Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerLos van het feit dat het best een goed product zal zijn, vind ik € 6300,- een hoop centjes. Ik vind Naim best goed. Maar dit gaat mijn pet te boven. Naar mijn mening scheiden ze zich met dit soort producten van de "normale" mens. De lijnen worden alleen maar duurder en duurder.

Da's ook steeds meer mijn gevoel! :(
De gewone 'Jan met de pet, in de arbeidersklasse' kan dit nog amper betalen.

Ben benieuwd naar je bevindingen Fireman, mocht je de HDX een keer uitproberen.

Over de prijsverhoging miv 1 april heb ik wel gehoord, maar heb nog geen nieuwe prijslijst gezien.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ajbeefde

Citaat van: Alco op mei  2, 2008, 07:13:07

Ben benieuwd naar je bevindingen Fireman, mocht je de HDX een keer uitproberen.

Over de prijsverhoging miv 1 april heb ik wel gehoord, maar heb nog geen nieuwe prijslijst gezien.

Fireman heeft juist een pet op.....  :)

Dus die gaat het waarschijnlijk niet testen...
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Oud lid

Kan dit NIET betalen kun je beter schrijven, Alco. Veel Westerse merken vragen extreem hoge prijzen. De Japanners daarentegen leveren voor niet al te veel geld kwaliteit en mogelijkheden waar je U tegen zegt.

Erwin B

fireman

Citaat van: Erwin B op mei  2, 2008, 13:35:57
Kan dit NIET betalen kun je beter schrijven, Alco. Veel Westerse merken vragen extreem hoge prijzen. De Japanners daarentegen leveren voor niet al te veel geld kwaliteit en mogelijkheden waar je U tegen zegt.

Erwin B

Je kunt ook schrijven: "ik heb het er niet voor over" of ik nu wel of geen pet op heb  ;)  ;D
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Oud lid

@Fireman,

Alco heeft het over Jan met de Pet, de zogeheten "arbeidersklasse", de "gewone man". 6300 euro kan J met de P niet aan zo'n apparaat besteden.
Even een optelsom: huisje (hypotheek of huur), auto (normaal ding), ziekenfonds (niet normaal tegenwoordig), kinderen, vakantie (niet te gek), TV, PC en toen was het inkomen al lang op.

Erwin B

fireman

We dwalen af.. duur ding maar wel een mooi ding. Ben benieuwd in augustus.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerDe Japanners daarentegen leveren voor niet al te veel geld kwaliteit en mogelijkheden waar je U tegen zegt.
Dat wil ik best geloven, maar ik heb niet zoveel met Japanse apparatuur. (Accuphase uitgezonderd)
Wel met Engelse, en dan met name Naim. (maar ook met namen als Rega, Sonneteer, Rogers, Royd, NVA, e.a.) 

Ondanks dat ik ook graag geloof dat de Naim HDX (of bijv. de CD555) een prachtig apparaat is, heb ik daar niet zoveel mee.
Als er op een Naim show zou worden gedemonstreerd in 2 kamers, waarvan in 1 kamer een (qua prijs) bescheiden setje met bijvoorbeeld een oude Nait-2, een LP12 (of gelijkwaardige draaitafel) en een paar kleine speakers op stands, en in de andere kamer een huidige Naim top-of-the-bill set van >50.000,- euro, en ik kon/mocht maar 1 kamer bezoeken....    ging ik voor de kamer met de kleine Nait-2 set!

Ik begrijp dat Naim ook met de tijd mee moet gaan, maar toch... ergens mis ik 'n beetje dat eigenwijse, misschien wel 'ouderwetse' old-skool Naim.  (nix geen touch-screen display's, I-pod aansluitingen,etc)
(of is 't een teken dat ik gewoon oud word ::) :-X ;D )

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Citaat van: Alco op mei  2, 2008, 19:15:23
  (nix geen touch-screen display's, I-pod aansluitingen,etc)

Wat dat betreft ben ik de andere kant op gegaan. Mijn Blu-ray speler, Logitech Duet en UPC media box gaan allemaal digitaal de super nait in. Helaas mijn Plasma TV heeft geen digitaal OUT. Anders was die er ook nog in gegaan  ;D

EdoE

Citaat van: Fireman op mei  1, 2008, 22:04:37
Los van het feit dat het best een goed product zal zijn, vind ik € 6300,- een hoop centjes. Ik vind Naim best goed. Maar dit gaat mijn pet te boven. Naar mijn mening scheiden ze zich met dit soort producten van de "normale" mens. De lijnen worden alleen maar duurder en duurder.

Naim volgt Linn een beetje, vrees ik. Dat ze (zoals je al zegt) een goede instapper in het gamma houden is wel een essentieel verschil, maar verder zijn er volgens mij nogal wat analogieën.

EdoE

Naim is natuurlijk altijd al best wel duur geweest...

fireman

Citaat van: EdoE op mei  5, 2008, 13:19:51
Naim is natuurlijk altijd al best wel duur geweest...

Daar heb je gelijk in.

poojke

Ik zag dat er afgevraagd werd of de prijzen dit jaar om hoog gingen.
Ik heb gehoord dat er dit jaar geen verhoging is.
Het pond is behoorlijk onderuit gegaan ,vandaar.
Volgend jaar Juni zal er hoogstwaarschijnlijk wel weer een verhoging komen.

ajbeefde

Citaat van: Fireman op mei  2, 2008, 19:37:54
Wat dat betreft ben ik de andere kant op gegaan. Mijn Blu-ray speler, Logitech Duet en UPC media box gaan allemaal digitaal de super nait in. Helaas mijn Plasma TV heeft geen digitaal OUT. Anders was die er ook nog in gegaan  ;D

Geluid van je tv loopt toch via de UPC media box....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

ajbeefde

Naim show bij Concerto Audio
Gepubliceerd op 7:26
Auteur: Redactie HiFi.nl

(ingezonden mededeling)

Op vrijdag 23 mei van 15.00 tot 21.00 uur en zaterdag 24 mei van 11.00 tot 17.00 uur zal Concerto Audio de laatste ontwikkelingen van Naim presenteren.

De Naim Superline als nieuwe top-phono voorversterker wordt gepresenteerd op een Linn Sondek LP12 met Naim Aro arm. Ook is de nu leverbare Naim muziekserver NS01 te horen. Als eerste in Nederland presenteert Concerto Audio de nieuwe `Powerline` netsnoeren van Naim.

Bovenstaande producten worden gepresenteerd op een NAC282 voorversterker met Supercap voeding, NAP300 eindversterker en een Naim Fraim meubel.

Iedereen is welkom!

VDM

Ik ga ook wel even kijken, ben wel benieuwd wat die Powerline doet :)

Oud lid

Ik geloof dat ik een NAIM NAIT 5i heb gekocht.

Erwin B

fireman

Citaat van: Erwin B op mei 27, 2008, 20:19:36
Ik geloof dat ik een NAIM NAIT 5i heb gekocht.

Erwin B

Terwijl je dacht dat het een nait 5 moest zijn??

Gefeliciteerd. Hoe klinkt 'ie?

Oud lid

Ik heb hem nog niet in huis. Hij moet nog verstuurd worden. Ik hoop dat hij deze week nog komt.

Erwin B

fireman

Citaat van: Erwin B op mei 27, 2008, 20:27:54
Ik heb hem nog niet in huis. Hij moet nog verstuurd worden. Ik hoop dat hij deze week nog komt.

Erwin B

Toevallig uit Frankrijk ;)

Oud lid

Nee, uit Nederland.

Erwin B

fireman

OK,

Mooie amp iig die heel wat aan kan. Pure and simple.

Veel luister plezier.

Alco

Jemig de pemig!!  Ik weet dat de oude Nait-1 en Nait-2 versterkers zeer waardevast zijn en, gezien hun leeftijd,  nog voor hoge bedragen worden aangeboden/verkocht, maar dit vind ik persoonlijk wel erg:

http://www.springair.de/index.html?d_33602_Naim_Nait186992.htm

Een Nait-1 van inmiddels zo'n 21 jaar oud, en destijds in Engeland goedkoper dan de nu gevraagde prijs van zo'n 600,- euri, bij die betreffende winkel!  ::)  (en het werkelijke vermogen is ongeveer de helft van 't genoemde!)

Oud lid

De NAIM NAIT 5i is binnen. Hij is an het warm draaien. Straks luisteren.

Erwin B

Alco

CiteerIk geloof dat ik een NAIM NAIT 5i heb gekocht

Je weet inmiddels zeker dat 't een NAIT 5i is ?
(je kunt 't namelijk ook zien aan het front. De Nait-5 heeft 8 ronde druktoetsen, en de Nait-5i heeft er 4)

CiteerDe NAIM NAIT 5i is binnen. Hij is an het warm draaien. Straks luisteren.
Ben benieuwd naar je bevindingen. Je gaat vast een leuk weekend tegemoet. :)

Oud lid

Nee, het is een NAIT 5i. Een demomodel van een zaak. De eerste indruk is heel goed.

Erwin B