Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Kvind die handleiding nogal vreemd, en zeker als dit je 1ste setup zou zijn en verder onbelend zou zijn met een en ander. Is het niet zo eenvoudig.Er staat veel niet in. en veel word niet duidelijk uitgelegd. Een handleiding die voor elk apparaat afzonderlijk is geschreven lijkt mij gebruikersvriendelijker.

De RC..Tsja ehh..sub..pre...mom prog bal...En dan ontdekken dat die functies niet worden ondersteund door de 5 serie. Vervelend. Vind dat ding er ook maar goedkoop uitzien. Dat kan beter.

De monoknop. Draai nog wel eens oude mono opnamen. Viel mij bij mijn vorige versterker op die wel een Mono knop had dat als ik die activeerde het geluid homogener werd.

En verder een uitvoering in geborsteld RVS zou wel mooi zijn, maar dat is zuiver cosmetish.

Overigens ga ik nog steeds voor een spider rack. Tijdloos.

Quad vintage.

Alco

CiteerEen handleiding die voor elk apparaat afzonderlijk is geschreven lijkt mij gebruikersvriendelijker.
Dat ben ik wel me je eens.

CiteerEr staat veel niet in. en veel word niet duidelijk uitgelegd.
O ?  :unsure: Ik kan niet zeggen dat ik ooit iets gemist heb in de handleiding of dat iets onduidelijk was.
Eigenlijk heb ik zelden in de handleidingen gekeken van Naim apparatuur. Het meeste kocht ik in 't verleden 2e hands en 't aansluiten vond ik zo vanzelfsprekend, dat ik zelden een handleiding miste. Maar goed, dat kan per persoon verschillen.

CiteerDe RC..Tsja ehh..sub..pre...mom prog bal...En dan ontdekken dat die functies niet worden ondersteund door de 5 serie. Vervelend. Vind dat ding er ook maar goedkoop uitzien. Dat kan beter.
Zoals met de meeste RC's zitten er vaak (veel) te veel knoppen op. Het merendeel ervan zul je nooit gebruiken.
Voor mij zou alleen volume en bronkeuze voldoende zijn. Het ziet er inderdaad een beetje goedkoop uit, hoewel de RC van de Nait 5i-2 (en CD5i-2) er al iets beter uitziet, dan de ultra gammele, lichte RC van de eerste 5i series.

Dit vind ik een mooie Naim RC. (degelijke, zware metalen RC)  :smile:

CiteerDe monoknop. Draai nog wel eens oude mono opnamen. Viel mij bij mijn vorige versterker op die wel een Mono knop had dat als ik die activeerde het geluid homogener werd.
Ah, ok... ik begrijp 't. Maar... ik kan me voorstellen dat Naim er voor kiest om zo'n knop achterwege te laten, aangezien ik er vanuit ga dat de meeste mensen voornamelijk stereo opnamen draaien.

CiteerEn verder een uitvoering in geborsteld RVS zou wel mooi zijn, maar dat is zuiver cosmetish.

Overigens ga ik nog steeds voor een spider rack. Tijdloos.

Ja, zo'n geborsteld front zoals de huidige Nait XS of de SuperNait heeft, vind ik ook mooier dan dat groffere, korrelige van de 5i serie. (zou leuk zijn als men dat tegen een geringe meerprijs zou kunnen switchen) :)

Wat betreft 't Spider rack... zo zie je maar hoezeer smaken kunnen verschillen.
Het ontbreken van planken en dat je alle kabelspaghetti zo duidelijk ziet spreekt me niet aan bij de Spider.
Het Ikea kastje wat je nu hebt vind ik mooier dan zo'n Spider rack.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Mooie RC...Zucht kost me weer E 365.-

Quad vintage.

Bensz

Alco

Citeerhttp://link.marktplaats.nl/420448946
En...ook nog in je eigen woonplaats!  8)

Wat me wel opvalt aan die rc is dat er geen << en >> snelspoeltoetsen op zitten.
Dus,...als je een Naim CD-speler hebt, zou je alleen naar een andere track kunnen skippen, maar niet naar een bepaald stuk in één nummer spoelen ?  :unsure:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Och....Mag stom zijn maar gaat mij alleen mar om het design. Vind dat ding wat er origineel bijzit maar een plastiek flutdingetje

Bod gedaan en Bensz zonder mercedes bedankt voor de tip.

Ehh...Donderdag is het zover...nerveus ja best wel
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: contour3.0 op februari  5, 2011, 23:18:13
wel een mooi rack :wub:

Rob

belachelijk duur en zoveel doet zo'n rack niet hoor. Koop een mooie 2e hands Standdesign of ander merk voor een prikkie en das genoeg.

robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ben het met je eens dat ik ook niet zo een believer ben van akoestische rackjes...Heb een kastje bij de IKea gekocht en die doet het ook goed als je wat houtschroeven en houtlijm er op op -lempert
Quad vintage.

Alco

De orignele Fraim doet wel iets voor de klank, maar dat staat totaal niet inverhouding tot de extreme prijs.

Ik heb ook jaren een Ikea Corras kastje gehad, en heb nu een Ikea Besta, en ook zo'n Odda kastje van Fred voldoet prima, en kost maar een ieniemienie fractie van de Fraim.
(sterker nog... 't kost zelfs maar een fractie van 1 Fraim plateau :blink:)

Maar vind Naim in/op Fraim wel mooi om te zien. Daar kan geen Standesign of Target rack tegenop.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op februari  8, 2011, 12:27:06
De orignele Fraim doet wel iets voor de klank, maar dat staat totaal niet inverhouding tot de extreme prijs.

Ik heb ook jaren een Ikea Corras kastje gehad, en heb nu een Ikea Besta, en ook zo'n Odda kastje van Fred voldoet prima, en kost maar een ieniemienie fractie van de Fraim.
(sterker nog... 't kost zelfs maar een fractie van 1 Fraim plateau :blink:)

Maar vind zo'n Fraim wel mooi om te zien. Daar kan geen Standesign of Target rack tegenop.

Tsja...Tis maar waar je van uit gaat. Heb heel vroeger toen ik nog bij een audio zaak werkte wel eens een proef gedaan. Ik kocht twee gamma netstekkers de ene liet ik zo de andere spoot ik rood en met een mooie vergulde naam erop. Iedereen -Na ja bijna iedereen- viel van verbazing om toen ze die rode hoorden! Tsja...als je je audio set al kunt opgraden met een beetje verf.....
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Alco

CiteerPfuh net op tijd...scheelt toch 300 euro

Holymoly...€ 300,- ?! :butbut:  Da's niet nix! Gelukkig was je nog net op tijd dan. :)

Mijn Diapason's heb ik met korting als demo-model kunnen kopen, maar de nieuwprijs ging kort daarnar opeens ook van € 1350,- p.p. naar € 1750,- p.p.! :crazy: :omg: Ik vind dat behoorlijk absurde prijsverhogingen.

Dr.Bedlo

EHH  ja....heeft iemand al een nieuwe prijslijst van Naim kunnen bespieden?
Quad vintage.

Alco

Citeerheeft iemand al een nieuwe prijslijst van Naim kunnen bespieden?

Ik nog niet. Naim voert meestal per april de prijzen iets op.

Bensz

Citaat van: Alco op februari  9, 2011, 19:31:05
Ik nog niet. Naim voert meestal per april de prijzen iets op.

Zie het zo, goed voor de tweedehandsprijzen als je een upgrade wil doen.

Vraagje, Stel:

Huidige set: naitXS, Ndac, NatXS

Zou het volgende een upgrade zijn:

Supernait + NDX

Of...

Doe es een voorstel...

Dr.Bedlo

niet upgraden, gewoon genieten.
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: fred19633 op februari  9, 2011, 23:07:08
niet upgraden, gewoon genieten.

Dat doe ik iedere dag, gevalletje van upgrade-rietes. Ik ben de vrouw wel aan het voor/op warmen voor een paar cm speaker meer.
Heb zelfs even nagedacht om een Linn DS toe tevoegen, of helemaal Linn te gaan. Maar blijf toch bij Naim. En dan alles, en geen mix van diverse merken.

Bensz

Dr.Bedlo

Nee..nog niks...ehhvanavond is het overigens zover. Dan komen de speakertjes.thrill.....
Quad vintage.

Alco

Citeerehhvanavond is het overigens zover. Dan komen de speakertjes.thrill.....

Ben benieuwd... :smile: Maak je tzt ook effe 'n foto van je set met de nieuwe speakers ?
Btw,...kijkend naar de (beetje donkere) foto van je set vroeg ik me af waarom je de CD-speler in je Ikea kastje had staan en niet er bovenop. Scheelt weer iets bukken dacht ik zo.

Dr.Bedlo

Ja....maar dat bukken is nu ok niet zo erg.

Gedaan omdat het de bedoeling is dat daar een tv op komt te staan.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Plug and WOW setje!
Quad vintage.

vtuinen

Is er iemand bekend met de Nait 3 ? Heb een paar Totem Arro's op de kop getikt en die schijnen mooi te matchen met Naim. Eventueel ook met Rega of een Sugden A21 maar die zijn met iets te duur om 'even' te proberen.

Equipment check my avatar

Alco

CiteerPlug and WOW setje!
Ziet er goed uit Fred!  :happy:

Maar,...je had toch andere stands erbij besteld ?
Trouwens,... als ik de foto zo bekijk lijkt 't als of de kast van de speaker net ietsie dieper is dan de LS3/5a, waar de Harbeth min of meer van afgeleid is.  (zou je me kunnen vertellen hoe diep 't kastje is ?) de LS3/5a is 16cm.

Waarom me dat iets uitmaakt ?  Nou,... ik had ooit een LS3/5a op m'n huidige stands geplaatst, en ondanks dat mijn (Target HR60) stands al jaren prima bevallen, vond ik 't eigenlijk geen kijk. Omdat het bovenplateau van mijn stands dieper is dan de LS3/5a speakers. Als je dan 'n beetje van de zijkanten naar de speakers keek, zag je steeds zo'n stuk metaal er onderuit steken

Alco

CiteerIs er iemand bekend met de Nait 3 ? Heb een paar Totem Arro's op de kop getikt en die schijnen mooi te matchen met Naim. Eventueel ook met Rega of een Sugden A21 maar die zijn met iets te duur om 'even' te proberen.

De Nait 3 ben ik redelijk bekend mee. (heb 'm een tijdje gehad een jaar of 10 geleden)
Een Sugden A21 schijnt ook erg mooi te zijn, maar is volgens mij wat rustiger, warmer. (klasse-A karakter)
De Nait 3 is een vrij pittige, helder klinkende versterker.  Tweedehands voor circa €300/350,- klankmatig nog steeds een erg mooie versterker vind ik.
Hoe de Nait 3 combineert met de Totem Arro weet ik niet, maar heb inderdaad ook vaker vernomen dat Naim en de Totem Arro erg goed samengaat. Is 't proberen waard lijkt me!