Squeezebox modificaties (nu met ingebouwde tent-clock)

Gestart door hifiman, januari 31, 2007, 14:59:56

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

theo_reet

oke,maar een paar blz terug bied je nog iemand aan te helpen?maar ik niet als ik op de hoogte ben van de 'risico's' enz enz?
en is toch geen beunen ,is volgens mij gewoon iemand helpen?

hifiman

Citaat van: theo_reet op januari 17, 2009, 18:57:09
oke,maar een paar blz terug bied je nog iemand aan te helpen?maar ik niet als ik op de hoogte ben van de 'risico's' enz enz?
en is toch geen beunen ,is volgens mij gewoon iemand helpen?
Hoi Theo,

Dat is waar ik heb het Ad aangeboden met daarbij duidelijk afgesproken dat het op zijn eigen risico is. Ad ken ik al langer van het forum en jou ken ik niet. Los daarvan was ik niet van plan dit op grote schaal voor mensen te gaan doen dus vandaar dat ik nu gelijk de boot even afhield.

Maar waarom niet gewoon lekker zelf een poging wagen, heb ik ook gedaan tenslotte :P

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

theo_reet

ik wil het best zelf proberen,maar kan niet goed zien waar ik moet solderen.dus vandaar was ik ook opzoek naar een soort van how to (en wat ik exact nodig heb.

Pim

hifiman

Citaat van: theo_reet op januari 18, 2009, 19:35:45
ik wil het best zelf proberen,maar kan niet goed zien waar ik moet solderen.dus vandaar was ik ook opzoek naar een soort van how to (en wat ik exact nodig heb.

Pim
Een howto is er niet, research doen en wat vraag en antwoord spel in dit topic en dan moet het wel lukken toch?  ;D

theo_reet

oke, vraag: waar moet ik de tentclock exact op installeren (of is het volledig ipv de kristal die er nu inzit).En welke onderdelen heb je nodig om deze goed aan te kunnen sluiten ?

hifiman

Citaat van: theo_reet op januari 19, 2009, 17:42:48
oke, vraag: waar moet ik de tentclock exact op installeren (of is het volledig ipv de kristal die er nu inzit).En welke onderdelen heb je nodig om deze goed aan te kunnen sluiten ?
die info is dus te vinden op de website van Tentlabs, heb je daar al gekeken?

theo_reet

uuhm nee nog niet, maar welke onderdelen heb je gebruikt bij de digitale output ?

hifiman

Citaat van: theo_reet op januari 20, 2009, 09:34:01
uuhm nee nog niet, maar welke onderdelen heb je gebruikt bij de digitale output ?
Een pulse trafo, voor schakeling zie dit topic :P

theo_reet

Contact gehad met tentlabs, en prijs van de XO module gekregen, maar had niet gedacht dat dat rond 179,00 zal zijn , of is alleen de XO DIY ook genoeg ?

hifiman

Citaat van: theo_reet op januari 22, 2009, 12:23:22
Contact gehad met tentlabs, en prijs van de XO module gekregen, maar had niet gedacht dat dat rond 179,00 zal zijn , of is alleen de XO DIY ook genoeg ?
Sterker nog de XO3 past niet in je SB3 :P Ik doelde op de XO module zelf, die kost 29 euro. Je kunt wel de handleiding van de XO2 of XO3 gebruiken om te bepalen hoe je de XO module aansluit. Feitelijk komt het neer op 2 condensatoren verwijderen en dan de XO module op 1 poot van de "port" waar het oude kristal zat aansluiten en de voeding uit de SB3 zelf betrekken.

RvD

Is er ook een winkel waar ik de Squeezebox Duet kan laten modificeren ?

Dat er een voeding te koop is van CI Audio dat weet ik maar ik zoek eigenlijk ook zoiets wat ik hier gelezen heb van tentlabs,  bieden hun geen kant en klaar oplossing is er iemand die dat weet toevallig ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Supra Sword - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

hifiman

Citaat van: RvD op januari 24, 2009, 20:52:42
Is er ook een winkel waar ik de Squeezebox Duet kan laten modificeren ?

Dat er een voeding te koop is van CI Audio dat weet ik maar ik zoek eigenlijk ook zoiets wat ik hier gelezen heb van tentlabs,  bieden hun geen kant en klaar oplossing is er iemand die dat weet toevallig ?
Ik zou zeggen mail Guido Tent eens...

theo_reet

als ik een tentclock ga bestellen, moet ik deze hebben: 11.2896 MHz  ??

hifiman

Citaat van: theo_reet op januari 26, 2009, 14:17:20
als ik een tentclock ga bestellen, moet ik deze hebben: 11.2896 MHz  ??
U gaat door voor de koelkast!  :biggrin:

theo_reet

#215
zeg maar gewoon je hoor, voel me anders zo oud :)
ga vandaag maar eens 1 bestellen dan, als u :) zo vriendelijk wil zijn welke weerstandjes en diodes ik verder nog nodig heb ... heel graag

theo_reet

heb de tentclock besteld, maar nu de rest aan kleinigheidjes nog (de art die je gebruikt heb om aan te sluiten), kun je me exacte kitlist geven ??

hifiman

#217
Citaat van: theo_reet op januari 29, 2009, 19:40:55
heb de tentclock besteld, maar nu de rest aan kleinigheidjes nog (de art die je gebruikt heb om aan te sluiten), kun je me exacte kitlist geven ??
Ik val in herhalingen vrees ik, staat in dit topic!
Pagina 4, helemaal onderaan, rechts van de blauwe lijn.


theo_reet

uhhm ja maar kan aan mij liggen, maar kan daar niet echt uithalen wat ik aan diodes etc moet halen ?

hifiman

Citaat van: theo_reet op januari 29, 2009, 20:20:24
uhhm ja maar kan aan mij liggen, maar kan daar niet echt uithalen wat ik aan diodes etc moet halen ?
Zie jij diodes dan ?  :alien:

Theo, simpeler dan dit scheam'tje kan ik het echt niet maken vrees ik  :(
Welgeteld, 1 weerstand, 1 condensator en 1 ferriet dingetje, als dat te moeilijk is dan vraag ik me echt af waar je aan begint!

notoxus

Citaat van: RvD op januari 24, 2009, 20:52:42
Is er ook een winkel waar ik de Squeezebox Duet kan laten modificeren ?

Dat er een voeding te koop is van CI Audio dat weet ik maar ik zoek eigenlijk ook zoiets wat ik hier gelezen heb van tentlabs,  bieden hun geen kant en klaar oplossing is er iemand die dat weet toevallig ?

http://www.audiocominternational.com/mod_inner.asp?id=59

Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx

ivo1986

Citaat van: RvD op januari 24, 2009, 20:52:42
Is er ook een winkel waar ik de Squeezebox Duet kan laten modificeren ?

Dat er een voeding te koop is van CI Audio dat weet ik maar ik zoek eigenlijk ook zoiets wat ik hier gelezen heb van tentlabs,  bieden hun geen kant en klaar oplossing is er iemand die dat weet toevallig ?

Niet nodig de ex van AL heb ik te koop staan  ;D.

Excuus voor deze schaamteloze omhoog kick.