Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

Aha, heb je de Nait 3 ? De CD3.5 was mijn eerste Naim CD-speler. Beviel me erg goed.
De Nait 3 + CD3.5 is een vrij helder klinkende combi, dus ik zou speakers nemen die niet al te fel/hard klinken.
(helaas weet ik zo effe geen mogelijke speaker kandidaten te noemen)

Ben wel benieuw hoe je de Nait (ik neem aan de '3') + CD3.5 vind, t.o.v. je Nait 5i + CD5i. :sigh:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citeer
Ik denk er over om mijn huidige speakers "in te ruilen" voor een set Totem Forest

Hey Fireman,

Erg mooie speakers zo op het eerste gezicht, redelijk bescheiden afmetingen ...

Heeft iemand hier ervaring met de Totem Forest in combinatie met een SuperNait ?

Groet,
Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fireman

@Michel, (nog) geen directe ervaring mee. Wel met de Hawk icm een dikke (552) naim set. En dat is super. En op diverse beurzen heb ik de Forest mogen beluisteren. Echter op andere amps en sources.

Vandaag toch nog even een naim stagline S aangeschaft. Morgen even aansluiten en luisteren. Ik had een Sonneteer Sedley, maar dat paste niet echt goed bij de looks.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bwolke

Citaat van: Fireman op februari 19, 2011, 21:00:19
Vandaag toch nog even een naim stagline S aangeschaft. Morgen even aansluiten en luisteren. Ik had een Sonneteer Sedley, maar dat paste niet echt goed bij de looks.

Cool, ik gebruik ook nog steeds een stageline E. Wat voor voeding ga je gebruiken?

fireman

Citaat van: bwolke op februari 19, 2011, 21:42:46
Cool, ik gebruik ook nog steeds een stageline E. Wat voor voeding ga je gebruiken?

Ik gebruik mijn NAC282 als voeding (aux2 )  Of moet het via een andere voeding VEEEEEEL beter zijn, of valt het wel mee?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bwolke

Nee dat is prima, ik zou het ook zo doen. Nu loopt alles door één kabel en als je een losse voeding wilt gebruiken moet je een 4-5 pin interconnect gebruiken. Less is more  ;)

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op februari 18, 2011, 11:27:03
Aha, heb je de Nait 3 ? De CD3.5 was mijn eerste Naim CD-speler. Beviel me erg goed.
De Nait 3 + CD3.5 is een vrij helder klinkende combi, dus ik zou speakers nemen die niet al te fel/hard klinken.
(helaas weet ik zo effe geen mogelijke speaker kandidaten te noemen)

Ben wel benieuw hoe je de Nait (ik neem aan de '3') + CD3.5 vind, t.o.v. je Nait 5i + CD5i. :sigh:

Alco,

Zo de set is binnen en staat warm te draaien. Moet nog ff wat van dat stugge draad en interconnects scoren en dan kan ik je wel vertellen hoe dat klinkt over die Harbethjes. Overigens heeft een kameraad van mij een paar Tannoy Sandringhams SE speakerste koop  staan. Prachtig om te zien vind ik maar de meningen zijn daarover verdeelt. Hoe deze klinken met de NAIM vintage set weet ik niet, ben ik wel benieuwd naar.
Quad vintage.

Alco

Ja hoorrr,...we hebben weer een 'too good to be true' spammer op MP.  :sleepy:

Iemand bied een Naim NAC282 aan voor maar € 780,- (huidige nieuwprijs is circa € 4800,- )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Citaat van: Alco op februari 24, 2011, 07:16:31

Iemand bied een Naim NAC282 aan voor maar € 780,- (huidige nieuwprijs is circa € 4800,- )

Gestolen waar??? S/n erbij??

Alco

CiteerGestolen waar??? S/n erbij??

De advertentie is alweer verwijderd... ::)

Jeriko

Iemand de recensie gelezen van de nieuwe S-400 Ovator door Hifi.nl? Was afgelopen Zaterdag toevallig bij AudioXperience en mocht ook eens naar deze set luisteren en man wat een geluid om je vingers bij af te likken, deze luidsprekers produceren een laag dat is niet normaal (het is een gesloten luidspreker). Ben er echt van onder de indruk alles klopt gewoon het is of je naar live muziek zit te luisteren en zo hoort het ook naar mijn inziens.

Gr. Jeroen
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Roger Black

Ik heb de S600 wel gehoord en was daar ook zeer van onder de indruk..

Dr.Bedlo

http://www.hifi.nl/nieuws/43140/Naim-introduceert-FraimLite.htm

Naim introduceert FraimLite

FraimLite is een eenvoudige, goedkopere versie van het Naim Fraim. Het onderscheid zich door de afwezigheid van de double-level base en de glazen planken.

Het Naim Fraim werd in 2002 geïntroduceerd en heeft onlangs een update gekregen, zodat de kleuren overeenkomen met die van het FraimLite. De planken van de meubels komen van dezelfde fabrikant als van de kasten van de Ovator serie. Hierdoor komen de kleuren van het meubel en de Naim luidsprekers met elkaar overeen.

Door de drie verschillende hoogtes kan iedereen het meubel zelf samenstellen. Ook kan de FraimLite worden uitgebreid met losse levels of worden gemixed met componenten van het Naim Fraim. Het FraimLite is in drie verschillende kleuren leverbaar voor de planken en twee voor de staanders.

De FraimLite zal leverbaar zijn vanaf 1 april. De prijzen verschillen per samenstelling:
Twin-pack (standaardhoogte):
Base + level 625 euro
Twee levels 680 euro

Losse prijzen levels:
Base 450 euro
Level (tall) 465 euro
Level (medium) 425 euro
Level (standard) 375 euro
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: fred19633 op februari 21, 2011, 21:02:22
Alco,

Zo de set is binnen en staat warm te draaien. Moet nog ff wat van dat stugge draad en interconnects scoren en dan kan ik je wel vertellen hoe dat klinkt over die Harbethjes. Overigens heeft een kameraad van mij een paar Tannoy Sandringhams SE speakerste koop  staan. Prachtig om te zien vind ik maar de meningen zijn daarover verdeelt. Hoe deze klinken met de NAIM vintage set weet ik niet, ben ik wel benieuwd naar.

En inmiddels weet ik het...Afschuwelijk niet aan te sturen.
Quad vintage.

Alco

Citeerinmiddels weet ik het...Afschuwelijk niet aan te sturen.

Goh, zijn die Tannoy's met 't hoge rendement van 90db niet aan te sturen met een Nait 3 ?

Maar hoe klinken de Harbeth's via je Nait 3 ?  Aangezien de Nait 3 minder vermogen heeft dan de Nait 5i, gecombineert met het lage rendement van Harbeth, zou ik me kunnen voorstellen dat de Nait 3 er wat meer moeite mee heeft. (klankmatig zal 't vast prima combineren denk ik) :)

Jeriko

Citaat van: Alco op februari 24, 2011, 07:16:31

En de advertentie staat er weer op ik weet alleen niet of dit dezelfde is als die jij bedoelt. De vraagprijs is nu € 750,- en is inderdaad te goed om waar te zijn en zeker omdat hij wil upgraden.

Gr. Jeroen

Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Alco

Ja, ik heb 't ook weer gezien Jeroen.  Volgens mij is de plaatsnaam nu anders, maar ik vermoed dat 't toch om dezelfde persoon gaat.

ThijsG

Citaat van: Alco op maart 10, 2011, 08:43:48
Ja, ik heb 't ook weer gezien Jeroen.  Volgens mij is de plaatsnaam nu anders, maar ik vermoed dat 't toch om dezelfde persoon gaat.

Je moet gewoon even reageren :P en zeggen dat je wel even langs komt.... Haha, zou het een oplichter zijn of een dief?
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

bmateijsen

Naim NDX te beluisteren bij BB&G, zie de vermelding op onze website!

Groet,

Bjorn

musfed

Zo, weer een kleine upgrade gedaan in de set. We hadden een SB duet maar die kon de hi-res files niet aan van (ondermeer) HD tracks. De duet heeft nu binnen de familie een mooi plaatsje gevonden en daarvoor is een SB touch in de plaats gekomen. Geinstalleerd en na een tijdje merkten we (vriendin ook) dat de touch beter klinkt dan de duet. Een onverwacht resultaat, was ik nog nergens tegengekomen in reviews. En we kunnen constateren dat het HD lichtje op de nDac werkt... ;D
Omdat ik een kleine meevaller had heb ik daarnaast, om te proberen/experimenteren, een Teddy Pardo voeding gekocht voor de Touch. Die werd gisteren geleverd en na een korte opwarmperiode in de buurt van de kachel heb ik 'm aangesloten. Daarvoor ruim muziek zitten luisteren met de touch op de eigen SB voeding. Begin van de avond de TP in de set geplaatst. Eerste resultaat is bemoedigend. Het is geen verschil van dag en nacht maar wel weer een kleine stap voorwaarts zo is ons beider gevoel (kleine stapjes is het devies  ;)).
Zit nu al stiekem te kijken naar een TP voeding op de nDac en een TP op de 82 ipv de hi-cap. Lees daar op internet positieve verhalen over.  Iemand ervaringen daarmee op dit forum?
Dutch & Dutch 8c's

fireman

Ik heb een Dual Teddy Cap op mijn NAC282. Helaas niet een 1:1 vergelijk met een SC of 2 x HC kunnen doen, maar het klinkt iig voortreffelijk.
Moet zeggen dat ik voor mijn maatstaven nog niets vervangen/ingeruild heb. Ik ben dus een te vrede mens. Normaal wisselde ik om de paar maanden wel van doos.

Heb wel mijn gedachte laten gaan naar de NDX. Maar wat heb ik meer dan mijn nDAC ? Ik gebruik de inputs. Hoeveel digitale inputs kan je aansluiten? Dus niet 1 bron in verschillende aansluitingen zoals spdif/BNC/coax. Maar echt aparte bronnen.

De DAC die er in zit, is die beter/minder/anders dan de DAC in mijn nDAC? En omdat het een netwerkspeler is. Kan dat ding als router dienen? Nu verdeel ik alles via de airport express. Wordt 'ie daarin geknepen in kwaliteit?? En wellicht in de NDX niet? Direct aansluiten is de enige verbeter optie omdat de airport express de zwakste schakel is???

Afin, een hoop vragen om een beetje beeld te krijgen van de NDX.

musfed

Fireman,
Je hebt nu je airport express aangesloten op de nDac en speelt dan via de laptop muziek of heb je ergens een server staan?
Ik heb ook even zitten kijken naar de NDX. Voegt voor mij niets toe denk ik.
Ik heb nu een Nas met daarop de muziek, speel via de Touch en de nDac. Dan heb je in principe toch een NDX in meerdere boxjes?!?
Musfed
Dutch & Dutch 8c's

fireman

Citaat van: Musfed op maart 10, 2011, 14:08:05
Fireman,
Je hebt nu je airport express aangesloten op de nDac en speelt dan via de laptop muziek of heb je ergens een server staan?
Ik heb ook even zitten kijken naar de NDX. Voegt voor mij niets toe denk ik.
Ik heb nu een Nas met daarop de muziek, speel via de Touch en de nDac. Dan heb je in principe toch een NDX in meerdere boxjes?!?
Musfed

Inderdaad. Ik heb mijn iMac op de eettafel in mijn wifi. De airport express dient als router (wifi). Vanaf de optical audio out op de airport express neem ik het signaal naar de nDAC. Dus alles van mijn iMAC speel ik (stream ik) Daarnaast heb ik mijn losse blue-ray speler als loopwerk ( dus digitaal aangesloten op mijn Ndac ) mijn media-box op de nDAC aangesloten.

Gezien deze opzet denk ik dat het aardig overeen komt met de NDX. Ik ben dus benieuwd wat deze NDX toe te voegen heeft. Bjorn??? vertel eens iets in hoe verre het een grote verbetering of anders zal zijn zoals ik eerder mijn huidige set up beschreef.

Hoe duur is deze NDX eigenlijk?

Alco

CiteerIk heb nu een Nas met daarop de muziek, speel via de Touch en de nDac. Dan heb je in principe toch een NDX in meerdere boxjes?!?
Dat was mijn idee ook eigenlijk.  Ik zou graag tzt een soort van "uitgeklede" NDX in CD5i (prijs)klasse en look zien.
(voornamelijk om de visuele match met m'n Naim versterker, to be honest)

CiteerHoe duur is deze NDX eigenlijk?
Als ik me niet vergis ligt de prijs ergens rond de € 4300,-  (au :-\)

bmateijsen

Citaat van: Alco op maart 10, 2011, 21:50:20
Als ik me niet vergis ligt de prijs ergens rond de € 4300,-  (au :-\)

Die au zal wel dat je het kostbaar vindt, neem ik aan ;). De NDX is 4200 euro en vwb de kwaliteit denk ik dat dit de netwerkspeler is van Naim die alle huidige technologie van DAC en HDX combineert. De NDX is nog aan het inspelen, maar de eerste indrukken zijn goed.