Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27 en 6 gasten bekijken dit topic.

flashover

Mijn eigen sound is prima,... ik begrijp niet waarom jullie nu op mij nek springen?

Ik heb een hoop werk gemaakt om alles te testen,... en jullie halen gelijk alles onderuit...

door dit soort gedrag gaat een prachtig forum onderuit!

Discussie zijn prima, maar doe eens wat vriendelijker  :smile:
Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

AbZ

Citaat van: flashover op december 29, 2013, 17:07:16Discussie zijn prima, maar doe eens wat vriendelijker  :smile:
It's also in the eye/ear of the beholder.  Ik denk dat je niet iedere kritische kanttekening als vijandig hoeft te zien.
Van mensen die alleen maar hoera roepen weet je echt niet beter wat je eraan hebt, integendeel zou ik zeggen.

twani

Citaat van: flashover op december 29, 2013, 17:07:16
Mijn eigen sound is prima,... ik begrijp niet waarom jullie nu op mij nek springen?

Ik heb een hoop werk gemaakt om alles te testen,... en jullie halen gelijk alles onderuit...

door dit soort gedrag gaat een prachtig forum onderuit!

Discussie zijn prima, maar doe eens wat vriendelijker  :smile:
Jij gaat ons vertellen hoe groot de verschillen wel niet zijn, ík maak je opmerkzaam op de gereserveerheid van sommigen onder ons.

Geen discussie, geen nekspringerij, geen onaardigheid, slechts 2 standpunten/uitgangsposities meer niet.

Ik ben erg benieuwd wat je te vertellen hebt en vooral ook waarom je specifiek dit topic hebt uitgekozen om "je plasje te doen"....

Jouw manier van positioneren doet haast vermoeden dat je enige angst hebt je verhaal "te brengen" hetgeen nergens voor nodig is. Niemand houdt je tegen hoor.

Nu, kom maar op :tounge2:

flashover

Antelope Zodiac & Voltikus / Linear Acoustic mono ev / Surround by Pioneer VSA AX-10ai / Apple iMac / Itunes met plugins "Pure Music, Amarra Symphonie, Audirvana Plus "  / Audioquest Carbon USB / Oyaide AZ-910 / Monster cable Z series Z2R reference / Furutech FP-Alpha3 powercords + IeGo gold / Dynaudio Double 17 Esotar - Mijn tweaks, Furutech zekeringen, WA Quantum Chips, Deoxit & SilClear

frank2

Ik ben benieuwd Flashover naar je bevindingen.

Mijn topic loopt al enkele jaren en door voortschrijdend inzicht in de materie  zijn pagina's eerder geschreven achteraf niet alle juist meer. Maar op het moment van schrijven was wat ik schreef mijn overtuiging tav. de muziek klank en kwaliteit.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

flashover

twani

Als je voor mij zou staan had je dit nooit gezegd,... geloof me!

dit is erg aanvallend

flashover

Laat ik het zo zeggen,... er zijn heel wat mensen die dit forum lezen en dat doen ze omdat het hobby is.  :eh:

Frank2 geef mij even de tijd om mijn verhaal te posten, niks geen plasje doen over wat geschreven is maar gewoon mijn bevindingen!

daar hoeft echt niet iedereen het mee eens te zijn hoor... ik heb tweaks op 3 verschillende versterkers getest en proberen te zoeken waarom het niet iedereen hetzelfde denkt en hoort, gewoon goed bedoeld  :dozingoff:

ik kom later terug  :sleep:

twani

Citaat van: flashover op december 29, 2013, 17:29:56
twani

Als je voor mij zou staan had je dit nooit gezegd,... geloof me!

dit is erg aanvallend
Leg uit want ik ben je kwijt.......  Over het algemeen zeg ik hier exact hetzelfde als in het echte leven.

Ik ben nu niet direct iemand die zich op het forum anders voordoet dan dat iemand voor me staat.

Ik weet ook niet waarom je zegt dat ik niets zou zeggen als je voor me staat, zie je er zo raar uit dan?

AbZ

Citaat van: flashover op december 29, 2013, 17:27:56
Abz ,... laten we dan het midden aanhouden!

:coffee:
Op het midden vd weg loopt een lijn en liggen dooie beesten. 
Verschil van inzicht is gewoon prima op een forum   :xmas:

frank2

Citaat van: flashover op december 29, 2013, 17:38:50

Frank2 geef mij even de tijd om mijn verhaal te posten, niks geen plasje doen over wat geschreven is maar gewoon mijn bevindingen!

ik kom later terug  :sleep:

Ik wacht rustig af. (en hoop dat de zeikerts die hier altijd moeten posten het een beetje rustig houden)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

AbZ

Citaat van: frank2 op december 29, 2013, 17:58:04(en hoop dat de zeikerts die hier altijd moeten posten het een beetje rustig houden)
Hopelijk gaan ze niet op je provocerende woordkeus in.

Citaat van: flashover op december 29, 2013, 17:38:50heb tweaks op 3 verschillende versterkers getest en proberen te zoeken waarom het niet iedereen hetzelfde denkt en hoort, gewoon goed bedoeld
Mooi.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Citaat van: frank2 op december 29, 2013, 17:58:04
Ik wacht rustig af. (en hoop dat de zeikerts die hier altijd moeten posten het een beetje rustig houden)
Daar vertrouwen we dan maar op :D

twani

Citaat van: AbZ op december 29, 2013, 17:59:43
Hopelijk gaan ze niet op je provocerende woordkeus in.
Mooi.
We zijn als groep in ieder geval geïdentificeerd en gekwalificeerd.

Yeah, ik hoor ergens bij! :pompom:

HTip

Citaat van: LittleNinja op december 29, 2013, 11:57:10
Ik wil het graag allemaal voor zijn..

Laat ieder in zijn waarde ookal ben je het niet met elkaar eens. Hou een mening voor je en wees verstandig in je communicatie.

Bedankt al weer.
Mag ik jullie even herinneren aan de oproep van LittleNinja?

Bedankt alvast voor jullie medewerking.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Isflicka

Citaat van: frank2 op december 27, 2013, 17:59:15
Vandaag heb ik Ronald gebeld, en na 1,5 uur was de voeding klaar. ( er moest nog een snoertje aan met een juiste stekker) Hij heeft de zekering (nog) niet verwisseld voor een keramische, ook heeft hij het snoer (nog) niet afgeschermd. Dat is een test die we later gaan doen om te kijken of dat nog verschil maakt voor een voeding bestemd voor de HDD. (eerst enige tijd laten spelen) Netsnoer is een alpha 3 van furutech, ander zoals lapp ga ik nog testen om te kijken of de voeding gevoelig is voor netsnoeren.

Net 1,5 uur geleden aangesloten nadat ik nog even de oude situatie beluisterd had. Hierna heb ik diverse zeer bekende soorten muziek de revu laten passeren.  Mijn reactie: een grote glimlach, en het woord ongelooflijk

De eerste indruk:  zuiver, zuiver, zuiver. kracht, meer detaillering (zeg maar 20 a max. 30%) maar wat klinken de vrouwen stemmen opeens zuiver, de uithalen waar ik vaak toch iets hoorde waarvan ik altijd vond das niet geheel lekker, nu wel zuiver, rust in het geluid, het hoog de vrouwenstemmen alles klinkt meer relaxed.
De bas is diep, en vooral strakker, wat trouwens opvalt in het gehele spectrum....   

tsja wordt vervolgd, maar ik ben zeer verrast
Al eens bedacht om de HDD te vervangen voor SSD. Vooral de Intel 520's zijn erg audiofiel..... Nog beter is het om met CF kaarten te werken maar dat gaat wel een beetje ver...
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Deleted Member 2

Citaat van: Isflicka op december 29, 2013, 18:45:06
Al eens bedacht om de HDD te vervangen voor SSD. Vooral de Intel 520's zijn erg audiofiel..... Nog beter is het om met CF kaarten te werken maar dat gaat wel een beetje ver...

480GB = €439,- . Een 2Tb variant bestaande uit 4 * 480Gb kost dus circa €1700,-

twani

Citaat van: HTip op december 29, 2013, 18:14:29
Mag ik jullie even herinneren aan de oproep van LittleNinja?

Bedankt alvast voor jullie medewerking.
Begrijpelijk, alhoewel slechts Frank zich keer op keer bedient van het woord "zeikerds" om zijn betoog kracht bij te zetten.

Juist jammer omdat de rest van de reflectanten zich keurig aan de etiketten houdt en zich niet verlaagt tot dergelijke kwalificaties.....

Nou, we gaan er eens lekker voor zitten want bent oprecht benieuwd naar de bevindingen van "Flash" ;)

Jumping Jack

Theo, je leest niet goed. Frank heeft het over 'zeikerts'. Dus hij bedoelt het ironisch volgens mij...   :hehe:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

evilniek

Ik heb last van zeikerts, en het is behoorlijk pijnlijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Isflicka

Citaat van: Onder013 op december 29, 2013, 19:17:37
480GB = €439,- . Een 2Tb variant bestaande uit 4 * 480Gb kost dus circa €1700,-
Tja, dan dit jaar maar geen vuurwerk kopen .....  is nog slecht voor de oren ook!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Deleted Member 2

AbZ

Citaat van: twani op december 29, 2013, 19:19:22
Begrijpelijk, alhoewel slechts Frank zich keer op keer bedient van het woord "zeikerds" om zijn betoog kracht bij te zetten.
Juist jammer omdat de rest van de reflectanten zich keurig aan de etiketten houdt en zich niet verlaagt tot dergelijke kwalificaties.....
Citaat van: Jumping Jack op december 29, 2013, 19:48:10
Theo, je leest niet goed. Frank heeft het over 'zeikerts'. Dus hij bedoelt het ironisch volgens mij...   :hehe:
Geen van beide etiketten voldoet aan de etiquette.

Midcall

Citaat van: frank2 op december 29, 2013, 17:29:44
Mijn topic loopt al enkele jaren en door voortschrijdend inzicht in de materie  zijn pagina's eerder geschreven achteraf niet alle juist meer. Maar op het moment van schrijven was wat ik schreef mijn overtuiging tav. de muziek klank en kwaliteit.
Dit geeft wat mij betreft wel voldoende antwoord/relativering op mijn vorige opmerking. Ik vind het prima dat mensen zich suf zitten te tweaken en experimenteren, vooral blijven doen! Maar zonder enige zelfreflectie over het verleden is het nagenoeg onmogelijk om de gedane opmerkingen door Frank2 een fatsoenlijk referentiekader te geven. Nu doet hij het voor komen dat IEDERE beschreven tweak een overtreffende trap van de vorige tweak is, die op zijn beurt reeds de overtreffende trap was van de tweak daarvoor etc etc... Mocht dit allemaal waar zijn dan zal Frank met afstand de best klinkende set van de wereld moeten hebben gezien het grote aantal tweaks die hij heeft uitgevoerd en vaak (tenminste) tientallen procenten beter geluid gaven als daarvoor.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

morca

Citaat van: Midcall op december 30, 2013, 00:04:43
Dit geeft wat mij betreft wel voldoende antwoord/relativering op mijn vorige opmerking. Ik vind het prima dat mensen zich suf zitten te tweaken en experimenteren, vooral blijven doen! Maar zonder enige zelfreflectie over het verleden is het nagenoeg onmogelijk om de gedane opmerkingen door Frank2 een fatsoenlijk referentiekader te geven. Nu doet hij het voor komen dat IEDERE beschreven tweak een overtreffende trap van de vorige tweak is, die op zijn beurt reeds de overtreffende trap was van de tweak daarvoor etc etc... Mocht dit allemaal waar zijn dan zal Frank met afstand de best klinkende set van de wereld moeten hebben gezien het grote aantal tweaks die hij heeft uitgevoerd en vaak (tenminste) tientallen procenten beter geluid gaven als daarvoor.
^^
Normaal lees ik alleen mee,maar idd,ik heb al eens aangehaald bij frank,het zijn marginale verschillen.
Als je hier lid word en je leest eerst dit topic,zou je al afhaken om een nieuwe set te kopen.
Of je moet een kabelbudget hebben meegerekend .....