Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Leuk dat het experiment geslaagd is.  Ik geloof je zomaar een keer...
(maar dat zal mijn ijdelheid wezen want ik had het voorspeld  :ph34r: )

twani

Is wel fijn voor Frank ja.

Mooi ook dat je iets wat al referentie wás, bijna wekelijks met grote sprongen kunt verbeteren, das pas een gave set :blink:

Ik zit alweer klaar voor de nieuwe week :pompom:

WickedGame

In iedergeval mooi dat de Touch heeft gebracht wat je in iedergeval op hoopte. Qua voeding zijn er meerdere opties mogelijk. Zelf heb ik er een voeding van CIAudio achter hangen. Nu werk ik zelf nog met een DAC van Cambridge Audio (DacMagic) en ga bij aankomst van de MRX710 nog testen of ik die behoud of overga op de DAC van de Anthem.

frank2

Citaat van: WickedGame op januari 13, 2014, 11:03:03
In iedergeval mooi dat de Touch heeft gebracht wat je in iedergeval op hoopte. Qua voeding zijn er meerdere opties mogelijk. Zelf heb ik er een voeding van CIAudio achter hangen. Nu werk ik zelf nog met een DAC van Cambridge Audio (DacMagic) en ga bij aankomst van de MRX710 nog testen of ik die behoud of overga op de DAC van de Anthem.

Ik heb die DAC ooit bij Arjan gehoord, ik vond destijds de HDD rechtstreeks op de anthem beter klinken.
Ik heb net met Ronald gesproken, hij gaat op zoek naar een geschikte voeding voor mij.

Verder heeft hij mij verteld dat zijn dig. interlink geheel nieuw is, dus moet inspelen, verklaard ook het verschil. Verder krijg ik nog 2 andere dig. interlinks van hem, zodat ik uitgebreid kan testen, 1 daarvan is een wide eye. Alle kabels mag ik weken houden, dus inspelen en testen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

twani

Citaat van: frank2 op januari 13, 2014, 11:16:20
Ik heb die DAC ooit bij Arjan gehoord, ik vond destijds de HDD rechtstreeks op de anthem beter klinken.
Ik heb net met Ronald gesproken, hij gaat op zoek naar een geschikte voeding voor mij.

Verder heeft hij mij verteld dat zijn dig. interlink geheel nieuw is, dus moet inspelen, verklaard ook het verschil. Verder krijg ik nog 2 andere dig. interlinks van hem, zodat ik uitgebreid kan testen, 1 daarvan is een wide eye. Alle kabels mag ik weken houden, dus inspelen en testen.
Forumsponsor Magna heeft een mooie upgrade voor de DAC Magic in zijn "portefeuille" zitten....

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op januari 13, 2014, 11:16:20

Dit is ook een mooie voeding voor de SBT  ;)  Schat ik persoonlijk wel wat hoger in dan een BOTW of een Voltcraft lineaire voeding... :angel:
5 Volt, 3 amp. (niet kijken naar het afgebeelde DC powercordje, want daar is zo een andere voor mee te bestellen)
http://www.teradak.com/products/68.html

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Peerless Monster

Citaat van: YamahaRXV op januari 13, 2014, 17:33:55
Dit is ook een mooie voeding voor de SBT  ;)  Schat ik persoonlijk wel wat hoger in dan een BOTW of een Voltcraft lineaire voeding... :angel:
5 Volt, 3 amp. (niet kijken naar het afgebeelde DC powercordje, want daar is zo een andere voor mee te bestellen)

Je bedoelt deze?

BLADELIUS USB DAC power source(5V/3A)

Product Numbers:20131021113411

Product introduction:BLADELIUS USB DAC power source(5V/3A)

order

Staat geen prijs bij op mijn smartfoon ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

YamahaRXV

Citaat van: Peerless Monster op januari 13, 2014, 17:56:39
Je bedoelt deze?

BLADELIUS USB DAC power source(5V/3A)

Product Numbers:20131021113411

Product introduction:BLADELIUS USB DAC power source(5V/3A)

order

Staat geen prijs bij op mijn smartfoon ;)

Klopt  ;) De DC-30W is een type lineaire voeding wat door Teradak gebouwd wordt in vele voltage/amperage uitvoeringen.
Toevallig staat er bij deze bij dat het voor de Bladelius dac is, maar het gaat primair even over het correcte voltage voor de SBT.
Het is jammer dat Teradak er geen prijzen bij vermeld... :(  De afgebeelde voeding zit zo rond de € 150,00 (excl. verzendkosten en invoerrechten)
Heb deze in 9 volt uitvoering vergeleken met de BOTW achter de M2Tech Hiface Evo en de Teradak was klankmatig gezien zeker de betere voeding.
Die mannen bij Teradak weten echt wel goede voedingen te maken, alleen is hun technisch engels van mindere kwaliteit dan hun voedingen... :D

Als je beide voedingen openschroef zie je dat de Teradak t.o.v. de BOTW voeding eigenlijk een ''koopje'' is  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op januari 13, 2014, 17:33:55

Er is ook een uitvoering voor de Touch: http://www.teradak.com/products/65.html

met een snoer dat er goed uit ziet (al weet je niet wat er in zit):

Gr
Henk

Deleted Member 2

Citaat van: Onder013 op januari 13, 2014, 18:28:58

Gr
Henk

en de voeding:

YamahaRXV

Citaat van: twani op januari 13, 2014, 18:00:33
Of deze

King Rex ,de UD 384(dac) in combi met de U Power batterij module  ;)
Schijnt best een goed klinkende combi te zijn  :thumbs-up:

King Rex maakt overigens zeker mooie voedingen. Heb nog wel eens contact met ze gehad, maar een 12 volt 7,5 amp. lineaire voeding voor de MM hadden ze niet  :(

http://www.eden-audio.com/kingrex-ud384.php

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari 13, 2014, 18:28:58

Gr
Henk

Juist, die zocht ik namelijk  ;)  Ik wist dat hij er was, maar heb blijkbaar een zware werkdag gehad... :crazy: :wacko:
Het DC powercord ziet er niet alleen mooi uit van buiten, maar is ook inwendig zeer goed afgewerkt met verzilverde getwiste aders en een mooie degelijke DC plug.
Ik had deze ook bij mijn Teradak voeding meegekregen  ;)

DofN

Je hebt gelijk Frank dat je niet de BOTW voeding neemt. Ik heb hem wel, maar de stroomstekker naar de Touch is eeh gammel, op zijn zachtst gezegd. Met een raar verloopstukje en een stekkertje dat er van ellende bijna uitvalt. Valt me erg tegen. Verder succes en veel plezier met de Touch, daar heb je een prima streamer mee :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

rovinggecko

^^
Voeding kabeltje is hoogst irritant van de BOTWS. Te kort, past net niet als de voeding op de grond staat en je de SBT gewoon op kast hoogte wilt en het stekkertje valt er uit.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

frank2

Dank voor alle adviezen, ben wel blij dat ik niet voor een BOTW voeding ga als ik dit zo lees.

Heb net de Touch opgehaald, stond inderdaad aan als klok, blauw plakplastik zat nog op de steun a.d. achterzijde. Weinig gebruikt dus. Morgen alles maar eens installeren.
Krijg er nog een wide eye dig. interlink bij, komt hij nog brengen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

kermy

Maakt eigenlijk niet meer uit hoe goed een voeding is, maar als je zo met de connectiviteit omgaat gooi je het kind met het badwater weg.

Ik denk dat Frank weer een leuk avontuur tegemoet gaat, we zullen er vast weer alles van lezen.

Het blijft leuk om te zien om iemand die door de wol geverfd is zulke vorderingen te zien maken.

Veel plezier gewenst Frank.

Met vriendelijke groet,

Kermy

twani

Citaat van: kermy op januari 13, 2014, 21:51:16
Maakt eigenlijk niet meer uit hoe goed een voeding is, maar als je zo met de connectiviteit omgaat gooi je het kind met het badwater weg.

Ik denk dat Frank weer een leuk avontuur tegemoet gaat, we zullen er vast weer alles van lezen.

Het blijft leuk om te zien om iemand die door de wol geverfd is zulke vorderingen te zien maken.

Veel plezier gewenst Frank.

Met vriendelijke groet,

Kermy
Tijd voor een nieuwe (en meer realistische) topictitel ook.   "Referentie met heel veel ruimte voor verbetering", gelijk zo dat eigenlijk bij iedereen wel het geval is.

Maar goed, verder niemand durft dan ook z'n set als referentie aan het forum "te verkopen"

Benieuwd wat eea. brengt ;)

frank2

Net in 10 min. de touch aangesloten met standaard netvoeding en een oelbach kabel van een paar tientjes.
Netwerk opgezocht en klaar. Upgrades van toolbox 3.0 en enhanced output moet nog gebeuren.
Erg leuk trouwens dat ik zoveel radiostations opeens kan ontvangen, zoals Hotradio, die miste ik altijd.
Digitaal via coax aangesloten op de DAC v.d. Anthem.

Maar hoe klinkt het met bovengenoemde configuratie:

Beter dan mijn harde schijf via de usb. Opener, meer detail, ruimtelijker. Eigenlijk vind ik het ongelooflijk, dit had ik niet verwacht, er is nog geen goede voeding, geen speciale interlink. En toch klinkt het al beter.
En dat voor 150 euro, heel bijzonder. Ik geloof meteen dat met een beetje tweaken zoals Kingpin gedaan heeft je erg dicht in de buurt komt van een dure streamer, of zelfs gelijkwaardig, Potentie is er zeker.

Me very happy. :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Deleted member

Stereo-fan for life!

Jumping Jack

Het blijven leuke dingen die Squeezebox-jes. Onbegrijpelijk dat Logitech er mee gestopt is...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

WickedGame

Citaat van: frank2 op januari 14, 2014, 09:17:44
Net in 10 min. de touch aangesloten met standaard netvoeding en een oelbach kabel van een paar tientjes.
Netwerk opgezocht en klaar. Upgrades van toolbox 3.0 en enhanced output moet nog gebeuren.
Erg leuk trouwens dat ik zoveel radiostations opeens kan ontvangen, zoals Hotradio, die miste ik altijd.

Maar hoe klinkt het met bovengenoemde configuratie:

Beter dan mijn harde schijf via de usb. Opener, meer detail, ruimtelijker. Eigenlijk vind ik het ongelooflijk, dit had ik niet verwacht, er is nog geen goede voeding, geen speciale interlink. En toch klinkt het al beter.
En dat voor 150 euro, heel bijzonder. Ik geloof meteen dat met een beetje tweaken zoals Kingpin gedaan heeft je erg dicht in de buurt komt van een dure streamer, of zelfs gelijkwaardig, Potentie is er zeker.

Me very happy. :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

De knijpbox is ook een fijne streamer, helemaal als je de DAC buiten beschouwing laat en digitaal aansluit. Tweak her en der een beetje wat ook niet de grootste kosten zijn en je hebt voor relatief weinig geld een hele leuke streamer die uiterst goed presteert.

Ben benieuwd naar wat je gaat veranderen :) voeding was er in iedergeval 1 :D

frank2

Citaat van: WickedGame op januari 14, 2014, 09:25:08
De knijpbox is ook een fijne streamer, helemaal als je de DAC buiten beschouwing laat en digitaal aansluit. Tweak her en der een beetje wat ook niet de grootste kosten zijn en je hebt voor relatief weinig geld een hele leuke streamer die uiterst goed presteert.

Ben benieuwd naar wat je gaat veranderen :) voeding was er in iedergeval 1 :D

Klopt en een betere kabel, maar welke weet ik nog niet.
En de toolbox 3.0 installeren. Maar verder eigenlijk niets.

lynch1979

Former member 78

Kom binnenkort wel weer even luisteren.
Is het mogelijk om mij het verschil te laten horen tussen de HDD en SB?