HD-RELEASES blu-ray

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), januari 15, 2007, 09:44:05

Vorige topic - Volgende topic

Rhodanos

potc, je weet dat de film een framing fout heeft?

squeek

Citaat van: Rhodanos op februari 11, 2008, 20:05:57
potc, je weet dat de film een framing fout heeft?

euh nee? ik heb toch niks geks gezien. ben je zeker dat het in de laatste potc was???

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

ok, ik denk dat je deze post bedoelt.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=69964.0

maar dit is voor de eerste film, niet de laatste film, die ik heb. ;)

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Robbert54

waar gelden die 2+1 akties dan??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

squeek

Citaat van: Robbert54 op februari 12, 2008, 16:42:25
waar gelden die 2+1 akties dan??

in belgie, daar woon ik. je kan het terugvinden bij de frs en extrazone. ben bij mediamarkt en saturn wezen kijken maar daar doen ze dit niet.

greetz

paul groot

The Brave One.

Wat bedoeld was als een tussendoortje, ik stond met de gewone DVD al bij de bali van de verhuurder toen de "videotheekcaris"  ;D mij opmerkzaam maakte dat achter mij ook al de blu ray al uit was. --Dat was u toch meneer? Die liever blu ray's kijkt?-- ???
Ja dat was ik.
Wat aardig die tip.
Ik naar huis met die blu ray.
1080P en met dolby thrue HD en een gewoon 5.1 spoor.

Wat eerst start als een gemiddeld grote-stad-politie-verhaal dat ik traag op gang vond komen en qua plot afgezaagd lijk, krijgt gedurende het verloop steeds meer gewicht. Zeg maar heel zwaar, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Van middelmatige/ redelijke triller wordt het een topper, maar daar ging wel eerst een uur voorbij voordat het plot mij echt goed beet had
Deze thriller of misdaad film heeft op mij althans een onverwachte sterke indruk gemaakt. Wellicht ook omdat ik een dergelijk kwaliteitsfilm niet verwachte.
Dramatisch, mooi, spannend. Jodi Foster speelt weer fantastisch.

De reviewer van http://bluray.highdefdigest.com/1241/braveone.html geeft de kwalificatie "give it a rent". Niet terecht vind ik. Dat wekt de verwachting dat dit geen sterke film is en dat is ie wel, of je hem nou wil bezitten of niet.

De beschrijving van de videotheek als volgt;
"Waarom houden ze me niet tegen?" vraagt Erica Bain zich af. Bain, een populaire New Yorkse radiopresentatrice, zag haar verloofde sterven en liet zelf ook bijna het leven door wreed zinloos geweld. Nu ontdekt ze een vreemdeling in zichzelf, ..........

Ik heb de rest van het beschreven plot weggelaten. Beter zo. Geloof me.

Zo af en toe komt de zang en het spel op de achtergrond in de film van Sarah mcLachlan. Een engelenstemmetje. Goeie combinatie zo. Hierdoor heb ik ook weer de gehele aftiteling gekeken. Ik wilde immers weten wie achter dat keeltje zat. Ik kende haar niet. Blijkt een ster te zijn. Maar ja, wie ken ik nou wel? ......een goede vriend van mij beweert daarom wel eens dat ik van mars kom..........tja.

Gr
Paul

Luister en kijk naar Sarah....met Angel.
    http://www.youtube.com/watch?v=BDkcJ-62uuY   
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

anton

Viel me ook helemaal niet tegen, onverwacht einde.....

Teejoo

Vanavond Ratatouille gekeken.......echt de mooiste animatiefilm ooit gezien. Niet normaal hoe ze dit hebben gedaan. Gewoon een dikke 10 zowel beeld als geluid.

We hebben genoten in de Teejooscoop!

squeek

Citaat van: Teejoo op februari 16, 2008, 00:21:03
Vanavond Ratatouille gekeken.......echt de mooiste animatiefilm ooit gezien. Niet normaal hoe ze dit hebben gedaan. Gewoon een dikke 10 zowel beeld als geluid.

We hebben genoten in de Teejooscoop!

schitterend geanimeerd!! zoveel subtiele details in bewegingen. heerlijke film.

greetz

Staaled

Ook net gekeken.
Erg leuke film, schitterend beeld en geluid is top.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

paul groot

HERO

Meesterwerkje van Yimou Zhang.

Bij het verwijderen van het cellofaantje om de BD kwam tevoorschijn dat het een uitgave is van DFW. Dutch Film Works. Het prijsje zat precies voor dat labeltje andres wellicht niet meegenomen?. Ik dacht nog even, ..........wat zal er nu weer aan mankeren...........?
Ik kan het niet helpen nog wat argwanend tegenover deze uitgeverij te staan.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=69742.0

Eerst maar even gechecked of dit wel een 1080p versie is. En jawel. Een hele opluchting.
Voor diverse meningen over de film (DVD) uitgave zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=11825.0

Deze BD uitgave is qua beeld te vergelijken met een ge-upscalede DVD. Korrelig en geen enkel moment 3D. Jammer. Daar hebben we toch geen blu ray voor?
DFW ,........alweer een gemiste kans. Dit promoot de import uit andere regio's. >:D

Het geluid, dat op de DVD al heel goed was, is fenomenaal zo mooi. En dan is het die 15 euri waard?.
Je hebt de keuze uit 2 sporen. Dolby digital en DTS HD Master audio. Beide 5.1.
Ik heb nog een paar keer van spoor geswapped maar toen men vrouw op een gegeven moment begon te protesteren maar op DTS laten staan. Beide sporen zijn werkelijk zoals het moet. Ruimtelijk, helder en extreem gedetailleerd. Voorbeeldig gewoonweg.
Opvallend was ook dat het geluid tov andere BD's heel erg luid was. Speel ik normaal met pakweg -10db nu moest ik stoppen bij -18db. Maar geen probleem. Maakt me niet uit.
Als het beeld nu maar BD waardig was dan had ik er een beter gevoel aan over gehouden.

Gr
Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Staaled

Citaat van: paul groot op februari 25, 2008, 23:26:09
HERO

Meesterwerkje van Yimou Zhang.

Bij het verwijderen van het cellofaantje om de BD kwam tevoorschijn dat het een uitgave is van DFW. Dutch Film Works. Het prijsje zat precies voor dat labeltje andres wellicht niet meegenomen?. Ik dacht nog even, ..........wat zal er nu weer aan mankeren...........?
Ik kan het niet helpen nog wat argwanend tegenover deze uitgeverij te staan.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=69742.0

Eerst maar even gechecked of dit wel een 1080p versie is. En jawel. Een hele opluchting.
Voor diverse meningen over de film (DVD) uitgave zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=11825.0

Deze BD uitgave is qua beeld te vergelijken met een ge-upscalede DVD. Korrelig en geen enkel moment 3D. Jammer. Daar hebben we toch geen blu ray voor?
DFW ,........alweer een gemiste kans. Dit promoot de import uit andere regio's. >:D

Het geluid, dat op de DVD al heel goed was, is fenomenaal zo mooi. En dan is het die 15 euri waard?.
Je hebt de keuze uit 2 sporen. Dolby digital en DTS HD Master audio. Beide 5.1.
Ik heb nog een paar keer van spoor geswapped maar toen men vrouw op een gegeven moment begon te protesteren maar op DTS laten staan. Beide sporen zijn werkelijk zoals het moet. Ruimtelijk, helder en extreem gedetailleerd. Voorbeeldig gewoonweg.
Opvallend was ook dat het geluid tov andere BD's heel erg luid was. Speel ik normaal met pakweg -10db nu moest ik stoppen bij -18db. Maar geen probleem. Maakt me niet uit.
Als het beeld nu maar BD waardig was dan had ik er een beter gevoel aan over gehouden.

Gr
Paul

Balen van het beeld ja. >:(
En dat terwijl de opnames werkelijk schreeuwen om een mooie transfer. :'(

Hous of flying daggers is gek genoeg vergelijkbaar. Beeld is crap, geluid subliem.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Rhodanos

Ik las voor kort een commentaar op de slechte beeldkwaliteit van een blu-ray op de samsung BD-UP5000. Althans, velen vonden de kwaliteit slecht. Maar er kwam een reactie van een man wiens zwager professioneel in het vak zit. Diens commentaar was dat die grain e.d. ook in het bronmateriaal zat. D.w.z. met HD zul je dus vaker 'min-punten' van bronmateriaal gaan zien.

Darkman

Citaat van: Rhodanos op februari 26, 2008, 10:33:53
Ik las voor kort een commentaar op de slechte beeldkwaliteit van een blu-ray op de samsung BD-UP5000. Althans, velen vonden de kwaliteit slecht. Maar er kwam een reactie van een man wiens zwager professioneel in het vak zit. Diens commentaar was dat die grain e.d. ook in het bronmateriaal zat. D.w.z. met HD zul je dus vaker 'min-punten' van bronmateriaal gaan zien.

Lijkt me logisch, net zoals een goede cd speler ook genadeloos alle ruisjes/oneffenheden van een matige opname aan het licht brengt.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

paul groot

Omdat de bewering van mij bovenin nogal negatief is, en dat doe ik liever niet, heb ik vanavond nog even de gewone dvd van Hero in de pana gedaan op 1080i en ook nog even de BD in de ps3 op 1080p gedaan. Had ik een pissige bui of is het beeld op de BD disk werkelijk rommel.?
Mijn waarneming, de gewone DVD; --Het beeld was iets beter dan de DFW versie op blu ray ps3 op 1080p.
Helaas is dit zo.
Op 1 opmerking na zal ik verder hier over niks meer melden, ik wil tenslotte dit mooie forum positief houden, maar bij twijfel zijn de vertegenwoordigers van DFW welkom bij mij thuis om het verschil te zien. Dit BD schijfje geeft een beschamend slecht beeld. Zonde van zo een mooie film.

CON AIR................wow

Jeetje mikkie..........ik had toch echt een andere krachtterm in gedachte  >:D maar afijn...... de beeldkwaliteit van dit filmpje (import) op BD slaat alles. Ik heb het vaker geroepen maar we gaan als HT freaks een goede toekomst tegemoet.
KRANKZINNIG . De hele film kijk je als in de bioscoop. Superscherp en onafgebroken 3D. Ook de contrasten en kleuren zijn indrukwekkend.
Dit zegt zowel wat van de film als van mijn tijdelijke regio 1 ps3 spelertje.
Ik had dit niet verwacht van dit bijna onbeduidende film-hitje.

Gr
Paul

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Rhodanos op februari 26, 2008, 10:33:53

GRAIN als effect in HERO  :o

Ik dacht het niet...deze film heeft juist superscherpe sprookjesachtige plaatjes..
.....de gewone dvd (scherper dan de Bluray :-\) is net als Brotherhood....demomateriaal  8)

Ook ik ben erin getuind...ik ga die gasten van DFW proberen aan te schrijven.. >:(.

PS
CONNAIR ga ik snel van een vriend lenen.... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Robbert54

Citaat van: squeek op februari 11, 2008, 17:38:17
sinds dit weekend ook blu-ray gebruiker, en heb dan ineens 6 films bijgekocht met de actie, 2 + 1 gratis. waaronder x-men 3, potc at wordls end, alien versus predator, the day after tomorrow, dinosaur en pearl harbor.

greetz
hoe zijn Dinosaur en the day after tomorrow op blu-ray?? als ik vragen mag...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Staaled

Citaat van: Robbert54 op maart  4, 2008, 01:23:28
Dinosaur is matig voor zo ver ik weet.
Day after tomorrow goed maar geen referentiemateriaal.

Salut,Hipster.

Nooff

Ik vind Day after Tomorrow toch wel erg goed er uit zien, en ERG goed klinken  ^-^

Gizz

Misschien een idee om een topic te openen met je persoonlijke lijkst kwa beste hddvd-blueray releases?

Driven2Shine

Citaat van: Erik van Voorst op maart  3, 2008, 08:57:11
Ook ik ben erin getuind...ik ga die gasten van DFW proberen aan te schrijven.. >:(.
Een beller is sneller en met een beetje geluk krijg je net als ik een Blu Ray gratis toe gestuurd om de pijn te verzachten.

squeek

Citaat van: Robbert54 op maart  4, 2008, 01:23:28

beide mooi beeld, niet overdreven maar zeker goed. dinosaur is qua geluid niet echt denderend, day after tomorrow wel.

greetz

Nooff

Staaled

Tekkonkinkreet.

Het verhaal moet je aanspreken,dat deed het mij wel, maar beeld en geluid zijn
referentiemateriaal. :-* :-* :-* :-* :-*

Enorme diepte en gelaagdheid in het beeld.
Minitieuze detaillering op het neurotisch af.

Geluid is ultra-dynamisch en de soundtrack door Plaid zeer, zeer sfeervol en passend.

Dennistattoo

wanneer komt Finding Nemo uit op Blu-ray? Heb er wel wat over gelezen en kan hem ook downloaden ergens in 720p maar heb hem liever op Blu-ray liggen

grt Dennis
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD