Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: Klout10 op juli  1, 2011, 23:54:19
Vanwaar de overstap naar de Nait2 als ik vragen mag ??

He Klout, ik vond het eigenlijk te veel waarde allemaal in vergelijking met het resultaat wat ik met de nait2 haal. Ik moet zeggen dat de nait2 wel heel erg goed is. Meer wollige/warmere bass maar dat komt omdat de NAP250-2 reten stabiel en super strak is. Op lagere luistervolumes trekt de nait2 het zeer goed met mijn speakers. Maar het hoog en mid zijn sprankelend en detailrijk.

Zo heb ik ook mijn Roksan xerxes 20 verkocht omdat te weinig plaatjes draaide. Ik zal ook opzoek gaan naar een goedkopere draaitafel ( P3 ofsow?? )
iemand verder bekend met het recappen? Tijdens een recap worden dan ook alle signaalwegen doorgemeten en eventueel hersteld?

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2011, 19:45:08
Gaan we weer........... ;)

Thijs gewoon bij NAIM blijven. Die NAP 200 komt heus wel..tenslottew is geheel Nederland al voor je aan het kijken. En anders ff doorsparen voor een nieuwe,

Whahaha :D ja dat wordt dan nog even een maand of twee wachten. Eigenlijk hoop ik op een Occasion NAP200 en dan lekker sparen voor een ploatenspeler deluxe! :)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Klout10

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2011, 19:45:08
Die NAP 200 komt heus wel..tenslottew is geheel Nederland al voor je aan het kijken.

Ik weet niet of je er een probleem mee hebt om buiten de landsgrenzen te kijken? Tom Tom Audio in de UK staat ontzettend goed aangeschreven en heeft en ongelooflijke hoeveelheid 2e hands Naim apparatuur staan waaronder een NAP200 uit 2009 voor GBP 1095 (ongeveer EUR 1250).

Verzendt ook naar Nederland en stuurt bij wijze van service ook een bruikbaar netsnoer mee...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Citaat van: Klout10 op juli  2, 2011, 23:48:33
Ik weet niet of je er een probleem mee hebt om buiten de landsgrenzen te kijken? Tom Tom Audio in de UK staat ontzettend goed aangeschreven en heeft en ongelooflijke hoeveelheid 2e hands Naim apparatuur staan waaronder een NAP200 uit 2009 voor GBP 1095 (ongeveer EUR 1250).

Verzendt ook naar Nederland en stuurt bij wijze van service ook een bruikbaar netsnoer mee...

Bedankt voor de tip, oww dat klinkt zeer interessant. Hoe zit dat precies met netsnoer? Is het apparaat het zelfde alleen de stekker anders? of zit je ook met wattage en Hrtz?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Skyfox

Vroeger was in de UK een spanning van 240volt gebruikelijk (en in NL 220v). Nu is dat door EU naar 230v gebracht met +/-10% tolerantie. Heel EU draait op 50hz.

Je kunt dus veilig UK apparatuur inzetten. De andere kabel is puur omdat UK een andere stekker gebruikt (3pinnen ipv 2).

Have fun met die Nap200!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Klout10

Citaat van: ThijsG op juli  3, 2011, 00:29:58
Bedankt voor de tip, oww dat klinkt zeer interessant. Hoe zit dat precies met netsnoer? Is het apparaat het zelfde alleen de stekker anders? of zit je ook met wattage en Hrtz?

Apparaten zijn precies hetzelfde, enkel de stekker aan het netsnoer is in de UK anders. Heb al verhalen gehoord van mensen die bij Tom Tom Audio kochten en het juiste netsnoer meegeleverd kregen...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Mooi He,,Is niet van mij jammer genoeg.
Quad vintage.

Alco

Op de Rega P3 na, heb ik een tijdje exact dezelfde set gehad. (CDX, 102/180)
Klankmatig erg mooie set. Visueel niet zozeer vind ik

Hoewel ik me ook nog kan herinneren van een jaar of 10 geleden, toen ik zelf dus ook nog een olive Naim set had, ik de hudige looks van Naim helemaal niks vond. :lookaround: (die kwam toen net op de markt)

De oudere CB series vind ik persoonlijk mooier.

:wub:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ThijsG

Citaat van: Klout10 op juli  3, 2011, 08:43:09
Apparaten zijn precies hetzelfde, enkel de stekker aan het netsnoer is in de UK anders. Heb al verhalen gehoord van mensen die bij Tom Tom Audio kochten en het juiste netsnoer meegeleverd kregen...

Bedankt voor de tip! Heb de beste 'Gentleman' een mail gestuurd met de vraag of hij de NAP200 naar hollandia wil sturen. Hoop snel van hem te horen.

Dr.Bedlo

Als tie ons maar niet doorelkaar haalt.Ook net een mail verstuurd!
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juli  3, 2011, 11:23:25
Als tie ons maar niet doorelkaar haalt.Ook net een mail verstuurd!

Haha ook voor de NAP200 zeker :P, CD5XS!?

Klout10

James reageert over het algemeen vrij snel. Hebben jullie deze al gelezen:

http://www.tomtomaudio.co.uk/pdf/HFC342_bsys.pdf

Ook op het Naim UK Forum staat hij behoorlijk hoog aangeschreven:

http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/3678285649738491

Hmmm, hij biedt ook een Hi-Cap-2 te koop aan ...  ;)

Alco

Je zal maar vlak bij Tom Tom audio in de buurt wonen... :worship: dan wil je toch nooit meer verhuizen. :happy:
(als Naimoholic zijnde)

Hij schijnt dus 7 dagen per week open te zijn ?! :happy:
Ook gaaf dat ie vrijwel altijd een CB, Olive en recente Naim set speelklaar heeft staan.
( http://www.tomtomaudio.co.uk/pdf/TomTom.pdf )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

oeps....er ging ff wat mis... had opeens 2x hetzelfde gepost...  :unsure: :blush:

Dr.Bedlo

Citaat van: ThijsG op juli  3, 2011, 11:26:41
Haha ook voor de NAP200 zeker :P, CD5XS!?

Je mag nooit meer raden Hoor.....
Quad vintage.

S@m

Citaat van: Alco op juli  3, 2011, 11:32:14
Je zal maar vlak bij Tom Tom audio in de buurt wonen... :worship: dan wil je toch nooit meer verhuizen. :happy:
(als Naimoholic zijnde)

Is bijna een snoepreisje met een paar liefhebbers/kopers naar de overkant waard...

Robiwan

Citaat van: Alco op juli  3, 2011, 11:07:40
Op de Rega P3 na, heb ik een tijdje exact dezelfde set gehad. (CDX, 102/180)
Klankmatig erg mooie set. Visueel niet zozeer vind ik

Hoewel ik me ook nog kan herinneren van een jaar of 10 geleden, toen ik zelf dus ook nog een olive Naim set had, ik de hudige looks van Naim helemaal niks vond. :lookaround: (die kwam toen net op de markt)

De oudere CB series vind ik persoonlijk mooier.

:wub:

erg fraai, tenminste de P9 van Rega dan, de rest ziet er oudbakken uit wat mij betreft :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op juli  3, 2011, 11:37:26
Is bijna een snoepreisje met een paar liefhebbers/kopers naar de overkant waard...

Hmm...Daar ben ik wel voor te porren. Busje huren volstoppen en gaan met die Pisang anbon banaan. Vraag mij alleen af hoe de douane daar tegen kijkt? Zouden er overigens nog invoerechten verschuldigd zijn? En transactie wisselkosten en zou dan een koopje geen duurkoop worden?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juli  3, 2011, 11:43:06
erg fraai, tenminste de P9 van Rega dan, de rest ziet er oudbakken uit wat mij betreft :D

En ja dat vind ik dus juist mooi.....smaken verschillen. Ben ooit zo stom geweest om mijn Nait 3 en Nait 3,5 aan mijn exxen te gunnen.Na ja...Ze hebben er lol mee.
Quad vintage.

Oud lid

Citaat van: LPlover op juli  3, 2011, 11:43:06

Dat dacht ik ook toen ik de foto zag!

Erwin B

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juli  3, 2011, 11:45:15
Hmm...Daar ben ik wel voor te porren. Busje huren volstoppen en gaan met die Pisang anbon banaan. Vraag mij alleen af hoe de douane daar tegen kijkt? Zouden er overigens nog invoerechten verschuldigd zijn? En transactie wisselkosten en zou dan een koopje geen duurkoop worden?

Lets go!! :D hhaah

S@m

Citaat van: fred19633 op juli  3, 2011, 11:45:15
Vraag mij alleen af hoe de douane daar tegen kijkt? Zouden er overigens nog invoerechten verschuldigd zijn? En transactie wisselkosten en zou dan een koopje geen duurkoop worden?

Hetzelfde als laten verzenden lijkt me, maar da's (alweer) niet meer dan een aanname.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  3, 2011, 11:47:27
En ja dat vind ik dus juist mooi.....smaken verschillen. Ben ooit zo stom geweest om mijn Nait 3 en Nait 3,5 aan mijn exxen te gunnen.Na ja...Ze hebben er lol mee.

aan je exxen???? Ze zou nog geen gekopieerde cd van me krijgen :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Och ik ben niet haatdragend hoor... En het heeft als bijkomend voordeel dat als je er eens op bezoek komt je een muziekje op kunt zetten. Hoef je tenminste dat oeveloze ge... niet aan te horen ;D ;D
Quad vintage.

Oud lid

Citaat van: fred19633 op juli  3, 2011, 13:35:27
Och ik ben niet haatdragend hoor... En het heeft als bijkomend voordeel dat als je er eens op bezoek komt je een muziekje op kunt zetten. Hoef je tenminste dat oeveloze ge... niet aan te horen ;D ;D

Nee, daar heb je het forum voor! :laugh:

Erwin B