Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op februari  4, 2007, 08:48:13

Mooie versterker (en inderdaad een erg potent ding).
Heb je deze in Nederland gevonden of moest je verder weg?

Groetjes, Jan

Bij een handelaar gekocht, half uurtje rijden vanaf huis dus goed te doen

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vandaag bericht gehad van Kharma, de center en surrounds zijn gereed en staan in te spelen.
Volgende week afspraak maken om ze af te laten leveren.

Groeten Jan

FrankB

Citaat van: jan-rotterdam op februari 16, 2007, 17:19:27
Vandaag bericht gehad van Kharma, de center en surrounds zijn gereed en staan in te spelen.

Groeten Jan

O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op februari 16, 2007, 17:19:27

Groeten Jan
Kijk dat is nog eens service 8)! Ik ben erg benieuwd... (en het aftellen is begonnen) ;)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op februari 18, 2007, 09:47:39
Kijk dat is nog eens service 8)! Ik ben erg benieuwd... (en het aftellen is begonnen) ;)

Groetjes, Jan

Komt ook aardig overeen met het gereedkomen van de klus-werkzaamheden in de nieuwe woning  ;D

Groeten Jan

jan-rotterdam

Op pagina 1 twee nieuwe foto's van het Wadia WT-3200 loopwerk geplaatst, ook eentje van de achterzijde van het apparaat.

Ook de links van een tweetal foto's van de installatie in het Spider rack vernieuwd, doen het nu ook weer

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vandaag in de nieuwe woning de voorbereidingen getroffen voor een aparte stroomvoorziening voor de installatie

Groeten Jan

FrankB

Citaat van: jan-rotterdam op februari 19, 2007, 22:12:48
Vandaag in de nieuwe woning de voorbereidingen getroffen voor een aparte stroomvoorziening voor de installatie

Groeten Jan

Het begint dus echt vorm te krijgen. Gaaf Jan!

jan-rotterdam

Citaat van: FrankB op februari 19, 2007, 22:40:19
Het begint dus echt vorm te krijgen. Gaaf Jan!

Sterker nog de woonkamer is bijna klaar !

Groeten Jan

FrankB

Citaat van: jan-rotterdam op februari 19, 2007, 22:46:03
Sterker nog de woonkamer is bijna klaar !

Groeten Jan

Woon je er ook al?

jan-rotterdam

Citaat van: FrankB op februari 19, 2007, 22:48:11
Woon je er ook al?

Nee nog niet, mis nog wat meubels waaronder een bed dus nog een paar weekjes wachten

Groeten Jan

FrankB

Citaat van: jan-rotterdam op februari 20, 2007, 08:50:23
Nee nog niet, mis nog wat meubels waaronder een bed dus nog een paar weekjes wachten

Groeten Jan

Een bed schijnt inderdaad wel praktisch te zijn ;)

jan-rotterdam

Volgende week vrijdag ga ik de gereed gekomen luidsprekers beluisteren bij OLS-Kharma, zal trachten een digitale camera mee te nemen om al vast wat foto's te maken zodat ik die hier kan posten

Groeten Jan

jan-rotterdam

Stopcontacten van HMS voor de audiogroep zijn binnen (als we dan toch bezig zijn...  ;D)

Nu nog wachten op de AHP 3i klangmodule's (2 stuks), als het goed is vrijdag binnen en dan hopenlijk komend weekend inbouwen

Link naar folder klangmodule 3i van AHP

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op februari 28, 2007, 22:47:44
Stopcontacten van HMS voor de audiogroep zijn binnen (als we dan toch bezig zijn...  ;D)

...

Nu nog wachten op de AHP 3i klangmodule's (2 stuks), als het goed is vrijdag binnen en dan hopenlijk komend weekend inbouwen
Gaaf O0 Als je het nu niet doet gebeurd het waarschijnlijk nooit meer!

Groetjes, Jan

P.S.: Als je vrijdag toch bij Kharma bent... zou je eens kunnen informeren waar de CD met foto's blijft? :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op maart  1, 2007, 06:13:45

P.S.: Als je vrijdag toch bij Kharma bent... zou je eens kunnen informeren waar de CD met foto's blijft? :)

Doe ik !

Groeten Jan

jan-rotterdam

De AHP 3i klangmodule's zijn ook binnen

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vrijdag de gereed gekomen center en surrounds bij Kharma aan een luistertest onderworpen, vrijwel geen verschil tussen de CRM-3.2FE's en de center (ok, iets minder laag uit de center a.g.v. kleiner kastvolume).

Plaatsing van de laag/midden keramiek units van de center wordt op verzoek nog een klein beetje aangepast zodat de "gaten" van de lasertuning dezelfde richting op staan zoals de Mini's en de CRM-3.2FE's, men had deze onder een hoek van 45 graden geplaatst maar ik weet van m'n eigen dat ik me hier aan ga ergeren omdat het afwijkt van de resterende luidsprekers dus maar gelijk aan laten passen.

Tijdens de luistersessie ook nog een nieuwe ontwikkeling van Kharme gezien en beluisterd, de keramische units worden met een polymeer behandeld wat ook weer beter klank eigenschappen tot gevolg heeft. De keramische units worden a.g.v. deze behandeling zwart, zal me niets verbazen als het binnen niet al te lange tijd in elke kleur leverbaar is ...

Nieuwe behandelde units in een Exquisite Mini even vluchtig beluisterd en het klonk niet verkeerd, nog geen idee wat de meerprijs voor deze behandeling is

Groeten Jan

jan-rotterdam

Tevens in bestelling een set "Cerapuc's" van Finite Elemente voor onder het Spider rack, stonden al een tijdje in de planning maar zijn nu eigenlijk noodzakenlijk vanwege de houten vloer in de nieuwe woning

Groeten Jan

jan-rotterdam

Eindelijk een digitale camera gekocht, bijgevoegd de huidige status van de meterkast voor alle aanpassingen

Groeten Jan

jan-rotterdam

Een detail foto van de tweeter uit de mini (en die dus ook in de resterende luidsprekers is geplaatst zij het in andere vorm flenzen)

Groeten Jan

DA BoSS

ha Jan,

Nog lekker aan het verbouwen?
Schiet het huisje al op?

...vroeg me eigenlijk een beetje af waarom je voor die cerapucks van finite hebt gekozen?
Aanbeveling van iemand, of reeds eerder goede ervaringen mee opgedaan?

groeten,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

Citaat van: DA BoSS op maart  3, 2007, 14:02:34

...vroeg me eigenlijk een beetje af waarom je voor die cerapucks van finite hebt gekozen?
Aanbeveling van iemand, of reeds eerder goede ervaringen mee opgedaan?

Op advies winkelier, de Cerabase schijnt nog beter te werken maar zijn vrij prijzig.

Groeten Jan

tiptop

Hoi Jan.
De Cerapucs zijn mooie goedwerkende ontkoppelaars. Mooie aanschaf.

Ik heb zelf de Ceraballs en die werken ook goed.
Er zijn nu ook nieuwe ceraballs uit die qua prijs tussen de "oude" en de cerapucs ligt. (E180,-/4 stuks)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbo

Citaat van: jan-rotterdam op maart  3, 2007, 02:08:02
Tijdens de luistersessie ook nog een nieuwe ontwikkeling van Kharme gezien en beluisterd, de keramische units worden met een polymeer behandeld wat ook weer beter klank eigenschappen tot gevolg heeft. De keramische units worden a.g.v. deze behandeling zwart, zal me niets verbazen als het binnen niet al te lange tijd in elke kleur leverbaar is ...

Dus feitelijk verzwaar je de cone.  Terwijl de keuze voor het keramische materiaal juist gebaseerd op het het principe van zo licht en stijf mogelijk. 

Wat is de achterliggende gedachte achter deze aanpassing ?