NAIM is the name :)

Gestart door fireman, november 13, 2006, 21:21:51

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: advr op december 10, 2006, 20:47:57

ja, die had ik gemist, alleen mis ik nu nog iets :o :P

Dat bewaar ik nog even. Eigenlijk dan twee. De Benz Micro Gold MC en de phonotrap.

Heb net even een flink aantal platen geshift in maxi singles/33/45/LP. Wat klinken sommige platen goed zeg.
Mijn CD5x moet soms zijn best doen om beter te blijven. Mooie set up zo. Dadelijke met een mooie stageline en hij is toppie.
Heb ook platen uit begin '70 van mijn ouders. Echt geinig. Peter tosh, Rolling stones, David Bowie. Zal er een keer een opsomming van maken. Die Stones LP schijnt wel een collectors item te zijn. Dubbelaar uit '74 oid. ( heb ik me laten vertellen )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr

zeker Sticky Fingers van de Rolling Stones ;D laat die dan maar niet vallen!!

je zult nog wel een keer een platen wassertje moeten kopen (bijv. een Okki Nokki) je zult versteld staan wat er dan nog uit je platen te voorschijn komt ;D ;D

(inmiddels ben ik weer opgelapt, helaas het weekend wel voorbij! O0, morgen naar Bleiswijk vanuit Den Bosch, dat zal leuk worden in de file :P)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

fireman

Citaat van: advr op december 10, 2006, 20:59:45

zeker Sticky Fingers van de Rolling Stones ;D laat die dan maar niet vallen!!

je zult nog wel een keer een platen wassertje moeten kopen (bijv. een Okki Nokki) je zult versteld staan wat er dan nog uit je platen te voorschijn komt ;D ;D

(inmiddels ben ik weer opgelapt, helaas het weekend wel voorbij! O0, morgen naar Bleiswijk vanuit Den Bosch, dat zal leuk worden in de file :P)

Bleiswijk is bij mij bijna om de hoek  O0

Enige "probleemje wat ik in praktische zin zie is dat ik niet makkelijk 45 toeren kan draaien. Lingo zal dan de optie zijn.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr

ja, zo'n Lingo zal ook je geluidsbeeld verbeteren in een veel strakker laag en betere plaatsing maar da's iets voor later (1500 euro ::)) ;D ;D

heb helaas geen tijd verder, ik moet na de besprekeing meteen weer door naar Ede.. :o
maar misschien kan ik het een andere keer inplannen als ik die kant op moet en jij geen dienst hebt. :)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

fireman

Ik moet morgen idd ook werken.

Maar een volgende keer, koffie staat klaar.

Die lingo.... wie weet komt 'ie ooit nog eens. Ik probeer dan eerst wel tweedehands te kijken in de UK. ( zal lastig worden )
Sla ik gelijk 2 vliegen in een klap ( toeren en klank )

advr

bij de Lingo voeding hoort ook meteen een ander voedingsboard ter vervangen van de Valhalla voeding, niet iets zoals een ander voedings adaptertje eraan hangen. de lp12 moet dan ook weer afgesteld worden door het andere gewicht.

soms worden ze wel eens aangeboden maar er zijn oudere types, ach dat zie je dan wel weer! ;D

we ontmoeten elkaar vast wel eens. je bent ook hier van harte welkom ;D

fireman

Heb die stones plaat even opgezocht in Wikipedia. Het is Stone Age uit 1971, dubbelaar. Een ouwetje dus.
Wat zou zoiets nog waard zijn ( even als bijzaak )

en dan heb ik nog onder DECCA staan " 2 LP's in original covers "

fireman

Citaat van: advr op december 10, 2006, 20:47:57

ja, die had ik gemist, alleen mis ik nu nog iets :o :P

Idd, dit:  Benz Micro Gold MC. En in een kastje staat de NAIM stageline  " K "

Moony

Een platenwasmachine zou je ook wel kunnen gebruiken zo te zien.  ;)

Wel een mooie strakke set!

advr

Gaaf Robbert 8) O0

Inderdaad een platenwassertje kun je wel gebruiken :D

fireman

Deze week mijn CD-speler omgeruild. Dit is 'm vandaag de dag weer. ( zie handtekening )

BTW, mooie en goede foto's maken is best lastig.

mikeske

Citaat van: Fireman op januari  8, 2007, 21:15:00
Deze week mijn CD-speler omgeruild. Dit is 'm vandaag de dag weer. ( zie handtekening )

BTW, mooie en goede foto's maken is best lastig.

Heel mooi  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

fireman

He Mikeske, binnenkort krijg ik een nieuw audio/opberg meubel en dan moet ik andere LS-kabels plaatsen ( heb ik al ) Dan komen die mooie banaanstekkers van jou in beeld. Wordt ook heel mooi.

mikeske

Citaat van: Fireman op januari  8, 2007, 21:21:09
He Mikeske, binnenkort krijg ik een nieuw audio/opberg meubel en dan moet ik andere LS-kabels plaatsen ( heb ik al ) Dan komen die mooie banaanstekkers van jou in beeld. Wordt ook heel mooi.

Kan alleen maar beter worden  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

fireman

Citaat van: mikeske op januari  8, 2007, 21:30:59
Kan alleen maar beter worden  ;D

Na volgende week wordt ons nieuwe meubel gebracht. Dus de banana's zijn in aantocht :)

Sinds van de week een nieuwe interconnect tussen mijn CD-speler en mijn voorversterker. Moet zeggen dat ik normaal niet echt van de kabels ben maar deze...

Ik had al eens een uitgebreide demo gedaan. Nu kwam ik 'm tweede hands tegen ( is bijna nieuw omdat ze sinds vorig jaar zomer op de markt zijn ) En anders had ik 'm nooit nieuw gekocht ( veel te prijzig )

Een mooie kabel die alles nog beter horen. Plaatsing en een strakkere/nog gecontroleerdere bassss
Algemeen geluid is in mijn oren nog beter geworden.

Oja, het gaat om de naim Hi Line :)

Zit een speciale "air" plug aan. Lijkt net of het geheel uit elkaar valt.

zo is 'ie opgebouwd:

advr

fireman

Citaat van: Fireman op december 25, 2006, 22:40:37
Idd, dit:  Benz Micro Gold MC. En in een kastje staat de NAIM stageline  " K "

Wat zijn goede middelen ( behalve zo'n wasmachine, om de plaat schoon te maken?

Wat raden jullie me aan. Van die borsteltjes? of kwastjes? Of zijn er setje te koop?

garmtz

Geen kwastjes enz. gebruiken. Alleen je platen gewoon wassen, draaien en daarna gelijk weer in een goede anti-statische binnenhoes doen.

Borsteltjes etc. zorgen ervoor dat je je platen statisch laadt, waardoor de hoeveel aangetrokken stof alleen maar toeneemt.

fireman

Sinds vanmiddag in het bezit van een leuke nait2

klinkt bijzonder goed zeg. Zelfs de eve's doet 'ie lekker klinken.

aMUSEd

Zie dat je met een cdx2 speelt.. heb je toevallig ook ervaring met de cd5 of cdx?
Zo ja, hoe verhouden deze spelers zich tot elkaar (dus cdx2 vs cd5/cdx)?

advr

Citaat van: Fireman op maart 27, 2007, 21:33:56
Sinds vanmiddag in het bezit van een leuke nait2

klinkt bijzonder goed zeg. Zelfs de eve's doet 'ie lekker klinken.

ha vuurman,
je bent nog steeds lekker bezig. gefeli met je Nait2.  ;D ;D3

waar is de LP12 gebleven op de foto?

Wijx wondere wereld

Citaat van: aMUSEd op maart 27, 2007, 23:39:25
Zie dat je met een cdx2 speelt.. heb je toevallig ook ervaring met de cd5 of cdx?
Zo ja, hoe verhouden deze spelers zich tot elkaar (dus cdx2 vs cd5/cdx)?

hij heeft ze allebei thuis gehad  8)
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

aMUSEd

fireman

Citaat van: aMUSEd op maart 28, 2007, 21:55:09
:o.. kom op met die info  ;D

Er zijn ook nog mensen die moeten werken  :P  ( 24-uurs diensten )  so relaxed  ;D

OK, to the point. Om precies te zijn heb ik hier thuis de volgende NAIM spelers gehad. Al dan niet van me zelf of op tijdelijk basis. De CD5i/CD5x/CD5x+HC2/CDX/CDX2

Wat het wezenlijk verschil in oplopende graat was of is, is dat je steeds een betere plaatsing krijgt. Er ontstaat meer rust, dat is iets wat lastig uit te leggen is. Maar het geluid is helemaal op het gemak. Die rust moet je echt beluisteren en dan ervaren. Het beste ervaar ik dat nu met de CDX en de CDX2. De CDX2 is (volgens mij )  een CDX met een nieuw jasje. Want als je de CDX open maakt dan staat daar op de printplaat gewoon CDX-2 ( Dan heb ik het toevallig over de CDX die hier op het forum te koop staat )
Klankmatig heb ik ze niet 1:1 vergeleken.

Maar de CD5i is een mooie allround speler. Helemaal niets mis mee. De CD5x is een heel grote stap voorwaarts  tov de CD5i. Betere plaatsing, beter bass, alles beter. De HC2 op de CD5x ( is op de CD5i niet mogelijk ) dat maakt het geluid allemaal completer en spetterender.

De CDX2 maakt het gehele geluid grootser, meer rust en detaillering.

Ik hoop dat je zo een beetje een voorstelling kan maken. Zo niet brand maar los.

aMUSEd

Bedankt voor de info.

Bij de cd5x merkte ik dat slechte opnames gecomprimeerd klonken terwijl het met goede opnames prima ging. De cd2x heeft hier veel minder last van. Herken je dit? En zo ja, hoe scoort bv de cdx hiermee?
Ik ben ook benieuwd naar de cd5.. omdat deze nog minder kritisch zou zijn mbt opname kwaliteit dan de cdx.