Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

morca

Citaat van: frank2 op januari  5, 2014, 11:27:01
Ik heb niets aan een losstaande DAC, maar een losstaande streamer is die ook beter?

Naast afspelen van de HDD via usb > Anthem zijn er een paar opties:

1. standalone audiostreamer
2. standalone mediaplayer
3. PC met M2Tech en JRiver

Willekeurige volgorde; Ik denk dat M2tech op PC beter zal klinken als de HDMI, al is dat geen gewone maar eentje uit de betere klasse. Vraag mij verder af of een standalone audiostremer zoveel beter is. Mediaplayer kan ook nog, aangesloten via coax. (wat de boxee niet kan)

Ik wil de kwaliteit bereiken die de anthem mij nu geeft via de usb>HDD
Ik bedoel optie 3 ,een PC met een soundcard/DAC ipv die M2tech
Zeer goeie ervaring mee hier.

YamahaRXV

Vond nog een duitse review van de Anthem MRX 700 waarin men ook de weergave in stereo naar voren haalde.
Onderstaand een citaat van het stukje waar men duidelijk de klankmatige verschillen aangeeft tussen digitaal in via HDMI en optisch  ;)

Stereo-Klangqualität

Hier überzeugt der Anthem vor allem mit einer hervorragenden Räumlichkeit. Auch Stimmen gelingen ihm gut und klar umrissen, wie "Nobody Does It Better" von Carly Simon beweist. Bei weiteren Hörtests fällt auf, dass man den Anthem bei klanglich helleren Aufnahmen lieber über den optischen Signaleingang füttern sollte. Denn über den klingt er dann etwas fülliger als über HDMI. 
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

M'n hele set ligt op dit moment toch uit elkaar, als je wilt kan ik mijn Touch/LiPo voeding en Metrum Quad met DIY voeding wel meenemen en een labtop met LMS om een vergelijk te maken met wat je nu hebt?
Dan heb ik alleen 2 analoge ingangen nodig.
Je zegt het maar. Dan heb je een relatief 'eenvoudige' en niet al te dure oplossing die op het level van een Linn Klimax Renew DS speelt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op januari  5, 2014, 17:10:03
M'n hele set ligt op dit moment toch uit elkaar, als je wilt kan ik mijn Touch/LiPo voeding en Metrum Quad met DIY voeding wel meenemen en een labtop met LMS om een vergelijk te maken met wat je nu hebt?
Dan heb ik alleen 2 analoge ingangen nodig.
Je zegt het maar. Dan heb je een relatief 'eenvoudige' en niet al te dure oplossing die op het level van een Linn Klimax Renew DS speelt.

Wowww, an offer you can't refuse!

De metrum dac zal niet nodig zijn ivm de interne dac van de Anthem.

Gr
Henk

Kingpin

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2014, 17:23:20
De metrum dac zal niet nodig zijn ivm de interne dac van de Anthem.
Maar wel leuk voor het vergelijk.
Ik neem aan dat de Anthem verder niets doet met het analoge signaal muv volume.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Citaat van: Kingpin op januari  5, 2014, 17:10:03
M'n hele set ligt op dit moment toch uit elkaar, als je wilt kan ik mijn Touch/LiPo voeding en Metrum Quad met DIY voeding wel meenemen en een labtop met LMS om een vergelijk te maken met wat je nu hebt?
Dan heb ik alleen 2 analoge ingangen nodig.
Je zegt het maar. Dan heb je een relatief 'eenvoudige' en niet al te dure oplossing die op het level van een Linn Klimax Renew DS speelt.

Graag, wanneer het je schikt, heb analoge ingangen zat over, maar heb liever een digitale versie, Anthem codeerd toch alles. (DAC)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Kingpin op januari  5, 2014, 17:26:25
Maar wel leuk voor het vergelijk.
Ik neem aan dat de Anthem verder niets doet met het analoge signaal muv volume.

Juist wel, analoog wordt gedigitaliseerd en weer omgezet nadat het door de DAC en DSP is geweest. Is niet uit te schakelen.

Wanneer kun je?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op januari  5, 2014, 17:10:03
M'n hele set ligt op dit moment toch uit elkaar, als je wilt kan ik mijn Touch/LiPo voeding en Metrum Quad met DIY voeding wel meenemen en een labtop met LMS om een vergelijk te maken met wat je nu hebt?
Dan heb ik alleen 2 analoge ingangen nodig.
Je zegt het maar. Dan heb je een relatief 'eenvoudige' en niet al te dure oplossing die op het level van een Linn Klimax Renew DS speelt.

Vergeet je Apogee Wyde Eye niet :blush:

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op januari  5, 2014, 17:10:03
M'n hele set ligt op dit moment toch uit elkaar, als je wilt kan ik mijn Touch/LiPo voeding en Metrum Quad met DIY voeding wel meenemen en een labtop met LMS om een vergelijk te maken met wat je nu hebt?
Dan heb ik alleen 2 analoge ingangen nodig.
Je zegt het maar. Dan heb je een relatief 'eenvoudige' en niet al te dure oplossing die op het level van een Linn Klimax Renew DS speelt.

Zeker een mooi aanbod, daar kan Frank heel wat mee lijkt mij  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Inderdaad. En ik kan tegelijkertijd de M2tech testen op m'n eigen computer. Kingpin woont 2 min. van m;n dealer af.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op januari  5, 2014, 17:34:18
Juist wel, analoog wordt gedigitaliseerd en weer omgezet nadat het door de DAC en DSP is geweest. Is niet uit te schakelen.

Wanneer kun je?
OK das jammer dan heeft de Metrum niet veel zin.
Ik neem wel ff contact met je op.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Ben benieuwd naar de bevindingen Frank2! Denk ook dat de set van Kingpin erg uitgedacht is, gezien de voedingen ed! In mijn referentie aan de SBTouch, in mijn set up en waarom de Linn zon verbetering was, ik had geen uitgedachte voedingen en dergelijke, ook totaal geen technische kennis om dat soort apparatuur in elkaar te zetten. Ik zelf wilde van de kabelboel en apparaten kast af, vandaar mijn keuze toen.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

John Wx

Frank "goes Silicon Valley"


Ik volg en lees met plezier mee deze reis Frank
Versterking: Kenwood /  Bron: Pro-Ject - PC - Nokia 8000 - Kenwood CD
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster / StraightWire
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AbZ

Hdmi werd hier snel afgeserveerd  :unsure:  maar ik vroeg me af of daar ook nog redenen voor waren,
:whatsthat:  even afgezien van het feit dat het eenvoudig is en derhalve niet audiofiel?

Raphie

En dit alles omtrend een midrange reciever.  :clapping:
Frank koop nou eens een echte Pre/dac zoals een Benchmark of OPPO 108
En flikker die Anthem eruit (of gebruikt. HT passthrough)
Je gaat nu weer allerlei spielerij aan elkaar knopen. Ik zou een OPPO 108 als pre kopen en de rest eruit flikkeren, kan je alles mee van cd tot bluray to streaming tot netflix
Een Synology NAS als backend en een ipad en je hebt de PERFECTE oplossing
JBL PRX Power!

Dirk

Citaat van: Raphie op januari  6, 2014, 09:02:42
En dit alles omtrend een midrange reciever.  :clapping:
Frank koop nou eens een echte Pre/dac zoals een Benchmark of OPPO 108
En flikker die Anthem eruit (of gebruikt. HT passthrough)
Je gaat nu weer allerlei spielerij aan elkaar knopen. Ik zou een OPPO 108 als pre kopen en de rest eruit flikkeren, kan je alles mee van cd tot bluray to streaming tot netflix
Een Synology NAS als backend en een ipad en je hebt de PERFECTE oplossing

niet dat je setup-voorstel as such slecht is, maar PERFECT zou ik het niet meteen noemen, want waar zit hierin de DRC?

we weten inmiddels dat Frank niet bereid is om meer akoestische aanpassingen te maken in z'n ruimte (zijn keuze, geen discussie daarover), dus zal er toch één of andere vorm van DRC in de keten moeten blijven zitten.

en hij blijkt erg tevreden van wat de Anthem op dat vlak doet, dus...
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Raphie

Na ja dan lust die de oppo door via htpass, kan die kiezen
Maar ik zou de oppo gewoon balanced direct op de EV zetten fuck die extra AD<>DA conversie van DRC, dat verkloot juist het rendement dat je haalt me een goede DAC
JBL PRX Power!

frank2

Ik heb hier een gemodificeerde Oppo gehad, weet je nog, wat was dat ding een stuk slechter dan de Anthem.
Leuke voorstellen maar ik ga nooit meer met Oppo beginnen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 10:18:09
Ik heb hier een gemodificeerde Oppo gehad, weet je nog, wat was dat ding een stuk slechter dan de Anthem.
Leuke voorstellen maar ik ga nooit meer met Oppo beginnen.
lol die smurfen OPPO van je was een oud gemodificeert (lees verkloot) BROL kan je niet vergelijken met een fabriek 108, de 108 is tevens pre en de DAC is een stuk hoogwaardiger als de Anthem
JBL PRX Power!

frank2

Citaat van: Raphie op januari  6, 2014, 10:31:38
lol die smurfen OPPO van je was een oud gemodificeert (lees verkloot) BROL kan je niet vergelijken met een fabriek 108, de 108 is tevens pre en de DAC is een stuk hoogwaardiger als de Anthem

Je bedoelt de Oppo 105. En hoe luister ik dan surround af? even een paar versterkers erbij kopen? Leuk idee maar niet haalbaar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ruud-

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 10:18:09
een stuk slechter dan de Anthem.
Begrijp ik goed dat je de Anthem helemaal niet goed vindt?
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

twani

Citaat van: Raphie op januari  6, 2014, 09:02:42
En dit alles omtrend een midrange reciever.  :clapping:
Frank koop nou eens een echte Pre/dac zoals een Benchmark of OPPO 108
En flikker die Anthem eruit (of gebruikt. HT passthrough)
Je gaat nu weer allerlei spielerij aan elkaar knopen. Ik zou een OPPO 108 als pre kopen en de rest eruit flikkeren, kan je alles mee van cd tot bluray to streaming tot netflix
Een Synology NAS als backend en een ipad en je hebt de PERFECTE oplossing
Héé, nog iemand die durft te zeggen wat er nou eigenlijk moet gebeuren.

Pas op, anders wordt je nog als afzeikert gekwalificeerd, en dat sléchts, én alléén omdat je dúrft te benoemen wáár nu eigenlijk het pijnpunt zit, die deze "wanstaltige" reis naar goed geluid en goede  "handling" van de apparatuur veroorzaakt. :nopompom:

frank2

Ik ben zeer tevreden met mijn midrange/goedkope/wanstaltige setje. Speelt de sterren van de hemel. Kunnen heel wat duurdere sets niet tegenaan. (in mijn optiek)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren