Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

EdoE

Citaat van: fanny op februari 24, 2008, 20:59:03
Wil mischien weer terug naar stereo gaan,zou Naim goed samengaan met Avalon Symbol?

Zelf heb ik alleen ooit de Avalon Osiris gehoord en als die bepalend zijn voor het karakter van het merk zou ik zeggen dat ze best samengaan, maar dat je dan ook een kans mist. Ga je voor Naim, dan ga je voor een ietwat gekleurd karakter en Avalon is in mijn ogen/oren veel audiofieler.

Cheers,

Edo

fanny

De Symbol"s zijn wat warmer van klank en minder audiofiel dan de Osiris.
Speelde in het verleden met een Krell eindversterker op de Symbol"s en nu met de SPA 21, denk dat de Spa 21 ook wat naar het warme karakter neigt.

EdoE

Het is wel een heel andere wereld, hoor.

Je kunt het proberen, het prijsniveau van Avalon kennende kun je ze altijd aanwenden om een betere match te financieren.

fanny

Een set als de nac 202, nap 200, cd5x, flatcap2 zal prijstechnisch wel op hetzelfde nivo zitten dan mijn speakers, nieuwprijs van mijn speakers is 4250.- pp

bwolke

Ik zou eerst een Nait5i proberen als ik jou was. Het zou zonde zijn om een hoop uit te geven aan iets waar je misschien later van denkt dat het toch niet helemaal is wat je had gehoopt.

Naim prijslijst:
http://www.homefidelity.nl/cms/files/Naim%20juli.pdf

fanny

Als ik iets ga kopen ga ik eerst uitgebreid luisteren bij de Naim dealer hier in de stad en bij erg veel interesse wil ik het ook nog in mijn eigen luisterruimte checken. :)

bwolke

Dat is een goed idee. Ik wil je aanraden ook zeker andere merken in je eigen luisterruimte te proberen.

fanny

Krijg een beetje het idee dat jullie een aankoop van een Naim produkt afraden? ;D
Het klonk op de ml Summit ook erg lekker en dat is ook een "audiofiele " speaker.
Wat is hier dan zo anders aan?

bwolke

Naim is wel goed maar dat zijn Roksan en Linn ook. Het kijken naar verschillende merken kan je keus voor Naim ook juist bevestigen.

btw ik heb nog een Naim te koop http://link.marktplaats.nl/127131615

garmtz

Probeer eens Audio Research buizen op een Symbol.

fanny

Citaat van: garmtz op februari 26, 2008, 08:42:48
Probeer eens Audio Research buizen op een Symbol.

Heb niet veel ruimte voor het plaatsen van apparaten, vlgs mij zijn de componenten van Ar erg groot en aan de prijs

fanny

Citaat van: bwolke op februari 25, 2008, 22:53:34
Naim is wel goed maar dat zijn Roksan en Linn ook. Het kijken naar verschillende merken kan je keus voor Naim ook juist bevestigen.

btw ik heb nog een Naim te koop http://link.marktplaats.nl/127131615

Heb een tijd met linn classik movie en 2250 einversterker gespeeld, mooi, maar mij iets te saai/neutraal

fireman

Citaat van: fanny op februari 26, 2008, 13:05:45
Heb niet veel ruimte voor het plaatsen van apparaten.

Dan de supernait.

Ik had een complete 202/NAPSC/HC2/200/CDX2/XPS2 en daarna de Super nait.

Een apparaat met ingebouwde DAC. Klinkt heel goed ( in mijn akoestiek en in mijn oren :) )
Over een tijdje, als ik mijn nieuwe speakers af heb, komt er zo'n platte TV met digitaal "out" welke ik dan op mijn DAC aansluit. Super geluid. Ik heb iets om naar uit te kijken :)

De super nait is in mijn geval een oplossing voor het opruimen van heel veel "dozen"
Nu maar een "doos" anders een rack vol. Bij mij tellen meer dingen dan het geluid alleen (kleine kids enzo die overal aan gaan zitten) en een stukje design. Afin, eigen smaak.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fanny

Dus je speelt nu met de supernait en cd2 zonder losse voeding?
Heb je dat mooie rack ook de deur uit gedaan?
Sprak vandaag een vriend van me die ook nog bij een audiozaak werkt waar ze Naim verkopen en ook hij was erg te spreken over de supernait!!

fireman

Citaat van: fanny op februari 29, 2008, 21:52:48
Dus je speelt nu met de supernait en cd2 zonder losse voeding?
Heb je dat mooie rack ook de deur uit gedaan?
Sprak vandaag een vriend van me die ook nog bij een audiozaak werkt waar ze Naim verkopen en ook hij was erg te spreken over de supernait!!

Ik moet eigenlijk iets corrigeren mbt die onderste foto. De CDX2/XPS2 heb ik ook weg gedaan. Heb ik de SB3 voor. Maar dat is een ander verhaal. Alhoewel, het gaat dan wel over de zeer goede DAC die de muziek zeer fraai/goed omzet. En waardoor de keuze van de supernait wederom positief benadrukt wordt.

BTW, het is geen CD2 maar CDX2.

En idd, het rack ( FRAIM ) is ook de deur uit. Ik heb echt alles eruit gegooit. Wie weet dat er TZT weer iets terug komt. Zal dan iets in de trant van vinyl worden.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fanny

SB3 ?....ik zie het al squeezebox 3, wat het ook wezen mag ???

fireman

Citaat van: fanny op februari 29, 2008, 22:00:44
SB3 ?

Squeezebox 3 

Ik heb mijn CD's geript op mijn PC. Die staat boven. Via mijn draadloos netwerk en de Slimserver software, kan ik op de squeezebox 3 beneden, scrollen in mijn mappen ( dus CD's ) Deze Squeezebox staat digitaal ( dus op mijn DAC van de super nait ) aangesloten.
Daarom heb ik ook de nieuw kosten de € 10.000 CD-speler combi verkocht. Omdat voor mij het geluid zo goed is.

zie: http://www.slimdevices.com/pi_overview.html

Tegenwoordig heb je ook de duet: http://www.slimdevices.com/

Ook interessant. Wellicht een vervanging voor mijn SB3. iemand interesse? PM effe  ;D

fanny

Als je de Supernait vergelijkt met je vorige set zou je dan de vergelijking kunnen maken toen 100% nu 80%?

fireman

Citaat van: fanny op maart  1, 2008, 10:37:33
Als je de Supernait vergelijkt met je vorige set zou je dan de vergelijking kunnen maken toen 100% nu 80%?

Oei... da's een pittige. Moet zeggen dat de 202/200 ook zeer goed is. Als ik zo eens terug denk, dan is de 202/200 meer op detail gericht. Helderder wil ik niet direct zeggen. De SN geeft wat warmer/krachtiger geluid. Wat smoother/wolliger. ( wel overtrokken, maar om het verschil even aan te geven )

Qua vergelijk van 100% of 80%  doe ik niet en kan ik niet. Beide heel mooie sets. Waarbij de SN nu nog meer in mijn smaak valt. Meer power en warmer ( Engels ) geluid. Afin, gewoon eens luisteren voor een wat langere tijd ( paar dagen of zo en wel een in gespeelde amp want nieuw kunnen ze voor geen meter klinken )

garmtz

Mooie omschrijving van het verschil tussen de SN en de 202/200 Fireman! Kan het er niet anders dan mee eens zijn!

EdoE

Ik vind de Supernait ook iets "luier" dan gesplitste versterking van Naim.

fireman

Citaat van: garmtz op maart  5, 2008, 13:05:08
Mooie omschrijving van het verschil tussen de SN en de 202/200 Fireman! Kan het er niet anders dan mee eens zijn!

Ik heb mijn best gedaan  8)  Geluid is veelal lastig te omschrijven.

Binnenkort heb ik mijn nieuwe ( super ) speakers af en dan kan de super nait zijn borst nat maken.  Wordt dus vervolgd

ajbeefde

Kwam ik tegen op het net, kunnen we meteen het topic wat nw leven in ....

Donderdag 01-05-2008, geplaatst door: Hear redactie

In navolging van Harman Kardon en andere fabrikanten, brengt ook Naim een hard disk muziekspeler op de markt voor het opslaan van onder andere CD's. De muziekspeler, de HDX, werd afgelopen week gepresenteerd op de High End 2008 in München. Het apparaat is voorzien van twee harde schijven van vierhonderd GigaByte.

Naim heeft bewust gekozen voor twee harde schijven. De eerste schijf is bedoeld om muziek op te zetten, de tweede schijf is een back-up. Zo maak je als het ware een dubbele back up van de CD's die je bezit. Direct vanaf het moment dat de eerste data op de HDX wordt gezet, wordt de data automatisch gekopieerd naar de tweede schijf. Een voordeel voor als één van de schijven crasht. Op een vierhonderd GigaByte harde schijf is plek voor ongeveer zeshonderd CD's. Het geheugen is eventueel uit te breiden met een extern geheugen, die aangesloten kan worden via de usb-poorten.

De HDX beschikt over een Cd-ripping mechanisme die eenvoudig de tracks van een CD naar de harde schijf kopieert. Na het kopiëren van je muziekcollectie naar de Naim HDX, zoekt het apparaat zelf extra informatie van de CD via het internet, zoals de naam van de artiest, het album en de liedjes. De HDX is te bedienen via het touch screen of via de bijgeleverde afstandsbediening.

Via de door Naim ontworpen PCI Interface meervoudige voeding, wordt de datastroom aangeleverd aan de digitale naar analoge omzetter. Tevens is deze speler, net als een aantal Naim CD-spelers, voorzien van meervoudig gereguleerde voedingen, Burr Brown D/A omzetters, jitter re-clocking en een 7-polige analoge uitgangsfilter. Het is ook mogelijk om een XPS of CD555PS voeding aan te sluiten.

De muziekspeler is niet alleen te gebruiken voor de opslag van CD's, maar werkt ook als bron voor multiroom gebruik. Hij kan zes onafhankelijke muziekstromen insturen via een thuisnetwerk.

Naim's HDX zal vanaf augustus te koop zijn. De exacte prijs van de speler is nog niet bekend, maar de verwachting is dat die rond de 6300 euro zal liggen.

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

bmateijsen

Inmiddels de HDX tijdens High-End Society Munchen gehoord en ik vond hem erg gaaf.
Daarom hebben we hem ook vanaf introductie staan (inderdaad waarschijnlijk in augustus)

fireman

Los van het feit dat het best een goed product zal zijn, vind ik € 6300,- een hoop centjes. Ik vind Naim best goed. Maar dit gaat mijn pet te boven. Naar mijn mening scheiden ze zich met dit soort producten van de "normale" mens. De lijnen worden alleen maar duurder en duurder.

Volgens mij mikken ze op de extremen. Gelet op naimnet.

Des ondanks is er toch ook nog een leuke instap lijn nait5i en CD5i

Sinds kort is er volgens mij ook weer een prijsverhoging geweest ( 1-04-2008 ) Kan iemand dat bevestigen?

Maar ok, ook duurdere apparaten moeten er zijn. Behalve de vele features die er op zitten. Hoe verhoud deze media box zich tov een SB3 op een naim super nait? Dat wil ik tzt eens beluisteren. Ik hou jullie site in de gaten. ( BBG )
Plaats hier anders nog eens een mededeling dat jullie ( Bjorn ) 'm binnen krijgen.