Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Alco op juni 24, 2011, 16:36:21
Ook mee eens...vooral op die (voor deze speakers) smalle stands.

Over de SuperNait gesproken.. heb die dus 1x thuis mogen proberen en vond de klank toen wat tegenvallen.
(te smooth/terughoudend) Terwijl ik 'm bij diverse demo's in HiFi-zaken wel erg goed vond klinken.
Dat was dan vaak wel i.c.m. een HiCap. Kan 't zijn dat die de SN een 'oppepper' geeft, waardoor 't weer wat
levendiger klinkt ?

lekker verdienen op deze manier voor Naim :D Blijf maar lekker luisteren naar je nait 2 of 5italic!
Ik ben dit jaar een tijdje op de Cyrus toer geweest en dat was achteraf zonde van mijn geld en tijd.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Citeerlekker verdienen op deze manier voor Naim :D Blijf maar lekker luisteren naar je nait 2 of 5italic!

Doe ik waarschijnlijk ook hoor. (SN + HiCap wordt me te prijzig)
Mocht ik toch nog weer helemaal into vinyl gaan, dan blijf ik zeker bij m'n Nait 2.
Mocht ik tzt toch in de verleiding komen om Harbeth te proberen, zal ik minimaal m'n Nait 5i behouden.

CiteerIk ben dit jaar een tijdje op de Cyrus toer geweest en dat was achteraf zonde van mijn geld en tijd.

Die fout heb ik ooit ook 'n keer gemaakt...  (voornamelijk om de looks en de AB) :blush:
Toen speelde ik met de Nait 2. Een Cyrus 3 en zelfs de 7 waren uiteindelijk geen concurrentie voor de Nait 2.
Gelukkig had 't mij weinig geld gekost toen. (beide 2e hands)
Wel moet ik toegeven dat ik Cyrus nog steeds erg mooi vind qua design.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op juni 24, 2011, 16:36:21
Over de SuperNait gesproken.. heb die dus 1x thuis mogen proberen en vond de klank toen wat tegenvallen.
(te smooth/terughoudend) Terwijl ik 'm bij diverse demo's in HiFi-zaken wel erg goed vond klinken.
Dat was dan vaak wel i.c.m. een HiCap. Kan 't zijn dat die de SN een 'oppepper' geeft, waardoor 't weer wat
levendiger klinkt ?

Ben eigenlijk ook wel eens benieuwd naar wat een HiCap kan doen op m'n SuperNait...

garmtz??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Hehe ik ben ook erg benieuwd wat mijn NAC202 kan doen zodra ik een NAP heb.... Wachten duurt soms echt lang. Heb de NAC alweer 1maand in huis, staot op plank stof te vang'n. :)

Zodra de NAP binnen is, zal ik eens gaan kijken wat de NACA5 kabels doen, en een Hi-Cap & NapSC. Daarna is het kiekn, naar nieuwe draaitafel en phono-pre van Naim. Long way to go.

Weet iemand toevallig hoeveel verlies je lijdt door RCA kabels te gebruiken op de NAC202? Van mijn Pre-Amp naar de NAC202. Ben benieuwd.
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

S@m

Citaat van: ThijsG op juni 24, 2011, 19:09:06
Weet iemand toevallig hoeveel verlies je lijdt door RCA kabels te gebruiken op de NAC202? Van mijn Pre-Amp naar de NAC202. Ben benieuwd.

Ligt er een beetje aan Thijs. Als je exotische kabels wilt die er gelikt uit zien en lekker dik zijn dan lijd je wel een aanzienlijk verlies. Een relatief simpele kabel echter voorzien van degelijke connectoren (imo de belangrijkste factor) zal een gering verlies betekenen... ;D

fireman

Gewoon lekker de standaard Naim gebruiken. Is dat de snaic? Of is de snaic de kabel die ook een spanning mee draagt.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Citaat van: Fireman op juni 24, 2011, 20:04:49
Gewoon lekker de standaard Naim gebruiken. Is dat de snaic? Of is de snaic de kabel die ook een spanning mee draagt.

Volgens mij heeft de standaard Naim kabel geen aparte benaming. Op het Naim UK Forum wordt wel eens gesproken over een Lavender interconnect. De Snaic is er in twee soorten: een Snaic 4 gebruik je tussen Naim voor- en eindversterkers. Een Snaic 5 wordt gebruikt om Naim voedingen aan te sluiten op CD spelers en voorversterkers...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op juni 24, 2011, 17:45:20
Ben eigenlijk ook wel eens benieuwd naar wat een HiCap kan doen op m'n SuperNait...

Een HiCap op een SuperNait is een enorme verbetering. Eigenlijk bijna een must, zeker als je de DAC gebruikt.

Citaat van: ThijsG op juni 24, 2011, 19:09:06

Van pre-amp naar NAC202? Je bedoelt van NAC 202 naar NAP 200? Dat KAN niet eens! Is per definitie een 270 graden 4 pins DIN (of 5 pins SNAIC als je via een HiCap gaat).

Gewoon altijd de standaard kabels van NAIM gebruiken! Voor de interlink tussen bron en pre-amp zijn wel alternatieven te bedenken, maar liefst dan nog steeds DIN gebruiken.

Alco

CiteerVolgens mij heeft de standaard Naim kabel geen aparte benaming. Op het Naim UK Forum wordt wel eens gesproken over een Lavender interconnect.
Als ik me niet vergis was/is die standaard (Lavender) Naim din-din kabel hetzelfde als een Chord Chrysalis.
(één van de goedkopere, maar prima kabels van Chord co. Een engels kabelmerk, dat prima matched met Naim)

De standaard Naim kabels zijn idd prima en stukken beter dan de gratis dropveter freebies die je normaliter bij andere merken krijgt. (die je ook bij de Action voor pak 'm beet € 2,95 koopt)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ThijsG

Bedankt allen voor de reacties. Tussen de NAC en NAP gebruik ik natuurlijk de Naim kabel. Echter van mijn Clearaudio Basic + Phono pre-amp naar de NAC202 gebruik ik de 'Van den Hul - The Name' interconnect RCA>RCA. Maak ik dan veel verlies? En wordt er bedoelt met gebruik maken van DIN dan RCA naar DIN?
Of DIN>DIN.

Stageline > Welke N / S / K / X moet ik hebben voor de Ortofne Rondo Red? :)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

garmtz

Citaat van: ThijsG op juni 24, 2011, 21:52:42
Bedankt allen voor de reacties. Tussen de NAC en NAP gebruik ik natuurlijk de Naim kabel. Echter van mijn Clearaudio Basic + Phono pre-amp naar de NAC202 gebruik ik de 'Van den Hul - The Name' interconnect RCA>RCA. Maak ik dan veel verlies? En wordt er bedoelt met gebruik maken van DIN dan RCA naar DIN?
Of DIN>DIN.

Gewoon de kabel gebruiken die je al hebt... Zo dramatisch zijn de verschillen niet, zeker omdat de phono pre niet permanent zal gaan zijn.

CiteerStageline > Welke N / S / K / X moet ik hebben voor de Ortofne Rondo Red? :)

De 'E'. Hoewel die nog steeds een vrij hoge load impedance heeft. De Ortofon 'ziet' het liefst 100 Ohm, de E is 560 Ohm. Zal resulteren in iets meer pit.

Klout10

Citaat van: garmtz op juni 24, 2011, 21:17:06
Een HiCap op een SuperNait is een enorme verbetering. Eigenlijk bijna een must, zeker als je de DAC gebruikt.

Ik gebruik de DAC van de SuperNait niet, kun je aangeven wat ik kan verwachten van een HiCap?

garmtz

Citaat van: Klout10 op juni 24, 2011, 22:02:59
Ik gebruik de DAC van de SuperNait niet, kun je aangeven wat ik kan verwachten van een HiCap?

Nog steeds veel... Meer muzikale controle, meer klankleur ('zingen'), ruimtelijker.

ThijsG

Citaat van: garmtz op juni 24, 2011, 21:59:52
Gewoon de kabel gebruiken die je al hebt... Zo dramatisch zijn de verschillen niet, zeker omdat de phono pre niet permanent zal gaan zijn.

De 'E'. Hoewel die nog steeds een vrij hoge load impedance heeft. De Ortofon 'ziet' het liefst 100 Ohm, de E is 560 Ohm. Zal resulteren in iets meer pit.

Bedankt voor de informatie. Dan zal ik eerst nog de RCA>RCA gebruiken.

Ik heb misschien de kans om voor een mooie prijs een Stageline 'S' te kopen. Maar het schijnt dus dat de E een ideale match zal zijn.
Dan zou ik daar naar moeten zoeken.

garmtz

Citaat van: ThijsG op juni 24, 2011, 22:20:15
Bedankt voor de informatie. Dan zal ik eerst nog de RCA>RCA gebruiken.

Ik heb misschien de kans om voor een mooie prijs een Stageline 'S' te kopen. Maar het schijnt dus dat de E een ideale match zal zijn.
Dan zou ik daar naar moeten zoeken.

De S zal behoorlijk luid zijn met jouw element. Ik vermoed dat het wel KAN an sich, maar ik zou e.e.a. zeker even navragen bij de importeur...

ThijsG

Citaat van: garmtz op juni 24, 2011, 22:44:56
De S zal behoorlijk luid zijn met jouw element. Ik vermoed dat het wel KAN an sich, maar ik zou e.e.a. zeker even navragen bij de importeur...

Bedankt voor uw wijze woorden! :D

Slaap lekker luitjes. Ik ga ploat  :yawnee:

Robiwan

Het was de bedoeling om pas aanstaande donderdag weer naar Nederland af te reizen maar we zijn hier in Oostenrijk de regen zo zat dat het al maandag wordt :( :D Aanstaande woensdag de Flatcap 2x, Stageline en Cd5x ophalen. Aan het einde van de week is m'n nieuwe houten audio meubel, dat een vriend van mij in elkaar zet, waarschijnlijk klaar. Kortom nog genoeg om naar uit te kijken. Ik ben zeer benieuwd hoe het allemaal gaat klinken. Lekker nog een weekje vrij dus genoeg tijd voor Naim en om nog een daagje naar A.dam te gaan met de vrouw des huizes :D De weersvooruitzichten in Nederland zijn behoorlijk goed dus dat zit lekker mee.

Het is hier in Bad Gastein erg groen dus rara hoe komt dat :D Zonder gekheid, het is hier prachtig mooi. Maar als het dagenlang van dat klote weer is kun je niks doen. Vandaag nog een daagje Salzburg, dus dat wordt waarschijnlijk genieten.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Het spijt me te horen dat je vakantie in het water is gevallen, gelukkig nog iets leuks om naar uit te kijken!

Dr.Bedlo

Beste Luitjes,

Ik ben op zoek naar wat nieuwe muziek voor Naimpie. Maar mijn ideeen en invallen raken zo langzamerhand op. Ik zoek iets in de stijl van onder anderen Norah Jones, Luct Kaplansky, Laura Janssen enz...Iemand een aantal suggesties?
Quad vintage.

Alco

CiteerIk zoek iets in de stijl van onder anderen Norah Jones, Luct Kaplansky, Laura Janssen enz...Iemand een aantal suggesties?
Een aantal zou ik zo niet weten, maar eentje wel...

(met name 'Tomorrow night' en "Mil Besos' bezorgen me regelmatig kipp'nvel)  8)

ivo1986

Luister ook even rickie Lee Jones Coolsville en chucks e in love.

Of crosby stills nash en young?

garmtz

Misschien even een apart topic openen?

Dr.Bedlo

ok mee eens(moet ook wel want anders word je gebanned uiteraard ;D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113416.msg1970847
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Alco,

Ik vraag mij opeens wat af. Je hebt een squeeze box en een DAC maar als je geen versterker hebt met digitale ingangen zoals jij hebt dan kun je dat toch ook niet aansluiten? Zal mij wel vergissen maar zoals ik het heb begrepen is een DAC alleen maar zinvol met een versterker met digitale in en uitgangen?
Quad vintage.

fireman

Loop de keten even na. Digital Too Analogue Converter.

Wij kunnen enkel het analoge horen. Niet het digitale ;)

De losse DAC zit bij een versterker met digitale ingang IN de versterker ;)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17