankt voor alle goede/goed bedoelde tips en adviezen guys.

Tjonge... wat een reacties. "I sure opened up a can of worms", zouden ze op 't UK Naim forum zeggen)  ::)

Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen vreemd overkomt, de wegen die ik heb bewandeld, met name op 't vlak van de CD-spelers. Het is eigenlijk een te lang/off-topic verhaal om alles/hoe/waarom nu in dit topic uit te leggen.

@ LPlover: Je hebt een PM, anders werd 't zo'n lang verhaal hiero. :lookaround:

CiteerHeb je dit probleem wel eens met je dealer besproken?

Nou,..nee, niet echt. Ik ervaarde het min of meer als normaal/niet echt een probleem.

Het af en toe volume omhoog/omlaag doen vind ik eigenlijk nog steeds niet zo'n punt.
(sommige momenten (gitaarsolo oid) klinken soms net iets lekkerder, met een paar db extra.
Daarna gaat 't dan weer op normaal niveau.

Ik zal de komende tijd proberen uit te vogelen wat de oorzaak is, waardoor mijn set niet 'involving' genoeg klinkt, om langer dan pakweg een half uurtje te kunnen boeien. (jammer dat ik pas over 5 weken vakantie heb)  :confused:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op juli 11, 2011, 18:40:05

Ja dat soort uitpraken hoor ik wel vaker..tot nu toe heb ik geen zaken gehoord die mij overtuigen van het feit dat ik mijn spullen moet verkopen en of ruilen en of in moet ruilen. We zullen zien....
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 11, 2011, 18:43:32
Ja dat soort uitpraken hoor ik wel vaker..tot nu toe heb ik geen zaken gehoord die mij overtuigen van het feit dat ik mijn spullen moet verkopen en of ruilen en of in moet ruilen. We zullen zien....

Ik weet niet hoe je normaliter vergelijkt, maar laat de Astin Trew At2000+ gewoon een week aangesloten zonder te switchen van A naar B. Zo kan je aan de muzikaliteit wennen. Na een week de XS weer aansluiten en dan ben ik benieuwd wat volgende week je conclusie is...

bmateijsen

Citaat van: S@m op juli 11, 2011, 18:40:05

Totaal andere versterker imho ::) (en niet mijn ding....)

S@m

Citaat van: bmateijsen op juli 11, 2011, 19:16:22
Totaal andere versterker imho

Juist daarom lijkt het me leuk Fred's ervaring te lezen. En dat ie 'gehakt' maakt van de Naim is natuurlijk gekkigheid, ieder doet zijn ding op z'n eigen manier.

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op juli 11, 2011, 19:16:22
Totaal andere versterker imho ::) (en niet mijn ding....)

hi,

De music-line-Netzleiste van 49 euro voor 2 meter is dat wat? Volgens de site de volgende klankkarakteristiek:
Die Netzleiste lässt angeschlossene Komponenten kraftvoller, deutlicher und rhythmisch präziser klingen. Ik ben bang dat het juist dunner gaat klinken, of is dat niet terecht?

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Nee dat is niet terecht. Klinkt ietsje meer open maar dat kan ook inbeelding zijn. Edwin van AA te Groningen heeft ze wel liggen.
Quad vintage.

Cyreg

Dit was mijn eerdere commentaar  ;)

Citaat van: Cyreg op juli  2, 2011, 19:01:15
Had 'n half jaartje geleden 'n MusicLine/Naim 6x verlengblokje gekocht en 'n ML/Naim netsnoertje.
Heb ik 'n tijdje op allerlei plekken geprobeerd met onderscheidende resultaten.
Pittige klanken met wat lowmid boost en wat minder idee van "echt laag".
(Is nu in gebruik bij m'n TV setup met 'n NAD C316BEE in combi met Harbeth P3ES2's)
Uiteindelijk voor de stereoset bij ArtSpeak netspul terecht gekomen.

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

fireman

Citaat van: Klout10 op juli 10, 2011, 21:46:53
Alco,

Ik heb het je al eerder gezegd: waarom niet nog even door sparen en een UnitiQute of eventueel een NaimUniti? Ik denk dat er een complete wereld voor je opengaat als je streaming hoort zoals het bedoeld is!

IMHO is een Nait 2 toch een stap terug in de tijd...

Groeten,
Michel

Ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb het allemaal in huis gehad en het geluid van de Uniti qute en Uniti is zo plat als een dubbeltje. Heb de 282/250-2 gehad en dat is een echte 3D ervaring. Nu de nait2 en dat geeft een eveneens 3D beeld echter zonder de kracht van mijn laatste set ( logisch ) maar op redelijk luisterniveau is het mijn inziens zeker wel beter dan de qute & Uniti. Moet wel zeggen dat mijn bron een nDAC + T-XPS is. Misschien speelt dat mee.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Citaat van: Fireman op juli 11, 2011, 21:46:15
Moet wel zeggen dat mijn bron een nDAC + T-XPS is. Misschien speelt dat mee.

Dat weet ik wel zeker! Vandaar dat ik ook al een aantal keer tegen Alco heb gezegd eerst eens naar een goede bron te zoeken; garbage-in, garbage-out...

Nu denkt-ie een vergelijkbaar resultaat met z'n Nait 2 te kunnen halen met een Squeezebox/Metrum DAC als bron voor misschien een vijfde van de prijs!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Citaat van: Fireman op juli 11, 2011, 21:46:15
Ben ik niet helemaal mee eens. Ik heb het allemaal in huis gehad en het geluid van de Uniti qute en Uniti is zo plat als een dubbeltje. Heb de 282/250-2 gehad en dat is een echte 3D ervaring. Nu de nait2 en dat geeft een eveneens 3D beeld echter zonder de kracht van mijn laatste set ( logisch ) maar op redelijk luisterniveau is het mijn inziens zeker wel beter dan de qute & Uniti. Moet wel zeggen dat mijn bron een nDAC + T-XPS is. Misschien speelt dat mee.

Nou Plat...Meer "sophiticated".en geen pratt. Alco gaat daar niet gelukkig mee worden.
Quad vintage.

HuubF

Citaat van: Erwin B op juli 11, 2011, 18:11:36
Dat komt omdat de Naimaholics toch niet zo verslaafd blijken te zijn als ze denken. Ze lopen een beetje zwabberend... :laugh:

Erwin B

Heb je wel eens van keuzestress gehoord? Als je met Naim begint houdt het nooit op. Nooit.

Wat zeg je, Huub?

Nooit.
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Cyreg

Ook al eerder gezegd, nu met LFD (geen upgrades) maar nu nogmaals  :pompom:

Citaat van: Cyreg op juli  2, 2011, 19:01:15
Bijkomend voordeel van niet-Naim apparatuur  ;) vind ik > gelukkig weinig mogelijkheden om te tunen met bijv PS's
En ik weet uit ervaring hoe dat uit de hand kan/gaat lopen; ik had nl Cyrus met overal PSX'n  :omg:

:devil: :sarcasm: :hehe:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Alco

CiteerNu denkt-ie een vergelijkbaar resultaat met z'n Nait 2 te kunnen halen met een Squeezebox/Metrum DAC als bron voor misschien een vijfde van de prijs!

Qua niveau zeer zeker niet, maar de Nait 2 klinkt bij mij ook meer 3D dan de Nait 5i-2!
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dirk

Citaat van: HuubF op juli 11, 2011, 22:09:59
Heb je wel eens van keuzestress gehoord? Als je met Naim begint houdt het nooit op. Nooit.

Wat zeg je, Huub?

Nooit.
da's ook de reden waarom ik echt van Naim weg blijf, alhoewel ik hun look prachtig tijdloos vind.
ik heb oprecht de indruk dat ze het hun klanten zo makkelijk mogelijk willen maken...om nooit meer op te houden met up- & sidegrades. ;)
wat een belachelijk (en blijkbaar zelfs voor naimies onduidelijk) kluwen aan toestellen biedt naim ook aan :wacko: een beetje over the top if you ask me
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HuubF

Citaat van: Dynky op juli 11, 2011, 23:04:18
da's ook de reden waarom ik echt van Naim weg blijf, alhoewel ik hun look prachtig tijdloos vind.
ik heb oprecht de indruk dat ze het hun klanten zo makkelijk mogelijk willen maken...om nooit meer op te houden met up- & sidegrades. ;)
wat een belachelijk (en blijkbaar zelfs voor naimies onduidelijk) kluwen aan toestellen biedt naim ook aan :wacko: een beetje over the top if you ask me

Ik vind Naim mooi klinken, hoor. Maar de duizenden combinaties die je kunt maken tussen geïntegreerd, voor-eind en al die powerdingesen tot je eindelijk (na 100.000 euro uitgegeven te hebben) aan het top-apparaat van 50.000 euro zit zijn mij te gortig!  8)
Chord Dave, Hedd 05 analoog, netwerk en stroom OK, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm en Supra kabels, Audiotegel.

Alco

Al ben ik dan al jaren een liefhebber van Naim, die behoeft om te upgraden middels allerlei losse voedingen en/of pre-power combinaties heb ik ook niet. (ok, in 't begin even gehad, maar is inmiddels allang verleden tijd)

Vind 't ook maar niks eigenlijk...zoveel kastjes, zoveel kabelspaghetti, en als je dan de prijzen bij elkaar opteld... :crazy:

fireman

IDD een chaos van kabels achter mijn apparatuur. Is nu een stuk rustiger :)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

Ik las net op 't UK Naim forum over de Uniticute, dat deze een z.n. 'active pre-amp' heeft, die het dichtst in de buurt komt van de Nait 5i-2 (qua prijsklasse ook meest logisch), maar de Nait 5i-2 heeft een 'passive' pre-amp.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een passive en active voorversterker deel ?  
(zijn er klankmatige verschijnselen, voor/nadelen te noemen ?)

Dr.Bedlo

Alco,

Weet je wat je volgens mij moet doen(na ja doen,,gewoon een ideetje)

Als je nu je 2 houd en de rest van de spullekes in de verkoop doet. Daar een paartje ls3 speakers voor koopt-die Harbeth ps2 zijn heel mooi- met een mooie platenspeler erbij dan ben je volgens mij de rest van je leven intens gelukkig.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli 12, 2011, 07:40:10
Alco,

Weet je wat je volgens mij moet doen(na ja doen,,gewoon een ideetje)

Als je nu je 2 houd en de rest van de spullekes in de verkoop doet. Daar een paartje ls3 speakers voor koopt-die Harbeth ps2 zijn heel mooi- met een mooie platenspeler erbij dan ben je volgens mij de rest van je leven intens gelukkig.

Besef je wel hoeveel geld er naar een echt mooie platenspeler moet? En dan nog een mooie arm, goed element, passende phonopre...

...Oh ja, wat denk je dat vinyl kost.

En het mooiste is dat vinyl dan bijna net zo mooi kán klinken als digitaal.

Mijn advies: de Diapason's houden evenals (voorlopig) de bron en op zoek naar een versterker die klankmatig voldoet aan Alco's (lange termijn) eisen.