Johan,s Arcam set.

Gestart door brimbrammer, september 20, 2006, 14:39:12

Vorige topic - Volgende topic

brimbrammer

Mag in beeld komen nu ie in de juiste kleur is.
Ander probleem was toen ook dat de stapel te hoog werd met de versterker, cd en dvd speler en tuner op elkaar.
Nu de dvd speler al weg is kan ook in dat opzich de tuner op de rest, toch allemaal dingen waar je enigzins rekening mee moet houden als alles in het zicht komt te staan.

sjaax

Dan ben ik wel in de markt voor de zilveren tuner! (indien nog niet verkocht)
Ik zal je straks even een pm sturen!

Edit: zag je verkoop topic in de markt over het hoofd, PM is verstuurd
Arcam A32 & Dynaudio X12

brimbrammer

De zilveren tuner is inmiddels onderweg naar de nieuwe eigenaar en mijn nieuwe exemplaar staat inmiddels al te spelen.
Ook is de 2 meter HDMI kabel binnen dus nu kan ik ook de PS3 gaan verplaatsen.

De tuner is werkelijk in 100% nieuwstaat en staat uiteraard beter in m,n set dan de zilveren versie.

TheSpeedSkater

Mooie stapel zo! Nog andere plannen ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Boontje

ziet er netjes uit Johan!

Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

brimbrammer

Citaat van: TheSpeedSkater op januari 31, 2008, 20:05:36
Mooie stapel zo! Nog andere plannen ;)
Tja plannen.......
Iets wat ik al een tijdje wilde doen is de tv aan de muur hangen maar dat plan staat even op een laag pitje, dit omdat ik het idee heb om te upgraden naar een full HD scherm.
Echter kan dit best nog een jaartje aanlopen schat ik in. (in afwachting van de dunne schermen die gaan komen)

Ook wil ik op termijn nog steeds een kleine subwoofer toevoegen, met name voor gebruik bij films.
Tevens heb ik het idee om de powerkabels te vervangen voor exemplaren van Wyrewizard maar daar hoor en lees ik eigenlijk nog maar weinig over.
Iets anders wat ik nog wil gaan proberen is een powerfilter, met bepaalde schakelingen knippert het licht hier even zwakjes dus ik denk dat zo,n filter hier zeker wat kan betekenen.

Maar andere zaken zoals bijvoorbeeld upgraden naar de FMJ serie heb ik (nog) geen behoefde aan momenteel, ben dus best tevreden blijkbaar.
Maar zeg nooit nooit wat zoals jezelf wellicht ook merk zien we vrijwel dagelijks mooie en aantrekkelijke dingen voorbij komen en is de verleiding groot.
;D

brimbrammer

brimbrammer

Iets wat ik overigens wel op korte termijn wil doen is een paar mooie natuurstenen tegels onder de speakers laten maken.
Ze moeten wel zwart zijn en een centimeter of 5 a 6 dik.
Echter loop de vloer hier niet waterpas bij de speakers, iets wat nu geen probleem is door de verstelbare spikes in de speakervoet.
Op het natuursteen wil ik de speakers eigenlijk zonder spikes gebruiken dus moet nog even kijken hoe ik dat ga oplossen.

Boontje

ben erg benieuwd naar de tegels. Heb je ergens een foto van wat je op het oog hebt? Lijkt me wel lastig dat het niet moet gaan 'vloeken' met je geweldig mooie piano lak speakers  ;)

hou je topic in de gaten.

brimbrammer

Citaat van: Boontje op februari  1, 2008, 20:52:10
Lijkt me wel lastig dat het niet moet gaan 'vloeken' met je geweldig mooie piano lak speakers  ;)

hou je topic in de gaten.
Nee heb nog niets op het oog maar zal binnenkort eens kijken wat er zoal te verkrijgen is, één ding is zeker, het moet zwart zijn.
Ik heb dit idee al langer omdat ik de standaard voet niet mooi vind staan teminste, een mooie dikke tegel lijkt me mooier staan.

Boontje

de voet is idd wat modern in vergelijking met een redelijk traditionele speaker.

brimbrammer

Citaat van: Boontje op februari  1, 2008, 21:04:47
de voet is idd wat modern in vergelijking met een redelijk traditionele speaker.
Hij komt op mij vooral erg druk over, ik denk dat de strakke uitstraling van een dik stuk natuursteen hem beter zal staan.

brimbrammer

Vandaag op pad geweest voor de stukken natuursteen die onder m,n speakers moeten komen maar helaas, de zaken hier in de buurt sluiten om 13.00 op zaterdag en ik was later.
De zaken die wel open waren hebben helaas een levertijd van zo,n 12 weken en zo lang wil ik niet wachten, dit omdat die geen eigen productie hebben.
Van de week maar weer eens langsgaan dan.
De stukken die ik wil hebben moeten 25x38x5 (of 6) cm zijn.

Verders nog een plaatje van de hdmi kabel.

eazyQ

het wordt erg mooi zo Johan, vooral ook met de zwarte tuner erbij.
Vwb het niet waterpas lopen, je kunt natuurlijk even kijken hoe ernstig dat is. Indien het een gering verschil is, zal het met 8cm dik natuursteen geen probleem zijn. Als de boel toch wiebelig gaat staan, kun je overwegen om de natuursteen op spikes te zetten.

brimbrammer

Citaat van: Tim Radges op februari  5, 2008, 09:36:52

Vwb het niet waterpas lopen, je kunt natuurlijk even kijken hoe ernstig dat is. Indien het een gering verschil is, zal het met 8cm dik natuursteen geen probleem zijn. Als de boel toch wiebelig gaat staan, kun je overwegen om de natuursteen op spikes te zetten.
Hey Edgar.

Het verloop is behoorlijk langs de muren, op de plaats waar de speakers nu staan en dan met name de rechtse zit ik met een verschil van ongeveer 1cm. (verschil is nu tussen achterzijde en voorzijde van de speaker).
Nu is het geen probleem omdat de huidige plaat onder de speakers te verstellen is maar straks is dat teveel om er niets aan te doen.
Spikes onder het natuursteen is geen optie omdat ik dat juist niet wil.
Voor het zicht moet de steen vlak op de vloer staan en de speakers op het steen, dus beiden zonder spikes.

Mijn idee is nu om een soort keg te maken die ik dan onder de steen kan plaatsen, ik denk dat je dat niet gaat zien omdat het geheel weg zakt in het tapijt.

brimbrammer

Als alles goed gaat word de Nordost Blue Heaven vervangen door een Red Dawn.

eazyQ

Citaat van: brimbrammer op februari  5, 2008, 16:11:29
Hey Edgar.

Het verloop is behoorlijk langs de muren, op de plaats waar de speakers nu staan en dan met name de rechtse zit ik met een verschil van ongeveer 1cm. (verschil is nu tussen achterzijde en voorzijde van de speaker).
Nu is het geen probleem omdat de huidige plaat onder de speakers te verstellen is maar straks is dat teveel om er niets aan te doen.
Spikes onder het natuursteen is geen optie omdat ik dat juist niet wil.
Voor het zicht moet de steen vlak op de vloer staan en de speakers op het steen, dus beiden zonder spikes.

Mijn idee is nu om een soort keg te maken die ik dan onder de steen kan plaatsen, ik denk dat je dat niet gaat zien omdat het geheel weg zakt in het tapijt.
helemaal duidelijk Johan. Misschien is foam onder de natuursteen ook een idee?

R

Zorg dat je goed test, het kan wel eens minder goed uitpakken met de RD. Sommigen vinden de BH echt mooier.

Citaat van: brimbrammer op februari  5, 2008, 21:45:03
Als alles goed gaat word de Nordost Blue Heaven vervangen door een Red Dawn.

Carlos

Citaat van: brimbrammer op februari  2, 2008, 16:11:22
Vandaag op pad geweest voor de stukken natuursteen die onder m,n speakers moeten komen maar helaas, de zaken hier in de buurt sluiten om 13.00 op zaterdag en ik was later.
De zaken die wel open waren hebben helaas een levertijd van zo,n 12 weken en zo lang wil ik niet wachten, dit omdat die geen eigen productie hebben.
Van de week maar weer eens langsgaan dan.
De stukken die ik wil hebben moeten 25x38x5 (of 6) cm zijn.

Verders nog een plaatje van de hdmi kabel.

Ik weet niet waar je woont ? Hier in Hilversum heb ik een jaar of 2 geleden 2 stukken graniet van 40x40x3 gehaald voor 25 euro per stuk, waren met een week oid klaar.. Geen idee of ze jouw dikte op voorraad hebben maar je kunt altijd even bellen (of langsgaan en meteen je Blue Heaven interlinks langsbrengen :P) :

Hilversumse Steenhouwerij
Liebergerweg 12
1221 JS Hilversum
035-6835668

Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

brimbrammer

Citaat van: R op februari  5, 2008, 22:45:17
Zorg dat je goed test, het kan wel eens minder goed uitpakken met de RD. Sommigen vinden de BH echt mooier.

Dat heb ik inderdaad vaker gehoord, we zullen wel zien en is het niks in mijn set gaat ie weer de verkoop in.

brimbrammer

Hey Carlos, ik kom zelf uit Dordrecht dus niet echt naast de deur.
Ik hou het adres zeker even achter de hand, je weet het nooit maar we hebben er hier in de buurt ook genoeg zitten maar heb er deze week nog niet echt werk van gemaakt om langs te gaan
Voor de kabel heb je een pm staan.

brimbrammer

De Nordost Red Dawn is inmiddels binnen en ook getest in mijn set en ik bemerkt direct een effect wat ik vaker heb gehoord bij Arcam/Red Dawn combinaties.

Het geluid met de Red Dawn is wat vlakker dan met de Blue Heaven die wat voller van klank is en iets meer diepte lijkt te hebben.
Nu vinden velen die eigenschap van de Red Dawn juist prettig maar het is helaas niet helemaal mijn smaak.
Dit betekend dat voorlopig de Blue Heaven in de set blijft al was mijn opzet anders.
Ten tijde dat ik de deal sloot voor de Red Dawn kwam hier ook de Heimdall te koop te staan, ik wilde eigenlijk direct doorgaan naar die Heimdall maar deze was al vlug verkocht.
Dit plan ging dus niet door en nu ook blijkt dat de Red Dawn niet helemaal mijn smaak is gaat ook deze weer in de verkoop.

Nu wil ik hem vanmiddag nogmaals testen om mijn eerdere ervaring te bevestigen, komt er wederom hetzelfde uit dat gaat de RD weer in de verkoop.
Een kabel mag van mij best een beetje warmte (relatief gezien dan en voor zover je bij de Blue Heaven van warmte kan spreken) in het geluid brengen en dat heeft de RD niet in deze combinatie hoewel sommigen dat juist wel zullen waarderen, kwestie van smaak dus.

brimbrammer

Verschil tussen Blue Heaven en Red Dawn.

brimbrammer

Omdat de Red Dawn niet echt de juiste kabel was als vervanging in mijn set ga ik binnenkort over naar een andere kabel van Nordost en wel de Baldur.
Ben benieuwd of deze hetzelfde kan als de Blue Heaven maar dan net wat beter... 8)

molle

De Baldur houd het geluid meer bij elkaar en plaatst de instrumenten beter. De Blue Heaven geeft hier een meer holografischer geluid.
Ook meer diepte en strakker laag ga je krijgen met de Baldur. Ik weet niet wat het zegt in een Arcam set maar dit was bij mij toch het geval. Maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference