Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op januari 14, 2014, 09:29:59
Klopt en een betere kabel, maar welke weet ik nog niet.
En de toolbox 3.0 installeren. Maar verder eigenlijk niets.

Welkom in de wondere wereld van de SqueezeBoxTouch Frank.
Je vroeg je kortgeleden af wat je nou nog kon verbeteren aan je set. :unsure:
Probleem opgelost: er ligt nu weer een hele nieuwe wereld aan tweak-mogelijkheden voor je open.  ;D

Mijn ervaring is dat hoe beter de digitale interlink naar de dac is, des te meer plezier je hebt van de SBT. Dat doet afgaande op mijn ervaring meer dan de investering in voedingen.

Veel plezier van de muziek via een prachtige set.

Gr
Henk

Je hebt overigens een ideale set om een shoot-out van streamers (dus zonder het effect van de dac) te houden. SBT, linn, naim, etc :wow:

frank2

Citaat van: ArjanR1 op januari 14, 2014, 10:11:15
Kom binnenkort wel weer even luisteren.
Is het mogelijk om mij het verschil te laten horen tussen de HDD en SB?

zeker een a/b vergelijking is mogelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Onder013 op januari 14, 2014, 10:14:54
Probleem opgelost: er ligt nu weer een hele nieuwe wereld aan tweak-mogelijkheden voor je open.  ;D

Mijn ervaring is dat hoe beter de digitale interlink naar de dac is, des te meer plezier je hebt van de SBT. Dat doet afgaande op mijn ervaring meer dan de investering in voedingen.

Veel plezier van de muziek via een prachtige set.

Gr
Henk

Je hebt overigens een ideale set om een shoot-out van streamers (dus zonder het effect van de dac) te houden. SBT, linn, naim, etc :wow:

Ik heb een lineaire voeding van voltkraft besteld, verder ga ik diverse interlinks beluisteren. Ik heb een topmodel van Ronald (van de gewone serie, niet de dure seta serie) hier, die ben ik aan het inspelen.

Een shootout van streamers is inderdaad erg gemakkelijk hier, kan ook wel maar er zal geen animo voor zijn, het blijft bijzonder vervelend voor de persoon die met zijn 1000 tot 4000 euro dure streamer komt en het blijkt dat er geen noemenswaardige verschillen zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

WickedGame

Ik moest even zoeken maar gevonden:

http://www.ciaudio.com/products/VDCSB

Ik gebruik bovenstaande powersupply op de SB Touch. Die is nu al wel vervangen door een ander model zie ik bij CIAudio.

BuSpu

Ben je wel blij dat we zo vasthoudend zijn geweest?  :-X  ;D

Peerless Monster

Zou je nog ergens een SBT nieuw vandaan kunnen halen?
Al is het maar dat ik mijn mac mini niet aan heb hoeven staan om radio 2 te luisteren ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: BuSpu op januari 14, 2014, 10:55:01
Ben je wel blij dat we zo vasthoudend zijn geweest?  :-X  ;D

Hoezo?  Het is geen linn streamer geworden.

frank2

Citaat van: Peerless Monster op januari 14, 2014, 11:22:51
Zou je nog ergens een SBT nieuw vandaan kunnen halen?
Al is het maar dat ik mijn mac mini niet aan heb hoeven staan om radio 2 te luisteren ;D

Nee alleen nog 2e hands te koop, Die van mij werd nooit gebruikt. Geluk mee gehad.

chansig

Citaat van: frank2 op januari 14, 2014, 10:25:54
Een shootout van streamers is inderdaad erg gemakkelijk hier, kan ook wel maar er zal geen animo voor zijn, het blijft bijzonder vervelend voor de persoon die met zijn 1000 tot 4000 euro dure streamer komt en het blijkt dat er geen noemenswaardige verschillen zijn.

Tsja....die mensen hebben gewoon geen behoefte om zich te bewijzen. Ze weten toch al zeker dat het beter is...

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op januari 14, 2014, 11:41:19
Tsja....die mensen hebben gewoon geen behoefte om zich te bewijzen. Ze weten toch al zeker dat het beter is...

Gr Hans

Ik gun een ieder van harte zijn geloof........

"Zonder geloof dwaalt het volk"

Gr
Henk

Isflicka

Ik heb een lineaire voeding van voltkraft besteld.

Ga je de voltkraft gebruiken i.c.m. de SBT?
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

frank2

Citaat van: Isflicka op januari 14, 2014, 12:13:20
Ga je de voltkraft gebruiken i.c.m. de SBT?

Een andere voltkraft. nIet degene die ik nu al heb, die is 12V en voor gebruik met de Boxee Box.

Deleted Member 2

Citaat van: WickedGame op januari 14, 2014, 10:33:31
Ik moest even zoeken maar gevonden:

http://www.ciaudio.com/products/VDCSB

Ik gebruik bovenstaande powersupply op de SB Touch. Die is nu al wel vervangen door een ander model zie ik bij CIAudio.

$350,- :wacko:

hifiman

Citaat van: Onder013 op januari 14, 2014, 10:14:54
Precies, zoals bijvoorbeeld room correctie in de squeezebox, kan die Anthem ook de deur uit  ;D  ;)

Hanky Panky

Citaat van: chansig op januari 14, 2014, 11:41:19

Gr Hans

Frank geeft zelf het antwoord al in dit topic: zijn set is te beperkt om die kwaliteiten van die duurdere streamers weer te geven, daar zul je de verschillen niet op horen.

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

WickedGame

frank2

Citaat van: Hanky Panky op januari 14, 2014, 13:34:52
Frank geeft zelf het antwoord al in dit topic: zijn set is te beperkt om die kwaliteiten van die duurdere streamers weer te geven, daar zul je de verschillen niet op horen.

Klopt heb maar een eenvoudig mid range recievertje.

Staaled

Ik heb een lineaire voeding van voltkraft besteld, verder ga ik diverse interlinks beluisteren. Ik heb een topmodel van Ronald (van de gewone serie, niet de dure seta serie) hier, die ben ik aan het inspelen.

Je audio-beleving met al zijn stelligheden is de afgelopen dagen behoorlijk opgeschud.
En dat door een simpele SQBT.
Straffe uitspraken wederom. ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Ik zou weleens een streamer ter vergelijk naast mijn SQBT willen horen :) Ik las ergens dat er al een dergelijk vergelijk is gemaakt en dat de SQBT daar prima uitkwam, maar ik was daar zelf niet bij.

Dus als er iemand in de buurt van Rotterdam woont en een streamer heeft die de SQBT eruit speelt, en deze eens wil meenemen, dan hoor ik dat graag :)

Zie onder voor een inschatting of de set goed genoeg is om eventuele verschillen te laten horen.

(sorry Frank voor de vervuiling van je draadje)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

BuSpu

Citaat van: frank2 op januari 14, 2014, 11:36:40
Hoezo?  Het is geen linn streamer geworden.
Nee inderdaad, maar wel een veel betere bron. Een bottleneck in je set volgens velen en dat blijkt nu. Toch jammer dat je de geboden hulp niet als zodanig ervaart.  :-\

twani

Citaat van: Staaled op januari 14, 2014, 14:09:45
Je audio-beleving met al zijn stelligheden is de afgelopen dagen behoorlijk opgeschud.
En dat door een simpele SQBT.
Straffe uitspraken wederom. ::)
Tja, nu gaat hij ons nog uitleggen en overtuigen dat een streamer veel beter is dan een HD direct aangesloten.

"Snap U het nog?" :blink:

frank2

Citaat van: twani op januari 14, 2014, 15:38:05
Tja, nu gaat hij ons nog uitleggen en overtuigen dat een streamer veel beter is dan een HD direct aangesloten.

"Snap U het nog?" :blink:
Nee hoor, de HDD klonk in mijn set beter dan de vele cd spelers die hier gestaan hebben. Nu blijkt de SQB nog iets beter te klinken, iets dat ik niet voor mogelijk had gehouden.

Citaat van: doorofnight op januari 14, 2014, 15:09:39
Ik zou weleens een streamer ter vergelijk naast mijn SQBT willen horen :) Ik las ergens dat er al een dergelijk vergelijk is gemaakt en dat de SQBT daar prima uitkwam, maar ik was daar zelf niet bij.

Dus als er iemand in de buurt van Rotterdam woont en een streamer heeft die de SQBT eruit speelt, en deze eens wil meenemen, dan hoor ik dat graag :)

Zie onder voor een inschatting of de set goed genoeg is om eventuele verschillen te laten horen.

(sorry Frank voor de vervuiling van je draadje)

Kingpin heeft die test uitgevoerd met een Linn, staat iets terug een verwijzing naar.

Deleted Member 2

Wat een zure reacties komen er van jou in dit topic zeg. Ik zie in je stats dat je veel in het topic "klaagplek" post en dat verklaart wellicht wel iets.

Dat wilde ik toch even kwijt ;D

Linx

hifiman

Citaat van: frank2 op januari 14, 2014, 15:48:27
Nee hoor, de HDD klonk in mijn set beter dan de vele cd spelers die hier gestaan hebben. Nu blijkt de SQB nog iets beter te klinken, iets dat ik niet voor mogelijk had gehouden.

Kingpin heeft die test uitgevoerd met een Linn, staat iets terug een verwijzing naar.
Grappig want vele cd spelers die hier stonden klonken beter dan de touch  :tounge2:
That been said, I love the SBT  :wub: