Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

sultankat

Citaat van: technative op januari  6, 2014, 22:22:52
Maar de analoge uit van de SBT is zeker niet de beste. De charme en de grote forte van de SBT is nu juist de coax uit! Iedere externe dac (en zelfs de bekabeling naar de dac) maakt een groot verschil. Maar goed, we gaan het zien. Ik ben iig heel benieuwd naar Frank's bevindingen!

+1
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Kingpin

Na een heerlijk ontvangst van Frank&Anita rond 13:00 en de 2 grote lobbesen had ik de setup binnen 15 minuten aan het werk.
LMS 7.7.3 op een labtop met wat flac/wav files die we via WiFi streamen naar de SBT.
Eerst even de files van Frank ingevoerd in LMS, zodat we een eerlijk vergelijk konden maken tussen mijn SBT+LiPo voeding en de HDD van Frank rechtstreeks op de Anthem.

Citaat van: Kingpin op januari 12, 2014, 11:58:55
Omdat beide apparaten via dezelfde dac gaan verwacht ik eerlijk gezegt weinig "grote" verschillen.
En op deze uitspraak moet ik toch even op terugkomen !
Dit was niet even een klein verschil zeg (mensen die me kennen weten dat ik dit niet snel zal zeggen).

De SBT/LiPo combi via m'n Apogee interlink zet t.o.v. Frank z'n HDD (usb interface) een heel ander plaatje neer.
Dynamiek/soundstage is enorm toegenomen alsmede ook de "zuiverheid" in het geheel.
Van hoog tot laag is geen enkel spoor meer te bekennen van een digitaal randje die je duidelijk hoort wanneer je via de hdd speelt.
Microdetail in het laag waardoor je veel meer lagen hoort, stemmen die loepzuiver, haast analoog, de ruimte inschieten, en wat me het meest opviel is de "diepte".
Instrumenten staan nu mooi in diepte afgebeeld, koren die nu mooi vanachter de speaker en ver daarbuiten worden neergezet bleven via de hdd binnen de speakers plakken.
Iets waar Henk(Onder013) en ik de vorige keer ook over hadden.
Dat is nu absoluut niet meer het geval. Eerlijk gezegd had ik de laatste keren wanneer ik de set had gehoord altijd wel zo iets van .. dat kan beter ...
Vandaag heb ik de set weer gehoord, en zeker met mijn bron erachter is het de eerste keer dat ik de BE10's echt heb horen zingen en muziek zien maken.
Via de hdd klonk het geheel vrij plat minder dynamisch en vooral minder strak met toch een vrij sterk digitaal randje wat ook deels te wijten was aan de Cassiopea kabel welke we hebben vergeleken met de laatste versie van de Apogee Wyde Eye.

Ik denk dat Frank wel het een en ander zal toelichten aangezien hij zijn set het beste kent, maar dit waren geen subtiele veranderingen.
Mijn eerlijke mening Frank, ik denk als je doet waar we vanmiddag over hadden, en je set zo houd zoals ie nu is dat je er niets meer aan moet doen, want zo heb ik je set nog nooit gehoort.
Nog bedankt voor de leuke (verassende) middag.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Joris1971

Citaat van: Kingpin op januari 12, 2014, 19:12:10
ah ... uitspraken doen over iets wat jezelf nog nooit hebt vergeleken.
Neem je Linn mee zou ik zeggen maken we er een leuk dagje van.

Ok mijn excuses voor mijn wat botte oomerking, het is gewoon moeilijk te geloven dat een sb touch met een modificatie stel voor een totaal bedrag van 500 euro? (Of meer?) zich kan meten met een linn klimax van 10K

Deleted member

Citaat van: Joris1971 op januari 12, 2014, 19:24:17
Ok mijn excuses voor mijn wat botte oomerking, het is gewoon moeilijk te geloven dat een sb touch met een modificatie stel voor een totaal bedrag van 500 euro? (Of meer?) zich kan meten met een linn klimax van 10K

Waarom niet?
Stereo-fan for life!

Joris1971

Citaat van: technative op januari 12, 2014, 19:25:49
Waarom niet?

Omdat dan Linn miz weinig klimaxen meer zou verkopen laat staan majiks en akurates...dan zou iedereen aan de sb gaan.
Omdat Linn een naam hoog te houden heeft
Omdat.. Gewoon it doesn't make sense.

KlipschHT

Mooi geschreven Kingpin! En dan te bedenken dat wanneer je een nas of in ieder geval dedicated server gebruikt die samen met de sbtouch bedraad is aangesloten het nog beter klinkt.

Heb je de de sbtouch ook nog met de enhanced digital output aangezet, en dan via usb aangesloten op de anthem?

@Joris ik heb mijn sbtouch+mdac ook al eens in mijn set vergeleken met een linn akurate ds, en dit was voor mij nog niet meteen de reden om er gelijk een aan te gaan schaffen. En ja Linn maakt mooie spullen....maar de prijs/kwaliteit verhouding van de sbtouch is gewoon erg goed.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Deleted member

Citaat van: Joris1971 op januari 12, 2014, 19:29:08
Omdat dan Linn miz weinig klimaxen meer zou verkopen laat staan majiks en akurates...dan zou iedereen aan de sb gaan.

Linn heeft natuurlijk een aanzienlijk betere dac, maar als streamer is de sbt gewoon een prima apparaat voor een nog betere prijs.
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op januari 12, 2014, 19:29:08

Met een Linn heb je toch veel meer status en ben je meer geloofwaardig?

En inderdaad: it doesn't make sense.

Ken je het sprookje van de kleren van de keizer? ;D

Gr
Henk

Deleted Member 2

Citaat van: technative op januari 12, 2014, 19:32:18
Linn heeft natuurlijk een aanzienlijk betere dac, ........

Hoe weet je dat?

Joris1971

Citaat van: technative op januari 12, 2014, 19:32:18
Linn heeft natuurlijk een aanzienlijk betere dac, maar als streamer is de sbt gewoon een prima apparaat voor een nog betere prijs.

Tja dan kan ik ook wel beweren dat mijn BlueSound node aangesloten op een april music stello da100 dac, net zo goed speelt als een Linn streamer.
Ik vind het nogal een vergelijk... Met een Linn Klimax vergelijk je de sb nog wel ipv een majik.

Vind je het gek dat ik dat niet geloof, zou hetzelfde zijn als je zou zeggen mijn Yoko versterker met bepaalde netsnoer, speelt net zo goed als een Mark Levinson versterker.

Ik zou het wel willen geloven.... Dat wel maar lijkt me gewoon sterk..

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op januari 12, 2014, 19:36:24
Tja dan kan ik ook wel beweren dat mijn BlueSound node aangesloten op een april music stello da100 dac, net zo goed speelt als een Linn streamer.
Ik vind het nogal een vergelijk... Met een Linn Klimax vergelijk je de sb nog wel ipv een majik.

Vind je het gek dat ik dat niet geloof, zou hetzelfde zijn als je zou zeggen mijn Yoko versterker met bepaalde netsnoer, speelt net zo goed als een Mark Levinson versterker.

Daar heb je wel gelijk in.

Kingpin heeft al eens samen met wat andere leden van het forum een vergelijkende test gedaan. De touch kwam daarin als gelijkwaardig aan de akurate uit.
Ik zou mijn combinatie van touch - wireworld link - metrum octave niet graag willen ruilen voor een linn majik. Alleen al de sound van linn bevalt mij totaal niet.
De kwaliteit van de coax link is bij de touch zeer bepalend voor het resultaat en kost ook een flinke duit.

Gr
Henk

Joris1971

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 19:49:28
Daar heb je wel gelijk in.

Kingpin heeft al eens samen met wat andere leden van het forum een vergelijkende test gedaan. De touch kwam daarin als gelijkwaardig aan de akurate uit.
Ik zou mijn combinatie van touch - wireworld link - metrum octave niet graag willen ruilen voor een linn majik. Alleen al de sound van linn bevalt mij totaal niet.
De kwaliteit van de coax link is bij de touch zeer bepalend voor het resultaat en kost ook een flinke duit.

Gr
Henk

Tja van een klimax naar een akurate  ;D

Jammer dat kingpin niet dichtbij woont, ik zou de sb touch met zijn voeding en apogee interlink weleens willen horen hier via mijn dac.

Ps. Wat kost die interlink dan?

mijn bluesound node heeft jammergenoeg geen coax uitgang, alleen een optical.. Daar hangt nu een AudioQuest optilink 3 (geen goedkope kabel) aan naar de stello dac.

twani

Citaat van: Kingpin op januari 12, 2014, 19:19:30
Na een heerlijk ontvangst van Frank&Anita rond 13:00 en de 2 grote lobbesen had ik de setup binnen 15 minuten aan het werk.
LMS 7.7.3 op een labtop met wat flac/wav files die we via WiFi streamen naar de SBT.
Eerst even de files van Frank ingevoerd in LMS, zodat we een eerlijk vergelijk konden maken tussen mijn SBT+LiPo voeding en de HDD van Frank rechtstreeks op de Anthem.
En op deze uitspraak moet ik toch even op terugkomen !
Dit was niet even een klein verschil zeg (mensen die me kennen weten dat ik dit niet snel zal zeggen).

De SBT/LiPo combi via m'n Apogee interlink zet t.o.v. Frank z'n HDD (usb interface) een heel ander plaatje neer.
Dynamiek/soundstage is enorm toegenomen alsmede ook de "zuiverheid" in het geheel.
Van hoog tot laag is geen enkel spoor meer te bekennen van een digitaal randje die je duidelijk hoort wanneer je via de hdd speelt.
Microdetail in het laag waardoor je veel meer lagen hoort, stemmen die loepzuiver, haast analoog, de ruimte inschieten, en wat me het meest opviel is de "diepte".
Instrumenten staan nu mooi in diepte afgebeeld, koren die nu mooi vanachter de speaker en ver daarbuiten worden neergezet bleven via de hdd binnen de speakers plakken.
Iets waar Henk(Onder013) en ik de vorige keer ook over hadden.
Dat is nu absoluut niet meer het geval. Eerlijk gezegd had ik de laatste keren wanneer ik de set had gehoord altijd wel zo iets van .. dat kan beter ...
Vandaag heb ik de set weer gehoord, en zeker met mijn bron erachter is het de eerste keer dat ik de BE10's echt heb horen zingen en muziek zien maken.
Via de hdd klonk het geheel vrij plat minder dynamisch en vooral minder strak met toch een vrij sterk digitaal randje wat ook deels te wijten was aan de Cassiopea kabel welke we hebben vergeleken met de laatste versie van de Apogee Wyde Eye.

Ik denk dat Frank wel het een en ander zal toelichten aangezien hij zijn set het beste kent, maar dit waren geen subtiele veranderingen.
Mijn eerlijke mening Frank, ik denk als je doet waar we vanmiddag over hadden, en je set zo houd zoals ie nu is dat je er niets meer aan moet doen, want zo heb ik je set nog nooit gehoort.
Nog bedankt voor de leuke (verassende) middag.

Mooi verhaal, ik geloof er wel in.

BuSpu

Kingpin

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 19:49:28
Het was een Klimax Renew DS.
Zie de M&G hier.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Het was een verrassende middag, voor mij (en tevens voor Kingpin) Na alles goed te hebben aangesloten
kon het feesr beginnen. Na 2 tonen gehoord te hebben van Chris Isaak wist ik het al. Dit was zeker qua dynamiek en geluid gelijk aan de HDD. (overigens de HDD is met een Oyaide Green usb kabel aangesloten, niet met een Casseopia, dat was een digitale kabel die we even geprobeerd hebben en die lange bij na niet zo mooi als de wide eye die 60 euro kost, klonk)

Na het beluisteren van vele nummers was ik verbaasd, rust, rust, nergens iets van een randje wat ik wel had bij de HDD en waarvan ik dacht dat het bijna weg was, want ik had er al aan getweakt. Zo ontzettend zuiver geluid, ruimtelijk en met diepte, ik was er stil van en vond het ook erg jammer dat Kingpin de boel op een gegeven moment weer afsloot. Tjonge wat klonk het lekker. Heb nog wel even gevraagd of bedraad niet beter was, maar vlgs Kingpin kon dat alleen maar meer "rommel" vanuit de computer meebrengen in het signaal.

Het klonk gewoon uitstekend en ben erg blij dat Kingpin de moeite nam om langs te komen en de demonstratie te doen, ben het volledig eens met zijn bevindingen.

Morgen ga ik de Touch kopen bij iemand, dan even een lineaire voeding via Ronald bestellen en daar tevens enkele kabels vandaan halen, o.a. de apogee wide eye.

Mijn PC wordt dan de server en er wordt draadloos muziek afgespeeld, de Touch gaf 100% aan dus goed.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op januari 12, 2014, 19:51:56

Ps. Wat kost die interlink dan?

mijn bluesound node heeft jammergenoeg geen coax uitgang, alleen een optical.. Daar hangt nu een AudioQuest optilink 3 (geen goedkope kabel) aan naar de stello dac.

De audioquest optisch is een van de betere in zijn soort. Hij haalt het echter toch niet bij een coax interlink.

De coax die ik gebruik is de wireworld starlight gold 5 en kostte circa €500,-
De Apogee Wyde eye nieuwste versie klinkt naar mijn smaak iets minder open en geeft wat minder kleur maar is dan een stuk voordeliger (circa €80)
De Chord type vergeten, maar is de duurste versie (circa €500) en lijkt erg veel op de Wireworld.

De genoemde interlinks heb ik met elkaar vergeleken samen met onder andere Kingpin, Martin!!!, Frank2.

Gr
Henk

twani

Citaat van: frank2 op januari 12, 2014, 20:06:39
Het was een verrassende middag, voor mij (en tevens voor Kingpin) Na alles goed te hebben aangesloten
kon het feesr beginnen. Na 2 tonen gehoord te hebben van Chris Isaak wist ik het al. Dit was zeker qua dynamiek en geluid gelijk aan de HDD. (overigens de HDD is met een Oyaide Green usb kabel aangesloten, niet met een Casseopia, dat was een digitale kabel die we even geprobeerd hebben en die lange bij na niet zo mooi als de wide eye die 60 euro kost, klonk)

Na het beluisteren van vele nummers was ik verbaasd, rust, rust, nergens iets van een randje wat ik wel had bij de HDD en waarvan ik dacht dat het bijna weg was, want ik had er al aan getweakt. Zo ontzettend zuiver geluid, ruimtelijk en met diepte, ik was er stil van en vond het ook erg jammer dat Kingpin de boel op een gegeven moment weer afsloot. Tjonge wat klonk het lekker. Heb nog wel even gevraagd of bedraad niet beter was, maar vlgs Kingpin kon dat alleen maar meer "rommel" vanuit de computer meebrengen in het signaal.

Het klonk gewoon uitstekend en ben erg blij dat Kingpin de moeite nam om langs te komen en de demonstratie te doen, ben het volledig eens met zijn bevindingen.

Morgen ga ik de Touch kopen bij iemand, dan even een lineaire voeding via Ronald bestellen en daar tevens enkele kabels vandaan halen, o.a. de apogee wide eye.

Mijn PC wordt dan de server en er wordt draadloos muziek afgespeeld, de Touch gaf 100% aan dus goed.
Hé hé, je eerste verstandige post in 250 pagina's. :D Mooi dat dit de juiste oplossing is ;)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 12, 2014, 20:13:48
Hé hé, je eerste verstandige post in 250 pagina's. :D Mooi dat dit de juiste oplossing is ;)

Dat van dat draadje in de meterkast was ook geen onverstandige hoor...... 8) ;)

Deleted member

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 19:34:19
Hoe weet je dat?

Doordat de analoge out van de sbt gewoon niet best is. Over smaak valt te twisten, en ik weet dat geen hoge pet van Linn-spul op hebt, maar dat wil niet zeggen dat het slecht is.

Als transport is de sbt gewoon heel goed.
Stereo-fan for life!

twani

Citaat van: Onder013 op januari 12, 2014, 20:15:50
Dat van dat draadje in de meterkast was ook geen onverstandige hoor...... 8) ;)
Nou kon jouw meterkast ook wel een nieuw draadje gebruiken ;D

Deleted Member 2

Citaat van: technative op januari 12, 2014, 20:20:59
Doordat de analoge out van de sbt gewoon niet best is. Over smaak valt te twisten, en ik weet dat geen hoge pet van Linn-spul op hebt, maar dat wil niet zeggen dat het slecht is.

Als transport is de sbt gewoon heel goed.

Ah, ik weet nu hoe je het bedoelt. Eens.

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 12, 2014, 20:26:27
Nou kon jouw meterkast ook wel een nieuw draadje gebruiken ;D

Er zit draad genoeg in hoor. Maar niet aan de aardlekschakelaar. ;D

Snowmaster

Zitten er 17 man in dit topic te loeren.....tssss  :o  ?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

KlipschHT

Als je flac laat decoden door jouw computer, dan loop je wellicht tegen beperkingen aan met wifi. Jouw computer zal wel sneller zijn dan de sbtouch dus het lijkt me beter om het decoderen daar te laten doen, dat ontlast de sbtouch weer wat een kleine verbetering kan geven in de muziekweergave.

Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)