Johan,s Arcam set.

Gestart door brimbrammer, september 20, 2006, 14:39:12

Vorige topic - Volgende topic

brimbrammer

Na het mooie avontuur van een eigen "bioscoop" ben ik inmiddels terug gegaan naar stereo.
Niet dat ik geen film liefhebber meer bent want die kijk ik nog net zoveel maar dan met het geluid in stereo, het hoe en waarom is te lezen in het topic van bovenstaande link.
Dat topic zal blijven bestaan maar dan specifiek voor films, beeld en surround.
Het is immers de bedoeling om op termijn toch weer een 5.1 set "erbij" te nemen maar nu richt ik mijn pijlen eerst voor de volle 100% op stereo zodat de set op het door mij gewenste niveau komt alvorens weer te beginnen aan de opbouw van een 5.1 setup.
Omdat dit nu in de woonkamer zal komen en naast de stereo set zal het niet meer zo "groots" zijn kwa hardware als in GioGio, alles zal dus wat "kleiner" zijn kwa afmetingen.

Vandaar dus dit aparte stereo topic naast mijn HT topic. :) (EDIT: inmiddels zal dit topic ook gebruikt worden voor andere zaken naast stereo zoals het beeld, surround en dergelijk, dit omdat de twee topics door elkaar dreigden te gaan lopen over dezelfde onderwerpen wat opzich logisch is omdat er gedeeltelijk van dezelfde componenten gebruikt wordt gemaakt)

Waaruit bestaat mijn (stereo) set nu:
-versterker: Arcam A85
-cd speler: Arcam CD73T
-tuner: Arcam T51
-dvd HD speler: Playstation 3
-speakers: Monitor Audio Gold Signature 60
-speakerkabels: DiMarzio Super M-Path
-speaker jumpers: DiMarzio M-Path
-interlink cd>versterker: Nordost Baldur
-interlink tuner>versterker: DiMarzio M-Path
-interlink tv>versterker: QED Qunex 3
-interlink ps3>tv: QED HDMI-P
-powercable: 2x Lapp Olflex Classic met Furutech FI-11gold / FI-E11gold
-verdeelblok: Rittal voorzien van Lapp en Furutech.
-tv: Philips Cineos 32PF9641D/10
-game console: Wii en Playstation 3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-pagina  2: luistertest Anthony Gallo Acoustics Nucleus® Reference 3.1 speakers.
-pagina  3: aankoop Arcam T51 tuner en interlink QED Qunex 3.
-pagina  6: toevoeging onderwerpen met betrekking tot beeld, surround en dergelijk om alles in één topic te houden.
-pagina  6: aankoop en aankomst Arcam DV88plus dvd speler.
-pagina  7: speakerkabels Xindak FS-3 vervangen door DiMario Super M-Path.
-pagina  7: luistertest Monitor Audio Gold GS-60.
-pagina  8: Kef Q7 vervangen door de Monitor Audio GS-60.
-pagina  9: veel foto's van GS-60.
-pagina 11: aankoop Philips Cineos 32PF9641D/10 en satelliet receiver SAB
-pagina 13: dvd speler via component naar lcd scherm ipv rgb scart. (en weer terug)
-pagina 14: in gebruikname satellietset.
-pagina 16: tweede Nordost Blue Heaven interlink voor tussen dvd en versterker.
-pagina 18: ab,s vervangen voor universele afstandsbediening Philips Prestigo SRU9600/10
-pagina 19: aankoop twee Marantz MA-700 mono versterkers.
-pagina 22: toevoeging van de Wii aan de set voor het nodige game plezier, geluid via A85 middels een Audison S1 interlink.
-pagina 23: scart Wii vervangen voor een Wii-component.
-pagina 23: grijze voet Wii zwart gespoten.
-pagina 24: test DiMarzio M-Path interlink tussen cd speler en versterker.
-pagina 26: Arcam dvd speler vervangen voor een Playstation 3, we kijken nu dus BluRay en tevens de toevoeging van een QED HDMI-P kabel.
-pagina 26: Arcam T51 tuner vervangen door een andere Arcam T51 tuner maar dan een zwart exemplaar.
-pagina 27: test Nordost Red Dawn als vervanging Blue Heaven.
-pagina 28: test Nordost Baldur als vervanging Blue Heaven.

brimbrammer

Plaatje van de opstelling in de kamer.

brimbrammer

En de achterzijde.

bmateijsen

Johan,

Het is misschien geen slecht idee om de CD-speler onder je versterker te zetten. Dit ivm de warmte-ontwikkeling van je versterker. Het beste is overigens niet op elkaar, maar naast elkaar ;)

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

hifiman

Citaat van: bmateijsen op september 20, 2006, 15:15:10
Johan,

Het is misschien geen slecht idee om de CD-speler onder je versterker te zetten. Dit ivm de warmte-ontwikkeling van je versterker. Het beste is overigens niet op elkaar, maar naast elkaar ;)
Dat roept vervolgens weer de vraag op op welk apparaat de bloemenvaas komt te staan  >:D

brimbrammer

Citaat van: bmateijsen op september 20, 2006, 15:15:10
Johan,

Ik heb inderdaad overwogen Bjorn om ze naast elkaar te zetten en is natuurlijk nog steeds een mogelijkheid.
Ook de speler onder ivm de warmte heb ik aan gedacht maar op de één of andere manier vind ik het niet lekker bedienen voor m,n gevoel. (ga het echter weer wel een weekje proberen op jouw advies :D)
Ook heb ik nog geen probleem ondervonden met betrekking tot die warmte, vandaar dat het dus nog steeds zo staat.
Er is natuurlijk ook voldoende ruimte rondom het geheel.

Kortom, alle tips en trucks zijn welkom en ik doe er zeker wat mee. ;)

Dan het volgende, door de verkoop van de HT komt er ook direct budget vrij voor andere speakers.
ik heb hierin al een selectie gemaakt van een aantal merken en modellen, deze selectie is slechts de orientatiefase en is gebaseerd op reviews, uiterlijk (is bij ons ook belangrijk) en prijs, van redelijk goedkoop tot boven mijn budget :-\
Van een enkel model kan ik de sound en van een ander model van hetzelfde merk.
Uiteraard zullen alle speakers die overblijven beluisterd gaan worden.

Ik hou van aardig wat laag maar moet zeker droog, strak en toch diep zijn (op termijn is de aanvulling van een subwoofer mogelijk).
Het hoog moet sprankelen maar niet "te" zijn en zeker niet scherp overkomen, het midden gebied met o.a stemmen is voor mij ook erg belangrijk.
Dit moet goed in verhouding zijn tot de rest en een wat volle eigenschap hebben, ik merk dat dit gebied vaak wat terug houdend is bij vele speakers en wat "iel" overkomt met weinig body.
Tot zover een beetje de omschrijving van mijn smaak, als muziek gebruik ik alle soorten.

Hier mijn voorlopige keuze lijst:

-Sonus Faber Concerto Domus en Grand Piano Domus.
-Focal/JMLab Profile 918 en 928 Signature.
-Mordaunt Short Performance 6 (eigenlijk ver buiten budget)
-Audio Physic Tempo.
-Mobile Fidelity OML-2
-Whafedale Opus 2
-Anthony Gallo Acoustics Nucleus® Reference 3.1
-Monitor Audio GS 60
-Canton Karat Reference 6.2
-Dali Ikon 7
-JMLab Chorus 836V en Electra 1027BE
-Phonar Veritas P5

Denk dat ik hiermee al een aardige selectie heb gemaak en zoals jullie zien heeft een vloerstaander de voorkeur ivm design.
Ook hier zijn tips weer welkom en budget zit rond de €3000 a €3500,-

@Bjorn, heb je de prijzen van de Living Voice speakers of vallen deze buiten mijn budget.

Chris80

De Living Voice auditorium vallen qua prijs net binnen je budget. Erg mooie speaker :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

brimbrammer

Citaat van: Chris80 op september 20, 2006, 18:00:49
De Living Voice auditorium vallen qua prijs net binnen je budget. Erg mooie speaker :)
Ok, die kunnen dan wellicht mee beluisterd worden als ik de Sonus Faber gaat beluisteren.

Hier nog wat plaatjes van de gebruikte kabels. (wel oude foto,s).
Eén Lapp met Gold Furutech,s voor de cd speler en één voor de versterker.
Een verdeeldoos en/of filter staat op de lijst van upgrades, ook overweeg ik nog een Arcam tuner en dvd speler erbij te nemen.

brimbrammer

De DiMarzio speaker jumpers, deze zullen vervangen gaan worden door Xindak SS1

brimbrammer

En dan nog de Xindak FS-3 speakerkabels.

mikeske

Mooie stereo set heb je daar  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

noise

Als je ook tweede hands wil.

Ik heb nog een paar Mordaunt Short Performance 880 luidsprekers te koop.

Echt twee stappen hoger voor nog niet eens de helft van de jouw budget

Gr, Wim.

Daklem

Mooi setje Johan!

Misschien zou je eens kunnen denken om Nordost Pulsarpoints te gebruiken om het geheel te ontkoppelen.

Zo heb ik ook mijn cd speler op mijn versterker staan. Nu krijgt mijn versterker precies de ruimte die hij nodig heeft om zijn warmte kwijt te raken :)

garmtz

Citaat van: brimbrammer op september 20, 2006, 16:36:57
@Bjorn, heb je de prijzen van de Living Voice speakers of vallen deze buiten mijn budget.

Ik wilde ze niet voorstellen (krijg ik weer over me heen dat ik commercieel bezig ben), maar je vindt de prijzen hier:

http://www.livingvoice.nl

Onder het kopje 'dealers'. Ik denk dat de Auditorium behoorlijk in de buurt komt van je beschrijving.

Plaatje:

Daklem

Citaat van: Hessels op september 20, 2006, 18:34:09
Als je ook tweede hands wil.

Ik heb nog een paar Mordaunt Short Performance 880 luidsprekers te koop.

Echt twee stappen hoger voor nog niet eens de helft van de jouw budget

Gr, Wim.

Dat is nou nog eens een goede aanbieding  :o

Daklem

Citaat van: garmtz op september 20, 2006, 18:35:50
Ik wilde ze niet voorstellen (krijg ik weer over me heen dat ik commercieel bezig ben), maar je vindt de prijzen hier:

http://www.livingvoice.nl

Onder het kopje 'dealers'. Ik denk dat de Auditorium behoorlijk in de buurt komt van je beschrijving.

Plaatje:

Dat is een verdomd leuk speakertje. Maar toch van allen vindt ik de Sonus Faber het mooiste. (Ja, ik ben bevooroordeeld ;))

brimbrammer

Citaat van: mikeske op september 20, 2006, 18:33:00
Mooie stereo set heb je daar  ;)
Dank je, met de upgrade van de speakers zal het alleen nog maar beter worden.

@Hessels
Ik had je speakers inderdaad al gezien en ze zullen ongetwijfeld goed zijn.
Probleem is alleen dat ik ze niet mooi vind kwa uiterlijk en ze te oud vind, zeg niets over de kwaliteit natuurlijk maargoed.
2de hands opzich is geen probleem overigens.

@Daklem
De Nordost Pulsarpoints had ik al eens overwogen maar om eerlijk te zijn vind ik dat niet mooi.
De looks zijn voor ons ook erg belangrijk merk je wel, zo zal ook een uitstekende speaker maar met een matige design ook al direct afvallen.

ps. heb je al wel problemen gehad met de warmte voor je de pionts gebruikte ?

brimbrammer

Citaat van: garmtz op september 20, 2006, 18:35:50
Van mij zal je dat niet horen Garmt, zit juist te wachten op dit soort tips.
Ik had ze al gezien maar dacht dat ze boven mijn budget lagen, vandaar ze niet in mijn lijstje stonden die overigens wel erg lang gaat worden. :-\

Daklem

Citaat van: brimbrammer op september 20, 2006, 19:21:59
@Daklem
De Nordost Pulsarpoints had ik al eens overwogen maar om eerlijk te zijn vind ik dat niet mooi.
De looks zijn voor ons ook erg belangrijk merk je wel, zo zal ook een uitstekende speaker maar met een matige design ook al direct afvallen.

ps. heb je al wel problemen gehad met de warmte voor je de pionts gebruikte ?

Ik had de points al in huis voordat ik de apparatuur op elkaar zette. Maar wat ik wel merk is dat de versteker flink wat warmte doorlaat aan de bovenkant. Dus een beetje speling tussen cd speler en versteker is wel gewenst.

De levensduur van de cd speler wordt ook niet bevorderd als hij steeds enorm warm wordt.

Pulsar points waren maar 1 oplossing die ikzelf toevallig ook gebruik. Natuurlijk zijn er genoeg andere oplossingen te krijgen.

brimbrammer

Ok duidelijk, ga nu proberen te wennen aan de speler onder de versterker.

thur

Hoi brimbrammer,

Mooi spul, die twee zwarte dozen ...

Maar wat ik nu niet begrijp, indachtig allerlei andere topics hier op dit Stereo forum, waar gesproken wordt over Racks, Interlinks, Netsnoeren, ed. (vanaf 100 tot > 3000 euro's) is het volgende:

iedereen gaat onmiddelijk mee met je queste naar nieuwe speakers, of het omdraaien van die twee zwarte dozen ... of ... of ...

maar bij het aanschouwen van die mooie opstelling

KAN er toch maar EEN opmerking gemaakt worden ... die MEER op zal leveren dan het aanschaffen van welke peperdure luidspreker dan ook:

haal die kast weg tussen die KEFs !!!

Of ben ik nou gek ???

Dit ter overweging  :)

Groet,

Thur.

graafke

Mooi set Johan! Ben erg benieuwd waar je speakerzoektocht eindigt!

brimbrammer

Citaat van: thur op september 20, 2006, 21:53:24

KAN er toch maar EEN opmerking gemaakt worden ... die MEER op zal leveren dan het aanschaffen van welke peperdure luidspreker dan ook:

haal die kast weg tussen die KEFs !!!
Je opmerking is zeker terecht en die kast ervaar ikzelf ook al minpunt.
Naar mijn gevoel staan de speakers door de kast ook tever uit elkaar maar.................die kast is nu eenmaal een vast gegeven en pure noodzaak ivm berg ruimte (zit echt veel ruimte in deze kast overigens) en plaatsen van tv. :-\

We kunnen dus niet om deze kast heen maar zeker, je heb opzich helemaal gelijk met je opmerking.

brimbrammer

Citaat van: graafke op september 20, 2006, 22:10:47
Mooi set Johan! Ben erg benieuwd waar je speakerzoektocht eindigt!
Ik ook...... :D

Inmiddels hebben de Onix RS850 speakers van Rody mijn aandacht getrokken, ben dan ook erg benieuwd of die speakers in het bovenstaande lijstje passen.