Johan,s Arcam set.

Gestart door brimbrammer, september 20, 2006, 14:39:12

Vorige topic - Volgende topic

brimbrammer

Zodra het zover is gaan we het gewoon proberen, ik denk dat het wel goed zit.  :D

R

Ik denk een erg goede keus!

Boontje

ben benieuwd naar je ervaringen Johan. Lijkt mij een hele nette kabel, hopelijk een betere match dan met de RD.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

brimbrammer

Ja, de RD presteerde minder naar mijn smaak in mijn situatie, nu dus de Baldur eens proberen.

brimbrammer

Vandaag eindelijk even tijd gehad om de Nordost Baldur te testen.
Ik heb nog niet veel getest, schat zo,n dik uurtje met een diverse aan nummers maar het is wel duidelijk dat deze in de set blijft.

Het verschil is het beste te omschrijven als dat alles nu net weer wat beter op zo,n plaats lijkt, de dingen staan net weer wat beter op de plaats waar ze horen.
Het kwam op me over als "meer rust" en een betere "plaatsing".

Dus in tegenstelling tot de Red Dawn is de Baldur wel degelijk een verbetering tov de Bleu Heaven.

Daklem

Mooie fotos! :)

Mooi dat dit de verbetering oplevert die je had gehoopt! :)

molle

Told you so 8)

Veel luisterplezier ermee ;)
Maandag krijg ik de XLR binnen. Ben benieuwd naar de verschillen met de RCA.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

brimbrammer

Is tijdje geleden sinds de laatste post en kwa stereo is er dan ook niet veel veranderd.
Wel staat de stereo nu inmiddels in de kast ipv erop, dit geeft toch wel een rustiger uitstraling in de woonkamer.
Nadeel is uiteraard wel dat de ab niet meer werkt als de deurtjes dicht zijn maar dit kunnen we oplossen met een ir-verlenger.
De Wii en PS3 staan ook in de kast maar deze kunnen wel gewoon bediend worden omdat de dichte deurtjes hier geen invloed op hebben.
Maargoed, verders niet echt iets nieuws maar wel een nieuw plaatje uiteraard....... ;)

brimbrammer

Wel overweeg ik nu om een voor een groter scherm te gaan, denk dan aan 42 inch of nog maatje groter full-hd maar dat heeft geen haast, wil hiermee wachten tot er meer dunne schermen op de markt zijn van minder dan pakweg 4 cm diep.
Ook ben ik zo links en rechts wat aan het kijken wat een goede vervanging zou kunnen zijn voor de Arcam versterker, gewoon een stapje beter maar ook dit is nog niet echt serieus voor op de korte termijn.

royal d

Mooie set! Als vervanger van de A85 kan je kijken naar de A32 of A38 om toch bij Arcam te blijven.

Maar misschien is Lyngdorf ook wat alsmede Naim... als je veel muziek luistert zou ik kijken naar een andere cd speler :), dit doet namelijk veel meer dan ikzelf had verwacht.

hifi | Roderick

Waar heb je die Wii Remote dock vandaan, werkt dat een beetje?

DJ-Foxx

Citaat van: AV123.nl | Roderick op december  3, 2008, 23:25:29

wou ik ook net vragen, ziet er vet uit..  ;D

royal d

volgens mij had hij deze zelf gespoten...

DJ-Foxx

Citaat van: D E op december  3, 2008, 23:49:41
volgens mij had hij deze zelf gespoten...

???

LittleNinja

Ik zat ook meteen te denken aan Lyngdorf... Maar goed er is zo belachelijk veel te koop in stereo versterking.. Wordt een leuke zoektocht. ;D

Citaat van: D E op december  3, 2008, 22:28:36
Mooie set! Als vervanger van de A85 kan je kijken naar de A32 of A38 om toch bij Arcam te blijven.

Maar misschien is Lyngdorf ook wat alsmede Naim... als je veel muziek luistert zou ik kijken naar een andere cd speler :), dit doet namelijk veel meer dan ikzelf had verwacht.

royal d

brimbrammer

Citaat van: D E op december  3, 2008, 22:28:36

Het is iets voor op de langere termijn en het hoef inderdaad niet bij Arcam te blijven, hier is dus alles mogelijk en je genoemde merken behoren zeker tot de mogelijkheden.
Andere mogelijkheid is bijvoorbeeld ook om de Arcam te houden en dan gebruik te maken van een losse eindversterker maargoed, het geluid is goed dus het heeft de tijd.

brimbrammer

Citaat van: AV123.nl | Roderick op december  3, 2008, 23:25:29
Deze had ik via marktplaats (wel nieuw) maar heb ze enige tijd geleden ook bij verschillende shops op het i-net gezien.
Tot nu toe werkt het werkelijk perfect en gebruik hem al een maand of 10 schat ik, je heb ook andere modellen maar of die ook goed werken weet ik niet, neem aan van wel.
Kortom, perfect ding voor slechts een paar eurotjes.

brimbrammer

Citaat van: LittleNinja op december  4, 2008, 06:44:24
Ik zat ook meteen te denken aan Lyngdorf... Maar goed er is zo belachelijk veel te koop in stereo versterking.. Wordt een leuke zoektocht. ;D

Heb het merk nog nooit beluisterd, is deze duidelijk beter als de Arcam (globaal gezien dan want uiteraard afhankelijk van al van factoren)

LittleNinja

Citaat van: brimbrammer op december  4, 2008, 16:23:52
Heb het merk nog nooit beluisterd, is deze duidelijk beter als de Arcam (globaal gezien dan want uiteraard afhankelijk van al van factoren)

Beter? Het zou wel zo mogen zijn gezien de hogere aanschafwaardes. Het is vooral anders verwacht ik. De vraag blijft of je op zoek bent naar "anders" of "alleen" naar beter. Misschien moet je er wat meer definitie bij gaan zoeken om te kijken wat je werkelijk verbeteren wilt.

Ik zou de cd speler alleen verkocht hebben als het een zilvere zou zijn geweest.... ::)
( Dan past hij namelijk een stuk beter bij mijn zilvere AVR350. Hahaha! )

Maar zonder gekheid. Het zou kunnen dat hetgeen jij wenst te verbeteren, te verbeteren is door een andere cd speler ( of een upgrade ervan, denk aan de upgrade naar een 192. Het is nu een 73 toch? Al weet ik dat BB&G aangeeft dat dit het wellicht niet minder oplevert dan je zou wensen en dat je beter een FMJ kan aantrekken. )

brimbrammer

Zal inderdaad proberen om te omschrijven van hetgeen dat ik net een fractie "anders" zou willen, zou net iets minder hardheid in het geluid willen, dus wel met behoud van heldere details maar net die hardere randjes van het geluid af.
Dit "probleempje" heb ik nu overigens alleen bij de wat luidere volumes.

Hoop dat deze omschrijving voor de lezer een beetje duidelijkheid geeft.

brimbrammer

Lang geleden dat ik hier iets heb geplaatst maar in al die tijd is er eigenlijk niets veranderd, alles heeft kwa veranderingen op hifi gebied geheel stil gelegen.
Iets wat ik nog steeds wel wil doen zijn een paar mooie stukken natuursteen onder de speakers en kijken voor een optisch verantwoorde manier van akoestisch aanpassingen.
Ben er lang geleden al even oppervlakkig mee bezig geweest maar er was toen uiteindelijk nog niets uitgekomen.
Nu is sinds twee weken de muur achter de luisterplaats vananderd van granol naar behang, een zeer luxe behang waarbij er ook een soort van fluweel op het behang ligt en dit maakte verschil voor het geluid, niet wereldschokkend maar de bijdrage is duidelijk aanwezig.
Toch een kleine hifi verbetering dus........ ::)

Maargoed, dan het volgende.
Ik krijg steeds meer interesse in het fenomeen  "streaming audio".
Nu ben ik totaal onbekend op dat gebied en hoe meer ik er over leest op het net hoe meer vragen ik krijg ipv antwoorden, voor mij allemaal erg onduidelijk dus al zal achteraf wellicht blijken dat het niet nodig was. (hopelijk).
Ik lees in ieder geval veel dat vrijwel elke oplossing toch wel tegen grote voor én nadelen loopt.
Belangrijk is uiteraard dat de kwaliteit minimaal hetzelfde is als de bekende CD, verders gaat het mij alleen om muziek en niet om films.

Tot op heden komt de combinatie Apple iPod Touch icm Apple TV voor mij als gemakkelijkste uit de bus zoals het nu lijkt.
Het is een redelijk betaalbare optie en blijkt toch wel goed te werken.
Een bijkomend punt is dat ook mijn vrouw het geheel gemakkelijk moet kunnen bedienden.

Verders heeft de iPad voor dit doel ook mijn aandacht voor zover het daarmee mogelijk gaat zijn.
Kortom, het is voor mij nog één groot wazig gebied dat streamen en misschien moet ik er zelfs nog even mee wachten tot het een meer ingeburgerd iets is..... :-\
Heb dan ook nog geen enkel idee wat dit gaat brengen.......