NAIM is the name :)

Gestart door fireman, november 13, 2006, 21:21:51

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Ik heb mijn set af. Alleen tzt nog een draaitafel en alles is compleet.
Deze set matched heel goed. Alleen mijn akoestiek is  :'(

Deze set staat voor kracht, detail, muzikaliteit, plaatsing, en ga zo maar door. Op alle vlakken goed (naar mijn oren wel te verstaan)

Ik ervaar nu dat er met zelfbouw speakers heel goede speakers te bouwen zijn.

Even een vraagje apart hier van. Weet iemand een CD of stuk muziek waarmee je het onderste uit de kan vraagt van je set?

check mijn handtekening voor de specs :)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ChrisV

erg fraai Fireman! Een plaatje om te zien en vast erg mooi om te horen en ervaren.

Ga je nog de akoustiek aanpakken op den duur?

fireman

Citaat van: ChrisV op november 13, 2006, 21:24:05
erg fraai Fireman! Een plaatje om te zien en vast erg mooi om te horen en ervaren.

Ga je nog de akoustiek aanpakken op den duur?

Ja, ik hoop het wel. Ik ga eerst eens bekijken wat er allemaal mogelijk is en of dat haalbaar is ( kids/ruimte/budget )

Ideeën? wat is het eerste en makkelijkste om aan te pakken. De muren? of juist de vloer? Ik heb nl wel eens een slaapzak neergelegt maar dat hielp niet veel. Mijn kamer is ca. 60 m² dan help zo'n slaapzak ook niet echt.
Op een ander forum heb ik dat plafond werk van jeroenD gezien. Dat is fraai. Helpt dat ook?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

wil

Wat een prachtige set om te zien. Het geluid zal niet minder zijn.
Ik zou me niet te veel zorgen maken over welk muziekstuk het onderste uit de kan van je set haalt. Speel lekker die muziek die jij leuk vindt, dan wordt het ook nog eens op een prachtige manier afgespeeld.

Over je akoestiek. Wat gebeurt er nu? Wat is er niet in orde waarvan je het vermoeden hebt dat de akoestiek de boosdoener is?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

oud_account_1

Mooi hoor, Naim is 8)
En zeker als het in het naim fraim staat ;)

Qua akoestiek zou je thingman eens kunnen raadplegen, dat is echt de moeite waard.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

fireman

Citaat van: wil op november 13, 2006, 21:35:44
Wat een prachtige set om te zien. Het geluid zal niet minder zijn.
Ik zou me niet te veel zorgen maken over welk muziekstuk het onderste uit de kan van je set haalt. Speel lekker die muziek die jij leuk vindt, dan wordt het ook nog eens op een prachtige manier afgespeeld.

Over je akoestiek. Wat gebeurt er nu? Wat is er niet in orde waarvan je het vermoeden hebt dat de akoestiek de boosdoener is?

wil

Ik geniet er idd vollop van. Af en toe het onderste uit de kan is ook leuk.

Wat er met mijn akoestiek nu gebeurd is dat als ik echt wat luider ga speler dan krijg ik kamer reflexies. Dat klinkt dan niet. maar nu op normaal luisterniveau is prachtig.
Als ik in mijn handen klap dan galmt het als ik weet niet wat. ( heb je een idee hoe erg het is )

Citaat van: squadra op november 13, 2006, 21:39:08
Mooi hoor, Naim is 8)

Qua akoestiek zou je thingman eens kunnen raadplegen, dat is echt de moeite waard.

Thingman  ???  who's that ?

BTW, fraim is mooi. Maar ik heb/maak daar heen budget voor vrij. Is te duur vind ik. Tenzij je een mooie aanbieding krijgt.

mikeske

hele mooie set heb je daar  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

oud_account_1

Citaat van: Fireman op november 13, 2006, 21:47:18
Thingman  ???  who's that ?
Thingman is de alias van Toine Dingemans, dit is zijn site.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

fireman

Citaat van: mikeske op november 13, 2006, 21:53:02
hele mooie set heb je daar  ;)

Nu nog een paar mooie connectoren om mijn speakerkabels te bevestigen ;)

mikeske

Citaat van: Fireman op november 13, 2006, 21:55:20
Nu nog een paar mooie connectoren om mijn speakerkabels te bevestigen ;)

Zodra ik meer weet breng ik je op de hoogte  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

graafke

mooie set fireman! Ik vindt de afwerking van naim erg mooi  O0

Starred

Citaat van: squadra op november 13, 2006, 21:39:08

Ik moet zeggen dat ik het huidige frame van Fireman uitermate elegant vind, dus ik zou niet wisselen

fireman

Citaat van: Starred op november 14, 2006, 00:13:49
Ik moet zeggen dat ik het huidige frame van Fireman uitermate elegant vind, dus ik zou niet wisselen

mijn huidige "fraim" blijft ook.

De staanders zijn gevuld met zilverzand. Ding is loeizwaar.

Is strak en design vol. Hooguit nog een afwerk lak en dan is 'ie klaar. ( staan nl nog in grondverf )

Wat voor kleur zou mooi staan bij mijn zwarte naim set ?

Rob_H

Zeer mooie set  ;), Naim heeft altijd al geïntrigeerd.  ;D

Mvg. Rob

Sjaudio

Citaat van: Fireman op november 14, 2006, 21:49:39
mijn huidige "fraim" blijft ook.

De staanders zijn gevuld met zilverzand. Ding is loeizwaar.

Is strak en design vol. Hooguit nog een afwerk lak en dan is 'ie klaar. ( staan nl nog in grondverf )

Wat voor kleur zou mooi staan bij mijn zwarte naim set ?

Lime groen, zoals de letters van naim? ;)

frank2

koop bij ikea een vloerkleed en alles zal aanmerkelijk beter gaan klinken.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

fireman

Citaat van: frank2 op november 15, 2006, 20:01:44
koop bij ikea een vloerkleed en alles zal aanmerkelijk beter gaan klinken.

Ga ik idd een keer doen. Gewoon zo een goedkoop ding die ik dan ook zo weer weg kan rollen.

Moeders wil nl geen kleed in de kamer  >:(

Jaqo

Ziet er geweldig uit Fireman en het zal ongetwijfeld nog beter klinken. Kom graag bij je luisteren, dat gaat vast goedkomen.

Wij hebben ook weer een kleed in de kamer liggen (op het laminaat). Scheelt wel. Kleed aan de achterwand scheelt natuurlijk ook maar dat komt er bij ons niet in en bij jou ook niet neem ik aan  :D

Groet,
Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

Lucky.L

Ziet er super uit!
Mooi strak!

MVG
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Peerless Monster

Citaat van: Fireman op november 15, 2006, 20:48:36
Moeders wil nl geen kleed in de kamer  >:(

Op jezelf gaan wonen ;) ;D

Een kleed scheelt echt enorm.
Ook ik heb enorme reflectie in mijn kamer en als de stereo hard staat, dan klinkt het gewoon minder, dan op gewoon luisterniveau (70 dB)...
Maar met het kleed is dat effect gewoon flink minder.

Ben nog zoekende naar akoustische verbeteringen in mijn kamer, dus ik houd deze thread in de gaten ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

fireman

Het is idd als je echt luid speeld dan ga je het horen die reflexies. Maar 's avonds als het heel rustig is en dan op een smooth geluidniveau klinkt het echt waanzinnig goed. Het laag hoor je super strak en mooi uit de speakers rollen.

Wat is dan goed om te dempen.

Moeders schildert. Als ze een schilderij maakt dan smeert ze het doek zeg maar dicht. Bestaan er zeg maar ook "akoestische doeken" die niet dicht gesmeerd worden? Indoen ja, welke zijn dat? ( linkje )

Barrrrry

Citaat van: Fireman op november 18, 2006, 21:23:30
Het is idd als je echt luid speeld dan ga je het horen die reflexies. Maar 's avonds als het heel rustig is en dan op een smooth geluidniveau klinkt het echt waanzinnig goed. Het laag hoor je super strak en mooi uit de speakers rollen.

Wat is dan goed om te dempen.

Moeders schildert. Als ze een schilderij maakt dan smeert ze het doek zeg maar dicht. Bestaan er zeg maar ook "akoestische doeken" die niet dicht gesmeerd worden? Indoen ja, welke zijn dat? ( linkje )

Ik heb geen idee of er ook akoestisch verantwoorde schilderijen bestaan, maar dat lijkt mij ook pas noodzakelijk als de rest ook gedempt is. Begin bijvoorbeeld met een hoogpolig vloerkleed en akoestische matten op de muren. Het ziet er nog mooi uit ook :)  Ik dacht dat Remco ze ook heeft hangen, moet je maar even in zijn topic neuzen.

Mooie set trouwens. De schoonheid van Naim combineerd vast erg goed met ScanSpeak.

Groetjes,
Barry

advr

Hoi Robbert,

Mooie set heb je staan echter mis ik nog een component :D ;D :o

Groet,
Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

fireman

Citaat van: advr op november 26, 2006, 11:15:43

Hoi Robbert,

Mooie set heb je staan echter mis ik nog een component :D ;D :o

Groet,
Ad.

Hmmm.... deze set up  ;D

mis ik nog een klein onderdeel. Benz Micro Gold MC

advr

ja, die had ik gemist, alleen mis ik nu nog iets :o :P
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A