Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ivo1986

Citaat van: Justapoke op juli  4, 2010, 21:25:41
Maar vind het dan wel vreemd dat met de Motive speakers de knal niet aanwezig was.

Ben zelf nog geen luidspreker tegengekomen die de knal niet had.
Weet je het zeker?

En de hicap is een grote upgrade naar mijn mening.

Klout10

De Neat Elite SX zou ook kunnen, qua afmetingen helemaal geweldig (90 cm!). Ik moet bekennen dat ik ze nog nooit heb beluisterd...

Groet,
Michel
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ivo1986

Citaat van: Klout10 op juli  4, 2010, 21:29:03
Gebruik nu Sehring luidsprekers. Qua geluid eigenlijk niets op aan te merken, maar ze zijn errug groot en hebben niet echt een hoge WAF.

Kijk anders even op de Sehring site...

Groet,
Michel

Ik heb je een pm gestuurd met mijn ervaringen.

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

dre73

waarom plaats je het hier niet?
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Klout10

Krijg de indruk dat Homefidelity geen Naim meer doet?? Klopt dit??

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op juli  4, 2010, 22:07:38
Krijg de indruk dat Homefidelity geen Naim meer doet?? Klopt dit??

Volgens de importeur zijn ze inderdaad geen Naim dealer meer.

Groet,

Bjorn

musfed

Ah, vandaar dat ik voor ralatief weinig laatst de nDac heb kunnen kopen daar.
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

En, hoe bevalt de DAC??

musfed

Ja, die bevalt. Ik heb zelfs de cd2 verkocht!
Streaming en de nDac werkt! Als je me dit een jaar geleden gevraagd had...! We genieten van de muziek via de nDac, hebben al onze cd's in aiff opgeslagen en internetradio klinkt fantastisch!! Ik ben om!
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Misschien is het nog wat vroeg, maar heeft iemand de nieuwe Neat Motive SE2 luidsprekers al gehoord?

fireman

Kan iemand aangeven hoe groot of hoe klein en op welke punten, de DACmagic en de naim nDAC verschillen.

Ik zou er graag een thuis willen proberen. iemand een nDAC in bezit en bereid voor een kop koffie hier te testen? Ik heb zelf een DACmagic.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

musfed

Lastige vraag Fireman maar ik ga een poging wagen. Wij hadden een Dacmagic en hebben nu een nDac. Met nadruk zeg ik "wij" aangezien mijn vriendin nu voor 50% medeeigenaar is van de Dac. De basis van de set (alle Naim en analoge zaken en de speakers) heb ik betaald, mijn hobby, het digitale deel (Squeezebox en aanverwante zaken als de Qnap hebben we beiden betaald. Daar zat de Dacmagic ook bij. Toen ik dus de nDac op Marktplaats zag staan was haar voorwaarde dat we 'm een week op konden proberen. Dat kon.
Goed, een beetje lange inleiding waarmee ik wil aangeven dat niet alleen mijn oren de keus voor de nDac hebben gemaakt, uiteindelijk.
De verschillen: de nDac is in alles de betere van de Dacmagic. Klinkt misschien een beetje flauw, maar in onze set was dat duidelijk.

Met de Dacmagic heb ik altijd de klank van de cd2 beter gevonden dan de op onze harddisk opgenomen cd's (in Aif). Met nDac klonk de harddisk beter. Het grootste verschil vond ik klassiek en jazz. Ik heb nooit last gehad van een "digitaal" klinkende cd2. Tot ik deze muziek via de nDac afspeelde, dat maakte ineens mijn cd2 "digitaal".
Internetradio (via de duet) vond ik altijd wel lekker klinken maar de analoge tuner die we boven op de Nait2 hebben aangesloten klonk beter. Gewoon met een draadje het signaal uit de ether halend. Op zondag heb ik beneden nog wel eens radio4 op staan maar met de Dacmagic heeft het mij nooit kunnen bekoren.
Nu met de nDac kan ik daar weer met plezier naar luisteren. Ook andere radiostations, vanaf 128kbps (zelfs lager, sommige USA college radiostations zijn zelfs nog de moeite waard) klinkt het eigenlijk zeer goed.
Ik heb een headline hi-cap combi die ik aangesloten heb op een Grado sr325. Nu met de nDac al onze opgenomen cd's af kunnen luisteren met de iPhone als afstandbediening (iPeng) zonder cd's te hoeven wisselen, geweldig. En het klinkt super. Ik heb deze combi te weinig gebruikt via de Dacmagic om daar een afgewogen oordeel over te geven. Teken aan de wand?!?

Al met al ben ik zeer tevreden met de nDac. CD's kunnen toch "analoger" klinken dan via de cd2, of via de Dacmagic.
Wat ik nooit geprobeerd heb is het beluisteren van de SB Duet zonder de Dacmagic. Ik kan dus niet zeggen wat het verschil is vanaf SB Duet, "kaal", via de Dacmagic naar de nDac.

En oh ja, mijn vriendin zou nooit meegefinancierd hebben als de nDac maar marginaal beter was geweest dan de Dacmagic. Ik heb haar bepaald niet over hoeven halen de nDac te laten staan na een week. Misschien wel het meest betrouwbare oordeel.....  :angel: (waarmee ik bovenstaand verhaal had kunnen overslaan  ;))

Dutch & Dutch 8c's

bmateijsen

Ik vind de DACmagic niet echt bijzonder, de Naim DAC daarentegen is echt bijzonder. En werkt ook zeer goed in een non-Naim setup. ;)

Groet,

Bjorn

Alco

Hmm,....interessante  reactie Musfed! :)  Ik heb ook een Squeezebox (Classic) en DACmagic, en al ben ik zelf eigenlijk best tevreden met m'n DACmagic, vind ik 't steeds verleidelijker om 'n keer de NAIM DAC te proberen.
Ik heb al diverse testen en bevindingen van eigenaren gelezen over de Naim DAC en nog niet 1 waaruit bleek dat de DAC tegenviel.

(o.a. op deze site zijn veel (weliswaar in Duits) reviews te vinden: http://www.music-line.biz/cms/Testberichte.71.0.html )
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

He mooi Alco, die link was ik kwijt. Ben geen overdreven fan van Duitse reviews (hekel aan lijstjes zoals Duitsers dat doen met unter und uberklasse) maar ze schrijven wel degelijke artikelen en maken vrijwel altijd mooie foto's van de binnenkant, niet belangrijk maar wel leuk om te zien.
Dutch & Dutch 8c's

stoker37

Hallo

Vraag aan Naim Nac 202 Nap 200 combi bezitters, welke interlink met Linn ds gebruiken jullie
heb er nu het standaard draadje van Linn tussen zitten en denk dat hier klank matig nog wel enige winst te halen is, elke tip is welkom

Groeten Stoker
Stereo Naim 202/200 Marantz sa 7001 KI Signature B&W Front 804S Ht Denon Avr 3808 Center Htm 61 Rear Cm1 Naim 150

Oud lid

Zou een NAIM NAIT 2 ook overweg kunnen met een stel Leema Xero luidsprekers?

http://capitis.net/mhf/products/reviews/Leema%20Xeros%20HiFi%20World%20Review%201007.pdf

Erwin B

Alco

In principe zou 't moeten kunnen, mits de kamer waarin de speakers staan niet heel groot is en/of je niet lang op oorlogssterkte draait.

Ik heb meerdere speakers i.c.m een Nait-2 gehad/beluisterd, en daar zaten ook enkele bij die (afgaand op de specs) in theorie niet zo'n goede match zouden moeten vormen met de Nait-2, maar vaak ging dat in de praktijk prima.

Voorbeelden zijn, de Linn Kan (circa 84db) en de Rogers Studio 3 (85db)
Dus,... ondanks de slechts 15watt van de Nait-2 denk ik dat 't best een fraaie match zou kunnen vormen, maar...rule nr.1 blijft eerst zelf uitproberen.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Gisteravond heb ik hier een set van 552/552PS/CDX-2/250-2 gehad op mijn speakers. Gevoed door mijn XERXES20. Men wat zijn mijn speakers eigenlijk goed zeg...
Het gaat er natuurlijk om wat er in gestopt wordt. En met deze setup wat dat het neusje van de zalm.

De terug reis is begonnen :) :) :) maar op dat level zal ik niet komen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerGisteravond heb ik hier een set van 552/552PS/CDX-2/250-2 gehad op mijn speakers
NICE!  :worship: :smile: 

CiteerGevoed door mijn XERXES20
Je hebt 'm nog niet verkocht dus ?  Of heb je toch maar besloten om 'm te houden... ?

fireman

Citaat van: Alco op augustus 20, 2010, 11:20:41
NICE!  :worship: :smile:  
Je hebt 'm nog niet verkocht dus ?  Of heb je toch maar besloten om 'm te houden... ?

Logischerwijs het laatste. Het vinyl is zoveel beter. Onvoorstelbaar maar het wordt iedere keer weer bevestigd.

BTW, verhuisd?? Naar je wens? en zeker akoestisch gezien??

garmtz

Citaat van: stoker37 op augustus  9, 2010, 12:57:10
Hallo

Vraag aan Naim Nac 202 Nap 200 combi bezitters, welke interlink met Linn ds gebruiken jullie
heb er nu het standaard draadje van Linn tussen zitten en denk dat hier klank matig nog wel enige winst te halen is, elke tip is welkom

Groeten Stoker

Hier een dealer van Naim, mag dat ook? :)  Wij hebben goede ervaringen met de Linn Silver en een step-up: de AudioQuest Colorado. De Linn Black is ook zeker niet slecht hoor! We hebben het hier echt over nuances.

Alco

CiteerBTW, verhuisd?? Naar je wens? en zeker akoestisch gezien??
Yep,...verhuisd! (morgen alweer 3 weken geleden) Alles is naar wens.  :smile:
Akoestisch gezien is 't een enorme vooruitgang, t.o.v m'n vorige woning.  :happy:
Gisteren zijn de gordijnen binnengekomen, wat ook erg veel deed voor de akoestiek.
Tot gisteravond klonk 't nog een beetje hol in de woonkamer.

Nu alleen nog even wachten op een 'Naim' stekkerblok met langere kabel, die ik besteld heb.
(gebruik nu nog zo'n goedkoop, wit bouwmarkt gevalletje)
En dan.... OF een Squeezebox Touch met tzt wellicht een Naim DAC, OF... ik laat 't streaming gebeuren voor wat 't is (ben daar eigenlijk al best tevreden over) en... ook weer aan de draaitafel.

Maar...als ik verstandig ben doe ik voorlopig ff rustig aan met grote HiFi-aankopen.
Heb een dure periode achter de rug.

musfed

Gefeliciteerd Alco met je nieuwe woning. Had even gemist dat je je app al verkocht had.
Inderdaad verstandig om rekening te houden met de vervanging van je oude ketel. Trouwens, als we weer zo'n winter krijgen zou ik 'm nu alvast vervangen. Toen wij hier in Utrecht een 'nieuw' huis kochten (bj 1927) hebben we het eerste jaar de oude ketel er ook in laten zitten. Die fout maken we nooit meer, wat een gasrekening!!!
Heb je een huis of ruimer app in A gekocht?
En die nDac komt er toch wel..... ;)

Mooie set Fireman, wel een beetje prijzig denk ik? Nederlandse eigenaar of dealer?
Dutch & Dutch 8c's