Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Als alles doorgaat komt er op korte termijn een leuke upgrade aan in de vorm van een nieuwe versterker (wat blijft nog even een verrassing  ;)), dit betekent dat ik wat anders in de verkoop kan doen. Ik heb 2 optie's:

Optie-1: twee mono eindversterkers van Goldmund, type SRM-2.3

Optie-2: een driekanaals versterker van Goldmund, type SR-3.3

Deze versterker ziet er precies hetzelfde uit als bovenstaand voorbeeld maar hieronder een foto die tijdens de shoot-out bij Jiri is gemaakt

voor details van de SR-3.3 zie hieronder

Alle versterkers zijn van maart 2004. Vanaf februari 2006 tot november 2006 hebben de SRM-2.3's niets staan doen a.g.v. ontbreken van luidsprekers. De SR-3.3 heeft nog steeds rust vanwege het ontbreken van center + surround luidsprekers.

De SR-3.3 heeft ooit een reparatie ondergaan n.a.v. een ongelukje bij een versterker shootout bij Jiri (link naar shoot-out + verslagen, vanaf blz. 8 of 9 kun je de ervaringen lezen). Reparatie werd geheel onder garantie uitgevoerd.

Ondanks dat de specificatie's vrijwel gelijk zijn hebben de SRM-2.3 mono's echt behoorlijk meer in huis dan de SR-3.3, dit ervaar je in kracht in het laag en detaillering.

Hebben beide type's nog nadelen: ja, de luidspreker aansluitingen doen wat amateuristisch aan en zijn niet al te groot. Tevens behoorlijke inschakelstroom bij aanzetten.

Toenmalige nieuwprijzen:

SRM-2.3 was € 6.000,- (per paar)
  SR-3.3 was € 4.500,- (voor drie kanalen)

Of deze versterkers werkelijk in de verkoop gaan komen hangt af of de upgrade doorgaat maar eventuele geïnteresseerden kunnen zich per PM melden.

Dozen en manuals uiteraard aanwezig, standaard netkabel van Goldmund wordt meegeleverd.

Opmerking: Goldmund versterkers hebben zeer goed afgeschermde interlinks nodig ! ! !

Groeten Jan

DA BoSS

...voel ik er een Telos versterker aankomen  ::)

succes met de verkoop van deze prachtversterkers... ze worden maar uiterst zelden te koop aangeboden!
8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

Citaat van: DA BoSS op januari 24, 2007, 19:27:30
...voel ik er een Telos versterker aankomen  ::)

succes met de verkoop van deze prachtversterkers... ze worden maar uiterst zelden te koop aangeboden!
8)

Nee geen Telos in aantocht, zijn op de 2e hands markt eigenlijk niet verkrijgbaar en anders alleen voor zeer hoge bedragen. Als ik de SR-3.3 verkoop dan komt er wel eentje bij, een Telos 200.

Groeten Jan

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

Klopt,  dat zijn ze/wordt hem misschien
Dan ook maar een plaatje van de achterkant erbij

Groeten Jan

jan-rotterdam

Als het goed is vrijdag a.s. eigenaar van een andere eindversterker wat dan betekend dat de SR-3.3 driekanaals eindversterker of de SRM-2.3's mono eindversterkers in de verkoop gaan.

Mijn voorkeur gaat uit naar het verkopen van de SR-3.3, eventuele geïnteresseerden kunnen zich via PM melden. Vanaf zaterdag gaan deze versterkers ook op andere verkoop site's.

Groeten Jan

FrankB

Als je set compleet is wil ik wel een keertje bij je komen luisteren Jan. Ondanks dat de Kharma's niet mijn smaak zijn ben ik wel erg benieuwd naar jouw set!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Durk

volgens mij heeft Jan daarvoor nu juist afgelopen zaterdag een sessie bij Kharma georganiseerd..  >:D
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

jan-rotterdam

Citaat van: Durk op januari 29, 2007, 20:04:41
volgens mij heeft Jan daarvoor nu juist afgelopen zaterdag een sessie bij Kharma georganiseerd.. 

Eigenlijk wel  ;)

Groeten Jan

jan-rotterdam

Zie link naar verkoop topic van de Goldmund SR-3.3

Groeten Jan

jan-rotterdam

Sinds vandaag formeel eigenaar van een nieuwe luisterruimte !
Nog wel wat aanpassingen te doen en dan alle apparatuur verhuizen

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op februari  1, 2007, 20:06:00
Sinds vandaag formeel eigenaar van een nieuwe luisterruimte !
Hey Jan,

Gefeliciteerd met je nieuwe woning!!!

Gr. Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Kijk dat zijn pas upgrades!! feli O0 O0

Audiofiel

Gefeliciteerd! Nu dan ook officiëel de nieuwe woning. Mooie upgrade! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jan-rotterdam

Thanks !

Eindelijk de ruimte voor de set

Groeten Jan

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jan-rotterdam

Citaat van: Audiofiel op februari  2, 2007, 12:08:36
Foto's willen we zien! ;D

Van die ruimte.

Ja Ja, effe geduld. Moet de boel eerst een beetje aankleden. Plattegrond staat al in dit topic dus daar kunnen jullie al vast naar kijken

Groeten Jan

blue-eyes

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

jan-rotterdam

Thanks !

Vrijdag avond wezen luisteren naar de aangeboden 2e hands eindversterker. Goedgekeurd en dus aangeschaft.

Het is een Goldmund Mimesis 29 geworden uit 1998, 65 Kg versterking voor twee kanalen  ;D
Naar boven sjouwen was wel weer een minpuntje....

Goldmund Mimesis 29 front

Goldmund Mimesis 29 back

Wat specificatie's:

• 250 watt per kanaal 8 ohm
  • > 400 watt piekvermogen 8 ohm
  • Maximum voltage swing 65 V peak
  • Maximum current swing 40 A peak
  • 8 separate power transormers
  • Mechanical grounding construction
  • Thermal grounding construction
  • Aparte aardaansluiting (voor gebruik van dedicated aardpen voor stereoset)
  • Standaard luidspreker aansluitingen
  • Goldmund luidspreker aansluitingen
  • Gebalanceerde ingangen
  • Cinch ingangen
  • Afmetingen 44.0 (W) x 44.0 (D) x 25.4 (H)
  • 65 Kg
  • Optioneel: mogelijkheid voor digitale input kaart t.b.v. digitale aansturing

Groeten Jan

Audiofiel

Zijn dat een soort coaxiale speakeraansluitingen in de bovenhoeken? ???

jan-rotterdam

Citaat van: Audiofiel op februari  3, 2007, 09:59:16
Zijn dat een soort coaxiale speakeraansluitingen in de bovenhoeken? ???

Ja, aankoop bevatte ook nog een set bijbehorende luidspreker kabels van 3.5 meter

Groeten Jan

mikeske

Wow, das een hele mooie versterker  :o
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Audiofiel

En van een autoritair stukje gewicht! Dat zijn tenminste echte versterkers. O0

jan-rotterdam

Citaat van: Audiofiel op februari  3, 2007, 10:38:47
En van een autoritair stukje gewicht! Dat zijn tenminste echte versterkers. O0

Was ook alles behalve handig om na een dag helpen verhuizen van een van mijn vrienden 's avonds dit apparaat nog even te gaan halen. Hij blijft ook in de doos totdat ik verhuisd ben ;D

Groeten Jan

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op februari  3, 2007, 10:45:11
Was ook alles behalve handig om na een dag helpen verhuizen van een van mijn vrienden 's avonds dit apparaat nog even te gaan halen. Hij blijft ook in de doos totdat ik verhuisd ben ;D
Maar dan heb je óók wat... Gefeliciteerd :D!

Mooie versterker (en inderdaad een erg potent ding).
Heb je deze in Nederland gevonden of moest je verder weg?

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)