Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2011, 10:11:31
Thijs die keuze is ingegeven door een foto die ik gezien heb van de binnenkant van de Flatcap. Ik zie met de beste wil van de wereld niet in dat een bijna lege doos iets kan verbeteren? En zoveel prijsverschil zit er nu ook niet in tussen de Flatcap en de Hicap.

Suc6 met de NAP 200 . Ben wel nieuwsgierig hoe die gaat klinken op mijn XS. ;D

Fred,

De flatcap 2x geeft bij mijn cd5x wel zeker verbetering. Meer ruimtelijkheid, strakker laag, bredere soundstage.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

ThijsG

Citaat van: S@m op juli  2, 2011, 10:06:47
Da's mooi Thijs! Reactie op je ad?

Nee nog niet, maar heb goed gevoel dat ik vandaag een reactie op me ad krijg. Of een dealer mij belt!! :)
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juli  2, 2011, 10:18:50
Fred,

De flatcap 2x geeft bij mijn cd5x wel zeker verbetering. Meer ruimtelijkheid, strakker laag, bredere soundstage.

Beste,

Ok...een kwestie van luisteren dus....
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2011, 10:11:31
Thijs die keuze is ingegeven door een foto die ik gezien heb van de binnenkant van de Flatcap. Ik zie met de beste wil van de wereld niet in dat een bijna lege doos iets kan verbeteren? En zoveel prijsverschil zit er nu ook niet in tussen de Flatcap en de Hicap.

Afgaande op beide foto's zit er volgens mij -op andere torren en een andere configuratie na- hetzelfde in de Hi- en de Flatcap...

Dr.Bedlo

Ja misschien heb je wel gelijk....Edwin krijgt het weer druk. Maar doe ff rustig aan op dit moment. Niet al te lekker. Ff bijkomen van een behoorlijke uitgave en dan gaan we weer vrolijk verder.

Ik zal mettertijd beide eens gaan beluisteren als een flatcap het ook kan doen.
Quad vintage.

ThijsG

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2011, 10:33:56
Ja misschien heb je wel gelijk....Edwin krijgt het weer druk. Maar doe ff rustig aan op dit moment. Niet al te lekker. Ff bijkomen van een behoorlijke uitgave en dan gaan we weer vrolijk verder.

Ik zal mettertijd beide eens gaan beluisteren als een flatcap het ook kan doen.

Ja Edwin heeft het al druk :P. Wacht inmiddels al vijf week op de factuur van de NAC
"Why play so many notes instead of just choosing the most beautiful?" Miles Davis

Dr.Bedlo

Ohh...dat valt nog mee ja...
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ik voel toch nog even voordat Mart Smeets zijn praatje begint om terug te komen op de XS.

Ja..Eerlijk gezegd had ik in het begin mijn reserves . Die werden gisteren al wat minder maar ja..toch het binnenstemetje van" Zou je dat nu wel doen Fred". maar ja toegeven dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt doe je ook niet al te snel.

Vamorgen toch maar weer geluisterd en angst voor de 1ste tonen. Stel je voor.....

SLIK...Wat een ommeslag en dat meen ik in alle eerlijkheid. Wou de 5-2 sommigge cds gewoon niet lekker ten tonele voeren in de zin dat het ongecontroleerd en onrusrtig, daardoor rauw  overkwam. De XS heeft hiervan absoluut geen last van, Een ongekende controle en rust en nog meer subtiele details.

Had met de Neiging met de 5-2 soms om nummers over te slaan of een cd al helemaal niet meer te pucken, maar nu....Ik luister er met stijgende verbazing en met veel plezier naar. Ook de wat meer complexere muziek. Voor een stevig rocknummer draait de XS zijn front niet meer om.

Ja...Ik heb er goed aangedaan.

Quad vintage.

Alco

Fijn om te horen dat de Nait XS uiteindelijk toch erg goed bevalt Fred! :smile:
(I love stories with a happy ending)  8)

Maakt me ergens ook wel nieuwsgierig, maar laat ik me er maar niet aan wagen...
(eind komende week eerst maar eens mijn 'new & improved' Nait 2 vergelijken met m'n Nait 5i-2)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Volgorde in stekkerdoos, toch op de volgende manier?

"Nou hebben de meesten van ons, neem ik aan, wel een fatsoenlijke stekkerdoos, maar letten jullie nou ook op de volgorde?
Advies luidt: belangrijkste bron, meestal cd-speler vooraan (dus het dichts bij de kabel), gevolgd door voorversterker, tuner enz. en aan het eind de grootste stroomtrekker; de (eind)versterker".  Waar plaats ik de geintegreerde versterker en de stroomkabel voor de motor van de draaitafel?

ik heb het nu zo vanaf de inkomende kabel gezien:
cd-speler
nait5i
tuner
draaitafel
flatcap

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juli  2, 2011, 12:45:46
Fijn om te horen dat de Nait XS uiteindelijk toch erg goed bevalt Fred! :smile:
(I love stories with a happy ending)  8)

Maakt me ergens ook wel nieuwsgierig, maar laat ik me er maar niet aan wagen...
(eind komende week eerst maar eens mijn 'new & improved' Nait 2 vergelijken met m'n Nait 5i-2)

Alco,

Kan natuurlijk niet in je portomonnee kijken en dat wil ik ook niet, maar ik zou er zeker open voor staan. het is echt wel een substantieel verschil. En ja mijn invitaitie staat nog steeds. Heb alleen een nieuw eendje voorlopig maar opgegeven.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op juli  2, 2011, 13:54:07
Volgorde in stekkerdoos, toch op de volgende manier?

"Nou hebben de meesten van ons, neem ik aan, wel een fatsoenlijke stekkerdoos, maar letten jullie nou ook op de volgorde?
Advies luidt: belangrijkste bron, meestal cd-speler vooraan (dus het dichts bij de kabel), gevolgd door voorversterker, tuner enz. en aan het eind de grootste stroomtrekker; de (eind)versterker".  Waar plaats ik de geintegreerde versterker en de stroomkabel voor de motor van de draaitafel?

ik heb het nu zo vanaf de inkomende kabel gezien:
cd-speler
nait5i
tuner
draaitafel
flatcap

Lijkt my een beetje onlogisch daar de versterker de meeste stroom trekt zou ik die het dichts bij het wandstopcontact plaatsen, of bedoel je dat ook?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2011, 14:07:13
Lijkt my een beetje onlogisch daar de versterker de meeste stroom trekt zou ik die het dichts bij het wandstopcontact plaatsen, of bedoel je dat ook?

de grootste stroomtrekker moet theoretisch gezien juist aan het einde, dus zover mogelijk weg met de inkomende kabel. De bronnen zo dicht mogelijk bij de inkomende kabel. Klankmatig heb ik echter de volgende voorkeur:

(volgorde vanaf inkomende stroomkabel)
cd-speler
flatcap
tuner
nait 5i
draaitafel

Cyreg

Theoretisch EN gehoormatig zijn de meningen flink verdeeld  ;)
Dat is ook mijn eigen ervaring en dat het ook afhangt vd apparatuur en netsnoeren.

Ik heb nu vanaf binnenkomende bedrading > eerst m'n versterker dan CDspeler, analoge tuner en PSU/TT.  :thumbs-up:
Zelfs bij zgn stergeschakelde verlengblokken (bijv Furutech Fp615) blijven er klankverschillen. :huh2:

Best interessant om even de verschillende plekken op het verlengblok uit te proberen en....
...ook met de diverse freebee netsnoertjes te experimenteren (altijd letten op (gehoormatig) de juiste fase/neutral).
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Alco

Hallo Cyreg,

Ik zie dat je een LFD Zero LE3.1 versterker hebt. Ik heb daar alleen nog maar super lovende woorden over gelezen.

Het enige minpuntje dat ik een keer las, is dat (net als bij de Nait 2) de volumeknop al gauw te hard staat.
De versterker zou dus een heel gering regelbereik hebben. De Nait 2 heeft ook 't euvel (alleen met CD, niet met vinyl) dat als je de volumeknop maar amper hoeft aan te raken of 't volume neemt al explosief toe, waardoor 't heel lastig te regelen is. (in dat opzich zijn Sonneteer versterkers dan een verademing)

Ervaar jij dat ook met je LFD versterker ?
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

S@m

Citaat van: Alco op juli  2, 2011, 16:34:48

Ik zie dat je een LFD Zero LE3.1 versterker hebt. Ik heb daar alleen nog maar super lovende woorden over gelezen.

Schijnen erg muzikaal te zijn, niet naar het inwendige kijken  ;)

Klout10

Goh, ik dacht dat dit het Naim Topic was  ;)
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

ThijsG

Citaat van: Alco op juli  2, 2011, 16:34:48
Hallo Cyreg,

Het enige minpuntje dat ik een keer las, is dat (net als bij de Nait 2) de volumeknop al gauw te hard staat.
De versterker zou dus een heel gering regelbereik hebben. De Nait 2 heeft ook 't euvel (alleen met CD, niet met vinyl) dat als je de volumeknop maar amper hoeft aan te raken of 't volume neemt al explosief toe, waardoor 't heel lastig te regelen is. (in dat opzich zijn Sonneteer versterkers dan een verademing)

Ervaar jij dat ook met je LFD versterker ?

Ik heb ook aan een LFD gedacht. Stond toen een mooie tekoop in Groningen. Mja Naim is the game nu he...
Nog steeds geen NAP200 :O Whaaaaaaaa :threadclosed: Sell it to me!! :P

S@m

Citaat van: ThijsG op juli  2, 2011, 17:57:33
Ik heb ook aan een LFD gedacht. Stond toen een mooie tekoop in Groningen. Mja Naim is the game nu he...
Nog steeds geen NAP200 :O Whaaaaaaaa :threadclosed: Sell it to me!! :P

Waarom niet een LFD eindversterker totdat je je heilige graal hebt gevonden?

'k weet een mooie te koop voor weinig...

Cyreg

@Alco > volume instellen valt niet tegen, wel max volumestand 10-11 uur  :butbut:

Nu terug on "Naim" topic > .....

Had 'n half jaartje geleden 'n MusicLine/Naim 6x verlengblokje gekocht en 'n ML/Naim netsnoertje.
Heb ik 'n tijdje op allerlei plekken geprobeerd met onderscheidende resultaten.
Pittige klanken met wat lowmid boost en wat minder idee van "echt laag".
(Is nu in gebruik bij m'n TV setup met 'n NAD C316BEE in combi met Harbeth P3ES2's)
Uiteindelijk voor de stereoset bij ArtSpeak netspul terecht gekomen.

Bijkomend voordeel van niet-Naim apparatuur  ;) vind ik > weinig mogelijkheden om te tunen met bijv PS's
En ik weet uit ervaring hoe dat uit de hand kan/gaat lopen; ik had nl Cyrus met overal PSX'n  :omg:
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

ThijsG

Citaat van: S@m op juli  2, 2011, 18:44:07
Waarom niet een LFD eindversterker totdat je je heilige graal hebt gevonden?

'k weet een mooie te koop voor weinig...

Vertel! :)

S@m

ThijsG

Dr.Bedlo

Gaan we weer........... ;)

Thijs gewoon bij NAIM blijven. Die NAP 200 komt heus wel..tenslottew is geheel Nederland al voor je aan het kijken. En anders ff doorsparen voor een nieuwe,
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2011, 19:45:08
Gaan we weer........... ;)

Thijs gewoon bij NAIM blijven. Die NAP 200 komt heus wel..tenslottew is geheel Nederland al voor je aan het kijken. En anders ff doorsparen voor een nieuwe,