Extreme CD-verbetering: Nespa #1

Gestart door garmtz, oktober 4, 2006, 15:40:48

Vorige topic - Volgende topic

Wowly

I agree with audiofiel, feels like hype.

Topset qua investering laat zich soms goed tweaken, topset qua geluid helaas niet meer. Ik bedoelde dat laatste, sorry.

Wowly

kindval

Citaat van: garmtz op december 11, 2006, 08:58:33
Feitelijk was de "extreme cd-verbetering" de slogan van de importeur... Ik zeg ook trouwens nergens dat het geluid van de complete set enorm veel beter wordt, maar binnen de grenzen wat je nog aan de CD kunt doen, is de verbetering toch wel vrij significant. Niet klein in ieder geval (hoewel dat extreem subjectief is).
Heb sinds kort de Nespa pro. Na behandeling van beide kanten (dank voor de tip Garmtz) klinkt elke cd duidelijk beter: meer focus, lucht, ruimte en instrumenten en stemmen klinken   natuurlijker/echter. Veel meer als een high end draaitafel. Op een een echt goede set is de verbetering overigens veel groter dan op een modaal setje.

garmtz

advr

na hoeveel tijd moet je de cd weer behandelen ::)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Audiofiel

Citaat van: advr op februari 12, 2007, 18:46:14

Liefst na 1x draaien. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Staaled

Zou hem eerst maar eens proberen,alvorens erover te geinen. ;)  ;D

't Is echt een wonderlijk apparaat.
De verklaring zal me worst wezen, werking is voor mij duidelijk.
"Stamp of approval" van......

Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

bmateijsen

De normale kan je een CD 1 of 2 keer behandelen. Met de Pro kan je maar beter de CD 1 keer behandelen.

Citaat van: advr op februari 12, 2007, 18:46:14

Audiofiel

Citaat van: bmateijsen op februari 12, 2007, 18:59:51
De normale kan je een CD 1 of 2 keer behandelen. Met de Pro kan je maar beter de CD 1 keer behandelen.

En anders krijg je een nieuwe CD van de dealer/importeur/fabrikant... ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Je bent zelf verantwoordelijk voor de behandeling. Gewoon markeren, dan kan je zeker niet vergeten dat ie al behandeld is.

Citaat van: Audiofiel op februari 12, 2007, 19:01:13
En anders krijg je een nieuwe CD van de dealer/importeur/fabrikant... ???

astrobart

Citaat van: bmateijsen op februari 12, 2007, 19:02:54
Je bent zelf verantwoordelijk voor de behandeling. Gewoon markeren, dan kan je zeker niet vergeten dat ie al behandeld is.

je hoort toch meteen of de cd is behandeld , dan wel niet is behandeld ;D

intressant dit.

Staaled

Citaat van: astrobart op februari 12, 2007, 19:04:43
je hoort toch meteen of de cd is behandeld , dan wel niet is behandeld ;D

intressant dit.
Het verschil hoor je.
Als je de CD alweer een tijdje hebt staan,neem je aan dat de kwaliteit is zoals ie is. ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joris1971

overdreven gedoe... waar eindigt dit geperfectioneer??

eric_audio

Citaat van: bmateijsen op februari 12, 2007, 19:02:54
Gewoon markeren, dan kan je zeker niet vergeten dat ie al behandeld is.

Dat doe ik dan ook.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Staaled

Erik van Voorst (in memoriam)

Omdat dit een HT-forum is... :P....wat gebeurt er precies met je beeld als je een dvd behandelt  ;)
Heb je ook al HD-dvd's/Blurays behandeld.....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Staaled

Citaat van: Erik van Voorst op februari 14, 2007, 08:55:14
Omdat dit een HT-forum is... :P....wat gebeurt er precies met je beeld als je een dvd behandelt  ;)
Heb je ook al HD-dvd's/Blurays behandeld.....

Wel DVD's.

Het beeld vertoont meer contrast,detail,kleurnuances en (scherpte)diepte.
In mijn ogen dan. ;) ;D

Salut,Hipster.

Citaat van: Sander Sassen op oktober 24, 2006, 18:43:08
Pas als ik wezenlijk verschillende CRC readouts zie van dezelfde CD voor en na behandeling kan ik hier wat mee

Je vertrouwt je oren niet... ;D

Ik kan er pas wat mee als ik na de behandeling zeg van...jeetje wat gebeurt er nu....PRACHTIG...
read outs...tja zal mooi wezen...en als ik Patrick zo lees...zal het wel te meten zijn...maar dan nog....
...buizen meten ook schandelijk... :-X

Helaas heb ik dat met alle voorgaande cd-tweaks nog niet gehad....stift... folie...spuitbusjes...matjes en Furutech.......
Af en toe nam ik wat waar....maar ik vond het een beetje "rommelen in de marge"..
..let wel ...MIJN mening en MIJN set  ;)

Nu ik er langer over nadenk heb ik die Furutech ook bij Audiocube ervoor en erna gehoord.....toen op die bewuste set ook voor mij geen noemenswaardige cq. opvallende verbetering... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jenkins

Citaat van: Sander Sassen op oktober 24, 2006, 18:43:08Pas als ik wezenlijk verschillende CRC readouts zie van dezelfde CD voor en na behandeling kan ik hier wat mee, het mechanisme dat hier namelijk volgens de diverse claims aan ter grondslag ligt wordt volledig ingevangen in de foutcorrectie van de CD-speler. En zelfs al zijn er wat verschillen in de CRC dan is het nog maar de vraag of dit in de LSB of de MSB van de data zit, alleen in 't laatste geval is zoiets namelijk hoor en meetbaar.
Met vriendelijke groet, Sander Sassen

Misschien is de toegepaste meet-methode niet in staat de veroorzaakte verschillen in kaart te brengen?
???

Bengbeng

Citaat van: Erik van Voorst op februari 14, 2007, 11:09:52
Ik kan er pas wat mee als ik na de behandeling zeg van...jeetje wat gebeurt er nu....PRACHTIG...
read outs...tja zal mooi wezen...en als ik Patrick zo lees...zal het wel te meten zijn...maar dan nog....
...buizen meten ook schandelijk... :-X

Helaas heb ik dat met alle voorgaande cd-tweaks nog niet gehad....stift... folie...spuitbusjes...matjes en Furutech.......
Af en toe nam ik wat waar....maar ik vond het een beetje "rommelen in de marge"..
..let wel ...MIJN mening en MIJN set  ;)

De ene mens is gevoeliger voor het placebo effect dan de ander.  ;) Ook dit apparaat behoort mogelijk tot de groep der placebo's, maar
als dat voor sommige mensen goed werkt, why not.  :)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

kindval

Ik raad toch een ieder die kritisch/sceptisch is tav de werking van Nespa aan, om eerst eens te luisteren...ik heb hier nog niemand meegemaakt die de verbeteringen niet ondubbelzinnig  zelf kon horen. Je hoeft er echt geen gouden oortjes voor te hebben. Je kunt een paar cdtjes naar de importeur opsturen die ze dan gratis voor je behandelt.

Joep

Citaat van: kindval op februari 15, 2007, 10:25:03
Ik raad toch een ieder die kritisch/sceptisch is tav de werking van Nespa aan, om eerst eens te luisteren...ik heb hier nog niemand meegemaakt die de verbeteringen niet ondubbelzinnig  zelf kon horen. Je hoeft er echt geen gouden oortjes voor te hebben. Je kunt een paar cdtjes naar de importeur opsturen die ze dan gratis voor je behandelt.

Waar is hier?

Een paar pagina's terug in dit topic zijn er toch een aantal kritische/negatieve aspecten van het effect genoteerd..

kindval

Citaat van: Proprius op februari 15, 2007, 11:21:32
Waar is hier?

Een paar pagina's terug in dit topic zijn er toch een aantal kritische/negatieve aspecten van het effect genoteerd..

Sorry voor de onduidelijkheid...bedoelde in mijn eigen omgeving, vrienden/kennissen.

FrankB

Citaat van: kindval op februari 15, 2007, 10:25:03

Ik kan de veranderingen ook ondubbelzinnig horen. Ik twijfel nog of ik het in alle opzichten een verbetering vindt. Zo was mijn indruk in ieder geval niet, maar ik heb de Nespa nog te weining getest om er verder op in te gaan.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Gisternavond een kopie van Tuck en Patti...ooit gekopieerd op Hi/Space Gold met het Audio Exactprogramma op slow speed.....voor en na de behandeling gehoord.

Yepp duidelijk verschil...meteen waarneembaar...en dat is maar goed ook want ik heb gloeiende hekel aan A/B/A/B schakelen....dus een verbetering. 8)
Dynamischer en ook nog een scherpere focussering.

Helaas is het bij een cd gebleven want mijn bezoeker stond na een avond heerlijk muziek luisteren...van 6 tot 12....al met zijn jas aan toen we beiden zeiden....shit je hebt dat ding nog....nou gooi er dan maar even een cd in....pak de laatst gedraaide  maar dat is toevallig ook de enige kopie..
mijn originelen hou ik nog even apart.. :P......

Eerlijk is eerlijk gehoormatig een verbetering op die cd......het heeft in ieder geval op zijn minst mijn interesse gewekt...

Grap modus aan/.....Krijg ik nu een mooie review van mijn xXx... ;D /Grap modus uit/......

bellecoupe

Vorige week heb ik een drietal van mijn cd's behandeld met de Nespa #1 van een vriend.
De verbetering is zeer duidelijk.

Vandaag heb ik mijn exemplaar binnen gekregen.

Dit apparaat is een absolute aanrader! :)