Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

bwolke

Ik las op het Naim forum dat er een opvolger komt van de NAC122x de NAC122xs en er schijnt ook een opvolger aan te komen voor de cd5x weten jullie hier meer van?

Alco

CiteerMet welke versterker heb je de IBL's gehoord ?
Het is inmiddels een flink aantal jaren geleden, bij Rinsma HiFi.
Als ik me niet vergis was 't op een 72/140 combo.Ook heb ik ze nog 'n paar keer via een Nait-2 beluisterd.
Het is een smalle, niet al te grote gesloten kast met een kleine woofer, wat 't dunne laag een beetje verklaard.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

reinier32

Ik heb ze daar ook gehoord. Ze waren "not my cup of tea". Inderdaad erg dun.
Ik vond de Allea's beduidend beter (mag ook voor de prijs), maar voor dat geld zijn er naar mijn mening betere speakers verkrijgbaar. Er staan voor een leuk bedrag ( 2375,- gbp) een paar SL2 's te koop.
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

solitaire

De IBL's zijn near-wall speakers. Echter de plaatsing was altijd een balanseren tussen een contourrijk/'vol' laag en een contourrijk/'vol' mid-hoog. Was het laag OK, was soms het mid-hoog 'phazy'/fasig (:unsure:), en had je het mid-hoog OK, glipte het laag je door de vingers ...

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

reinier32

Dan is het daar misgegaan. Ze stonden midden in de kamer!
Linn Lp12 (Aro, Dynavector XX2), Armageddon, Superline + Hicap, Nac52, Supercap, Nap135's, Audiovector Mi3 Avantgarde Arrete.

bwolke

Ik heb meerdere malen op het Naim forum gelezen dat IBL's minimaal een 250 nodig hebben om ze tot hun recht te laten komen. Actief zouden ze helemaal geweldig zijn.

Oud lid

Misschien zou NAIM er beter aan doen een betaalbare luidspreker op de markt te brengen. Een vloerstaander. Dus niet de nsat waar je dan weer een peperdure subwoofer bij moet/kunt kopen.

Erwin B

bwolke

Zoals de Naim Ariva?

Oud lid

Bijvoorbeeld.

Erwin B

Alco

CiteerZoals de Naim Ariva?
Maar dan mooier  :sigh: en als 't kan wel weer een gesloten kast.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Oud lid

Ik vind die Ariva wel mooi. Dus zo'n model vind ik goed. Ietsje smaller dan wel. Max 20 cm.

Erwin B

bwolke

Morgen komt m'n nieuwe versterker binnen!  :pompom:

Nu nog de oude verkopen.  :nopompom:

fireman

Citaat van: bwolke op juni 26, 2009, 22:31:12
Morgen komt m'n nieuwe versterker binnen!  :pompom:

Nu nog de oude verkopen.  :nopompom:

Ik heb het niet bij gehouden, maar welke amp is het geworden?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerNu nog de oude verkopen.
Ik zag 'm staan op Marktplaats, Bas.  :)  Als ik zelf een advertentie op MP plaats, zet ik er vaak een vaste prijs bij en schakel ik altijd de mogelijkheid tot bieden uit. Dat voorkomt de voor MP typerende, absurd lage biedingen.

Zo zag ik vandaag bijvoorbeeld dat iemand "maar liefst" 200,- bood voor een set B&W Nautilis 801's, terwijl er in de advertentie stond 'serieus bieden svp'.  De eerstvolgende bood 3200,-

bwolke

Citaat van: Fireman op juni 26, 2009, 22:53:45
Ik heb het niet bij gehouden, maar welke amp is het geworden?

Hey Robbert, Een Roksan Caspian Integrated Amplifier (M series -1)

Citaat van: Alco op juni 27, 2009, 00:26:24
Ik zag 'm staan op Marktplaats, Bas.  :)  Als ik zelf een advertentie op MP plaats, zet ik er vaak een vaste prijs bij en schakel ik altijd de mogelijkheid tot bieden uit. Dat voorkomt de voor MP typerende, absurd lage biedingen.

Zo zag ik vandaag bijvoorbeeld dat iemand "maar liefst" 200,- bood voor een set B&W Nautilis 801's, terwijl er in de advertentie stond 'serieus bieden svp'.  De eerstvolgende bood 3200,-

Ik stoor me niet zo aan die lage biedingen, in het verleden stuurde ik altijd netjes een email dat ik het bod te laag vond maar nu reageer ik gewoon niet tot iemand een redelijk bod doet.

Persoonlijk vind ik het jammer als ik niet kan bieden op een advertentie omdat er ook een hoop adverteerders zijn die veel te veel vragen voor een object. Ikzelf heb ook wel eens 600 euro geboden voor een dvd-speler die voor 1150 te koop stond (nieuw 1699) en uiteindelijk heb ik hem ook kunnen kopen voor 600 euro maar 200 euro voor die b&w's slaat natuurlijk nergens op.

Van die klanten die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten hou je zelfs met het uitschakelen van biedingen niet tegen. Zo had ik één ddr geheugenmodule te koop staan van 256mb voor 5 euro. krijg ik een emailtje van iemand dat hij ze allebei wilt kopen voor 6 euro inclusief verzending.

Heeft één van jullie misschien nog interesse in een Chord Cobra 2, DIN-RCA voor een vriendelijke prijs? Misschien handig om een Blu-ray speler aan te sluiten op een Naim versterker.

bmateijsen

De XS-serie ;). Nu kan je zelf verzinnen wat daar allemaal ondervalt..

Citaat van: bwolke op juni  4, 2009, 13:09:00
Ik las op het Naim forum dat er een opvolger komt van de NAC122x de NAC122xs en er schijnt ook een opvolger aan te komen voor de cd5x weten jullie hier meer van?

musfed

De hele nieuwe serie staat ondertussen op de Naim site.

CD5 XS
· Redesigned motherboard
· Updated analogue board
· Pretty much everything is new other than transformer and mech, although a new tray board
· Tray has new beam strength mounting and tray PCB
· New custom-extruded mounting brackets (uses surface area of bracket to give angle) increased rigidity on x series
· Switchable S/PDIF – either have analogue or digital, but only one at a time
· Transformer-coupled digital out
· Hard wired clock regulation
· Infrared – takes modulated and demodulated inputs
· 4-layer main board (rather than 2) giving better tracking and a greater copper area

NAT05 XS
· Completely new design with all new circuitry
· Naim bayonet PCB mounting of sensitive audio circuitry
· Power supply upgrade via FlatCap XS (old NAT05 had no upgrade)
· RCA/DIN or both 0 selectable outputs (as in CD player)

NAC 152 XS
· New motherboard
· Parallel inputs – DIN & RCA (as with NAIT XS)
· 3.5mm front auto switching
· No monitor loop (what comes in, goes out)
· HDD replaces tape button
· Line level output for headphones
· Automatic input switching via remote
· Naim bayonet PCB mounting of sensitive audio circuitry
· Hardwired to pot terminal (less microphonic junction)
· Double upgrade path (audio circuit and control circuit upgradeable)
· Same gain structure as NAIT XS

NAP 155 XS
· New transformer (larger – VA and physically)
· New set of reservoir caps (same as SUPERNAIT)
· 60W (rather than 50W)
· Similar construction to NAIT XS
· Castellated heatsink
· Reduced Earth reference routing

FlatCap XS
· Fascia change. (FlatCap2x will remain for those who require upgrade with old fascia)
· Display board power management upgrade

NAIT XS
· Fascia change only
Dutch & Dutch 8c's

bmateijsen

Wij hebben overigens een 150, 122, CD5X en Flatcap demo. Geïnteresseerden kunnen mij PM-en of mailen. 8).

Groet,

Bjorn

Starred

Citaat van: Musfed op juni 30, 2009, 09:20:56
De hele nieuwe serie staat ondertussen op de Naim site.

fireman

Is er inmiddels al iets bekend over die DAC van Naim? Hoe die klinkt, aantal aansluitingen, wat voor aansluitingen, de prijs, extra voeding of niet???
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Citaat van: Fireman op juli  3, 2009, 21:54:35
Is er inmiddels al iets bekend over die DAC van Naim? Hoe die klinkt, aantal aansluitingen, wat voor aansluitingen, de prijs, extra voeding of niet???

Nee... ;D

bwolke

Citaat van: Fireman op juli  3, 2009, 21:54:35
Het schijnt dat de DAC van voeding kan worden voorzien met een XPS of 555PS, Wanneer de DAC gebruikt wordt in combinatie met de HDX hoeft de HDX niet meer gevoedt te worden door een externe voeding.

fireman

Citaat van: bwolke op juli  4, 2009, 17:59:09
Het schijnt dat de DAC van voeding kan worden voorzien met een XPS of 555PS, Wanneer de DAC gebruikt wordt in combinatie met de HDX hoeft de HDX niet meer gevoedt te worden door een externe voeding.

Dus je hebt sowieso een externe voeding nodig?? En dat zou alleen de XPS of 555PS kunnen zijn?  OF de HDX ??

bwolke

Citaat van: Fireman op juli  6, 2009, 20:18:15
Dus je hebt sowieso een externe voeding nodig?? En dat zou alleen de XPS of 555PS kunnen zijn?  OF de HDX ??
Nee, ik geloof dat er wel een ingebouwde voeding in zit. Wanneer je upgrade met een XPS wordt de XPS gebruikt voor het analoge gedeelte en de ingebouwde voeding voor het digitale gedeelte. De HDX is gewoon een apparaat waar de DAC op aangesloten kan worden. Net als de nieuwe CDX2

musfed

Ja, dat zag ik ook, de eerste Naim cd-speler met een digitale uitgang. Het moet niet gekker worden...... :alien:
Dutch & Dutch 8c's