Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op juni  5, 2011, 11:42:57
Lijkt mij dat je Naim dealer je die toch moet kunnen laten gebruiken. Wil die een beetje een demo kunnen geven, dan kan die eigenlijk niet zonder...

Wij geven die bij een demo gewoon mee... ;)

fireman

De iPod touch (en soort gelijke) is voor mij de uitvinding van de eeuw op audio gebied.

Je kunt er nog veel meer mee.

even terugkomen op je vorige vraag

- rechtstreeks uit PC/Mac omdat je het audiosignaal moet overbrengen.
- airport express is een wifi router van apple die communiceert met iTunes. Ik heb het nog niet op een windows machine geprobeerd. Alleen op mijn iMac. Iemand anders wel op een windows machine?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2011, 11:47:39
Wij geven die bij een demo gewoon mee... ;)

Dat dacht ik al! Is er trouwens al nieuws omtrent de iRadio update voor de Naim Servers??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op juni  5, 2011, 11:58:11
Dat dacht ik al! Is er trouwens al nieuws omtrent de iRadio update voor de Naim Servers??

Voor de uniti en de Qute is internet radio gewoon aanwezig. Alleen op de HDX nog niet.

Klout10

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2011, 12:00:07
Voor de uniti en de Qute is internet radio gewoon aanwezig. Alleen op de HDX nog niet.

Het is juist de HDX waar het mij om te doen is. Alweer een hele poos terug was er sprake van dat er een update zou komen die internet radio mogelijk zou maken op de HDX ... Enig idee of en wanneer dit gaat gebeuren?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op juni  5, 2011, 12:09:28
Het is juist de HDX waar het mij om te doen is. Alweer een hele poos terug was er sprake van dat er een update zou komen die internet radio mogelijk zou maken op de HDX ... Enig idee of en wanneer dit gaat gebeuren?

Volgens het forum zit het eraan te komen, het zou in deze update mee worden genomen, maar is uitgesteld tot de volgende update weer.

Dr.Bedlo

Ik vraag mij overigens wel af of de uniquote niet een mindere versterking heeft ten opzichte van de standalone Nait 51. Of kun je dat op de een of andere manier bypaaen? Jammer dat NAIM geen standalone streamer aanbied nu moet je gaan betalen voor apparaten die je in de meeste gevallen al wel hebt,
Quad vintage.

Alco

CiteerZucht, ik begin hier zo langzamerhand toch een beetje moedeloos van te worden ...

Is het (ben ik) zo vreemd dat 't uiterlijk ook een belangrijk aspect is in een HiFi set ?  :unsure: :huh2:

Ik bedoel, als 't in een gesloten kast zou worden weggestopt dan zou 't me niks uitmaken, maar bij mij krijgt 't zo'n beetje de meest prominente plek in de woonkamer. Aangezien 't toch om bedragen gaat die ik niet dagelijks uitgeef en ik er hopelijk nog lang tegenaan moet kijken, spelen de looks zeker een rol.

CiteerJammer dat NAIM geen standalone streamer aanbied nu moet je gaan betalen voor apparaten die je in de meeste gevallen al wel hebt,

Precies! Dat is nou exact mijn bezwaar op dit moment.

Ik ben meer dan tevreden met m'n Nait 5i, in alle opzichten. Daarom zou ik 't liefst een standalone streamer zien in de 5i serie/prijsklasse) :) Dit moet toch realizeerbaar zijn, en ik ben vast niet de enige met die wens.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Tsja wachten dan maar..alhoewel ik wel steeds meer  gecharmeerd raak van de LINN majik streamer. En die past kwa looks ook nog wel tussen twee naim apparaten. Zal Robert van Sound Gallery eens contacteren.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juni  5, 2011, 12:43:00
Ik vraag mij overigens wel af of de uniquote niet een mindere versterking heeft ten opzichte van de standalone Nait 51. Of kun je dat op de een of andere manier bypaaen? Jammer dat NAIM geen standalone streamer aanbied nu moet je gaan betalen voor apparaten die je in de meeste gevallen al wel hebt,

Jawel hoor, dat is de unitiserve. Streamer, ripper en opslag in 1...

Dr.Bedlo

2 zielen een gedachte..zat er ook net naar te kijken....oerlelijk maar dat is van secundair belang.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2011, 13:05:20
Jawel hoor, dat is de unitiserve. Streamer, ripper en opslag in 1...

Die was ik even vergeten! Zou ook een goede oplossing kunnen zijn. Wel even opletten: deze heeft enkel digitale uitgangen dus DAC benodigd...

Dr.Bedlo

Hmm...Das san weer minder zo niet onoverkomelijk in mijn geval. Viel mij nog iets op. Ik zie geen display dus hoe kan ik dan de instellingen en verdere informatie zichtbaar maken. Mischien een idee om met een cluppie van een paar Naimies eens bij BenG te gaan kijken en ze het hemd van het lijf te vragen. Dat laatste is dan wel leuker bij een leuke dame maar goed ....(sorry ben een beetje melig)
Quad vintage.

Alco

CiteerJawel hoor, dat is de unitiserve. Streamer, ripper en opslag in 1...
Had ik nog niet aan gedacht... op zich mooi 3-in-1 apparaat, maar inderdaad zonder interne dac.
(daarnaast zal niet iedereen (incl. ik) de rip + opslag mogelijkheid nodig zijn/willen kan ik me voorstellen)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind nog steeds dat Naim mooie producten maakt, en ook voor de genoemde units als de Uniticute en de Unitiserve kan ik me goed voorstellen dat er liefhebbers voor zijn.

Toch begrijp ik dan niet zo goed (als men wel al een product als de Uniticute heeft uitgebracht) waarom 't niet mogelijk is om met een losse streamer op de markt te komen, die bijvoorbeeld alleen 't streamer deel (+ dac)van de Cute in zich heeft.

Dat zou dan betaalbaar zijn en kan in zowel een HiCap format/look als in de 5i/XS series look, toch ?

Zoiets als dit zegmaar... Laten we het een Naim NS5i noemen. (of denk ik nu te simpel) :blush: :lookaround:

Maar goed, wie weet... in de nabije toekomst. :smile: (misschien wil ik gewoon te veel, te snel)  :lookaround:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juni  5, 2011, 13:31:51
Hmm...Das san weer minder zo niet onoverkomelijk in mijn geval. Viel mij nog iets op. Ik zie geen display dus hoe kan ik dan de instellingen en verdere informatie zichtbaar maken. Mischien een idee om met een cluppie van een paar Naimies eens bij BenG te gaan kijken en ze het hemd van het lijf te vragen. Dat laatste is dan wel leuker bij een leuke dame maar goed ....(sorry ben een beetje melig)

Jullie zijn van harte welkom natuurlijk! Ik zou zeggen maak iemand organisator, open een topic en ga plannen voor een datum!

Groet,

Bjorn

Klout10

Citaat van: fred19633 op juni  5, 2011, 13:31:51
Viel mij nog iets op. Ik zie geen display dus hoe kan ik dan de instellingen en verdere informatie zichtbaar maken.

Van de Naim website:

"it can be controlled by an iPhone or iPod touch device running a dedicated Naim app, a touch screen, or a computer anywhere on the home network either via a web browser or the Naim Desktop Client application"

Groeten,
Michel

Alco

Bjorn, misschien dat jij me dit kunt uitleggen...

Ik heb mijn CD's geript naar een interne (en copy op externe) HD op m'n PC. De meeste inclusief cover-art.

Kan ik dan m'n muziek collectie zoals ik die al op m'n PC heb staan op de één of andere manier copieren naar de HD van een Unitiserve, of zou ik weer helemaal van voren af aan moeten beginnen met CD's rippen op de U.S. ?

Klout10

Hallo Alco,

Als ik het goed heb is een UnitiServe te vergelijken met een HDX, maar dan zonder DAC, display en de upgrade mogelijkheid met een externe voeding. Bij de HDX is het zo dat je zelf geen muziek op de interne HD kunt zetten anders dan deze te rippen via de HDX, wel kan deze muziek die ergens op het netwerk staat afspelen. Ik vermoed dat dit bij de UnitiServe ook het geval zal zijn...

Groeten,
Michel

Klout10

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2011, 13:41:04
Jullie zijn van harte welkom natuurlijk! Ik zou zeggen maak iemand organisator, open een topic en ga plannen voor een datum!

Groet,

Bjorn

Hallo Bjorn,

Bedankt voor de uitnodiging, maar van waar ik woon is het toch zo'n 200 km rijden... Wellicht als ik het eens een keer kan combineren met een andere trip...

Groeten,
Michel

Dr.Bedlo

Och een bussie is wel te organiseren en als we allen een bijdrage doen in de evnetuele huur en benzine is dat helemaal neit zo duur. Ik zal der binnenkort eens over na gaan denlken..Alhoewel als iemand anders aangaande een topic wil openen Be my guest!
Quad vintage.

bmateijsen

De unitiserve is gewoon zichtbaar in het netwerk. Ripping via de Unitiserve is van zeer hoog niveau, dus als je zeker bent dat jij rips volledig akurate rip approved zijn, dan kan je ze er naar toe kopieren. Je kan zelfs aan de unitiserve je USB schijf hangen, want ook die wordt beschikbaar dan.

Citaat van: Alco op juni  5, 2011, 14:40:43
Bjorn, misschien dat jij me dit kunt uitleggen...

Ik heb mijn CD's geript naar een interne (en copy op externe) HD op m'n PC. De meeste inclusief cover-art.

Kan ik dan m'n muziek collectie zoals ik die al op m'n PC heb staan op de één of andere manier copieren naar de HD van een Unitiserve, of zou ik weer helemaal van voren af aan moeten beginnen met CD's rippen op de U.S. ?

Dr.Bedlo

Grote nadeel is dat je dan weer een DAC moet hebben en aangezien ik dan wel graag alles bij NAIM wil houden zit je vast aan de Supernait of de externe DAC respectievelijk E 3600 of 2.750 en daar word je dan ook weer niet echt vrolijk van. :devil:
Ben bang dat het wachten word tot NAIM een betaalbare Streamer uitbrengt in de 5 Serie of een Nait 5I mark III met digitale ingangen. :clapping:
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2011, 16:19:57
De unitiserve is gewoon zichtbaar in het netwerk. Ripping via de Unitiserve is van zeer hoog niveau, dus als je zeker bent dat jij rips volledig akurate rip approved zijn, dan kan je ze er naar toe kopieren. Je kan zelfs aan de unitiserve je USB schijf hangen, want ook die wordt beschikbaar dan.

Voor zover ik weet kun je geen muziek naar de interne HD van de UnitiServe / HDX kopieren, of heb ik misschien iets gemist?

Groeten,
Michel

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op juni  5, 2011, 17:01:55
Voor zover ik weet kun je geen muziek naar de interne HD van de UnitiServe / HDX kopieren, of heb ik misschien iets gemist?

Groeten,
Michel

Dan gewoon op een NAS of USB schijf laten staan. De HDD van de HDX kon ik via een omweg ook gewoon bij. Immers als de HDD's crashen, wil je wel graag een back-up terug zetten... (althans ik wel ;D)

Klout10

Citaat van: bmateijsen op juni  5, 2011, 18:47:26
Dan gewoon op een NAS of USB schijf laten staan. De HDD van de HDX kon ik via een omweg ook gewoon bij. Immers als de HDD's crashen, wil je wel graag een back-up terug zetten... (althans ik wel ;D)

Aha, via een omweg dus!! Ik ben wel benieuwd hoe??