Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: Dynky op juli  4, 2011, 19:24:46
ik lees dat de prijs van z'n NAP200 nog onderhandelbaar is, dus mail/bel gewoon ff en doe een ernstig voorstel...dan merk je snel genoeg met wat voor iemand je te maken hebt.
al vrees ik er wat voor, als ik die naimies hier soms bezig zie  :D ;)

Waar vrees je dan precies voor..?

ThijsG

Citaat van: S@m op juli  4, 2011, 19:26:54

Ik hou er persoonlijk niet van om geld over te maken naar een prive bankrekening van een onbekende. Zonder recensies en reviews van vorige verkopen/aankopen op een verkoopsite.

Ik zal zo even een vriend bellen als hij in is voor een roadtrip! :)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

ThijsG

Heeft iemand al de Naim High-line interconnect geprobeerd? En de Powerline? Ben benieuwd naar jullie ervaring.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Cyreg

Thijs, hoe zit het nu met die NAP200 van TomTom uk?
Nog steeds in beeld of niet meer?

Ikzelf betaal/laat betalen altijd per bank na enige (email)uitwisseling van extra info en adressen/telnrs.
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juli  4, 2011, 19:59:20
Heeft iemand al de Naim High-line interconnect geprobeerd? En de Powerline? Ben benieuwd naar jullie ervaring.

Rustig Thijs Rustig.
Quad vintage.

garmtz

Even wat opmerkingen na de updates te hebben gelezen (3 pagina's!)... :)   Een HiCap op een XS is vind ik een significante verbetering. Sterker nog, in een monstersessie hebben wij de P3ESR gehad op een Nait 5i, een XS, XS+FlatCap en XS+HiCap en vooral bij de laatste kwam alles echt 'tot rust'. En dat met behoudt van de Naim eigenschappen, want sommige Naimies zijn geloof ik allergisch voor het woord 'rust'... :)  Dus Fred, ik zou een HiCap t.o.v. een FlatCap echt overwegen en Thijs, NOOIT een FlatCap op een NAC202/200. Echt zonde...

Wij hebben ervaring met zowel de Hi-Line als de Power-Line. De Hi-Line is zeker een verbetering van de standaard Lavender, maar vooral de Power-Line is echter waanzinnig en heeft eigenlijk geen nadelen, voor zover ik het kan beoordelen. Zowel de Hi-Line als Power-Line zijn 'Naims'. Je kunt met andere merken soms ook verbeteringen krijgen, maar op meer hifi-achtige vlakken, hoewel ik voor de Hi-Line wel een nog beter alternatief weet met eigenlijk vrijwel geen nadelen.

Voor beiden geldt: UITPROBEREN in je eigen set!

Klout10

Citaat van: garmtz op juli  4, 2011, 21:07:39
hoewel ik voor de Hi-Line wel een nog beter alternatief weet met eigenlijk vrijwel geen nadelen.

Ben benieuwd welk alternatief je precies bedoelt...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

S@m

Citaat van: ThijsG op juli  4, 2011, 19:45:52
Ik hou er persoonlijk niet van om geld over te maken naar een prive bankrekening van een onbekende. Zonder recensies en reviews van vorige verkopen/aankopen op een verkoopsite.

Ik zal zo even een vriend bellen als hij in is voor een roadtrip! :)

Heb je gelijk in Thijs, maar ik doel eigenlijk op de vrees van Dynky.

Dirk

Citaat van: S@m op juli  4, 2011, 19:26:54
ik verwees hier met een knipoog naar Thijs, als ie straks naar deze verkoper een ernstig voorstel moet formuleren
don't take everything too serious  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli  4, 2011, 21:07:39
Even wat opmerkingen na de updates te hebben gelezen (3 pagina's!)... :)   Een HiCap op een XS is vind ik een significante verbetering. Sterker nog, in een monstersessie hebben wij de P3ESR gehad op een Nait 5i, een XS, XS+FlatCap en XS+HiCap en vooral bij de laatste kwam alles echt 'tot rust'. En dat met behoudt van de Naim eigenschappen, want sommige Naimies zijn geloof ik allergisch voor het woord 'rust'... :)  Dus Fred, ik zou een HiCap t.o.v. een FlatCap echt overwegen en Thijs, NOOIT een FlatCap op een NAC202/200. Echt zonde...

Wij hebben ervaring met zowel de Hi-Line als de Power-Line. De Hi-Line is zeker een verbetering van de standaard Lavender, maar vooral de Power-Line is echter waanzinnig en heeft eigenlijk geen nadelen, voor zover ik het kan beoordelen. Zowel de Hi-Line als Power-Line zijn 'Naims'. Je kunt met andere merken soms ook verbeteringen krijgen, maar op meer hifi-achtige vlakken, hoewel ik voor de Hi-Line wel een nog beter alternatief weet met eigenlijk vrijwel geen nadelen.

Voor beiden geldt: UITPROBEREN in je eigen set!

Garmtz

Eigenlijk was ik zelf ook wel tot die conclusie dat de HICAP een veel betere keuze zou zijn maar THX voor de bevestiging.

Overigens valt mij de rust van de XS tov de 5 zeer positief op. Zonder overigens ook maar een spoor te verliezen van de kracht, power en controle. Het is een NAIM eigen rust die absoluut niets heeft temaken met een zekere vlakheid en teruggetrokkenheid.

Het valt mij vooral op in de CD van Herman van Veen "live no zoveel in carre". Deze vertoonde op de 5 een zekere mate van rauwheid, nervositeit en ongecontroleerheid. Bij de XS is daar geen spoor van terug te vinden. In fact de cds die ik niet mooi vond klinken op de 5 klinken nu schitterend op de XS. Begrijp mij goed de 5 is nog steeds een beregoede versterker maar als ik op zoek zou zijn en de keuze zou hebben tussen de 5 en de XS dan zou ik voor de xs maar ff doorsparen.
Quad vintage.

ThijsG

Dr.Bedlo

ja maar wacht eerst tom ff af..kheet geen bill gates.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: Dynky op juli  4, 2011, 21:28:19
ik verwees hier met een knipoog naar Thijs, als ie straks naar deze verkoper een ernstig voorstel moet formuleren
don't take everything too serious 

Ik neem eerlijk gezegd vrijwel niets in het leven serieus en zeker mezelf niet. De indruk dat je dit ook niet doet had ik al, maar wilde ik graag bevestigd zien ;)

Alco

CiteerVoor de liefhebber een P3-24 in het Groen!! Haha, die wou je toch Fred/Alco?
Van de gekleurde versies vind ik zo'n lime-groene wel wat hebben, maar heb toch liever een gewone, mat zwarte versie.
(bovendien vind ik de prijs iets too much voor een demo P3) Kan me nog herinneren dat 't vorige model van de P3 nieuw maar € 550,- kostte.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ThijsG

Citaat van: Dynky op juli  4, 2011, 19:24:46
ik lees dat de prijs van z'n NAP200 nog onderhandelbaar is, dus mail/bel gewoon ff en doe een ernstig voorstel...dan merk je snel genoeg met wat voor iemand je te maken hebt.
al vrees ik er wat voor, als ik die naimies hier soms bezig zie  :D ;)

Ik heb een prijsvoorstel gedaan van 1100 euro voor de NAP200 + NAP-SC. Meneer is akkoord. Nu heb ik voorgesteld om de Naim's op te halen.
En heb het adres van zijn vriendin gekregen, daar staat zijn set. Het is echter een ander adress dan het adres van de advertentie. Ik ga morgen
waarschijnlijk die kant op om het op te halen. En zou het hem nog laten weten hoelaat ik er zal zijn.

Nu zit ik te denken, aangezien ik zelf geen auto en of rijbewijs heb, om toch via bank geld over te maken om en de Naim te laten verzenden.
Aangezien we een akkoord hebben, en dat ik ze kan ophalen heb ik wat meer vertrouwen om geld over te maken. Wat denken jullie?

Of is er iemand die deze week nog naar Hamburg moet? :P haha

katwax

Tja dat is een beetje aanvoelen hé.
Ik heb vorige week dat ik gedaan voor mijn majik ds, de persoon heeft overgeschreven naar mij en een bewijs doorgestuurd via mail. Heb dan zelf dag erna de majik op de post gedaan en hem de trackingnummer gegeven.
Zelf zou ik altijd het toestel willen horen en zien voor ik overga tot een aankoop.

In dit geval was ik de andere partij, je kan hem natuurlijk vragen of hij het naar jouw wil brengen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Nosferatu

Citaat van: ThijsG op juli  5, 2011, 10:47:56
Ik heb een prijsvoorstel gedaan van 1100 euro voor de NAP200 + NAP-SC. Meneer is akkoord. Nu heb ik voorgesteld om de Naim's op te halen.
En heb het adres van zijn vriendin gekregen, daar staat zijn set. Het is echter een ander adress dan het adres van de advertentie. Ik ga morgen
waarschijnlijk die kant op om het op te halen. En zou het hem nog laten weten hoelaat ik er zal zijn.

Nu zit ik te denken, aangezien ik zelf geen auto en of rijbewijs heb, om toch via bank geld over te maken om en de Naim te laten verzenden.
Aangezien we een akkoord hebben, en dat ik ze kan ophalen heb ik wat meer vertrouwen om geld over te maken. Wat denken jullie?

Of is er iemand die deze week nog naar Hamburg moet? :P haha
Zou'm ophalen, dan weet je zeker dat je krijgt wat je betaalt. Wat als de 200 beschadigd is ? Kan je'm dan terugsturen en geld terugkrijgen als je'm per post krijgt aangeleverd ? Zowieso 'verdacht' dat hij meteen akkoord gaat op het 1ste bod. Maar goed, dat zijn mij € 0.02.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels, LG 50PK350 Full HD plasma TV.

Music corner: Luxman L-509Z versterker, Luxman D-07X SACD speler, Denon DCD-1520 (1989)  CD speler, Philips CD-101 (1984) CD speler, Tellurium Q Black Diamond XLR interlinks, Tellurium Q Ultra Black II RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Black, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon MC-X40, Ortofon Quintet Black-S, Audio Technica  AT33xMLB, Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre-amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Belden 19364 luidsprekerkabels.

HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Sony WH-1000XM3, Bose QC25, ATH-MSR7NC hoofdtelefoons, AudioQuest DragonFly Kobalt USB-DAC/amp.

Dr.Bedlo

K zou het niet doen zeker niet van een particulier in het buitenland.

TomTom lijkt mij aaardig betrouwbaarder. is tenslotte ook een dealer -peace men_

Quad vintage.

S@m

Als je in de gelegenheid bent 'm op te halen is dit uiteraard het mooist, 'boter bij de vis'. Persoonlijk heb ik geen slechte ervaringen met verzenden of ontvangen via koeriersdiensten en overschrijving via bank dus zou daar ook geen probleem van maken.

Btw, heb je nog geen reactie uit Engeland?

Overigens meen ik gelezen te hebben dat je een nieuwe 200 zou kunnen kopen, maar dan nog 2 maanden moet sparen. Als dit zo is dan wist ik het wel.

Bensz

Het OV, zowel bus als trein, Groningen-hamburg is trouwens prima geregeld..

garmtz

Ik zou het niet doen Thijs, ik vind het 'bij een vriendin ophalen' rieken naar oplichting. Ook dat hij zo snel akkoord gaat... Hmmm... Hij kan alles wel faken, ook zijn eigen adres. Wat weet je WEL zeker van deze man?

Dr.Bedlo

Wil je die heren van BBen G eens bellen zijn ze er niet. Argh....Oeh stom ze zijn vandaag niet open. Vrraag de SNAIC is toch ook een normale interconnect tussen bijvoorbeeld de bron_tuner-cd speler) en versterker.
Quad vintage.

ThijsG

Tja TomTom audio gebeld, en de NAP200 is al een paar dagen weg. Ze updaten de site elke vrijdag. Maar was zaterdag al verkocht.. Grrr.... :/

Fred heb jij al wat gehoord over de CD5XS?

Dr.Bedlo

Thijs...

Zelfde laken en pak...All long gone".
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: garmtz op juli  5, 2011, 12:24:11
Ik zou het niet doen Thijs, ik vind het 'bij een vriendin ophalen' rieken naar oplichting. Ook dat hij zo snel akkoord gaat... Hmmm... Hij kan alles wel faken, ook zijn eigen adres. Wat weet je WEL zeker van deze man?

Tja, niks he... Ik heb geprobeerd te googlen voor Facebook en andere social media websites, of andere informatie over hem of zijn vriendin. Maar kon niks vinden. Vindt het alsnog een beetje fishy... Misschien inderdaad nog maar gewoon wachten op een 2ehandse in NL. Liefst bij een dealer BB&G of AA, ITHarkstee.

Mja, mja, mja... Ongeduldig  :nopompom: