Versterker Shootout bij Jiri

Started by Jiri, December 3, 2004, 11:53:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jiri


Datum26-0205-0319-03Neemt mee
JiriJaJaJa-
reMCJaJaJa47 Labs Gaincard
Jan-RotterdamNeeNeeJaGoldmund (type?)
AudiofielJaJaJaClassé (type?)
AugustJaJaNeeAudio Research VSI55
PropriusJaJaJa-
GarmtzJaNeeJannb

Okee luitjes,

Graag wil ik eens een keer een klein groepje mensen uitnodigen (maximaal 5) om samen met mij versterkers te gaan vergelijken.
Zelf zat ik in ieder geval te denken aan een Mooie transistor bak v.s. een mooie buizenbak. Dit omdat ik niet tevreden ben hoe mijn set op dit moment klinkt en ik zou wel eens willen weten wat versterkers met een set allemaal kunnen doen.
Ik wil wachten met een datum prikken totdat ik mijn 4719 luidsprekerkabel heb en volledig is ingespeeld.

Wie heeft er interesse in zo'n vergelijk, wie wil komen luisteren en wie kan wat inbrengen qua versterkers?
De set waarop gedraaid zal gaan worden bestaat uit een Mark Levinson 390S cd-speler incl analoge voortrap, Job stereo versterker, Tannoy TD12 speakers...

Ik hoop op mooie reacties.. ;)
Groet,
Jiri


EDIT (Garmtz): heb even een mooie tabel gemaakt voor je... :) 
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Audiofiel

Quote from: Jiri on December  3, 2004, 11:37:40
Oh, ik wil best eens een Shootout organiseren qua versterkers...graag zelfs..maar Erik zal daar dan met zijn spullen niet bij zijn denk ik...hopelijk dan wel als persoon... ::)

Ik heb wel wat Classé eindversterking voor een test. Transistor waar veel mensen een buizenkarakter aan toedichten. ;)

En ik ben wel eens benieuwd hoe mijn zelfbouw Dynaudio Gemini SE's bij een ander klinken. ;D

En daarnaast hou ik ook van de goede dingen in het leven. Muziek, gezelligheid, een goed glas erbij...
Een shoot-out bij mij mag trouwens ook hoor. Het staat hier vrij vol (9 speakers in de huiskamer zonder dat mijn vrouw me er uitzet :-*), maar alles is mogelijk.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Oh ja, ik heb dus in de aanbieding (niet te koop, maar om te luisteren!): Classé CA-400 (beetje zwaar om mee te slepen met bijna 60 kg), een CAV-150 (6-kanaals, is nog wel te tillen) of een Seventy 2-kanaals versterkers.

De bron van Jiri lijkt mij een heel mooi huwelijk met Classé versterking. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Alleen geintegreerd in een "aanbieding" maar wel interesse om eens mee te maken.

garmtz

Ik wil er best weer bij zijn met mijn Chord, altijd gezellig... Als je echter nu ANDERE versterkers wilt testen, ook goed...

Audiofiel

Waarom niet Garmt. Zo komen we tenminste geen versterkers techord  ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jiri

Bedankt voor jullie aanbiedingen tot zo ver...
Ik wil het even verder aanzien wat er allemaal nog meer komt...
Ik hoop dat jullie dat begrijpen, want je moet niet te veel vergelijken op 1 dag, bovendien een huis vol mensen en verterkers is echt te veel.
Ik denk dat ik wat dat betreft kritisch moet zijn.
Al wil ik natuurlijk eigenlijk alles wel horen.
Misschien als er erg veel animo is, dat ik de shootout over een paar keer uitsprijd, dan ben ik ook niet zo afhankelijk of mensen allemaal op 1 dag kunnen.
Dus...Shootout deel 1, 2,3 enz.... ;D

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Richi

Jiri, ik zou ook graag van de partij zijn. Wat ik kan inbrengen is een Marantz SR-12, maar ik weet niet of dat helemaal strookt met de bedoeling van de shoot-out.  ???

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Martin_M

Jiri,

Als je het interessant vind willen wij ook wel graag komen met de Krell KSA50 mkII. De 300 is me toch echt te zwaar/bewerkelijk om overal mee naar toe te nemen.

Ik hoor 't wel.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Martin_M on December  3, 2004, 15:48:54
De 300 is me toch echt te zwaar/bewerkelijk om overal mee naar toe te nemen.
I know what you mean :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

markvl

Om eens buiten de gebaande paden te gaan: ik wil best een 2-tal Meridian 505's inbrengen.

@Martin: gewoon wieltjes onder je 300 en aan de trekhaak ermee ;)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Jiri

Is er nog iemand die iets op het buizen gebied kan inbrengen??
Want qua transistoren is de inbreng al aardig veel... ;)

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Audiofiel

Ik heb nog twee aardige PVC-buizen liggen...  >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martin_M

Quote from: markvl on December  3, 2004, 19:12:22
@Martin: gewoon wieltjes onder je 300 en aan de trekhaak ermee ;)
Haha, het meeste werk is eigenlijk om 'm in z'n doos te krijgen.
Krell op z'n achterkant - Doos erom heen - Doos twee keer om en dichtmaken.
Daarna is het gewoon op een steekwagentje laten rijden. Ik krijg 'm wel alleen uit de auto, helaas niet erin.
En dan bij de shoot-out alles nog een keer. Pfoeh.

De 50 is wel alleen te tillen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Raphie

JBL PRX Power!

Martin_M

Quote from: Raphie on December  3, 2004, 22:17:12
Wat weegt zo'n 300 dan? :o
Ergens tussen de 85 en 90 Kg.
Met z'n tweeën erg goed te tellen (zitten handige steunen aan) maar alleen dus niet zo.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Raphie

Wow, kan me voorstellen  dat je daar niet teveel mee aan de wandel wilt dan ;D
Vind ik trouwens toch wel grappig dat mensen zo makeklijk hun apparatuur af en aankoppelen en in de auto meenemen, ik ben altijd bang voor krasjes etc. helemaal met zulke zware bakken
JBL PRX Power!

Martin_M

Waarom denk je dat ik 'm in z'n originele doos (dubbele) wil vervoeren.
Die van mij is al bijna 10 jaar oud maar als je 'm ziet....als nieuw. Ik wil dat graag zo houden.

Maar om nog even op de shootout terug te komen; Eén of meer buizenversterkers erbij zou wel interessant zijn ja.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Audiofiel

Quote from: Martin_M on December  3, 2004, 22:19:56
Ergens tussen de 85 en 90 Kg.
Met z'n tweeën erg goed te tellen (zitten handige steunen aan) maar alleen dus niet zo.

Same here. Alleen heb ik slechts 60 kg te tillen met die CA-400... ;D
Maar ook dan weer de hulp van handvaten op alle 4 de hoeken. Het is mij al eerder gelukt om hem zelf te vervoeren. Maar echt leuk is het niet. Doet mij denken aan die keer met die twee Parasound HCA-3500 eindtrappen. De week erop kon ik lekker de beurs van de chiropractor spekken >:D

(helaas geen grapje :-\)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

yulunga

Hoi Jiri,

Afhankelijk van de datum en de locatie kan ik wel een buizenbakje inbrengen (van der Veen UL40-s-2). Ik ben zelf ook wel eens benieuwd om opnieuw de vergelijking aan te gaan met de transistors...

Groet,
  Maikel

Brandon

Hoi,

is er toevallig niemand met een Audio Research buizenbak? Lijkt me een schitterende match met een ML cd-speler en Tannoy Dimension...... Heb er helaas zelf nog geen een....anders wilde ik wel langskomen. Heb desnoods wel een Musical Fidelity A300....is echter wel transistor.....

Mvg,

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

markvl

Eind januari verwacht ik ook een lichtbakbuizenversterker, namelijk deze: http://www.melody.com.au/product/sp3.htm
Dus afhankelijk van de luisterdagdatum kan die ook nog wel mee.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Jiri

Quote from: markvl on December  4, 2004, 17:45:47
Eind januari verwacht ik ook een lichtbakbuizenversterker, namelijk deze: http://www.melody.com.au/product/sp3.htm
Dus afhankelijk van de luisterdagdatum kan die ook nog wel mee.

Groeten,
Mark

Mooi ding lijkt me dat...ziet er in ieder geval goed uit...
Kost ie??

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

jan-rotterdam

Hallo Jiri,

als er interesse is in een verglijk met een Goldmund SR-3.3 (3 kanaals versie van de SR-2.3) wil ik ook wel langskomen afhankelijk van de gekozen datum.

Groeten Jan

markvl

Quote from: Jiri on December  5, 2004, 09:11:54
Mooi ding lijkt me dat...ziet er in ieder geval goed uit...
Kost ie??

Groet,
Jiri
Hij komt van AV123 uit de US (net als de UFW subs), en zonder verzendkosten etc. kost hij normaal $1000,- (dacht ik, de AV123 website is down op dit moment).
Maar omdat de baas helemaal gek geworden is was er een speciale aanbieding.
Voor $1200,- krijg je:
- deze versterker
- een set van hun Reference 1 speakers
- voor $200,- aan kabels uit hun webshop

Ik heb al zeer veel hele goede dingen over die speakers gelezen, onder andere op de 'Secrets' site (zie http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_2/onix-reference-speakers-5-2004.html).
In een andere review werden ze vergeleken met de 805N-Sig.Ed. en daarin kwamen ze vrijwel gelijk uit.
Ik was ook al een tijdje geinteresseerd in een buizenversterker (schuld van advr), dus dit was een aanbieding die ik niet kon laten lopen.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.