Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: bmateijsen op augustus  1, 2009, 15:48:56
bedraad ;D

Geef eens de voordelen tov wifi? ( kwaliteit/stabiliteit wat zijn de verschillen ?? )

Wat ik nu gedaan heb is een vast kanaal gekozen ipv een automatisch kanaal. Zo weet de uniti gelijk waar die moet "zijn"

's luisteren en kijken of dat de oplossing is. Tot nu toe prima.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Het grootste voordeel stabiliteit.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Fireman op augustus  1, 2009, 16:08:28
Geef eens de voordelen tov wifi? ( kwaliteit/stabiliteit wat zijn de verschillen ?? )

Wat ik nu gedaan heb is een vast kanaal gekozen ipv een automatisch kanaal. Zo weet de uniti gelijk waar die moet "zijn"

's luisteren en kijken of dat de oplossing is. Tot nu toe prima.

fireman

Wat is een goede antenne voor de uniti om DAB mee te ontvangen? Heb je nou enkel een draadje nodig die het signaal uit de lucht plukt of heb je een aparte antenne met een soort versterker er ingebouwd nodig?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ivo1986

Citaat van: bmateijsen op augustus  1, 2009, 08:35:28
My bad, daar had ik overheen gelezen. Je hebt een controlpoint nodig en Twonky 5.0 kan helaas maar een beperkt aantal FLAC nummers aan.

Ah dat wist ik niet. Nuttige info.
Dus advies is om aan de oude Twonkymedia te komen met plugplayer?

ivo1986

Citaat van: Fireman op juli 27, 2009, 16:48:21
Kan je uniti deze speaker in bedwang houden: Soup

ca. 88 dB  ( impedantie weet ik nu effe niet, iemand anders? )

Ben je blij met de Uniti?

bmateijsen

Citaat van: ivo1986 op augustus  2, 2009, 20:37:28
Ah dat wist ik niet. Nuttige info.
Dus advies is om aan de oude Twonkymedia te komen met plugplayer?

QNAP gebruikt alleen de meest stabiele Twonkymedia, en zij gebruiken nog 4.14.
Als je Twonky niet gebruikt voor muziekbestanden, en vooral meer dan 200, dan werkt 5.0 ook gewoon goed ;).

Groet,

Bjorn

fireman

Citaat van: ivo1986 op augustus  2, 2009, 20:38:14
Ben je blij met de Uniti?

Dik te vrede! Zeker met wat ik kon verwachten. Ik heb heel wat naim gehad en dit ding is weer super. Het is misschien net effe wat minder als wat ik had (pass labs + music first audio ) maar de mogelijkheden zijn super. Alles bij elkaar loopt de uniti voorop. qua geluid, mogelijkheden en gemak. Super.

Zeker dat wifi verhaal gaat best goed. Voor zover ik nu hoor is de CD wel iets beter dan de wifi ( mag ook wel )

Ik speel dus eigenlijk alleen muziek bestanden af. Welke twonky ( of andere media browser ) is dan het meest geschikt? Ik heb nu 5.0.61 Ik merk wel als je snel wil wisselen ( skippen ) van nummer dat 'ie een beetje door de war kan gaan. Is daar iets aan te doen of is dat wifi overdracht eigen?

Zie hier de opstelling. Mijn speakers doen het zeer goed. Maar je zal altijd een beter amp hebben  ;)

Roger Black

Mooi ding en mooie speakers  :inlove:

ivo1986

Citaat van: bmateijsen op augustus  2, 2009, 20:58:38
QNAP gebruikt alleen de meest stabiele Twonkymedia, en zij gebruiken nog 4.14.
Als je Twonky niet gebruikt voor muziekbestanden, en vooral meer dan 200, dan werkt 5.0 ook gewoon goed ;).

Groet,

Bjorn

Ik ondervond al problemen met Twonky maar dacht dat het aan de server lag (twonky haalt van 2 plekken muziek) en dat die alleen de muziek van de ander muziek server systeem haalde.

Heb jij dan een beter advies?
En waar kan ik evt die oude Twonkymedia kopen? Plugplayer is er al.

bmateijsen

Ik neem aan dat de oude Twonky nog wel te vinden is...even zoeken ;D.

Citaat van: ivo1986 op augustus  3, 2009, 14:33:50
Ik ondervond al problemen met Twonky maar dacht dat het aan de server lag (twonky haalt van 2 plekken muziek) en dat die alleen de muziek van de ander muziek server systeem haalde.

Heb jij dan een beter advies?
En waar kan ik evt die oude Twonkymedia kopen? Plugplayer is er al.

Roger Black

Naim NAIT5i/CD5i of Classé cap80/cdp.3 ?

garmtz

Citaat van: Fireman op augustus  2, 2009, 21:53:38
Zeker dat wifi verhaal gaat best goed. Voor zover ik nu hoor is de CD wel iets beter dan de wifi ( mag ook wel )

Is niet pertinent waar hoor... Ligt eraan hoe je je muziek hebt geript. Streaming heeft de potentie beter te klinken dan CD, wat in mijn ervaring vrijwel altijd ook waar wordt gemaakt.

Alco

CiteerNaim NAIT5i/CD5i of Classé cap80/cdp.3 ?
Als 't aan mij zou liggen...makkie.  ::)  ;)

De Classe CAP80 is ook een erg mooie versterker hoor, maar 't klankkarakter is anders.
Het komt voornamelijk op smaak aan denk ik. De Classe klinkt smoother, verfijnder, warmer. Een old-skool Naim fan zal 't misschien omschrijven als saai/slaapverwekkend,oid. Daarom is 't belangrijk om i.m. thuis te luisteren en zo een oordeel te vormen. (al is dat uiteraard niet altijd mogelijk als je bijvoorbeeld tweedehands koopt)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Roger Black

Citaat van: Alco op augustus  6, 2009, 16:13:17
Als 't aan mij zou liggen...makkie.  ::)  ;)

De Classe CAP80 is ook een erg mooie versterker, maar 't klankkarakter is anders.
Het komt voornamelijk op smaak aan denk ik. De Classe klinkt smoother, verfijnder, warmer. Een old-skool Naim fan zal 't misschien omschrijven als saai/slaapverwekkend,etc.  Daarom is 't belangrijk om i.m. thuis te luisteren en zo een oordeel te vormen. (al is dat uiteraard niet altijd mogelijk als je bijvoorbeeld tweedehands koopt)

Oke, interessant... En hoe zou je het geluid van Naim omschrijven dan?  :)

Alco

Citeerhoe zou je het geluid van Naim omschrijven dan?

Naim klinkt vrij helder, direkt en open. Ik heb zelf de Nait-5i en CD5i (mk2).

Engelsen omschrijven de klank vaak als 'forward', wat wellicht kan overkomen als hard/schel, maar dat vind ik persoonlijk niet het geval.  Voor mij is 't precies goed. Niet te soft en niet te fel. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

solitaire

Volgens mij staat 'forward' ook in geen relatie met hard/schel, maar is het wat een Duitser 'mittenbetont' zou noemen: de totaal-klank van een luidsprekers wordt opgebouwd vanuit het stemmengebied /de middentonen, en niet vanuit bv. de bas (normaal in de jaren '50/'60) of, zoals tegenwoordig vaak gebeurd, vanuit de leading-edge van een toon.

my €0.02, en enigszins of-topic ...

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Roger Black

Citaat van: Alco op augustus  6, 2009, 16:20:17
Naim klinkt vrij helder, direkt en open. Ik heb zelf de Nait-5i en CD5i (mk2).

Engelsen omschrijven de klank vaak als 'forward', wat wellicht kan overkomen als hard/schel, maar dat vind ik persoonlijk niet het geval.  Voor mij is 't precies goed. Niet te soft en niet te fel. :)

Thanks!! Heeft me geholpen.

Roger Black

Heeft iemand een tip waar ik het beste voor Naim occasions kan gaan kijken? Ik zag op de Naim site Zutphen staan, maar volgens mij hebben die geen Naim occasions...

Ik woon in Arnhem, maar ik vind het niet erg om een stukje te rijden...

reinier32

De Audiowinkel in Delden
Art's Audio in Naaldwijk
Audio Artistiek in Groningen
... om er maar een paar te noemen.

Maar je kunt ook bij "second life" kijken op de site van Latham. De importeur van Naim.

Verder kun je particulier kopen via hifi.nl, marktplaats of ebay.

Zelf heb ik veel gekocht via pinkfishmedia.net, hififorsale.com, zerogain.com en audiomarkt.de
Mijn nac52 en nap135's komen uit Zweden via hifimagasinet.com
Ik heb met het kopen via deze sites alleen maar positieve ervaringen.

Succes met je zoektocht

Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

musfed

Ik heb via E-bay het een en ander bij elkaar gescharreld. Ook pinkfish is een goede bron voor Naim.
Moet wel zeggen dat er in Nederland nu meer Naim 2hands verkocht wordt dan enkele jaren geleden. Misschien omdat Latham actiever is dan de oude importeur.
Dutch & Dutch 8c's

Roger Black

Thanks voor de sites Reinier!
Ik ben hard op zoek, er is wel het een en ander te koop.  ;D

S@m

Citaat van: solitaire op augustus  6, 2009, 18:11:04
Volgens mij staat 'forward' ook in geen relatie met hard/schel, maar is het wat een Duitser 'mittenbetont' zou noemen

Wolf

Ik heb altijd aangenomen dat forward betekent dat de musici als het ware in je gezicht spuwen (okay, op schoot zitten) en laidback vindt meer plaats achter de luidsprekers...

hulskof

Is Naim dan zo forward? Ik hou zelf enorm van forward in de betekenis van: de afstand tussen de muziek en de luisteraar = zo klein mogelijk. Laid back is voor mij te veel alsof er een scherm staat tussen muziek en luisteraar, en dat vind ik verre van realistisch (tenzij je ergens achter in een grote zaal zit, maar da's geen optimale situatie).

S@m

Citaat van: hulskof op augustus 11, 2009, 12:46:58
Is Naim dan zo forward? Ik hou zelf enorm van forward in de betekenis van: de afstand tussen de muziek en de luisteraar = zo klein mogelijk. Laid back is voor mij te veel alsof er een scherm staat tussen muziek en luisteraar, en dat vind ik verre van realistisch (tenzij je ergens achter in een grote zaal zit, maar da's geen optimale situatie).

Realistisch is voor mij juist laidback, waar sta je zelf op het podium?  Normaal gesproken sta/zit je ergens in het publiek...

hulskof

Laten we zeggen dat er een verschil is tussen muziek in de kamer en muziek van achter de kamer. Ik wil het idee hebben dat de zanger in de kamer staat, niet buiten op straat. Bij laid back speakers heb ik altijd het idee dat ze het geluid niet los willen laten. Hoe hard je het ook zet, het blijft veraf klinken. Goed, er is een verschil tussen realistisch en optimaal. De meeste luisterposities bij een concert zijn verre van optimaal. Thuis op de luisterplek zit je altijd op de beste positie.  8)