Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: fred19633 op juli  3, 2011, 11:45:15
Vraag mij alleen af hoe de douane daar tegen kijkt? Zouden er overigens nog invoerechten verschuldigd zijn? En transactie wisselkosten en zou dan een koopje geen duurkoop worden?

Zie:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94327.0
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Cyreg

Engeland is gewoon EU als het om douane gaat > alleen wel even app. + verzendk. betalen in GBP
Dat betalen in GBP kost het omrekenbedrag + evt bank- of creditkosten.

Heb zelf 'n aantal keren Cyrus gekocht bij 'n Hifi zaak in Sheffield zonder problemen.  :thumbs-up:

Succes met de diverse Naim aankopen; krijg zelf ook wel weer zin in Naim op deze manier  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

ThijsG

Citaat van: Cyreg op juli  3, 2011, 19:32:27
Engeland is gewoon EU als het om douane gaat > alleen wel even app. + verzendk. betalen in GBP
Dat betalen in GBP kost het omrekenbedrag + evt bank- of creditkosten.

Heb zelf 'n aantal keren Cyrus gekocht bij 'n Hifi zaak in Sheffield zonder problemen.  :thumbs-up:

Succes met de diverse Naim aankopen; krijg zelf ook wel weer zin in Naim op deze manier  ;)

Ja ik heb al kriebels in de buik, afwachtend op een reactie van de meneer van tomtom. Zodra akkoord stuur ik mijn spaarvarken in zijn geheel op
en dan ben ik benieuwd hoelang de verzendtijd zal zijn. Mja eerst maar eens afwachten als de deal rond komt. :) I cannot bloody wait  :crazy:
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Klout10

Als ik de wisselkoersen eens bekijk is het toch aantrekkelijk om ook voor nieuwe apparatuur ik de UK te kijken. Scheelt al gauw zo'n dikke EUR 400 op een Naim DAC ... Vrees alleen dat je dan in geval van garantie tevergeefs in Nederland aanklopt ...

Iemand ervaring?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Citaat van: Klout10 op juli  3, 2011, 19:53:22
Als ik de wisselkoersen eens bekijk is het toch aantrekkelijk om ook voor nieuwe apparatuur ik de UK te kijken. Scheelt al gauw zo'n dikke EUR 400 op een Naim DAC ... Vrees alleen dat je dan in geval van garantie tevergeefs in Nederland aanklopt ...

Iemand ervaring?

Dat scheelt een hoop inderdaad. Wie gaan er allemaal mee met het busje die kant op? :P
- Fred
- Ik
- .....
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Fred Mulder

Ik begrijp heel goed dat iedereen natuurlijk z'n marge moet maken,
maar de opslag per stuk vind ik ook erg hoog

Destijds bij aanschaf SN heb ik serieus overwogen om in GB te bestellen,
door (mede dankzij) de €500 prijsverlaging in NL gekocht.

De garantie zou niet mijn grootste zorg zijn, Naim is sowieso bijzonder betrouwbaar
en post is een goed alternatief. (voor garantie/service wordt binnen NL al met post gewerkt, een paar extra postzegels maakt dan ook niet uit)

Wat ik me later beter inzag: Een dealer is meer dan alleen een verkooppunt, je krijgt er ook professioneel advies. EN bieden je de mogelijkheid om vooraf te luisteren: in de winkel en zelfs thuisllllllllllllllllllllllllllllllll

Dus straks niet klagen als alleen nog maar met magazines een indruk kunnen krijgen.
Een stukje uitleg (van Latham) waarom de opslag per stuk zo hoog is zou fijn zijn.

mvg Fred

Dr.Bedlo

Tis mij niet helemaal duidelijk welke opslag je bedoelt?

mvg

Die andere fred
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juli  4, 2011, 09:18:48
Tis mij niet helemaal duidelijk welke opslag je bedoelt?

mvg

Die andere fred

Ik denk opslag van voorraad bij Latham zelf. Anders kan ik ook niets bedenken.

Bensz

Zolang blijkt dat de dealer toegevoegde waarde heeft in de vorm van service etc zal ik bij hem blijven kopen.
Een importeur is wat mij betreft wel een overbodige schakel.

Als ik het vergelijk met de autobranche is het toch raar dat ik met mijn VW's(en ongetwijfeld ook andere merken) overal in europa terecht kan. Dit alles heeft volgens mij te maken met europese wetgeving(maar is voor mij gevalletje van klok en klepel).

Dr.Bedlo

Misschien dat mijn naam genoot het uitkan leggen. Maar zoals ik het kan bekijken is het een normale winstmarge. Alhoewel ik absoluut niet kan inschatten hoeveel procent de winstmarge is op audioapparatuur? Behoorlijk hoog lijkt mij als ik soms bemerk hoe veel een bepaalde unit kan zakken in prijs. (toegegeve dat zijn dan wel meestijds de B merken  bij MM en Saturn)
Quad vintage.

Oud lid

Nou Fred, als je weet dat de Rega Apollo eerst 899 kostte en nu nog maar 599 en de Rega Saturn 1899 en nu nog maar 1199, dan heb je toch wel een idee wat voor marges dat zijn.

Ik heb alleen nog geen ander merk met de prijs zien zakken...

Erwin B

musfed

Ach, Edwin en zijn collega's willen 's avonds ook graag een warme maaltijd. Ze hebben een winkelpand die ze financieren, personeel, voorraadkosten en de al eerder aangehaalde concurrentie van mediapaleizen als Saturn en MM. Bij deze dozenschuivers krijg je iets minder goed advies, ze nemen er gewoonweg de tijd niet voor. Ze kopen in grotere aantallen in en krijgen daarvoor meer korting op de basisprijs.
Maar ja, het is niet voor niets dat er de laatste tijd zoveel kleine zaakjes failliet gaan. Hier in Utrecht is de winkel die Naim verkocht vorig jaar gesloten. De enige grote serieuze hifi zaak is hier nu Wilbert (als ik er geen vergeet) en die heeft Naim niet in het assortiment. Voor een stad als Utrecht!!
Ik heb mijn nDac uit Amsterdam van een winkel die het merk Naim afstootte. Te kleine omzet. En wees eerlijk, Naim is ook geen merk waarmee een winkelier gaat (prijs-)stunten.
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

En dat gun ik Edwin en companen(enkele uitzonderingen daargelaten) van harte.

Verbaas mij wel over de waardevastheid van NAIM. Ik kreeg van Edwin een dusdanige inruilprijs voor mijn 5-2 dat ik dacht.." meer dan ik had gedacht" en dat is een prettige bijkomstigheid.

Overigens is afdingen "gang und gebe" in de audiobranche (en dan meer in de kwaliteitszaken) Doe het zelf nooit dus dat weet ik niet zo.

Moet aan het werk maar heb geen zin!
Quad vintage.

fireman

Ik heb mijn nDAC ook van Edwin vandaan. Evenals de SN, U en de UQ

Net wat je zegt, je gunt 't 'm. Is een goeie gast.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Af en toe wat vergeetachtig....Ach...
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: Musfed op juli  4, 2011, 10:33:03
liet gaan. Hier in Utrecht is de winkel die Naim verkocht vorig jaar gesloten. De enige grote serieuze hifi zaak is hier nu Wilbert (als ik er geen vergeet) en die heeft Naim niet in het assortiment. Voor een stad als Utrecht!!

Wij zitten dichtbij Utrecht (Hilversum) en zijn reference 200 dealer voor Naim ;)

Klout10

Laten we wel wezen: ik begrijp het belang van een goede relatie met een dealer voor goed advies en zaken als kunnen luisteren. Ik denk dat er een hoop mensen rond lopen die denken een goede set samen te kunnen stellen door op internet rond te struinen. Ik zal niet zo 1-2-3 bij dealer A gaan luisteren en dan bij dealer B kopen omdat dat goedkoper is. Ik zou daar een slecht gevoel bij hebben.

In april 2008 heb ik mijn SuperNait gekocht. Toendertijd was de adviesprijs van de SuperNait in Nederland EUR 3.950. In de UK was deze GBP 2.400, omgerekend EUR 3.040.

Dit is een verschil van zo'n EUR 910!! En dan te bedenken dat die Engelse Naim dealer ook een pand heeft om te onderhouden, service verleent en ongetwijfeld een winstmarge heeft!!

Trouwens: uiteindelijk heb ik de SN gewoon in Nederland gekocht ;-)

Fred Mulder

Citaat van: fred19633 op juli  4, 2011, 09:27:24
Misschien dat mijn naam genoot het uitkan leggen.

Ik refereerde aan de € 400 verschil tussen dealer GB en dealer NL, voor nDAC
In beide gevallen is de marge van de dealers al in de prijs verdisconteerd, de € 400 zal mn aan de importeur zijn toe te rekenen (transport/service/PR), eerder zijn eens de flucuerende koersen tussen GPB en EUR aangehaald als reden.. Al met al lijkt die €400 per stuk nog aan de hoge kant.

ps. m'n vorige bericht is met mobiele telefoon gemaakt, ik kon niet goed zien wat ik precies aan het typen was..

mvg, Fred

Alco

CiteerMoet aan het werk maar heb geen zin!
Bekend, dagelijks terugkerend fenomeen. ::) Werk is prima, alleen jammer dat 't zoveel vrije tijd kost. ;D ;)

Wat betreft (Naim) dealers... ik vind een goede dealer ook erg belangrijk. Je wilt toch eerst rustig kunnen luisteren, kijken wat evt combinatie opties zijn, daarna thuis een produkt naar keuze op je gemak beluisteren en beoordelen.
Dit alles kost tijd, moeite en geld + dat het eigenlijk al een deel van de voorpret is van iets nieuws kopen.

Het lijkt me geen lol aan, om iets via internet te kopen, op de gok, omdat 't bijvoorbeeld 5 sterren krijgt van één of ander HiFi magazine of site. Stel dat je 't thuis krijgt bezorgd en het valt tegen...

CiteerVerbaas mij wel over de waardevastheid van NAIM. Ik kreeg van Edwin een dusdanige inruilprijs voor mijn 5-2 dat ik dacht.." meer dan ik had gedacht" en dat is een prettige bijkomstigheid.
Mee eens,...Edwin is meestal heel schappelijk met prijzen, wanneer je iets wilt inruilen of met demo-modellen/occasions. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Fred Mulder

Citaat van: Klout10 op juli  4, 2011, 15:43:48
Laten we wel wezen: ik begrijp het belang van een goede relatie met een dealer voor goed advies en zaken als kunnen luisteren. Ik denk dat er een hoop mensen rond lopen die denken een goede set samen te kunnen stellen door op internet rond te struinen. Ik zal niet zo 1-2-3 bij dealer A gaan luisteren en dan bij dealer B kopen omdat dat goedkoper is. Ik zou daar een slecht gevoel bij hebben.

In april 2008 heb ik mijn SuperNait gekocht. Toendertijd was de adviesprijs van de SuperNait in Nederland EUR 3.950. In de UK was deze GBP 2.400, omgerekend EUR 3.040.

Dit is een verschil van zo'n EUR 910!! En dan te bedenken dat die Engelse Naim dealer ook een pand heeft om te onderhouden, service verleent en ongetwijfeld een winstmarge heeft!!

Trouwens: uiteindelijk heb ik de SN gewoon in Nederland gekocht ;-)

helemaal eens. Dat had ik toen ook, gelukkig was de prijs voor mij net op tijd naar beneden bijgesteld.
Met een verschil van € 910 per stuk gooit iemand de ramen van de dealers in (er vanuitgaand dat dealers met een vaste adviesprijs moeten werken).
Zelfs ethiek heeft grenzen

mvg, Fred

ThijsG

Weet iemand of je de betrouwbaarheid van een adverteerder op Audio-Markt.de kan bekijken zoals bij ebay en of Marktplaats?
Betreffende meneer accepteerd geen PayPal alleen Bank Transfers of cash. tja...

Dirk

Citaat van: ThijsG op juli  4, 2011, 19:00:20
Weet iemand of je de betrouwbaarheid van een adverteerder op Audio-Markt.de kan bekijken zoals bij ebay en of Marktplaats?
Betreffende meneer accepteerd geen PayPal alleen Bank Transfers of cash. tja...
ik accepteer ook geen Paypal, dus dat zegt an sich weinig ;)
rechts van de naam staan de eventuele beoordelingen (in de vorm van een cijfer en groene vinkjes)
als je de naam aanklikt kan je die beoordelingen (bewertungen) ook ff nalezen, dat geeft je toch enig beeld vd verkoper, zeker bij particulieren
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

ThijsG

Citaat van: Dynky op juli  4, 2011, 19:04:35
ik accepteer ook geen Paypal, dus dat zegt an sich weinig ;)
rechts van de naam staan de eventuele beoordelingen (in de vorm van een cijfer en groene vinkjes)
als je de naam aanklikt kan je die beoordelingen (bewertungen) ook ff nalezen, dat geeft je toch enig beeld vd verkoper, zeker bij particulieren

Dat is zo. Ik heb even gekeken maar staat het volgende:

Ik geloof dat de 0 staat voor aantal reacties/reviews van transacties. Hij staat al van 2008 ingeschreven. Ik kan alleen niet zien
hoeveel transacties hij heeft gedaan op de site. Hmm... Road trip to Hamburg? :O Wie gaat mee? hahaha

Dirk

ik lees dat de prijs van z'n NAP200 nog onderhandelbaar is, dus mail/bel gewoon ff en doe een ernstig voorstel...dan merk je snel genoeg met wat voor iemand je te maken hebt.
al vrees ik er wat voor, als ik die naimies hier soms bezig zie  :D ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea