Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Niet om de boel op te stoken ofzo, maar ik ben nu toch wel heel benieuwd wat er gebeurt met een andere / betere externe dac tussen de sbt en de Anthem...
Stereo-fan for life!

Mitch--

mooi test frank, en uitslag! je gaat er dus nu zowel in geluid als user interface op vooruit, dus een win-win situatie! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

hifiman

Citaat van: Snowmaster op januari 12, 2014, 20:31:43
Zitten er 17 man in dit topic te loeren.....tssss  :o  ?
Ja er zijn er nog zestien zoals jij ;-)

lynch1979

Citaat van: Snowmaster op januari 12, 2014, 15:47:21

Wel geeft hij het gevoel gemakkelijk stroom te leveren (bas e.d.).  Als je een open set hebt die misschien af en toe ietsje te open of ietswat fel/hard klinkt dan tempert een klein stukje van dit snoer deze weergave ietsje. Bassen klinken misschien wel iets dieper, er lijkt wat meer speelgemak, natuurlijkheid te komen.

Wat Snowmaster hier schrijft heb ik vandaag zelf ondervonden toen Onder013 hier was.
Wij hebben dan wel geen Draka gebruikt maar de Furutech Alpha 3, en mijn mond is opengevallen van verbazing.

Het breder stereobeeld, fel in het hoog is weg, en daardoor is er een stuk meer rust in het geluidsbeeld.
Ook op een hoger volume spelen is nu aangenamer dan eerst.

Ik geloof het nooit zo snel als ik het zelf niet heb gehoord, maar ik kan dit alleen maar beamen.

hifiman

Mooie keus die squeezebox touch, heb er zelf ook drie  ;D al gebruik ik ze niet als main bron, daar heb ik mijn gemodificeerde transporter voor, maar qua prijs prestatie verhouding is er denk ik geen betere keuze dan de touch.

Ik zou de sb touch lekker met utp kabel aansluiten, dan heb je geen storing van wifi ;-) en storing uit de pc zal wel meevallen aangezien er altijd een scheidingstrafootje aan beide kanten van ethernet interfaces zit.

hifiman

O en de touch toolbox installeren, maakt echt een hoorbaar verschil, althans analoog uit in elk geval..

frank2

Citaat van: JeroenGRT op januari 12, 2014, 20:40:24
Als je flac laat decoden door jouw computer, dan loop je wellicht tegen beperkingen aan met wifi. Jouw computer zal wel sneller zijn dan de sbtouch dus het lijkt me beter om het decoderen daar te laten doen, dat ontlast de sbtouch weer wat een kleine verbetering kan geven in de muziekweergave.

Ik laat de PC alles decoderen, al heb ik alle bestanden in wav. staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Audioloog op januari 12, 2014, 21:04:36
O en de touch toolbox installeren, maakt echt een hoorbaar verschil, althans analoog uit in elk geval..

Dat had Kingpin ook, schijnt ook digitaal uit verschil te maken. Zal er nog wel mee gaan stoeien.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Audioloog op januari 12, 2014, 21:02:45

Ik zou de sb touch lekker met utp kabel aansluiten, dan heb je geen storing van wifi ;-) en storing uit de pc zal wel meevallen aangezien er altijd een scheidingstrafootje aan beide kanten van ethernet interfaces zit.

We hebben 3 uur muziek gedraaid, er was geen enkele storing. Trouwens de Touch gaf voor ontvangst 100% aan.

Mitch--

dat zou ik inderdaad ook doen, heb hier zelf via wifi wel eens 'buffer' problemen gehad, voor met wat grotere bestanden (don't ask me why) maar toen ik hem uiteindelijk bekabeld heb aangesloten was dit probleem weg, ookal was mijn laptop waar je muziek opstond wel altijd verbonden via wifi (nooit anders geweest)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Citaat van: technative op januari 12, 2014, 20:47:50
Niet om de boel op te stoken ofzo, maar ik ben nu toch wel heel benieuwd wat er gebeurt met een andere / betere externe dac tussen de sbt en de Anthem...

Het kan verschil maken tot zover als de DAC v.d. anthem kan. In hoeverre dat is, is mij onbekend. Als Onder13 hier weer komt kunnen we het testen met de metrum DAC.

Snowmaster

Citaat van: lynch1979 op januari 12, 2014, 21:00:57
Wat Snowmaster hier schrijft heb ik vandaag zelf ondervonden toen Onder013 hier was.
Wij hebben dan wel geen Draka gebruikt maar de Furutech Alpha 3, en mijn mond is opengevallen van verbazing.

Het breder stereobeeld, fel in het hoog is weg, en daardoor is er een stuk meer rust in het geluidsbeeld.
Ook op een hoger volume spelen is nu aangenamer dan eerst.

Ik geloof het nooit zo snel als ik het zelf niet heb gehoord, maar ik kan dit alleen maar beamen.

Tsja, een paar cm kabel op de juiste plek kan vooruitgang geven.   Zo zijn er een heel aantal van dit soort kleine trucjes/tweaks die niets of nauwelijks iets kosten. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

hifiman

Citaat van: frank2 op januari 12, 2014, 21:19:30
We hebben 3 uur muziek gedraaid, er was geen enkele storing. Trouwens de Touch gaf voor ontvangst 100% aan.
Tot de buren een keer de magnetron aanzetten, de buurjongen met zijn opgevoerde scooter voorbij rijdt of andere oorzaken van incidentele dropouts, maar misschien heb jij meer mazzel dan ik , los daarvan lijkt het me beter voor de geluidskwaliteit, maar moet bekennen dat ik dat nooit serieus vergeleken heb.

Snowmaster

Als je flac laat decoden door jouw computer, dan loop je wellicht tegen beperkingen aan met wifi. Jouw computer zal wel sneller zijn dan de sbtouch dus het lijkt me beter om het decoderen daar te laten doen, dat ontlast de sbtouch weer wat een kleine verbetering kan geven in de muziekweergave.

Jeroen, ik kan mij hier zeker in vinden. Volgens mij was jij ook voorstander van bedraden.

Ontlasten van een apparaat heeft wel vaker een weergavevoordeel heb ik gemerkt.
Ik hoop dat Frank hier nog mee gaat experimenteren, want ook ik verwacht daar nog een licht voordeel.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

rovinggecko

Als ik me goed herinner was 1 van de tweaks met de toolkit het uitzetten van de wifi...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

frank2

Citaat van: Audioloog op januari 12, 2014, 21:22:10
Tot de buren een keer de magnetron aanzetten, de buurjongen met zijn opgevoerde scooter voorbij rijdt of andere oorzaken van incidentele dropouts, maar misschien heb jij meer mazzel dan ik , los daarvan lijkt het me beter voor de geluidskwaliteit, maar moet bekennen dat ik dat nooit serieus vergeleken heb.

Ik woon vrijstaand met veel ruimte om mij heen dus ik denk dat ik er weinig tot geen last van zal hebben. Maar ik kan bedraad aansluiten, dat is geen probleem, zal tzt dit zeker uittesten.
Nadeel kan zijn dat er troep vanuit de PC meegaat naar de Touch, waar je met wifi geen problemen hebt.

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op januari 12, 2014, 21:41:01
Ik woon vrijstaand met veel ruimte om mij heen dus ik denk dat ik er weinig tot geen last van zal hebben. Maar ik kan bedraad aansluiten, dat is geen probleem, zal tzt dit zeker uittesten.
Nadeel kan zijn dat er troep vanuit de PC meegaat naar de Touch, waar je met wifi geen problemen hebt.

Als je bedraad gaat aansluiten is het opnemen van een switch absoluut aan te bevelen. Wellicht dat in de switch een galvanische scheiding is of dat er iets de jitter onderdrukt, of....

Gr
Henk

AbZ

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 21:50:16
Als je bedraad gaat aansluiten is het opnemen van een switch absoluut aan te bevelen. Wellicht dat in de switch een galvanische scheiding is of dat er iets de jitter onderdrukt, of....

Gr
Henk
Je krijgt geen jitter via tcp.

Mitch--

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 21:50:16

Gr
Henk

Ook misschien het voeding gebruik in de SBT zelf, Wifi  snoept misschien meer capaciteit van de voeding af dan bedraad aansluiten waardoor er "minder" over blijft voor de rest van de componenten, helemaal als in de toolkit de wifi word uitgezet lijkt me dit de rede zijn, om de voeding van de SBT te "sparen" om de rest van zn "werkzaamheden" optimaal uit te kunnen voeren, dit alles natuurlijk zuiver hypothetisch.

Kingpin

De muziekweergave zal geen verbetering opleveren waar je de decoding laat plaatsvinden, in die zin dat er geen klankmatige eigenschappen veranderen, hooguit loopt je buffer leeg met het gevolg dat de muziek hapert of stopt.
Decoding doe ik altijd naar (L)PCM op de server, of in dit geval op de labtop.
Qua dataoverdracht wel wat groter maar dan ontlast ik de SBT.  Decoding op de labtop vreet nog geen 2% processorkracht.

Die storing op WiFi zal wel meevallen, anders ga je op de 5GHz band zitten toch.
Daarnaast als je weet waar je mee bezig bent en het spul draadloos goed voor elkaar heb maakt het niet veel uit.
Thuis heb ik geen enkel probleem binnen mijn eigen netwerk en vanmiddag bij Frank ook niet.

Citaat van: Mitch-- op januari 12, 2014, 21:55:48
Ook misschien het voeding gebruik in de SBT zelf, Wifi  snoept misschien meer capaciteit van de voeding af dan bedraad aansluiten waardoor er "minder" over blijft voor de rest van de componenten, helemaal als in de toolkit de wifi word uitgezet lijkt me dit de rede zijn, om de voeding van de SBT te "sparen" om de rest van zn "werkzaamheden" optimaal uit te kunnen voeren, dit alles natuurlijk zuiver hypothetisch.
Dat valt wel mee. Op een Classic zijn de "hoorbare" verschillen groter dan bij de Touch, daar zijn voornamelijk de instellingen op performance gebied de belangrijkste.
De LiPo voeding kan 3A continue aan wat ver boven het gevraagde ligt, de LiPo zelf boost in mijn geval continue 66A als het moet, dus ruim overgemeten wat de tijdsduur weer ten goede komt.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Former member 78

Interessante ontwikkeling, ze zijn alleen niet meer (nieuw) te koop.

KlipschHT

Citaat van: Kingpin op januari 12, 2014, 22:57:43
De muziekweergave zal geen verbetering opleveren waar je de decoding laat plaatsvinden, in die zin dat er geen klankmatige eigenschappen veranderen, hooguit loopt je buffer leeg met het gevolg dat de muziek hapert of stopt.
Decoding doe ik altijd naar (L)PCM op de server, of in dit geval op de labtop.
Qua dataoverdracht wel wat groter maar dan ontlast ik de SBT.  Decoding op de labtop vreet nog geen 2% processorkracht.
Die storing op WiFi zal wel meevallen, anders ga je op de 5GHz band zitten toch.
Daarnaast als je weet waar je mee bezig bent en het spul draadloos goed voor elkaar heb maakt het niet veel uit.
Thuis heb ik geen enkel probleem binnen mijn eigen netwerk en vanmiddag bij Frank ook niet.
Dat valt wel mee. Op een Classic zijn de "hoorbare" verschillen groter dan bij de Touch, daar zijn voornamelijk de instellingen op performance gebied de belangrijkste.
De LiPo voeding kan 3A continue aan wat ver boven het gevraagde ligt, de LiPo zelf boost in mijn geval continue 66A als het moet, dus ruim overgemeten wat de tijdsduur weer ten goede komt.

Dan staat het in ieder geval al goed ingesteld. Mocht je dropouts krijgen dan kun je altijd nog bedraad aansluiten.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Kingpin

Citaat van: JeroenGRT op januari 13, 2014, 07:29:50
Dan staat het in ieder geval al goed ingesteld. Mocht je dropouts krijgen dan kun je altijd nog bedraad aansluiten.
Inderdaad.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Raymond187

frank2

Citaat van: Raymond187 op januari 13, 2014, 08:30:47
welke linaire voeding neem je erbij?

moet ik nog (laten) uitzoeken. Geen BOTW voeding want die is overprized .