Evolutie van het Goldmund Theatre

Gestart door jan-rotterdam, september 18, 2006, 22:55:12

Vorige topic - Volgende topic

jan-rotterdam

Citaat van: R op december 11, 2010, 17:08:02
Nice!

Citaat van: LexiconLogan op december 11, 2010, 17:59:06
Prachtig  jan! Feli! :clapping:

Thanks !

Citaat van: Kjelt op december 11, 2010, 17:12:06
wow  :inlove: en als je naar de prijzen kijkt een mindboggling set

Tja, deze laatste aanschaf was financieël echt niet gepland maar ook weer te mooi om te laten lopen...  :-X
Ach, we leven maar een keer dus laten we er maar van genieten

Ik durf nu (11 december 2010) wel een uitspraak te doen: de rest van het jaar 2010 geen aankopen meer m.b.t. nieuwe apparatuur !  :D  :D  :D

Groeten Jan

R

;D

Citaat van: jan-rotterdam op december 11, 2010, 18:32:39
Ik durf nu (11 december 2010) wel een uitspraak te doen: de rest van het jaar 2010 geen aankopen meer m.b.t. nieuwe apparatuur !  :D  :D  :D

Jean Sibelius

Citaat van: jan-rotterdam op december 11, 2010, 18:32:39
Met zo'n set zou ik ik er nog wel een jaartje bij op durven tellen :). Ziet er weer geweldig uit en het klonk destijds al zo indrukwekkend ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Joris1971

bmateijsen

Citaat van: Joris1971 op december 20, 2010, 17:34:58
ik lees 26.000 euro, hoe kom jij aan 600 euro???

Er staat geen euro achter... Het gaat om de Telos 600

Joris1971

Citaat van: bmateijsen op december 20, 2010, 17:35:39
Er staat geen euro achter... Het gaat om de Telos 600

oeps, my mistake

Nahpets

Mijn post blinkt inderdaad niet in helderheid uit.

Het gaat om een setje Goldmund Telos 600 voor een vraag prijs van 26000 EUR (zo'n 60.000 ouderwetse Hollandse guldentjes, het wettige betaalmiddel alvorens we verplicht overgestapt zijn op dat Monopoly geld).
I love everybody!
some I love to avoid,

jan-rotterdam

Ik pas even en wel om de volgende redenen:

• mijn Kharma luidsprekers zijn niet te bi-ampen (gelukkig maar  ;D)
  • dit paar kost wel erg veel voor een gebruikte set
  • financiën voor hobby uitgaven zijn voorlopig even op  :hehe:

Groeten Jan

jan-rotterdam

Het Goldmund Mimesis 39 CD transport staat weer te koop, ik maak er naar mijn mening te weinig gebruik van en ik kan de financiën wel ergens anders voor gebruiken

Zie verkoop topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108026.0

Groeten Jan

jan-rotterdam

Na bijna 5 maaden stilte in dit topic er maar weer eens wat leven inblazen  :D

We gaan dus weer wat upgraden: van de fronts en center worden de tweeters op korte termijn vervangen door diamant versie's.
Heel misschien ook nog een andere upgrade in aantocht maar dat is nog niet zeker.

Groeten Jan

dre73

gelukkig maak je het niet spannend! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

jan-rotterdam

jan-rotterdam

Het is momenteel afkikken in het Goldmund Theatre....

Afgelopen weken een paar Kharma Exquisite Midi's luidsprekers op bezoek gehad om te ervaren of dit mogelijk een zinvolle upgrade is t.o.v. de huidige luidsprekers de Kharma Exquisite Mini's.

Al met al een zeer prettige ervaring.
Uiteraad ook nog even geluisterd met de Mini's als surrounds.....  :-X  ;D

De voorbereiding bij Kharma voor het upgraden van de center speaker naar een diamant versie loopt ook op schema, er wordt een geheel nieuwe flens gemaakt om de diamant tweeter in te kunnen zetten (past niet in de huidge flens). Als het goed is over enkele weken dus diamant tweeters in alle luidsprekers aan de voorkant.

Groeten Jan

Nahpets

Leuk weer.

Ik heb de Midi's een paar jaar geleden op de HtForum Kharma dag in Breda gehoord en was behoorlijk onder de indruk. Vreselijk mooie luidsprekers.
I love everybody!
some I love to avoid,

Oracle

Citaat van: jan-rotterdam op mei 27, 2011, 16:08:13
Uiteraad ook nog even geluisterd met de Mini's als surrounds.....  :-X  ;D

Ik zeg 5.1...  ;D

Wel vreselijk mooi hoor!  O0

Gr,
Mark

Jean Sibelius

Mooi Jan! O0 Maar ik begrijp dat de midi's vooralsnog niet van baasje gaan ruilen? Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jan-rotterdam

Citaat van: Jean Sibelius op juni  1, 2011, 05:50:03
Maar ik begrijp dat de midi's vooralsnog niet van baasje gaan ruilen?

Ik denk er nog over  ::)

Citaat van: Oracle op mei 31, 2011, 22:30:13
Ik zeg 5.1...  ;D

Zeg nooit nooit...  :D

Groeten Jan

jan-rotterdam

Vandaag de transport kist van de center speaker weer in elkaar gezet voor het vervoer naar Kharma om de nieuwe diamant tweeter te monteren. De flens met de diamant tweeter komt als het goed is morgen bij Kharma binnen.

Komende dagen nog een tweetal kisten in elkaar te zetten..... accutol heeft het even zwaar  ;D

Groeten Jan

R

jan-rotterdam

Nog 2 kisten in elkaar gezet voor transport naar Kharma

En alle drie de kisten bij elkaar

Groeten Jan

jan-rotterdam

De diamant tweeter voor de center speaker is binnen bij Kharma, nu afspraak inplannen voor de feitelijke ombouw.

Groeten Jan

Tinus_

Staat de bestelauto al klaar om alles te kunnen vervoeren?  ;)

Maar even serieus, had Kharma jouw speakers niet bij jou thuis kunnen modificeren?
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

dre73

er zal ook gemeten moeten worden om de filteraanpassingen te bepalen......
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Wijx wondere wereld

verschil tussen de diamant en niet-diamanttweeter is niet heel groot in het filter als ik me niet vergis
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun