Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Starred

reinier32

And some more: http://www.audioplus.org.uk//wordpress/wp-content/uploads//2009/08/Naim_DAC_White_Paper_Aug%202009.pdf
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

Bensz

Citaat van: Fireman op augustus 24, 2009, 10:20:15
kleine update:

Wordt het gordijn nog "opengetrokken"  bij de uniti? Is dit de gebruikelijke 6 tot 8 weken??

Ervaring nu is een nog iets ingesloten geluid. ( of ik ben verwend met de music first audio passive pre amp die ik had want die was zo "open"  als het maar zijn kan )

Citaat van: reinier32 op augustus 27, 2009, 07:30:42
Robbert,

Naar aanleiding hiervan jouw Uniti maar te koop gezet?
Ik ben nieuwsgierig naar de plussen en minnen van de Uniti, vooral waarom deze na korte periode weer verkocht gaat worden.
Het streaming avontuur voorbij?
Wat gaat de Uniti vervangen?

Citaat van: Starred op augustus 28, 2009, 16:19:15
http://www.hifi.nl/nieuws/41028/Naim_introduceert_Zero_Jitter_SPDIF_DAC.html
Citaat van: reinier32 op augustus 28, 2009, 18:11:27
And some more: http://www.audioplus.org.uk//wordpress/wp-content/uploads//2009/08/Naim_DAC_White_Paper_Aug%202009.pdf

Ik lees vele pagina's over de vele mogelijkheden. Maar 't is en blijft toch gewoon een DAC?

garmtz

Citaat van: Bensz op augustus 31, 2009, 14:18:22
Ik lees vele pagina's over de vele mogelijkheden. Maar 't is en blijft toch gewoon een DAC?

Yep, functioneel gezien is het in ieder geval een DAC. Het bijzondere is echter dat hij via de USB poort ook vanaf memory stick muziek kan spelen en dat hij met een iPod touch of iPhone op de USB poort aangesloten, digitaal de muziek daarvanaf kan afspelen. Aangezien een iPhone/iPod Touch ook een UPnP apparaat is, kun je deze ook als een media renderer gebruiken en dus wireless muziek naar de DAC streamen.

Verdere bijzonderheid is het solid state geheugen, waarvanuit de data opnieuw geclocked wordt voordat het de DAC chips in gaat. Ook dat is nog redelijk uniek.

Dus het is uiteindelijk iets meer dan zomaar een DAC... :)

Alco

Hmm,...ik wordt langzaam maar zeker ook steeds nieuwsgieriger naar de Naim DAC...  :sigh: :lookaround:
(icm een Squeezebox)

Nog maar net amper een half jaar geleden stond ik nog op 't punt om m'n SB3 te verkopen en me alsnog weer volledig op de good ol' CD-speler te storten. De reden om de SB3 evt te verkopen lag uiteindelijk niet eens aan de SB3 zelf.
(Slimserver draaiend op oude, trage PC) Nu heb ik een veel snellere PC en draait de SB3 via Squeezecenter.
Resultaat: De SB3 reageerd veel sneller op AB commando's, heeft minder problemen/uitval en Squeezecenter bied meer gebruikersgemak dan de oude Slimserver software! :)   Een ander punt is dat ik begin dit jaar de nodige problemen had met de CI Audio dedicated power-supply voor de SB3 (vervanging van de el-cheapo stekkerplug)
Uiteindelijk heb ik een splinternieuwe voeding terug gekregen en alles werkt en klinkt weer prima.  8)

Dus.... de SB3 heb ik toen niet verkocht, maar wel een splinternieuwe CD-5i gekocht.
En ik betrap me er weer op dat ik die niet vaak meer gebruik de laatste tijd.  :unhappy:  

Ik las dat zelfs een nieuwe CDX2 aanzienlijk opknapte als de DAC er op aangesloten word!  :huh2:
Dan denk ik:'Wow...wat moet dat wel niet voor m'n 'knijpdoosie' betekenen!'  :happy:

Alleen de prijs van de DAC is nog effe slikken...  :-\

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Roger Black

Citaat van: Alco op augustus 31, 2009, 18:46:16

Dus.... de SB3 heb ik toen niet verkocht, maar wel een splinternieuwe CD-5i gekocht.
En ik betrap me er weer op dat ik die niet vaak meer gebruik de laatste tijd.  :unhappy:  

Verkoop je die toch aan mij?  ;D

fireman

Citaat van: Bensz op augustus 31, 2009, 14:18:22
Ik ben nieuwsgierig naar de plussen en minnen van de Uniti, vooral waarom deze na korte periode weer verkocht gaat worden.
Het streaming avontuur voorbij?
Wat gaat de Uniti vervangen?

Reden is dat mijn speakers te veel lusten. Op lager luister volume is het werkelijk een pracht apparaat. Naast alle gadget etc...

Interesse? ( Wel PM'en )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerVerkoop je die toch aan mij? ;D
Hmmm...tja.  :unsure: Aan de ene kant zonde  :-\ (zelfs de AB + batterijen zitten nog in 't plastic) en de CD-speler zal amper 'ingespeeld' zijn nog, maar....on the other hand...  for the right price is 't bespreekbaar.  :satisfied:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

Citaat van: Fireman op augustus 31, 2009, 19:20:13
Reden is dat mijn speakers te veel lusten. Op lager luister volume is het werkelijk een pracht apparaat. Naast alle gadget etc...

Interesse? ( Wel PM'en )

Oef.. dus toch blind gekocht... zeg niet dat ik je niet vooraf een klein beetje gewaarschuwd heb... :-/

fireman

Citaat van: bmateijsen op augustus 31, 2009, 19:30:31
Oef.. dus toch blind gekocht... zeg niet dat ik je niet vooraf een klein beetje gewaarschuwd heb... :-/

Naim is echt te vertrouwen. Ik heb vele naim dozen gehad. Maar de finesse heb ik net niet met mijn speakers

Het is echt een pracht apparaat.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Er komt overigens ook nog een DAC in de XS-reeks, de huidige DAC is in de 200-serie. Er komt ook nog een reference serie DAC. Dit alles uit de wandelgangen... ;)

Alco

CiteerEr komt overigens ook nog een DAC in de XS-reeks
Aah, now we're talking my budget.  ;D 8)  

Vind trouwens die nieuwe front-plaatjes in 't midden van de DAC en de Nait XS wel supercool er uit zien! :)  
Vraag me af of 't mogelijk is om de bestaande ruwere midden-plaatjes (zoals bij m'n Nait-5i) te vervangen door zo'n chique brushed aluminium plaatje.  :sigh:

EdoE

Dat is toch gewoon een clip-on?

ivo1986

Citaat van: garmtz op augustus 31, 2009, 15:24:12
Yep, functioneel gezien is het in ieder geval een DAC. Het bijzondere is echter dat hij via de USB poort ook vanaf memory stick muziek kan spelen en dat hij met een iPod touch of iPhone op de USB poort aangesloten, digitaal de muziek daarvanaf kan afspelen. Aangezien een iPhone/iPod Touch ook een UPnP apparaat is, kun je deze ook als een media renderer gebruiken en dus wireless muziek naar de DAC streamen.

Verdere bijzonderheid is het solid state geheugen, waarvanuit de data opnieuw geclocked wordt voordat het de DAC chips in gaat. Ook dat is nog redelijk uniek.

Dus het is uiteindelijk iets meer dan zomaar een DAC... :)

Die dac klinkt inderdaad waanzinnig.

Alco

CiteerDat is toch gewoon een clip-on?
Zoiets leek mij eigenlijk ook, maar weet 't niet zeker...
Naim heeft een tijdje terug nog heel even van die zilverkleurige frontjes gehad, die je eenvoudig over het zwarte plaatje heenschoof, volgens mij.

garmtz

Dat is inderdaad after market, niet af fabriek.

EdoE

garmtz

Bensz

Citaat van: Fireman op augustus 31, 2009, 19:20:13

Interesse? ( Wel PM'en )

Wellicht een eindversterker er bij nemen?

Ik wacht nog even op wat er nog meer gaat komen van Naim.
Eigenlijk zoek ik een Uniti zonder Cd loopwerk, ik gebruik alleen nog maar de Mac(icm 2 harde schijven). Een Supernait met ingebouwde (internet) tuner is ook prima. Mijn vriendin zal nl een gebruiksvriendelijke "radio" eisen.

Alco

Valkyrie

Citaat van: Alco op september  1, 2009, 21:41:05
YUK!!!!  :butbut: :crazy: :wacko:

Brrrr... :crazy: Ik vind de normale "zwarte" kleur mooier! :inlove:
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: NAD M28 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Nahpets

Doet me aan Aura denken.

Ontzettend fout.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Alco

Ben 't helemaal met jullie eens, Enno en Valkyrie!  :satisfied:  
Maar goed... "vergissen is menselijk" zullen we maar zeggen dan.  ;D

EdoE

Ik vind dit er anders aardig onmenselijk uitzien. Onmenselijke pijn aan mijn ogen.

garmtz

Heel, heel fout en vreselijk lelijk... Overigens vind ik de nieuwe behuizingen van de XS serie wel erg fraai, wat 'zwarter' dan de eerdere behuizing.