Johan,s Arcam set.

Gestart door brimbrammer, september 20, 2006, 14:39:12

Vorige topic - Volgende topic

MartijnR

Citaat van: brimbrammer op september  3, 2007, 18:02:52
Kleine verandering met betrekking tot de Wii, de normaal lichtgrijze voet paste niet helemaal bij onze stijl en die is dan inmiddels ook van kleur veranderd en wel in de kleur zwart.
Dit past nu stukken beter bij onze "media" set, het oog wil immers ook wat.

Da´s heel stijlvol en netjes gedaan zo te zien.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

brimbrammer

Dank je, ben er ook zeer tevreden mee omdat het simpelweg veel beter staat.

eazyQ

Citaat van: brimbrammer op september  4, 2007, 17:50:25
Dat is mijn idee dus ook...... ;D

Hij is nu zwart hoogglans net als de rand om de tv en de speakers.
Ik heb zelf de bestaande voet gespoten.
Eerst een zeer dunne laag epoxy primer voor de hechting, dan 4 lagen zwart en als laatste 3 lagen blanke lak (vernis).
Op deze manier heb ik de volle diepe glans zoals ook bij de speakers het geval is.

Ben er zelf erg mee in mijn nopjes moet ik zeggen. ;D
Kan ik me voorstellen, het is zeer stijlvol geworden zo. Nu de Wii zelf nog ;) .

brimbrammer

Vind het juist wel wat hebben dat zwart met dat wit. :)

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Sicco

Heel chique Johan! En de compo kabel is zeker een grote verbetering! Dat merkte ik bij mij ook.
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

brimbrammer

Zelfs mijn vrouw zag dat er iets anders was aan het beeld dus ja, het is zeker een verbetering, zeker als je bedenkt dat de kabel slechts €20,- kost. ;)

advr

is componenten altijd beter dan een scart aansluiting, ook tussen dvd speler en tv?
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

R

Ja, meestal wel.

Citaat van: advr op september 12, 2007, 14:57:47
is componenten altijd beter dan een scart aansluiting, ook tussen dvd speler en tv?

brimbrammer

Citaat van: advr op september 12, 2007, 14:57:47

Niet bij voorbaat (uiteraard afhankelijk van kwaliteit kabel en dergelijke) maar in de meeste gevallen zal het op bepaalde details wat beter zijn.
In het geval van de Wii is het verschil behoorlijk maar dit ligt waarschijnlijk aan de matige scart die er standaard bij zit.

advr

Citaat van: brimbrammer op september 12, 2007, 16:52:30
Niet bij voorbaat (uiteraard afhankelijk van kwaliteit kabel en dergelijke) maar in de meeste gevallen zal het op bepaalde details wat beter zijn.
In het geval van de Wii is het verschil behoorlijk maar dit ligt waarschijnlijk aan de matige scart die er standaard bij zit.

dat ga ik ook eens proberen, ik heb er wel een goede Moster scart tussen hangen en vergulden contacten enzo. Maar ik ga eens wat experimenteren ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

LittleNinja

Citaat van: advr op september 12, 2007, 17:26:13
dat ga ik ook eens proberen, ik heb er wel een goede Moster scart tussen hangen en vergulden contacten enzo. Maar ik ga eens wat experimenteren ;D ;D

Als je SCART RGB hebt momenteel, zal het niet gek veel verschil maken, is mijn verwachting.. ( Of zeg ik dit verkeerd? Zijn er kenners in deze virtuele zaal? )

( Overigens moet de speler dat dan wel ondersteunen.. )

brimbrammer

Citaat van: LittleNinja op september 12, 2007, 17:53:04
Als je SCART RGB hebt momenteel, zal het niet gek veel verschil maken, is mijn verwachting..
Klopt inderdaad zoals ikzelf ook door te proberen heb ondervonden in het verleden.
Een goed rgb signaal over scart zal niet echt onderdoen als via component, de verschillen zullen over het algemeen zeer minimaal zijn en wellicht niet eens zichtbaar.
Maar je heb altijd de uitzonderingen dus proberen kan nooit geen kwaad.

LittleNinja

Citaat van: brimbrammer op september 12, 2007, 19:28:48
Klopt inderdaad zoals ikzelf ook door te proberen heb ondervonden in het verleden.
Een goed rgb signaal over scart zal niet echt onderdoen als via component, de verschillen zullen over het algemeen zeer minimaal zijn en wellicht niet eens zichtbaar.
Maar je heb altijd de uitzonderingen dus proberen kan nooit geen kwaad.

Helaas heeft mijn bejaarde dvd speler geen SCART RGB ondersteuning, dus verder experimenteren tussen SCART en S-video is er niet bij..  ;D  Maar het apparaat geeft verder prima beeld en doet het nog steeds zonder problemen. Hij mag nog blijven.  ;D

eazyQ

Grootste voordeel van component tov SCART is vaak de progressive scan ondersteuning. Als je die niet gebruikt/hebt, maakt het voor het uiteindelijke beeldkwaliteit meestal niet veel uit. SCART heeft dan weer het voordeel dat de kabel het geluid ook kan vervoeren zodat je bijv kinderDVD's gewoon via het geluid van je TV kunt afspelen (Bumba op mijn Jungson? no way!)

Ramius

He Johan, jij misschien zin in een mooie upgrade :

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=65680.0

Grtz
Gunter
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

brimbrammer

Hele mooie subwoofer van Monitor Audio heel mooi, gelukkig heeft een subwoofer geen hoge prio.. ::)
Zal wel heel mooi staan in het geheel, dat zeer zeker. ;)

VlisChris

Johan, tijdje niet online geweest geloof ik?
Heb je nu momenteel helemaal geen sub? Zonde joh ;) Heb net Transformers zitten kijken, en daar komt me toch een bak laag in die film voor 8)

brimbrammer

Citaat van: Sintersauer op december  7, 2007, 23:52:05
Johan, tijdje niet online geweest geloof ik?
Klopt.
Citeer
Heb je nu momenteel helemaal geen sub? Zonde joh
Ik draai nog steeds met "alleen" stereo en inderdaad zonder subwoofer.
Aan laag heb ik in principe geen gebrek hoewel een sub uiteraard veel zal betekenen in het geheel.
De GS60 geeft dus in principe voldoende laag, een groter probleem is de akoestiek van de kamer...... :-\

Waar de speakers kunnen staan en waar de stoelen kunnen staan is niet optimaal voor het laag, echter een andere opstelling is niet mogelijk helaas.
Dit betekend echter niet dat er nu een gebrek aan laag is, helemaal niet zelfs en voor velen zal er nu al teveel laag zijn (naar hun smaak uiteraard) maar ik ben nu eenmaal een liefhebbers van mooi diep en strak laag en voor mij zal het zeker nog iets meer mogen zijn.
Dat is ook één van de redenen dat ik op termijn een sub overweeg maar dat heeft dus geen hoge prio.

Overigens produceren de GS60 wel ruim voldoende laag wat hoor en voelbaar is op plaatsen waar dus helaas geen zitpositie mogelijk is in de kamer, het ligt dus zeker niet aan het kunnen van de GS60.

Dus nog even alles op een rijtje:
Er is nu voldoende laag en meer dan velen lief is naar hun smaak, echter mag het van mij nog iets meer zijn (met name bij films inderdaad) en vandaar dat ik dus een sub overweeg, gewoon ter ondersteuning van de GS60.
Nu ben ik voor 95% tevreden met het laag en dit denk ik te kunnen verhogen met een sub naar welicht 98%.

Het probleem waarom het nu geen 100% is is dus die kamer akoestiek maar daar is helaas niets aan te doen vrees ik.
Al met al zeer tevreden hoor en vandaar dat een sub een zeer lage prio heeft. :D

brimbrammer

Als alles goed gaat krijg ik aankomende week een setje DiMarzio M-Path interlinks binnen, deze wil ik al heel lang proberen.
Hij komt dan als vervanging van de Nordost Blue Heaven tussen de cd speler en versterker dus ben benieuwd wat het gaat worden.

Jammer dat dit merk niet meer officieel geimporteerd word in NL.

royal d

ben benieuwd wat je ervaringen ermee zijn..

Vooralsnog ben ik tevreden met de timbre, maar had het van mij soms nog wat transparanter mogen zijn.

Groet,

Danny

brimbrammer

De DiMarzio is inmiddels binnen evenals een setje Dimarzio speaker "jumpers".
Nu had ik al zo,n setje jumpers van DiMarzio maar dit is een betere versie.

Kijken of ik vanavond nog kan luisteren of deze de Nordost Blue Heaven kunnen verbeteren en foto,s volgen uiteraard nog.

brimbrammer

Vandaag de DiMarzio M-Path interlink geprobeerd maar helaas wegens tijdgebrek niet langer dan een klein half uurtje kunnen luisteren.
Morgen gaan we hier meer tijd voor vrij maken maar de eerste indruk is goed en heb nu het vermoeden dat de Nordost Blue Heaven niet terug komt in de set.
Maargoed, morgen weten we hopelijk meer.

brimbrammer

De DiMarzio jumpers zullen ook morgen de test ondergaan maar eerst de interlink.

brimbrammer

Vandaag een x aantal uren en x aantal cd nummers beluisterd met continue switchen tussen de DiMarzio en Nordost en kan vertellen dat de keuze moeilijk is, heel moeilijk.
De kabels ontlopen elkaar eigenlijk nauwelijks, op het ene punt is de DiMarzio soms wat beter maar op een ander punt de Nordost.
Nu ben ik tot de volgende conclusie gekomen, de stand is DiMarzio/Nordost  49/51 punten (gebruik maar punten om het kleine verschil mogelijk te verduidelijken).
Echter dat kleine verschil is toch wel een belangrijke zoals nu duidelijk is geworden, de Nordost klinkt net een fractie zuiverder/helderder waardoor het geheel op mij wat muziekkaler overkomt en daar gaat het mijn inziens toch om.

Het was een moeilijke keuze maar de laatst genoemde punten wegen toch wel zwaar genoeg om de Nordost tussen de cd speler en versterker te behouden en welicht uitkijken naar een hoger model uit de Nordost reeks.