HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

jaco

Citaat van: jantje112 op januari 27, 2008, 21:38:58
Toch jammer dat er toch meerdere BR al met een kwalitatief mindere release zijn gekomen dan hun rode tegenhanger. (First Blood, Terminator 2 en nu dus ook met deze T3)
In het geval van T3 is het gewoon de master die ook al voor de HD-DVD gebruikt is schat ik in. Zal wel iemand iets verkeerd ingesteld hebben.

paul groot

Citaat van: Nooff op november 23, 2007, 12:11:32
Gisteravond "Pirates of the Caribbean: At Worlds End " gezien  :o

Absoluut 1 van de scherpste films op dit moment (afgezien van animatiefilms), ongelooflijk gewoon!
Het geluid was zeer precies, Dolby Digital klinkt erg goed, echter switchen naar PCM en alles klinkt toch nog erg veel strakker, uitstekend gebruik van het LFE kanaal!

De film zelf is misschien iets aan de lange kant met zijn (161 min) maar je krijgt absoluut waar voor je geld. Hier en daar een enkele scene waar een heel klein beetje "Grain" naar voren komt, waarschijnlijk ook de intentie aangezien het alleen in nachtelijke scenes gebeurt en het absoluut niet storend is.

Eindoordeel:

Film: 7/10
Beeldkwaliteit: 10/10
Geluidskwaliteit: 10/10

Een MUST HAVE!

Vanavond gehuurd en bekeken.
Helemaal met je eens, een mooie disk............en afgrijselijk scherp..........

Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

riwi

Citaat van: paul groot op januari 19, 2008, 12:33:53
Dit is dus NIET mogelijk op een ps3.
Gisteren alles geprobeerd maar die sub's blijven.
Spelen dan op de pana en 1080i kijken want die sub's zijn storend......

Ik kreeg een PM van michaelV die het heeft uitgezocht en werkend gekregen op de PS3 (Zwartboek zonder ondertitels dus).

In het XMB menu : BD menu=engels, taal=engels, ondertitels=frans
Dan de BD starten, niet in de menu's duiken, maar gelijk op play drukken.

Werkte mij nij net in ieder geval ook.

Bij de Samsung moest ik op in het BD menu eerst een andere taal kiezen en daarna "no-subtitles" dan was het OK. Een andere methode per machine lijkt dus nodig te zijn :)

MichaelV bedankt  ;)

paul groot

Aha mooi dat het toch mogelijk is..
Ik heb de tekst uitleg "hoe en wat" meteen opgeslagen zodat als dit nodig is ik het kan toepassen.

Bedankt beide.

gr
Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Erik van Voorst (in memoriam)

Predator gekocht..................de enige goede ................(vind ik)..

Kan nog niet veel reviews ervan vinden dus ben benieuwd....tevens DTS-HD...

Over 10 minuten zit ik weer in het donker.... ;D

Cover is de Amerikaanse ...ik heb de dure 39,95. :-\....maar dan wel met subs bij de MM.. :)..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jantje112

Citaat van: Erik van Voorst op februari  2, 2008, 19:41:13

Cover is de Amerikaanse ...ik heb de dure 39,95. :-\....maar dan wel met subs bij de MM.. :)..

40??? euro voor een bluray.. slik

jaco

Hmm, bij Amazon kost hij maar $27,95 maar is nog niet uit daar.

paul groot

En?????
ik wil die hele dure film wel effe lenen van je,
zet ik er 2 tegenover.
take a pick.

Je weet wel welke ik heb.

Hij was TOP..... O0

Heerlijk scherp met veel 3D beleving en af en toe een Grainy Scene....waarschijnlijk als effect.... :P.

Prachtig DTS HD spoor.....je kijkt steeds achterom.. ;D

Misschien in een Shoot-out overall iets minder dan Tears Of The Sun...maar 100 keer beter verhaal.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Citaat van: jantje112 op februari  2, 2008, 21:00:50
40??? euro voor een bluray.. slik

SORRY SORRY SORRY... :-[...

Ik hoor net van nijn vrouw dat we ook de gewone dvd van NEXT (N.Cage) a 10 Euro erbij hadden....dus correctie 29,95..... :-X

Dat maakt het Bluray leven iets dragelijker.... :P

riwi

Citaat van: Erik van Voorst op februari  3, 2008, 00:08:45
Ik hoor net van nijn vrouw dat we ook de gewone dvd van NEXT (N.Cage) a 10 Euro erbij hadden....dus correctie 29,95..... :-X

Ik heb de BluRay van Next (engelse uitgave, via play). Leuke film, beeldkwaliteit goed, maar geen demo materiaal. Wel duidelijk beter dan DVD natuurlijk. Was wel een wat duurdere geloof ik, €28 of zo.

paul groot

Leuke film Erik, bedankt.
Ik kende deze niet eens en dan is het een leuke verrassing...
Is dus ruim 20 jaar aan mijn aandacht ontsnapt.
Het beeld is inderdaad af en toe korrelig maar alleen als de scènes wat donkerder zijn.
In het algemeen zeker geen slechte transfer. Zijn die er nog wel?
Ik heb de laatste weken o.a. op BD bekeken;
SECRET WINDOW,
APOCALYPTO,
RUSH HOUR3,
PERFECT STRANGER,
Diverse PIXAR,
VERTICAL LIMIT,
HOLLOWMAN,
DIE HARD 4,
THE DAY AFTER TOMORROW,
INDEPENDANCE DAY, etc. ........ en er was er geen enkele bij die slecht of middelmatig qua beeld of geluid.
Wat een heerlijke uitvinding die HD schijfjes.

Paul

jaco

was de naam van die mini-gun niet "payback" of zoiets ?

Staaled

Citaat van: jaco op februari  4, 2008, 09:18:40
was de naam van die mini-gun niet "payback" of zoiets ?
"Painless"
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

roteldebotel

CiteerNou, Cars is inmiddels uit hier. Zag um bij de MM staan voor 27 euri.

Alleen, in vergelijk met de Amerikaanse release:
geen engels 5.1. pcm, alleen engels dolby true hd.
Wel DTS maar ALLEEN nederlands en frans.
Het is ook nog maar de vraag of het zelfde aantal extra´s er op staan. Zelf had ik het gevoel van niet.

Zucht....hier gaan we weer. Angry Had gehoopt dat die regiofratsen nu wel tot het verleden zouden behoren. Denk er nu toch over om de schijf alsnog uit de U.S. te bestellen.

Uit een ander minder actief topic maar even hier geplakt.

Weet iemand van jullie wat doorgaans de bitrate eigenlijk is van dolby truehd?

Bornin7ty2

Mooiste die ik tot op heden op de plank heb is Tears Of The Sun, en ik heb er toch al 35+ staan.  echt een absolute aanrader.

remon123

cars op blu ray man man man man wat is hd toch mooi :o :o :o
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

roteldebotel

Citaat van: Jack van Dijk op februari  8, 2008, 09:34:58
Dan ook maar weer even quoten uit een ander topic

Kijk, dat is het betere quotewerk :)

Bedankt voor de info over Dolbytruehd, dat wist ik niet. Veronderstelde altijd dat het een minder gecomprimeerde surround standaard was (maar nog steeds gecomprimeerd)

Mag ik hier uit veronderstellen dat de Dolbytruehd versie net zo goed is als de pcm 5.1? Of zijn er toch nog addertjes onder het gras (gras uiteraard in 1080p24hz)

Zelf zal ik toch ook kijken naar de andere releases hier in Europa voor een engels DTS, want voorlopig is DTS het beste wat ik met mijn apparatuur er uit kan krijgen.

Nooff

Citaat van: roteldebotel op februari 10, 2008, 14:36:17
Kijk, dat is het betere quotewerk :)

Bedankt voor de info over Dolbytruehd, dat wist ik niet. Veronderstelde altijd dat het een minder gecomprimeerde surround standaard was (maar nog steeds gecomprimeerd)

Mag ik hier uit veronderstellen dat de Dolbytruehd versie net zo goed is als de pcm 5.1? Of zijn er toch nog addertjes onder het gras (gras uiteraard in 1080p24hz)

Zelf zal ik toch ook kijken naar de andere releases hier in Europa voor een engels DTS, want voorlopig is DTS het beste wat ik met mijn apparatuur er uit kan krijgen.

PCM, True HD en DTS HD zijn allemaal gelijkwaardig mits ze dezelfde specificaties hebben. Een PCM track die bijv: 96KHz/24bit is, klinkt hetzelfde als een True HD 96KHz/24 track. True HD en DTS HD zijn codecs die minder ruimte in beslag nemen dan een PCM track daar deze ongecomprimeerd op de disc staat.

De persoonlijke voorkeur naar deze formaten ligt meer aan hoe ze afgemixed zijn. Persoonlijk vind ik DTS geweldig klinken op een soms overdreven LFE kanaal na.

Teejoo

Gisteren Crimson Tide gekeken. Blijft een erg goede film, hele mooie transfer, soms niet helemaal scherp, maar erg goed beeld. Het geluid is gewoon top, heel 3d. Echt een aanrader.

paul groot

The 5th element voor Engels taligen...........

Ik zou toch aannemen als leek dat het maken van een blu ray een kwestie is van copy en paste met een kopieer beveiligingetje en regio toevoeging. No way.
Dat is kennelijk te simpel gedacht.
Bij het surfen naar een leuke nieuwe aanwinst op axel kom ik ook de UK versie tegen van the 5th element. Een favoriet van mij.
Ik denk hee, spreken de buren die taal al niet dan?  Waarom een andere versie? Zijn de verschillen dan zooo groot? ......en ........moet ik weer dat filmpje kopen als freak...... voor de 4de keer? Nee. De Engelsen worden in dit geval qua keuze tekort gedaan denk ik zo.

Zoek de verschillen.

De Uk versie regio B is 2.35;1 en de USA (regio vrij) versie is van beeld 2.40;1
Verder is het geluid op de USA versie ook te kiezen als PCM en True HD en de UK versie houd op bij PCM.

Ik heb de USA versie en die is goed.

Zucht......

Paul

paul groot

;D

....zucht.....met deze disc is het net alsof ik Miles Davis Kind Of Blue  de remake van de remake van de master van de master voor de 1000ste keer koop... :-\

Overigens vandaag alweer een mail naar Sony....WAAR BLIJFT MIJN 5TH.........25 november gevraagd  ;) middels een exchange program...%^&*()$##@@ >:(

riwi

Citaat van: paul groot op februari 11, 2008, 00:38:58
The 5th element voor Engels taligen...........
Ik zou toch aannemen als leek dat het maken van een blu ray een kwestie is van copy en paste met een kopieer beveiligingetje en regio toevoeging. No way.
Dat is kennelijk te simpel gedacht.
Bij het surfen naar een leuke nieuwe aanwinst op axel kom ik ook de UK versie tegen van the 5th element. Een favoriet van mij.
Ik denk hee, spreken de buren die taal al niet dan?  Waarom een andere versie? Zijn de verschillen dan zooo groot? ......en ........moet ik weer dat filmpje kopen als freak...... voor de 4de keer? Nee. De Engelsen worden in dit geval qua keuze tekort gedaan denk ik zo.

De eerste is een australische versie en d'r staan wel een berg andere talen op. Ik denk dat dat voor de australasia region wel handig is. Normaal worden de discen gemaakt door/voor de distributeur. Een en dezelfde film kan dus best door 2 verschillende distributeurs gereleased worden in verschillende delen van de wereld. Je moet het zien alsogf beide het wiel opnieuw uitvinden en dus beide onafhankelijk van elkaar met een verschillend resultaat komen.

Wel raar dat de 'UK' disc regio gelimiteerd is zoals je zegt want de cover zegt dat ie gewoon regiovrij is (de Aussie versie).

squeek

sinds dit weekend ook blu-ray gebruiker, en heb dan ineens 6 films bijgekocht met de actie, 2 + 1 gratis. waaronder x-men 3, potc at wordls end, alien versus predator, the day after tomorrow, dinosaur en pearl harbor.

potc heb ik reeds gezien en was idd wauw. zowel beeld als geluid. maar gisteren x-men 3 gezien en die vond ik toch wel vreselijk knap. vooral het geluid. zeer veel dynamiek en ik heb nog geen hd receiver  :D (staat wel gepland  ;D) ben echt benieuwd om deze in dts hd te horen. de rest komt nog.

Citaat van: Nooff op februari 10, 2008, 16:17:12
PCM, True HD en DTS HD zijn allemaal gelijkwaardig mits ze dezelfde specificaties hebben. Een PCM track die bijv: 96KHz/24bit is, klinkt hetzelfde als een True HD 96KHz/24 track. True HD en DTS HD zijn codecs die minder ruimte in beslag nemen dan een PCM track daar deze ongecomprimeerd op de disc staat.

De persoonlijke voorkeur naar deze formaten ligt meer aan hoe ze afgemixed zijn. Persoonlijk vind ik DTS geweldig klinken op een soms overdreven LFE kanaal na.

die pcm, is dat dan de uncompressed audio track die je wel eens tegen komt op sommige films??

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |