Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

En,...als ik me niet vergis heb ik deze Target HR60 stands ooit van Musfed gekocht,..toch ?  (Bas ?) :unsure:

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

reinier32

Nu we het toch over kopen en verkopen hebben. Mijn set (zie handtekening) gaat de uitverkoop in.
Ik heb, door baan, eigen zaak en opgroeiende kinderen te weinig tijd over om te luisteren.
Wie interesse heeft in een onderdeel (of alles  :D) kan me mailen op [email protected]. Bellen mag ook: 06-18596709.

Ik zie dat m'n handtekening niet meer helemaal bij de tijd is.
Tevens in de aanbieding zijn een Headline2 (2007), een CDS3 (2006), een Grado Gs1000, een Teddycap die een Superline en Headline kan voeden en 2x4 meter Nac A5 speakercable. De Audiovector en Hicap zijn reeds verkocht.

Ik zal dit ook nog in de "te koop" rubriek plaatsen.
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

musfed

Ik heb nooit stands aan je verkocht Alco, wel heb ik een Nait2 van je gekocht. Ooit.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

CiteerIk heb nooit stands aan je verkocht Alco

O, ok... dan ben ik in de war met iemand anders. :blush:
Ik heb ze in ieder geval ooit gekocht van iemand die ik kende van een HiFi-forum.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

@Reinier32, wat gaat het worden?

Een heel kleine set? Back to basic? Nait2 of 5i ?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

Ja, daar ben ik ook best benieuwd naar. :sigh:

Jammer, dat je er zo weinig aan toe komt Reinier, maar op zich kan ik 't me dan wel voorstellen dat je besluit om een dermate prijzige HiFi-set (grotendeels) te verkopen.
Op zich lijkt me een set bestaande uit jouw LP12/Aro + een Nait-2 ook al erg fraai.
(enige nadeel is dan de wat beperkte keuze in passende speakers, maar als dat eenmaal klaar is...)

Audiofoolius

Ik ben sinds eergisteren ook lid van de Naim familie. ;) Ik was op zoek naar een passende versterker voor mijn B&W 685 luidsprekers. Toen ik de Naim 5i in combinatie met de CD5i hoorde was ik meteen weg van de evenwichtige en uiterst muzikale weergave van deze componenten. Op ebay heb deze set aan een goeie prijs kunnen aanschaffen - nieuw was helaas onbetaalbaar voor mij op dit moment - en ze zien er nog uit als nieuw. En nu weet ik tenminste zeker dat ze goed ingespeeld zijn. ;D Ze zijn overigens met de DIN-kabel aangesloten.

Xander32

Citaat van: Audiofoolius op juni 18, 2010, 21:53:02
Ik ben sinds eergisteren ook lid van de Naim familie. ;) Ik was op zoek naar een passende versterker voor mijn B&W 685 luidsprekers. Toen ik de Naim 5i in combinatie met de CD5i hoorde was ik meteen weg van de evenwichtige en uiterst muzikale weergave van deze componenten. Op ebay heb deze set aan een goeie prijs kunnen aanschaffen - nieuw was helaas onbetaalbaar voor mij op dit moment - en ze zien er nog uit als nieuw. En nu weet ik tenminste zeker dat ze goed ingespeeld zijn. ;D Ze zijn overigens met de DIN-kabel aangesloten.
Gefeli - mooie aankopen. Geniet ervan!

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Audiofoolius

Merci, Xander32! Zouden jullie aanraden om de Naim NAC A5 luidsprekerkabel aan te schaffen? Op dit moment speel ik met merkloze kabels van 4mm dikte.

ivo1986

Ja zou ik zeker aanschaffen. Hele goede kabel zeker icm met Naim.
Je moet veel geld uitgeven om iets beters te vinden.

Audiofoolius

Ik heb eens snel gekeken maar die kabel blijkt niet zo gemakkelijk te vinden. En op ebay lijken de Britten hem alleen in de UK te willen verkopen. Kent iemand een betrouwbare webshop die deze kabel in het assortiment heeft?

bmateijsen

Citaat van: Audiofoolius op juni 21, 2010, 19:53:58
Ik heb eens snel gekeken maar die kabel blijkt niet zo gemakkelijk te vinden. En op ebay lijken de Britten hem alleen in de UK te willen verkopen. Kent iemand een betrouwbare webshop die deze kabel in het assortiment heeft?

Wij als forumsponsor en Naim dealer kunnen die gewoon leveren. En je kan mij pm-en/ mailen.

Groet,

Bjorn

ivo1986

Denk idd dat je in NL niet snel een webshop vindt die dat kan leveren.

Guester

Wel een erg stugge kabel. Is dit het steeds dé kabel voor Naim?
Sonos - Spotify

Klout10

Ik ben al een poosje in het bezit van een Naim SuperNait en HDX en ben hier erg mee in m'n nopjes. Ik ben eigenlijk benieuwd of hier iemand ervaring heeft met Neat Momentum 4i luidsprekers i.c.m. Naim.

Je hoort steeds dat dit zo'n geweldige combinatie zou zijn...

Groet,
Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: B110 op juni 21, 2010, 23:27:14
Wel een erg stugge kabel. Is dit het steeds dé kabel voor Naim?

Ik vind dat niet perse... Hij kan nogal rauw en 'metalig' klinken t.o.v. andere kabels. Wel altijd dynamisch en erg 'NAIMs' (logisch), dus veel PRAT.

musfed

Weet iemand hier wat er met Audio Design in Utrecht gebeurd is? De winkel, de enige Naim dealer in Utrecht, staat leeg zag ik deze week.
Dutch & Dutch 8c's

bmateijsen

Citaat van: Musfed op juli  4, 2010, 17:15:07
Weet iemand hier wat er met Audio Design in Utrecht gebeurd is? De winkel, de enige Naim dealer in Utrecht, staat leeg zag ik deze week.

AudioDesign is failliet, als je iets met Naim wil, wij zitten in Hilversum en zijn ook Naim dealer!

Groet,

Bjorn

Justapoke

Vraagje over de SuperNait: Gebruik deze nu een tijdje naar volle tevredenheid in combinatie met Infinity Kappa 8a's.

Het probleem wat ik echter heb is dat er een lichte brom/ruis hoorbaar is indien ik geen muziek draai. (dit los ik op door de versterker na gebruik in de Mute-stand te zetten)
Waar ik mij meer zorgen over maak is dat er een redelijk harde "knal" door de speakers wordt weergegeven zodra ik de versterker uitschakel via de power-knop aan de achterzijde!

Afgelopen week heb ik een setje Neat Motive 2 kunnen kopen, en deze op de SuperNait aangesloten.
Hoewel ik bovengenoemde problemen met de Motive's niet had heb ik toch weer snel de Kappa's naar hun oorspronkelijk plaats "gesleept" simpelweg omdat de Motive's toch wel een flinke stap terug waren.

Kan iemand aangeven waar die problemen door veroorzaakt worden, en/of het kwaad kan?
Heeft het misschien met de afwijkende impedantie te maken, daar de specs van de SuperNait en Neat's 8 ohm aangeven, en de Kappa's 4/6 ohm?

Meer info over de Kappa's:
http://www.infinity-classics.de/infinity/technik/manuals/Kappa_8_technical_sheet.pdf

--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

bmateijsen

Het verschil zit hem niet in de ohm'se weerstand, maar in de gevoeligheid van de luidsprekers waarschijnlijk. Die lichte ruis is overigens helemaal niet erg, idem de plop die je hebt als je hem uitzet. Overigens is het verstandig om je supernait altijd aan te laten staan, daarom zit de aan/ uit ook op de achterkant ;)

ivo1986

Idd een Naim doe je niet uit. Ze zijn ook zo gemaakt dat ze weinig stroom gebruiken wanneer er geen muziek wordt gespeeld. Elke Naim heeft die 'knal'. Dan toch eerst je ls kabels eruit halen.
Weet niet of dat moet maar doe het zelf wel.

Klout10

Citaat van: Klout10 op juni 23, 2010, 22:44:32
Ik ben al een poosje in het bezit van een Naim SuperNait en HDX en ben hier erg mee in m'n nopjes. Ik ben eigenlijk benieuwd of hier iemand ervaring heeft met Neat Momentum 4i luidsprekers i.c.m. Naim.

Je hoort steeds dat dit zo'n geweldige combinatie zou zijn...

Groet,
Michel

Helemaal niemand?!

Groet,
Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ivo1986

Citaat van: Klout10 op juli  4, 2010, 21:14:06
Helemaal niemand?!

Groet,
Michel

Ik vind het persoonlijk een hele mooie combi supernait en momentum 4i.

Welke heb je nu.

Justapoke

Citaat van: ivo1986 op juli  4, 2010, 21:08:08
Idd een Naim doe je niet uit. Ze zijn ook zo gemaakt dat ze weinig stroom gebruiken wanneer er geen muziek wordt gespeeld. Elke Naim heeft die 'knal'. Dan toch eerst je ls kabels eruit halen.
Weet niet of dat moet maar doe het zelf wel.

Maar vind het dan wel vreemd dat met de Motive speakers de knal niet aanwezig was.

De powerknop wordt overigens zelden gebruikt hier, alleen tijdens wisselen van de speakers merkte ik dus de knal op.  :crazy:

Andere vraag: wat voor luidspreker kabels zijn aan te raden voor mijn SuperNait en Infinity's?
Wil overigens ook nog een Hi-Cap aan het systeem gaan toevoegen.
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

Klout10

Citaat van: ivo1986 op juli  4, 2010, 21:24:02
Ik vind het persoonlijk een hele mooie combi supernait en momentum 4i.

Welke heb je nu.

Gebruik nu Sehring luidsprekers. Qua geluid eigenlijk niets op aan te merken, maar ze zijn errug groot en hebben niet echt een hoge WAF.

Kijk anders even op de Sehring site...

Groet,
Michel