Johan,s Arcam set.

Gestart door brimbrammer, september 20, 2006, 14:39:12

Vorige topic - Volgende topic

advr

mooi speelgoed voor het weekend ;D ;D

hopelijk heb je nu wel tijd om te gaan luisteren, veel plezier 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

brimbrammer

Citaat van: advr op december 15, 2007, 15:22:48
mooi speelgoed voor het weekend ;D ;D

hopelijk heb je nu wel tijd om te gaan luisteren, veel plezier 8)
Heb inmiddels mijn ervaring bij de foto gepost in het bericht voor de jouwe (je had in die tussentijd je post gedaan vandaar), had eerst de foto geplaats en later de tekst, heb dus zeker tijd gehad om te luisteren en ook de uitslag is bekend. ;)

brimbrammer

.

brimbrammer

De situatie is nu dat de Nordost definitief tussen de cd en versterker blijf zitten, wil wel een keer een hoger model van Nordost proberen.
De QED Qunex 3 tussen de tuner en versterker is nu vervangen door de DiMarzio M-Path, wij gebruiken de tuner overigens dagelijks.
De QED Qunex 3 is vervolgens tussen de tv en versterker komen te zitten als vervanging van de veel te lange (maar wel goede, italiaanse) Audison S1
Wat ik overigens wel een nadeel aan de Arcam apparatuur vind is dat de connectors aan de achterzijde zo abnormaal dicht op elkaar zitten  :-\
Uiteraard weer wat plaatjes:

brimbrammer

Hier een beeld van hoe dicht de connectors bij elkaar zitten. :-\

brimbrammer

En hier de tuner die helaas niet zwart is maar nu wel voorzien van een heerlijke kabel.

TheSpeedSkater

Leuk om te lezen. Welke andere Nordost heb je in gedachten? Een stapje of een stap?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

advr

Citaat van: brimbrammer op december 15, 2007, 15:43:36
Heb inmiddels mijn ervaring bij de foto gepost in het bericht voor de jouwe (je had in die tussentijd je post gedaan vandaar), had eerst de foto geplaats en later de tekst, heb dus zeker tijd gehad om te luisteren en ook de uitslag is bekend. ;)

ja inmiddels ook gelezen, even dacht ik dat ik niet goed opgelet had :o :o

wel de juiste conclusie, sommigen kopen interlink om te kunnen kopen niet omdat het beter is :P

een Frey is ook een flinke stap voorwaarts en redelijk betaalbaar. ;D

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

brimbrammer

Citaat van: TheSpeedSkater op december 15, 2007, 18:10:49
Leuk om te lezen. Welke andere Nordost heb je in gedachten? Een stapje of een stap?
Geen idee welke maar het heeft geen haast omdat zoals nu ook weer is gebleken ik erg tevreden ben met de Blue Heaven.
Maargoed, je wilt wel eens wat anders proberen natuurlijk. ;D

brimbrammer

Citaat van: advr op december 15, 2007, 18:39:01

wel de juiste conclusie, sommigen kopen interlink om te kunnen kopen niet omdat het beter is :P

een Frey is ook een flinke stap voorwaarts en redelijk betaalbaar. ;D

Ik kocht deze interlink met twee gedachten.
1. gezien de goede resultaten die ik met de speakerkabel van hetzelfde merk heb leek ook de interlink me interessant en opzich terecht want het is een erg goede kabel maar op één puntje dus net een fractie minder als de Nordost.
Echter is de ene kleine puntje voor mij persoonlijk wel een belangrijke en vandaar de uiteindelijke keuze om het toch gewoon bij de Nordost te houden.
2. ik kon de interlink toch wel plaatsen in de set, hij zou dus niet helemaal voor niets gekocht worden.

Moony

Johan, aangezien je zo veel gebruik maakt van de tuner en je deze helaas niet in het Arcam zwart hebt:
http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/12815/Arcam_Diva_T61_.html

Lijkt me een mooie kerstkado!! 8)

brimbrammer

Hey dat is een mooie link en best aantrekkelijk ook  :D
Toch zal ik hem niet snel kopen hoe aantrekkelijk ook, dit omdat hij toch niet in het zicht komt te staan omdat de stapel Arcams op de kast dan te groot gaat worden.
Andere reden is dat ik dat geld dan liever bij een Pure AV product leg omdat ik ook dit soort producten nog eens wil proberen in mijn set.

Hmm, altijd lastig met een beperkt stereo budget maar aantrekkelijk is je link van die tuner zeker........... O0

eazyQ

Citaat van: brimbrammer op december 15, 2007, 16:58:52
Hier een beeld van hoe dicht de connectors bij elkaar zitten. :-\
Dan heb je nog redelijk normale pluggen qua formaat gelukkig. Ik denk dat je er een W&M of XINDAK interlink nauwelijks op krijgt.

brimbrammer

Citaat van: Tim Radges op december 17, 2007, 15:20:13
Dan heb je nog redelijk normale pluggen qua formaat gelukkig. Ik denk dat je er een W&M of XINDAK interlink nauwelijks op krijgt.
Wellicht op de foto niet goed te zien maar dit zijn kwa formaat dezelfde soort pluggen als Xindak op de QED kabel na dan.
De DiMarzio is vrijwel indentiek als het Xindak formaat en de Nordost zien er dan wel anders uit maar is kwa formaat ook al niet kleiner.  :-\

eazyQ

Citaat van: brimbrammer op december 17, 2007, 16:53:06
Wellicht op de foto niet goed te zien maar dit zijn kwa formaat dezelfde soort pluggen als Xindak op de QED kabel na dan.
De DiMarzio is vrijwel indentiek als het Xindak formaat en de Nordost zien er dan wel anders uit maar is kwa formaat ook al niet kleiner.  :-\
dan valt het toch best mee allemaal?

brimbrammer

Citaat van: Tim Radges op december 17, 2007, 17:02:16
dan valt het toch best mee allemaal?
Als ze er niet meer uit hoeven is er niet echt een probleem buiten het feit dat ze nu ook tegen elkaar aan zitten.
Daarnaast is het nu vrijwel onmogelijk om de kabels die tussen de Nordost kabels zitten te verwijderen indien nodig.

Iets meer ruimte zou een merk als Arcam zeker sieren want zoals ik al zei zitten ze nu letterlijk tegen elkaar aan.

eazyQ

een beetje meer zoals bij mijn Jungson, daar hebben ze ruimte zat gelukkig.

brimbrammer

De keuze is gemaakt, de Arcam dvd speler staat in de verkoop en hiervoor komt een blu-ray speler voor terug.
Ik weet niet of ik hier nu al goed aan doe of nog moet afwachten maargoed, soms moet je gewoon een stap danwel keuze maken.

Rob H

Welke Blu-Ray speler heb je op 't oog ?
Destroy the core!™

brimbrammer

Staat nog open, enigste wat zeker is is dat het een blu-ray gaat worden.

eazyQ

Johan, is het dan geen beter idee om een PS3 aan te schaffen?
wordt het dan geen BD heb je in ieder geval nog een leuke spelconsole.

reMC

Johan, misschien interessant voor je: ik heb nu tijdelijk een DV88 staan en heb deze vergeleken met de PS3. Beeld: no contest in het voordeel van de PS3, zowel SD als HD. Geluid doet de DV88 mooier.

De DV88 was toen echter met scart aangesloten, dit weekend ga ik component proberen en als je wilt houd ik je op de hoogte van de beeldverschillen (of kijk in mijn topic). ;)

brimbrammer

Citaat van: Tim Radges op januari 10, 2008, 09:23:00
Johan, is het dan geen beter idee om een PS3 aan te schaffen?
wordt het dan geen BD heb je in ieder geval nog een leuke spelconsole.
;D BD is de winnaar maar inderdaad, de ps3 is natuurlijk ook een optie.

brimbrammer

Citaat van: reMC op januari 10, 2008, 09:41:02
Johan, misschien interessant voor je: ik heb nu tijdelijk een DV88 staan en heb deze vergeleken met de PS3. Beeld: no contest in het voordeel van de PS3, zowel SD als HD. Geluid doet de DV88 mooier.
Goed om te weten inderdaad, geluid is bij mij trouwens gewoon in stereo.
Citeer
De DV88 was toen echter met scart aangesloten, dit weekend ga ik component proberen en als je wilt houd ik je op de hoogte van de beeldverschillen (of kijk in mijn topic). ;)
Het verschil tussen scart en component was bij mij in principe niets en op progressiv leek het zelfs iets minder te worden., ikzelf ben toen weer terug gegaan naar scart wat gewoon een heel goed plaatje geeft (voor de eventuele koper van de DV88plus uiteraard te zien hierzo).
Maar ben zeker benieuwd naar je ervaring hiermee.

brimbrammer

.
De dvd speler is verkocht dus we gaan kijken voor een BluRay speler en HDMI kabel.
In principe heb ik nu ook een QED scart over en een setje Nordost Blue Heaven interlinks dus die gaan wellicht ook in de verkoop.

De stap naar HD is dus zo goed als gezet. :)