Squeezebox modificaties (nu met ingebouwde tent-clock)

Gestart door hifiman, januari 31, 2007, 14:59:56

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Citaat van: sandervg op november 28, 2007, 14:49:41
Ik heb gewoon een standaard goedkope 'Stontronics'... Volgens mij is er intern niets aan veranderd. Alle snoeren zitten er vast aan en ik twijfel zelfs of het kastje uberhautp geopend kan worden. 

Hebben we het over dezelfde tafo?   ???

Ben ik misschien in de war met de trafo van je dac (heeft Wilco die gemaakt)?

sandervg

Citaat van: reMC op november 28, 2007, 14:54:51
Ben ik misschien in de war met de trafo van je dac (heeft Wilco die gemaakt)?
Yep. En daarover geen enkele klacht. Zeer mooie voeding met dezelfde diodes als bij de originele 47labs voedingen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Del member

Citaat van: Audioloog op november 27, 2007, 11:14:29
Ik heb er een goede lineaire voeding aan, ik hoor geen verschil helaas..
Klinkt beter heeft een andere ervaring heb ik begrepen dus misschien is het leuk om eens te proberen..

Yep ik ben begonnen met 4 batterijen als experiment. Via de digitale uitgang naar de Integra klonk dat al stukken beter: rustiger, strakkere bas, minder digitaal.
Daarna dan maar de SB3 rechtstreeks analoog op de Plinius voorversterker, weer zelfde effecten.

Toen gezocht naar een permanente oplossing :

- eerst kwam ik op de CI Audio oplossing. Aangezien de importeur van Hyperion ook CI Audio doet hebben we zo'n kastje aan de kant voor de opendeur dag.
- tentlabs stelde voor de DIY wereld zijn heater supply voor, ik had nog een 6V AC transfo liggen dus op een half uurtje snel even de heater supply aangesloten

Ik krijg weer hetzelfde effect als met de batterijen, en zelfs mensen zonder enige audio ervaring hoorden gewoon het verschil.
Voor de knutselaars is de heater supply leuk, wil je een kant en klaar CI Audio kastje met hoge WAF dan betaal je wat meer.

Audiofiel

Een goede voeding is essentiëel voor een serieuze weergave (CD-loopwerk, PC-loopwerk of DAC). 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

sandervg

Citaat van: Klinkt Beter op november 28, 2007, 16:59:43
- eerst kwam ik op de CI Audio oplossing.
- tentlabs stelde voor de DIY wereld zijn heater supply voor,
Wat kost de heater supply en de CI audio oplossing?

Wet je beide ook vergeleken, zo ja: wat zijn de verschillen op de digitale uitgang?

Heb je deze 'audiofiele' voedingen ook vergeleken met een goedkope standaard lineaire voeding, zo wat zijn de verschillen op de digitale uitgang?

sandervg

Citaat van: Audiofiel op november 28, 2007, 18:21:10
Een goede voeding is essentiëel voor een serieuze weergave (CD-loopwerk, PC-loopwerk of DAC). 8)
Citaat van: Audiofiel op november 28, 2007, 18:21:10
Ik heb er een goede lineaire voeding aan, ik hoor geen verschil helaas..
;D >:D

hifi | Roderick

Citaat van: sandervg op november 28, 2007, 19:31:20
Wat kost de heater supply en de CI audio oplossing?

De CI Audio VDC•SB kost €259,-

Del member

sandervg

Citaat van: Klinkt Beter op november 28, 2007, 19:51:21
€ 32.77 per stuk excl BTW
incl 5j garantie
En heb je die voeding vergeleken met de CI Audio voeding en een gewone lineaire voeding op de digitale uitgang (iederen die serieus met een squeezebox bezig is heeft toch een losse DAC) ?

Dat lijkt me een aardig en uitvoerbaar experiment.

Del member

Citaat van: sandervg op november 29, 2007, 00:41:18
En heb je die voeding vergeleken met de CI Audio voeding en een gewone lineaire voeding op de digitale uitgang (iederen die serieus met een squeezebox bezig is heeft toch een losse DAC) ?

Dat lijkt me een aardig en uitvoerbaar experiment.

Nog niet, tegen de opendeurdag heb ik ze wel naast mekaar. Zelf ook erg benieuwd.

sandervg

Citaat van: Klinkt Beter op november 29, 2007, 00:48:39
Nog niet, tegen de opendeurdag heb ik ze wel naast mekaar. Zelf ook erg benieuwd.
Post je het hier in het topic? Ik ben benieuwd (en Audioloog vast ook  ;D (sorry voor het vervuilen van je topic))

Ben vooral ook benieuwd naar de winst van een gewone goedkope linaire trafo naar zo'n duurdere.

Wanneer is de opendag?

Del member

hifiman

Beter laat dan nooit, de voeding die ik gebruik voor mijn Squeezebox. De kleine 5V is voor de ingebouwde tentclock, de grote 5V voor de SB zelf :P

DA BoSS

hee Ronald,

waarom heb je eigenlijk voor een deze oplossing gekozen?

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

hifiman

Citaat van: DA BoSS op december 13, 2007, 10:27:53
hee Ronald,

waarom heb je eigenlijk voor een deze oplossing gekozen?

mvg,
Beschikbaarheid, prijs en reputatie  ;D

oud_account_1

Weer eens een oudje naar boven halen...

Ronald, heb je al eens gekeken naar dit soort experimenten: http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=45330.0
(en indien dat het geval is: wat is je ervaring dan?)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman

Citaat van: squadra op maart  4, 2008, 14:45:04
Weer eens een oudje naar boven halen...

Ronald, heb je al eens gekeken naar dit soort experimenten: http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=45330.0
(en indien dat het geval is: wat is je ervaring dan?)
Nee, link was mij niet bekend! Leuk, ik zal het eens doorlezen  :)

oud_account_1

Citaat van: Audioloog op maart  5, 2008, 10:22:21
Nee, link was mij niet bekend! Leuk, ik zal het eens doorlezen  :)
We zijn ondertussen zo'n dikke 8 uur verder... welke aanpassingen heb je ondertussen al doorgevoerd en weer verwijderd? >:D ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman

Citaat van: squadra op maart  5, 2008, 19:01:27
We zijn ondertussen zo'n dikke 8 uur verder... welke aanpassingen heb je ondertussen al doorgevoerd en weer verwijderd? >:D ;D
Ik ben achter de schermen druk bezig met de hobby, maar even niet met de squeezebox  ;D

hifiman

Citaat van: squadra op maart  5, 2008, 19:01:27
Ok het heeft bijna 48 uur geduurd maar ik heb de squeezebox spdif interface gisteren wat aangepast  ;D
Feitelijk had ik het al op de voorstelde manier gedaan, maar heb nu:
- de parallelweerstand op de secundaire wikkeling gezet ipv op de primaire
- de beide weerstanden vervangen door exact de juiste waarden (had voorheen afgerond naar de waarden die ik in huis had)

Ik hoor overigens geen verschil maar het slaapt weer net effe lekkerder  ;D

JackAkke

Ik heb sinds kort een squeezebox en wil er graag een goede voeding bij hebben. Op dit moment gebruik ik een externe DAC vanb Advance acoustic MDA 503. Zeer tevreden maar ik wil de stroomvoorziening ook goed hebben. Stroom komt trouwens vanuit de PS audio Quintet en deze is aangesloten op een aparte groep met HPA zekeringen.
Ik ben geen zelfbouwer dus zoek ik een betaalbare externe voeding

hifiman

Echt veel zin heeft het niet, in de squeezebox zelf worden namelijk weer schakelende voedingen gebruikt...

Het heeft mijns inziens hooguit zin om storing op andere apparatuur van de standaard meegeleverde schakelende adapter te voorkomen.

hifi | Roderick

Citaat van: JackAkke op juni 13, 2008, 08:43:05
Ik heb sinds kort een squeezebox en wil er graag een goede voeding bij hebben. Op dit moment gebruik ik een externe DAC vanb Advance acoustic MDA 503. Zeer tevreden maar ik wil de stroomvoorziening ook goed hebben. Stroom komt trouwens vanuit de PS audio Quintet en deze is aangesloten op een aparte groep met HPA zekeringen.
Ik ben geen zelfbouwer dus zoek ik een betaalbare externe voeding

Jack,

Is de CI Audio VDC-SB dan niks voor je? Kost €259,-
Zie av123.nl

)p(

Citaat van: Audioloog op juni 13, 2008, 08:48:58
Echt veel zin heeft het niet, in de squeezebox zelf worden namelijk weer schakelende voedingen gebruikt...

Het heeft mijns inziens hooguit zin om storing op andere apparatuur van de standaard meegeleverde schakelende adapter te voorkomen.

De storing op andere apperatuur wordt ook meestal op het sb forum aangegeven als mogelijke oorzaak van verschillen die met en zonder lineaire voeding door sommigen worden gehoord. Ik zelf heb er voor gekozen om de sb op een andere groep te zetten en alleen met toslink te verbinden met de rest van de set. Op deze wijze is hij elektrisch volkomen gescheiden en spaar je de extra uitgave van een nieuwe voeding uit (niet dat ik dat van plan was...non-believer ;) ).

peter

hifiman

Ook ik ben de SB3 uiteindelijk met Toslink gaan gebruiken. Dit klinkt bij mij een fractie slechter maar door deze galvanische scheiding klinkt mijn cd speler (die wel met coax op dezelfde DAC zit) beduidend beter  8)