Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: John Wx op januari  6, 2014, 17:23:58
Frank wat is jouw definitie van "high end" als ik zo vrij mag zijn en dit is met oprechte interesse en niet om het woord of de spullen tot een discussie te laten lijden/leiden

Ik zeg zelf zoiets als de SONY ES set met speakers die ooit circa 2000 uit kwam:

Vroeger gaf ik je zo antwoord, tegenwoordig weet ik dat niet. Interesseert mij ook niet, is maar een kreet bedacht door enkele personen. Meestal werd gezegd; duur spul. Tegenwoordig kan iets van 500 euro high end zijn en iets van 2000 euro niet. En nee ik geef geen voorbeelden. Nou ja 1 dan:

SBT met lipo voeding 300 euro tov een Linn sneaky van duizenden euro's : ze klinken even goed vlgs een test uitgevoerd door meerdere mensen.  Linn is dus high end want je betaald duizenden euro's, SBT niet want kost maar 200 euro. Toch is bewezen dat de SBT high end is, dus de Linn ook. De reden waarom ik Linn belachelijk geprijsd vind. Tegenwoordig dus moeilijk in te schatten.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Exxar

Frank, heb je er al aan gedacht om gewoon een laptop te koppelen aan jouw Anthem? Als die laatste een usb-ingang heeft is dat heel gemakkelijk, en anders een usb-naar-(optisch/coax)sp-dif convertor ertussen. Als je dan een stukje software als bvb Jriver gebruikt, met de Jremote app, dan heb je ook alles binnen bereik.

frank2

Ja heb ik aan gedacht, alleen via spdif converter, kan ook proberen usb>usb....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Staaled

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 17:50:52
Vroeger gaf ik je zo antwoord, tegenwoordig weet ik dat niet. Interesseert mij ook niet, is maar een kreet bedacht door enkele personen. Meestal werd gezegd; duur spul. Tegenwoordig kan iets van 500 euro high end zijn en iets van 2000 euro niet. En nee ik geef geen voorbeelden. Nou ja 1 dan:

SBT met lipo voeding 300 euro tov een Linn sneaky van duizenden euro's : ze klinken even goed vlgs een test uitgevoerd door meerdere mensen.  Linn is dus high end want je betaald duizenden euro's, SBT niet want kost maar 200 euro. Toch is bewezen dat de SBT high end is, dus de Linn ook. De reden waarom ik Linn belachelijk geprijsd vind. Tegenwoordig dus moeilijk in te schatten.
De Linn Sneaky kost geen duizenden.
Samen met de Majik DSM is deze juist competitief geprijsd gezien o.a. de ingebouwde versterking.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

hifiman

Citaat van: AbZ op januari  6, 2014, 17:33:59
^^
Nee, waarom zou je op een forum posten als er niets over gezegd mag worden?

Natuurlijk moet frank2 gewoon lekker doen wat hem bevalt,
of anderen dat nu 'high end' vinden of niet, maar reageren staat vrij.
Dat was totaal niet wat ik ermee bedoelde, het ging mij om een stukje bewustzijn, als persoon A zich geel en groen ergert over iets wat persoon B doet en dat een issue noemt, dan kun je je afvragen wie er nu eigenlijk een issue heeft, persoon A of persoon B.  ;)

Dirk

Citaat van: Staaled op januari  6, 2014, 18:27:47
Samen met de Majik DSM is deze juist competitief geprijsd gezien o.a. de ingebouwde versterking.
^^

ik snap ook niet waarom Frank dat maar blijft herhalen
btw ; een Naim UnitiQute is ook een optie, die accepteert als ik me niet vergis zelfs rechtstreeks aangesloten USB drives als opslagmedium ;)

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frank2

Citaat van: Staaled op januari  6, 2014, 18:27:47
2000 euro

nb: wat moet ik met een " inferieure" versterker als ik een plinius heb? compleet onzin dus.

Dirk

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 18:33:02
2000 euro
waarom zou je een DSM kopen?
een Sneaky DS (zonder M!) kost je nieuw maar 1400 en is tweedehands makkelijk te vinden rond 750€ à 800€
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

frank2

Citaat van: Dynky op januari  6, 2014, 18:34:54
waarom zou je een DSM kopen?
een Sneaky DS (zonder M!) kost je nieuw maar 1400 en is tweedehands makkelijk te vinden rond 750€ à 800€

dat zou kunnen

Staaled

2000 euro

nb: wat moet ik met een " inferieure" versterker als ik een plinius heb? compleet onzin dus.
Je post/antwoord betrof ditmaal niet je set maar het begrip "high-end". ;)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Citaat van: Audioloog op januari  6, 2014, 18:32:25
Dat was totaal niet wat ik ermee bedoelde, het ging mij om een stukje bewustzijn, als persoon A zich geel en groen ergert over iets wat persoon B doet en dat een issue noemt, dan kun je je afvragen wie er nu eigenlijk een issue heeft, persoon A of persoon B.  ;)
Ok helder & in principe mee eens.  Zie de ergernisjes maar als een vorm van verbazing soms.

Dirk

Hem (= de versterker in de sneaky) gewoon uitzetten, heb je ook nog beter geluid van de streamer.

twani

De sneaky zou voor Frank een uitstekende keuze kunnen zijn, inderdaad €750 voor een mooie occ.

Staaled

twani

Citaat van: Staaled op januari  6, 2014, 17:09:17
Zo lust ik er nog wel een paar. :tounge:

Waar gaan die 300 plus pagina's in je eigen topic dan over?
Toch niet alleen maar over auto' s en vrouwen? ;)
Een heel groot gedeelte gaat over "niets", heerlijk toch :pompom: 

Vrouwen, Audio, Bier en auto's, dan zijn wij mannen er wel zo'n beetje denk ik :tounge2:

lynch1979

Citaat van: twani op januari  6, 2014, 18:58:23
Een heel groot gedeelte gaat over "niets", heerlijk toch :pompom: 

Vrouwen, Audio, Bier en auto's, dan zijn wij mannen er wel zo'n beetje denk ik :tounge2:

Je houd dus ook van tieten, schieten en helikopters films  ;)

morca

Bij de audio gaat het fout.....maar goed dat ze geen bier bij tappen hier  :clapping:

Bier en tieten gaat beter samen  ;D

twani

Citaat van: lynch1979 op januari  6, 2014, 19:01:13
Je houd dus ook van tieten, schieten en helikopters films  ;)
Toevallig nog in die volgorde óók ;D

BuSpu

Citaat van: Audioloog op januari  6, 2014, 18:32:25
Precies, zo las ik het ook.

Mitch--

Citaat van: Dynky op januari  6, 2014, 18:50:42
Hem (= de versterker in de sneaky) gewoon uitzetten, heb je ook nog beter geluid van de streamer.

Kan ik alleen maar beamen! En het geneuzel met kabeltjes elimineer je meteen, ook weer lekker rustig
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Ralph71

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 17:50:52

Een Linn Sneaky DS kost nieuw 1.428 euro en is ook regelmatig 2e hands te koop voor ongeveer de helft. Een SBT kostte nieuw 250-300 euro en de BOTWS voeding kost 134,95. Bij elkaar snel 400 euro... Voorheen heb ik zelf de SBT met BOTWS gehad, maar die combi kan niet in de schaduw staan van de Linn Majik DS die ik nu heb (en ook regelmatig 2e hands voorbij komt). Ik kan me dan ook niet voorstellen dat jij kan genieten van het zeer matige platte geluid van een SBT. Ik begrijp niet dat je zoveel geld uitgeeft aan speakers, versterkers en kabels terwijl je zo blijft worstelen met zoiets essentieels als een goede bron (met gebruiksgemak). Waarom ga je zelf niet eens thuis testen ipv je mening zo stellig verkondigen op basis van wat anderen zeggen? Succes met je zoektocht!
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Deleted member

Maar als streamer is de SBT geweldig! De dac is matig, maar daar is het Frank ook niet om te doen.
Stereo-fan for life!

Ralph71

Citaat van: technative op januari  6, 2014, 20:00:36
Maar als streamer is de SBT geweldig! De dac is matig, maar daar is het Frank ook niet om te doen.

Vraag me niet hoe het kan, maar ook digitaal aangesloten met dezelfde kabel is het verschil groot tussen de Linn en de SBT (terwijl dan de DAC wordt gebruikt van mijn Arcam AV9). Ik deel je mening dan ook niet dat de SBT geweldig is.
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Nahpets

Citaat van: Ralph71 op januari  6, 2014, 20:05:06
Vraag me niet hoe het kan, maar ook digitaal aangesloten met dezelfde kabel is het verschil groot tussen de Linn en de SBT (terwijl dan de DAC wordt gebruikt van mijn Arcam AV9). Ik deel je mening dan ook niet dat de SBT geweldig is.

Je vergelijkt de Majik DS (zowel streamer als DAC) met de SBT (streamer) en Arcam AV (DAC)? Niet echt de vergelijking die we hier zoeken lijkt mij.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.