NAIM is the name :)

Gestart door fireman, november 13, 2006, 21:21:51

Vorige topic - Volgende topic

EdoE

Citaat van: Fireman op juli 18, 2007, 20:45:15
Vertel....

Fraim... Er zijn financieel minder desastreuze oplossingen...

Cheers,

Edo

fireman

Citaat van: EdoE op juli 19, 2007, 09:22:19
Fraim... Er zijn financieel minder desastreuze oplossingen...

Cheers,

Edo

Klopt helemaal. Maar voor de prijs dat ik 'm nu heb is het wel te doen. Helaas blijft het nog een hoop.

Het is tevens ook een design oplossing. Het staat heel erg fraai in mijn interieur en de WAF is ook OK  ;D  ( Heb ik even mzzl )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

EdoE

Citaat van: Fireman op juli 20, 2007, 12:42:06
Klopt helemaal. Maar voor de prijs dat ik 'm nu heb is het wel te doen.

PFM?

fireman

Citaat van: EdoE op juli 20, 2007, 12:43:55
PFM?

Nee, uiteindelijk niet. Wel een mooi aanbod maar de verzendkosten maken het weer  :-[

Gewoon uit Nederland. Het is geen nieuwe. Een demo model en helaas wel enkele gebruik sporen. Maar dat valt allemaal wel mee. Je moet er dicht opzitten wil je het goed zien.

Moet zeggen dat het idd klank matig allemaal wat beter is geworden. Misschien psychisch maar dat mag de pret niet drukken.

Mooi rack iig. En precies de uitvoering die ik wilde.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Nog een plaatje:

EdoE

Citaat van: Fireman op juli 20, 2007, 16:11:24
Nee, uiteindelijk niet. Wel een mooi aanbod maar de verzendkosten maken het weer  :-[

Gewoon uit Nederland. Het is geen nieuwe. Een demo model...

Knap gevonden... ik houd de sites van dealers ook wel in de gaten, maar ik heb hem niet voorbij zien komen.

Overigens heb ik zelf een dubbele wandbeugel gescoord (voor CDX2, SuperNait, LP12) omdat de kleine toch wel erg grijpgraag is...

fireman

Citaat van: EdoE op juli 20, 2007, 16:18:55
Knap gevonden... ik houd de sites van dealers ook wel in de gaten, maar ik heb hem niet voorbij zien komen.

Overigens heb ik zelf een dubbele wand beugel gescoord (voor CDX2, SuperNait, LP12) omdat de kleine toch wel erg grijpgraag is...

Stond ook nergens op de site's. Via een info telefoontje werd mij het FRAIM aangeboden.

Toe maar CDX2, Supernait, LP12  Ik wil wel pics zien. Wat voor wand beugel is het? Die je voor een draaitafel kan gebruiken?

Ik weet niet hoe jong jou kids zijn, maar ik heb die van mij helemaal afgelest en die kunnen CD en LP draaien  :o  ( die van mij zijn nu 5 en 7 ) toen ze echt heel klein waren en grijpgraage handjes hadden toen had ik een REGA Planet, ook leuk.

EdoE

Citaat van: Fireman op juli 20, 2007, 16:55:15
Stond ook nergens op de site's. Via een info telefoontje werd mij het FRAIM aangeboden.

Toe maar CDX2, Supernait, LP12  Ik wil wel pics zien. Wat voor wand beugel is het? Die je voor een draaitafel kan gebruiken?

Ik weet niet hoe jong jou kids zijn, maar ik heb die van mij helemaal afgelest en die kunnen CD en LP draaien  :o  ( die van mij zijn nu 5 en 7 ) toen ze echt heel klein waren en grijpgraage handjes hadden toen had ik een REGA Planet, ook leuk.

De CDX2 staat in de doos, de SuperNait is nog niet geleverd, de LP12 wil ik nog een nieuwe plint geven. Pics?

De wandbeugel is van Apollo, was de enige dubbele die het gewicht kan dragen. Ik vertrouw er wel op dat deze goed genoeg is voor de LP12.

Onze zoon is nu 15 maanden en hij is erg actief. Loopt sinds zijn elfde maand, een paar weken geleden stond hij plotseling op de salontafel. Hoewel hij het nu nog niet begrijpt, zeggen we "nee" bij alles dat hij niet mag. Maar daar trekt hij zich niets van aan. Op de een of andere manier zoekt hij ook altijd precies op waar hij niet aan moet zitten. Als hij op een PC op "eject" drukt vind ik dat nog niet zo erg, maar dat vingertje gaat altijd naar "reset".

fireman

TIP, van ome Rob :)....

Niet alles verbieden. Het kind gaat dan juist de dingen doen die verboden worden. Mijn ervaring. Die van mij willen ook alles. Het mag. Alleen heel goed in de gaten houden. En als het bijna mis gaat, weg halen en net doen of er niets aan de hand is. Wel duidelijk uitleggen zodat hij 't begrijpt. Dat heeft tijd nodig.

Afin, er zijn zoveel situatie natuurlijk. Denk maar aan hete thee, daar neem ik natuurlijk geen risico mee en voorkom dat ze daar in de buurt komen. Maar een CD'tje wisselen dat hoort bij de opvoeding  ;D

Vraagje over die plinth. Waar haal je die en wat kost dat? En ga je die zelf plaatsen?

fireman

@ EdoE:

Heb je je muurbeugel al geplaatst? En heb je al info over de levering van je SN? Ik verwacht 'm ook zo snel mogelijk.

Maar begrijp ik het goed dat je dan twee muurbeugels hebt? een voor je LP12 en een voor je SN + CDX2? Wat voor phono amp heb je? Ik heb eventueel nog een stageline K te koop.

EdoE

De muurbeugel moet ik nog plaatsen. De oude set staat nu opgesteld in mijn HT, waar het wat beter klinkt (i.v.m. verkoop). De SuperNait wordt nu in oktober verwacht, zoiets zul jij ook hebben gehoord.

Ik heb een Prefix in mijn LP12 laten inbouwen, dat scheelt weer een zwarte doos. Mijn wandbeugel is van Apollo en heeft twee planken, idd. eentje voor SN+CDX2 en eentje voor de LP12.

fireman

Ik had Latham gebeld en ze konden mij geen antwoord geven :(

Prefix is mooi. Netjes weg gewerkt.

We wachten af...

EdoE

"oktober" kwam uit het geruchtencircuit. Mijn dealer zei dat Latham hem net zoiets verteld had.

fireman

Citaat van: EdoE op september 20, 2007, 21:36:27
"oktober" kwam uit het geruchtencircuit. Mijn dealer zei dat Latham hem net zoiets verteld had.

Dan spreek je over de tweede lading voor de benelux??

Ik wordt wel steeds nieuwsgieriger. Ik lees zoveel lovende dingen over de SN.
Inmiddels heb ik al weer een paar weken een nait2 tot mijn beschikkng. Ook niet verkeerd maar het kan beter.
Mijn 202/200 is iig beter. Dit is een oud ding die nog geen recap gehad heeft.

Binnenkort gaat 'ie overigens in de verkoop door de eigenaar ( is dus niet van mijn zelf )

EdoE

Citaat van: Fireman op september 23, 2007, 18:03:06
Dan spreek je over de tweede lading voor de benelux??

Zo gedetailleerd is mijn informatie niet...

Citeer
Ik wordt wel steeds nieuwsgieriger. Ik lees zoveel lovende dingen over de SN.

Ook alleen maar positiefs over gelezen, maar ik weet ook niet of de bladen zich harde kritiek kunnen veroorloven...

Ik heb het "tourmodel" gehoord en was redelijk onder de indruk. Niet uit het veld geslagen, maar dat was ik ook niet door de combi 555-552-500. Zeer goede versterker, iets minder scherpe randjes dan 82-Hi-250, wat minder spierballen, maar wel het volle Naim-geluid plus de DAC plus het gemak van single box...

hifibike

Hallo Fireman, ik zie nu je nieuwe monitors, mooi strak!! welk merk is dat?
iemand nog tips voor de eerste wijziging in de volgende set: Naim NAC 202, NAP 150, CD5i.
Eerst een flatcap/hicap of eerst de cd5i aanpassen?
Naim NAC 202, Nap200, cd5i, Totem staff, AHP Klankmodule

EdoE

Citaat van: hifibike op september 29, 2007, 00:10:33
Hallo Fireman, ik zie nu je nieuwe monitors, mooi strak!! welk merk is dat?
iemand nog tips voor de eerste wijziging in de volgende set: Naim NAC 202, NAP 150, CD5i.
Eerst een flatcap/hicap of eerst de cd5i aanpassen?

Mijn suggestie: eerst je bron, dan je eindversterker, dan een voeding.

Maar je kunt ook je 202 downgraden ten bate van je bron...