Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Kan iemand ook iets over de uniti vertellen? Of heeft 'ie niet gespeeld daar? Was er een vergelijk? Met wat? En vertel de ervaringen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

En kan iemand een plaatje posten van de powerline met Nederlandse stekker? Welke stekker zit er dus aan? ( die in de muur gaat, of stekkerdoos ) Heb op het WWW gekeken maar daar staan of de Engelse of de Amerikaanse modellen.

En is het een meerwaarde die powerline? Ook enige demo verschillen gehoord?

EDIT, na nog verder zoeken gevonden ( shame )

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ivo1986

Citaat van: Fireman op juli 20, 2009, 22:06:32
Kan iemand ook iets over de uniti vertellen? Of heeft 'ie niet gespeeld daar? Was er een vergelijk? Met wat? En vertel de ervaringen.

Ik vind dat Bjorn het al heel behoorlijk heeft uitgelegd maar ik zal het ook nog is proberen.
De Uniti komt net boven het niveau uit van de 5i's maar is ook niet zo goed als de nait xs/cd5x combi.
Alles is in te stellen en dat alles in een zit is ook erg mooi.
Het is een waanzinnig product voor zijn geld maar ook alle waar naar zijn geld.

ivo1986

Citaat van: Fireman op juli 21, 2009, 10:21:22
En kan iemand een plaatje posten van de powerline met Nederlandse stekker? Welke stekker zit er dus aan? ( die in de muur gaat, of stekkerdoos ) Heb op het WWW gekeken maar daar staan of de Engelse of de Amerikaanse modellen.

Een van de stevigste meest solide netsnoeren die ik ken.
En maakt op een standaard Naim snoer zeker een verschil.
Maar net zoals elk netsnoer is het voor de finishing touch.
Je krijgt er niet een heel ander geluid door wat met een voeding soms wel het geval is.

bmateijsen

De Powerline gaat door in de Naimfilosofie. Mooi powercord en zeker wanneer je des Naims bent, dan absoluut een mooie aanschaf. Persoonlijk draaien wij liever op de meeste van onze luidsprekers met Cardas bekabeling, dat haalt voor mij het rauwe een beetje af en geeft mij meer een muzikale kick, zonder Naimfilosofie te verliezen ;)

Citaat van: Fireman op juli 21, 2009, 10:21:22

fireman

Kan je uniti deze speaker in bedwang houden: Soup

ca. 88 dB  ( impedantie weet ik nu effe niet, iemand anders? )

bmateijsen

Citaat van: Fireman op juli 27, 2009, 16:48:21
Kan je uniti deze speaker in bedwang houden: Soup

ca. 88 dB  ( impedantie weet ik nu effe niet, iemand anders? )

Pfew.. ik schat dat die wel beter gaat presteren als er een veel grotere voeding tot zijn beschikking staat.

fireman

Maar spreek je dan over de situaties als de knop open gaat of al bij normaal luiste niveau? EDIT: hebben jullie dat al eens bij jullie zelf getest?

Vraag over een eventueel test rapport. Ik heb er zojuist een gezien in het Duits. Maar aangezien mijn Duits net zo goed is als mijn Chinees wordt ik daar niet wijze van. Volgt er binnenkort een Nederlands test rapport? kan ik dan effe lezen op vakantie.

bmateijsen

Citaat van: Fireman op juli 27, 2009, 17:55:41
Maar spreek je dan over de situaties als de knop open gaat of al bij normaal luiste niveau? EDIT: hebben jullie dat al eens bij jullie zelf getest?

Nee, normaal luisterniveau.

CiteerVraag over een eventueel test rapport. Ik heb er zojuist een gezien in het Duits. Maar aangezien mijn Duits net zo goed is als mijn Chinees wordt ik daar niet wijze van. Volgt er binnenkort een Nederlands test rapport? kan ik dan effe lezen op vakantie.

Geen idee, ik zie vanuit Latham erg weinig recensies bij NL bladen/ websites. Maar er is volgens mij al een Engelse Uniti review.

reinier32

En inmiddels ook in een Duits blad. Ik ben kwijt welke.
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

Roger Black

Beste Naim liefhebbers,

Op dit moment speel ik stereo met de Quads 21L2 en Marantz 4001. Mijn idee was om ooit uit te breiden naar 5.1 Quad/Marantz.
Nu ik een goed klinkende stereo set heb gehoord bij een vriend ben ik van mening veranderd en denk ik dat ik beter mijn budget in een goede stereo set kan steken.

Ik luister vooral muziek, dat heeft bij mij de prioriteit. Film op een tweede plaats.
Nu zit ik te kijken naar (2e hands) NAIM apparatuur. Het ziet er schitterend uit en zal vast ontzettend lekker klinken. Ik moet ook echt een keer gaan luisteren!

Nu mijn vraag:
Denken jullie dat mijn Quad speakers een goede combi zijn i.c.m. de NAC XS , NAP XS en de CD5 XS of CD5i? Of is dat "overkill"?
Ik hou van een open, transparant geluid met een warm randje.

Groet,
Roger

bwolke

Ik heb nog wel een Nait5i voor je te koop voor 450 euro.

Alco

CiteerIk heb nog wel een Nait5i voor je te koop voor 450 euro.
Da's echt een koopje, Bwolke! :smile:
(zeker als je nagaat dat 20 jaar oude Nait-2's voor niet veel minder van eigenaar wisselen)

Hallo Roger,

Naim zou best goed kunnen passen bij de Quad 21L speakers. De heldere, open klank icm het warme, laid-back karakter van de Quad's, zou in principe een goede balans kunnen vormen.
(heb zelf een keer de Quad 11L's speakers thuis geprobeerd. Mooie speakers, al zijn ze mij net iets te smooth/terughoudend in 't hoog)

Aangezien er regelmatig 2e hands Nait-5i's verschijnen (op MP of Hifi.nl) zou ik eerst gaan voor een Nait-5i.
Ik heb 'm zelf ook en heb totaal niet de behoefte aan iets anders, maar mocht je tzt toch willen upgraden kun je de Nait-5i waarschijnlijk zonder verlies weer verkopen/inruilen op een XS combi.

Groet,
Alco
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Welke UPnP software raden jullie aan voor de Uniti?

Voor de mac, gratis of betaald.

ivo1986

Twonkymedia (op advies van Latham).

bmateijsen

Citaat van: ivo1986 op augustus  1, 2009, 00:20:11
Twonkymedia (op advies van Latham).

Twonky is niet gratis ;) en daarnaast heb je aan alleen Twonky niet genoeg, je hebt ook nog een control point nodig ;). (plugplayer bijv.)

ivo1986

Citaat van: bmateijsen op augustus  1, 2009, 00:27:10
Twonky is niet gratis ;) en daarnaast heb je aan alleen Twonky niet genoeg, je hebt ook nog een control point nodig ;). (plugplayer bijv.)

Gratis was niet een van de eisen.
En heb je plugplayer nodig?

bmateijsen

Citaat van: ivo1986 op augustus  1, 2009, 00:35:42
Gratis was niet een van de eisen.
En heb je plugplayer nodig?

My bad, daar had ik overheen gelezen. Je hebt een controlpoint nodig en Twonky 5.0 kan helaas maar een beperkt aantal FLAC nummers aan. Twonky 4.14 is dan beter te gebruiken.

fireman

Ik heb nu 5.0.61 er op staan en moet zeggen dat het prima werkt. Behalve mij potcast. Die moest ik even omzetten naar MP3.

Weet iemand hoe je insteld dat je niet Twonkymedia als opstartscherm krijg maar gewoon Google ( in mijn geval ) ?

In de instellingen van safari ( mijn iMac ) staat gewoon google.

Ik ga zo eens een paar FLAC nummers uitproberen.

bmateijsen

Citaat van: Fireman op augustus  1, 2009, 14:29:18
Ik heb nu 5.0.61 er op staan en moet zeggen dat het prima werkt. Behalve mij potcast. Die moest ik even omzetten naar MP3.

Weet iemand hoe je insteld dat je niet Twonkymedia als opstartscherm krijg maar gewoon Google ( in mijn geval ) ?

Niet, want twonky aanzetten, wordt door de opstart gedaan.

CiteerIn de instellingen van safari ( mijn iMac ) staat gewoon google.

Ik ga zo eens een paar FLAC nummers uitproberen.

Zie hierboven. Weet wel dat je een beperking hebt met twonky 5 voor het aantal nummers dat je in de database hebt.

Groet,

Bjorn

fireman

Niet om het een of ander maar is apple lossless het zelfde als FLAC ?  ( EDIT, al gevonden: EAC = FLAC  /  Itunes =Apple lossless )

Ik kan in iTunes nl alleen kiezen uit:

AAC
AIFF
Apple lossless
MP3
WAV

Welke zal de beste kwaliteit weergeven?

OK, thx vwb opstart. Ik ga maar eens orienteren voor een NAS schijf/systeem zodat ik die apart aan kan zetten als ik naar muziek ga luisteren.

bmateijsen

Itunes kan geen FLAC weergeven, tenzij je Fluke gebruikt.. Apple lossless is een lossless formaat, en het zelfde als FLAC.

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Overigens kan je het automatisch opstarten weghalen door in systeemvoorkeuren onder accounts bij inloggen de twonkymediaserver weghalen. (op "-" drukken)

Groet,

Bjorn

fireman

Wat is overigens de beste netwerk compatibiliteit ? ( voor de uniti )

802.11n
802.11n (b/g compatibel )
802.11n ( 802.11a compatibel )
802.11n ( 5 GHz )

De verbinding met mijn wifi wil nog wel eens niet herkend worden. Mijn wifi staat verder wel open want als ik via de airport express en de digitale ingang speel dan heb ik geluid. Maar de uniti zelf ontvangt soms geen wifi signaal.

Hoe is dat op te lossen?

bmateijsen